Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2009, 01:11   #381
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard


Xonrick (Het t-shirt van zijn dochtertje is momenteel erg populair in Nederland)


Rapper Xonrick van de Hopi Boys /GreenGang uit Amsterdam. Xonny Boy en Edel rappen hier mee. De filmgroep Klozup maakte de clip al in 2006.
De mannen van de straat weten donders goed waar het om gaat. Geld , macht en respect. Bankbestuurders, politici of rappers. Geld , macht en respect, dat is waar het om draait. Wijsheid van de straat. Laat niemand je wat anders vertellen.
Dit zijn criminelen die rappen wat ze leven , en leven wat ze rappen.
Zware Nederlandse gangsterrap uit Amsterdam Zuidoost vakkundig op hoog tempo ingespuugd met nietsontziende rijms. Xonrick zelf rapt hier zelfs op zeer hoog niveau.



"Opgelet,
Verslaafd aan een sigaret,
Kom ik op de track,
Met een fitoe in mijn bek,
Gouden ketting om mijn nek
Ik houd geeneens van rap,
Maar doe dit voor respect,
Onze straten zijn nu voor heroine,
Cocaine of nicotine,
Zolang ik eruit kan verdienen."


"Ik onderscheid fictie,
Van realiteit en waarheid."

"Ren!
Met die 9 milli,
In je fokking face"






http://www.youtube.com/watch?v=EiEr4q5r8N0
Xonrick & D - Geld, Macht, Respect (34.000 hits)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 oktober 2009 om 01:41.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 00:22   #382
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard


Mario's beste vriend




Mario Ca$h uit Almere en Amsterdam. Ganglid van Hopi Boys en GreenGang. Kent alle gevangenissen van Nederland van binnen en van buiten. En trots.
Het feit dat de Nederlandse overheid massaal rappers om de haverklap opsluit ("Ze blijven maar jagen , op de G's van de straten") blijkt zeer stimulerend te werken op de Nederlandse rapindustrie. De mannen leggen contacten, verbeteren hun skills, ontwikkelen voor de kunst nuttige gemoedstoestanden als woede & haat, hebben nu nog meer tijd, en geven elkaar waardevolle tips.

Mario Ca$h is dus een prima rapper. Mooie flow, snelle tong, accentloos, en goede snelheid. Er rennen er tegenwoordig zo veel rond in Nederland. Maar Romario zoals zijn jilla-nick is, combineert zijn techniek met compromisloze rijms. Gangstah!




"Iedereen is strap,
Iedereen draagt een Glock."


"Als de eerste gaat,
Dan gaan de anderen ook."






http://www.youtube.com/watch?v=32zHpBKCihg
Mario Ca$h - Blijven maar jagen (14.000 hits)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 oktober 2009 om 00:22.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 12:09   #383
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard


Mocromaniac en zijn click.




Mocromaniac en Hydroboy. De eerste uit Diemen-Zuid de tweede uit de beruchte K-buurt (K-Zone) in Amsterdam Zuidoost.
Op de beat van LL Cool J spugen ze hier deel één van een dubbeltrack vol. Vanaf 1.22 wordt het muzikaal heel interessant. Met een soort van raggamuffin' refrein van Hydroboy. Kogelschoten tussendoor en verontrustende teksten. Heel aangenaam dus.
De mannen staan elke dag op de blocks en rippen em hard. De rijms zijn inhoudelijk zwaar maar er mag nog wel wat meer cohesie en metrum in de bars.
De flow van Mocromaniac is eveneens voor verbetering vatbaar.


"Iedereen weet dat we mensen beroven,
En nee het is niet erg,
Alleen als je wordt gepakt ,
Is het iedereen voor zichzelf."


We zijn niet op zoek naar werk,
Of wil je zeggen dat mijn hoofd niet werkt,
Ik heb geen werk,
Maar ik draag wel merk
Ik heb een 9 millimeter,
die doet het werk."





http://www.youtube.com/watch?v=hrhFV9azp9M
MocroManiac Ft. HydroBoy-Hydro En De Maniac (10.000 hits)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 oktober 2009 om 12:10.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 15:05   #384
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

schuimloos bier in plastieke bekerkes
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 21:16   #385
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard


Rapper Ciazz (rechts)


De tweeentwintigjarige Moreno aka de rapper Morri en de negentienjarige Marciano met de rapnaam Ciazz zijn geboren en getogen in Amsterdam-Zuidoost (De Bijlmermeer) waar ze nog steeds wonen.
Productieve jongens want onder de projectnaam 2Mans dropten deze boys al drie mixtapes de wijde wereld in. Respectievelijk: Jong Geld , Meer Geld , en spugend Geweld
Onderstaande track is heel redelijk ingerapt, matige rijms, en beats gepikt van 50 cent en zijn G-Unit.
Lichte Gangstarap van tweee enthousiaste goedwillende boefies. Béétje te licht voor de echte fans.

"Jonge man faker,
Je krijgt van mama nog je monnie."

"Ik ben een hotboy,
Geen kaassoldaten,
Maar brede jongens"



http://www.youtube.com/watch?v=5sh1pRhASaA
2MaNs - Meer Geld (19.000 hits) productie 2007

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 oktober 2009 om 21:18.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 22:39   #386
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Ik vind die gangsta-mentaliteit walgelijk
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 12:27   #387
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard


Cicatris (aka Samir 28/01/1986)



Héél even ontstond er opschuddding in de gezapig slapende Vlaamse media vorig jaar (2008). Een rapper uit West Vlaanderen Thecicatris samen met rapper Psycho die ongewoon hard, voor Vlaamse muziekbegrippen althans, uithaalde naar Filip Dewinter.

Politiek correcte politici, ook wel genoemd de witte elite, lachten besmuikt. Ze hadden hun hitman. Eigen handen bleven schoon. Eigen witte vriendjes én familie eerst. Want eigen portemonnaie blijft altijd eerst uiteraard.

Fijne bars waren onder andere:

Bekend raken zul je zeker doen,
Met een kogel in je kop,
En je kan er niets aan doen.
.

Filip Dewinter van het Vlaams Belang,
Te vergelijken met een hoer van de KK Klan.


YouTube weigerde , terecht, de upload te verwijderen, maar zoals te doen gebruikelijk werd er druk uitgeoefend op de uploader van de muziekfile. En foetsie was de originele link. Maar altijd is er weer een vriendelijk persoon die minder onder de indruk is van publieke commotie. Dus daar was het lied plots weer beschikbaar: Luister hier Filip Dewinter - Je mag de kk kanker krijgen.

De beat is loom en vooral een hang-up voor de tekst. De rijms waren hier en daar behoorlijk krachtig en provocerend. Alhoewel ik het inhoudelijk wel een blooper vind om de leider van het Vlaams Belang "hypocriete klootzak" te noemen. Je kunt veel van de man zeggen, maar niet dat hij schijnheilig is. Typisch een etiketje dat meer past bij de regerende elite.


Inmiddels kwam Samir met een opvolger die mij veel beter beviel.
Een gruwelijk zieke beat zoals het hoort (subwoofer nodig om alles eruit te halen), en technisch een stuk beter ingerapt. Het is uberhaupt een verademing dat deze boys in West Vlaanderen erin slagen om in perfect Nederlands te rappen , in plaats van het zich verschuilen achter een dialect (zoals de blanke HUMO favoriet Flip Kowlier). Een heldendaad op zich in het provinciaalse blanke medialandschap van Vlaanderen. Ook rijmen de rijms beter, en is er dus meer cohesie in de tekst. Wel helaas een stuk minder hard, de tekst van het tweeede nummer (De Playback).
Die Samir beschikt tevens over een mooi timbre. Deze man heeft gewoon heel goed zitten luisteren naar wat er op rapgebied in ons taalgebied verder te koop is. Hulde! De andere rapper die zich in onderstaand nummer uitgeeft als Shafar flowt stroever en timet een stuk minder goed. Al bij al , muzikaal behoorlijk goed in orde.


Met een beetje moeitje zouden we dit onder gangsta-rap kunnen rangschikken. Cicatriz blijft uiteindelijk natuurlijk een braaf burgermannetje, en het aanschoppen tegen het VB en haar leiders is relatief makkelijk scoren in een land waar de anti-VB ideologie nu eenmaal het verplichte van boven opgelegde politieke discours lijkt.
De Nederlandse Gangstarappers die zich bezig hebben gehouden met het aanvallen van politici hebben zich a) niet beperkt tot anti-immigratie of anti-Islam politici, maar vallen vaak het hele politieke complex aan . En b) lopen vaak ernstige persoonlijke risico's door een repressieve Nederlandse justitie (Mosheb, Appa, DHC, KamiKazi, Kamal, Pako, Naffer, Para-Mocro, Shab, Youssef).
In Nederland is er geen cordon en is de vrijheid en macht van en voor Wilders niet te vergelijken met het corset waarin de maatschappelijk volledig uitgestoten VBers zich bevinden.
Aan de andere kant hebben wij in deze draad uiteraard grote waardering voor rechte en kiezelharde teksten. Zelfs als deze analoog aan het gangbare politiek correcte dictum van de regerende bestuurders lopen.
We kunnen Cicatris op zich niet verwijten dat de man nooit heeft vastgezeten (in tegenstelling tot het meerendeel van de Hollandse gangsterrappers), maar vanuit een relatief veilige omgeving je gangstateksten spugen levert je ook niet zo heel veel straatpunten op.


"Wilders, Dewinter,
Het is dezelfde flikker,
Die mensen ophitst,
En daarop blijft kicken."



"De dood van Van Gogh,
Het is slechts een verwijzing,
Dus blijf kalm,
Want dit is geen doodsbedreiging."






http://www.youtube.com/watch?v=MkcI0_ZlBKU
The Payback - TheCicatris (646 hits)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 21 oktober 2009 om 12:46.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 16:13   #388
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Mag ik even schaamteloze zelf-promo maken voor Nederlandstalige niet-gangsta rap.
Fixkes (feat. Meta & Mira) - Vrijdagavond
http://www.youtube.com/watch?v=DTIdZjCC2tY
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 11:28   #389
Letsel-Lastpak
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 oktober 2009
Berichten: 1
Standaard

.....

Laatst gewijzigd door Letsel-Lastpak : 22 oktober 2009 om 11:36.
Letsel-Lastpak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 00:49   #390
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard


Letsel-Lastpak


Eerst even rechtzetten: Bovenstaande foto werd eerder in deze draad geupload hoort dus bij Letsel-Lastpak uit Breda en dus niet bij Lastpak (vooralsnog zonder letsel) uit Utrecht uit het beruchte Greengang-umfeld. De laatstgenoemde lastpak had wel de eerder geplaatste track op zijn naam.

De onderstaande YouTube file van Letsel Lastpak bevat (verkort) drie nummers. De eerste beat is ziek (subwoofer!) en langzaam, de tweede jaagt het tempo flink omhoog en is een nuttige kapstok voor een aantal spijkerharde barz. De laatste komt dreigend binnen, maar de tekst lijkt net als de clip enigszins met de handrem erop.
Letsel is raptechnisch in orde. Goede ronde stem, mooie separatie, prachtig accentloos Nederlands. Timing kan nog scherper, en ik wil de man nog wel eens horen als het tempo echt heel hoog ligt.
Opvallend handelsmerk van deze rapper vind ik het hoogwaardige woordgebruik. Daar zitten hele mooie woordvondsten en rijms tussen zonder dat het gekunsteld wordt.
Double G en GioloGisch waren de gastrappers in deze in 2008 gedraaide clip.



"Ik klap neppe nigga's instinctief,
De naam Lastpak maakt neppe nigga's depressief."

"Ja ik houd van sadisme,
Ik eet neppers op,
Dus noem het kannibalisme

"Ondervraag nigga's,
Met een cirkelzaag.
Wanneer nigga praat politiek,
Net als Den Haag."


"Van een fatoe,
Naar een barkie,
In mijn zak,
Ik heb altijd honderd procent winst,
In mijn zak."




http://www.youtube.com/watch?v=dFJa_63ADYk
Letsel-Lastpak - We Geven Geen Fuck/Wild Westen Van Het Zuiden/Cash (3.600 hits)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 oktober 2009 om 00:50.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 10:56   #391
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Giel Beelen is kut Giel Beelen is kut
Ik gebruik Rita's slogan maar ook Wilders is kut
Giel beelen is kut Giel Beelen is kut
Hou nu maar op met rappen ik ben klaar met dat getrut
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 20:18   #392
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard


Blaq Cream


Johannesburg. In de zuidelijke suburbs ligt een tuigstad voor Afrikaans sprekende kleurlingen. Bazen zijn gangsters en gangsters zijn bazen.Het leven zoals het is in de gevaarlijke wijken van Eldorado Park in Johannesburg. Gangster zijn is hier geen keuze, het is een voorwaarde om te overleven. Hier wordt je gepopt voor 100 Rand. Voor een pijpbeurt. Voor een fles Johnie Walker.
Blaq Cream, de rapformatie. Lyalle Hendricks, Jerome Smith and Jayd Smith spuugden hun mixtape Khoisan Konsentration Kamp vol met rapnummers in een mix van Engels en Afrikaans. De heren zijn van Khoi afkomst en dat thema komt vaak terug in hun nummers.
De lyrics in Afrikaans Gangstarap zijn subtieler en minder hard als die van de Hollandse gangstarappers. Ik denk dat de overheid tot min of meer de code heeft dat een bepaaalde dosis melacholie en frustratie in de teksten geoorloofd is, maar als we echt leuk beginnen te zwaaien met wapens en drugs de rappers van dienst in de problemen komen.
De beat springt er niet echt uit, maar is eeen aardige hang-up voor de boys. De videoclip pakt wel heel goed de sfeer in Eldorado Park in Egoli.
Vooral de pappie die op 2.31 minuut de rap overneemt is een groot talent. Rijmen als een dolle en flowen als een zieke. Kijk dat willen wij horen.


"So als een uitroepteke
Staan ik vir vrijheid
Dag na dag"



"Die Waarheid praat van al die kak,
Wat ek en jy as bushies moet deur maak,
Om te survive up in this motherfucker"




http://www.youtube.com/watch?v=dGbMTKssm24
Blaq Cream - Dis Dit (6.000 hits)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 oktober 2009 om 20:19.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 21:45   #393
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De lyrics in Afrikaans Gangstarap zijn subtieler en minder hard als die van de Hollandse gangstarappers. Ik denk dat de overheid tot min of meer de code heeft dat een bepaaalde dosis melacholie en frustratie in de teksten geoorloofd is, maar als we echt leuk beginnen te zwaaien met wapens en drugs de rappers van dienst in de problemen komen.
Ik zie nog twee verklaringen:
Als je echt tussen de criminaliteit zit hoef je misschien niet zo nodig stoer te doen en de enorme wannabegangster uit te hangen.
De normen zijn stiekem toch nog strakker dan hier, zo durfen de meeste radiostations de naam van de band Fokofpolisiekar niet uit te zenden, je zal toch maar een vies woord op de radio hebben. Ook god bijvoorbeeld moet je vanaf blijven.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 21:56   #394
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Lol: nog meer Afrikaanse gangsters.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 22:11   #395
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Eberhard en Egmond... one of a kind.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 00:22   #396
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard


Greengang



Even raden welke Nederlandstalige act de meeste hits had deze maand? Goed geraden K3. Gefeliciteerd! Maar nu, wie er op de tweede plaats komt?
Jawel, goedenavond het is de Greengang uit de Nederlandse hoofdstad Amsterdam met meer dan 250.000 hits in 20 dagen. Te hard voor de meeste radiostations, te hard voor de tv, te verontrustend voor Vlaanderen.

De rapper Gikkels nam een paar maanden geleden al een nummer genaamd "Doofpot" op als reactie op de corrupte Amsterdamse hoofdcommissaris van politie Bernard Welten die een oorlog uitriep begin dit jaar tegen rapgangsters in Amsterdam. Corrupt omdat Welten veel meer salaris toucheert dan de officiele Balkenende-norm van 170.000 euro. Corrupt omdat de man in zijn woonplaats Warmond eveneens de regels aan zijn politielaars lapt. Corrrupt omdat alle wandaden van agenten met de mantel der liefde worden bedekt. Corrupt omdat de hoofdcommissaris weigert aan te gaan met zijn korps achter hooggeplaatste politici en ambtenaren. De politie in Amsterdam is selectief in haar opsproingsbeleid , en Welten zelf bepaalt deze dubieuze en discriminerende selectie.

Individuele leden van De Greengang en hun volgers hebben hun woede over de Amsterdamse politie niet onder stoelen of banken gestoken, maar bleken bereid om head-on de confrontatie aan te gaan. Zij hebben daar de tijd, het geld, de wapens, en het morele gelijk voor. En meer nog, duizenden gefrustreerde, oprechte en bezorgde Amsterdamse burgers staan aan hun kant.

De onderstaande track heeft op 2 minuut 32 een hevige verbale aanval van een woedende Nederlander op PvdA politicus Elvira Sweet (Stadsdeelvoorzitter/Burgemeester van Amsterdam Zuidoost)
als intermezzo. Sweet die direct door haar bodyguards in veiligheid werd gebracht omdat ze de waarheid niet langer aan wilde horen. Een hoogtepunt dat alle Nederlandse tv stations haalde.
De track werd ingepuugd door Jay Jay, Broertje & Ebon-E. Zeker JayJay wordt technisch elke keer beter en begint een heel eng niveau te bereiken. De opening is het razendgoede "We zijn toch allemaal gelijk" , daarna word het originele nummer van rapper Gikkels ingerapt. Krachtige, prachtige clip. Rechte teksten. Regelrechte aanval op de politiek.



"Jij werkt van 9 tot 5,
Maar ik niet nigga,
Ik werk met mijn negen erbij"



"Ze willen ons zwart maken,
We worden verdacht van zoveel zaken,
Maar kunnen ze dat hard maken?"





http://www.youtube.com/watch?v=OCoqOXKm-Bs
Green Gang ft. Ebon-E - Doofpot (Remix) (253.000 hits) Uitgebracht , Oktober 2009.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 oktober 2009 om 00:29.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 17:29   #397
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard


Moorderman



Ja hoor het is weer zo ver! Weer een nieuwe Mix-Tape van MoorderMan (ook wel Moorder-E). De Moorderman 3.0 "Rebellen in Opmarz"een fusie van ondergrondse Mc s uit Rotterdam Maar liefst 14 verontrustende tracks op deze mixtape.

Onderstaand nummer is een voorbeeeld van harde ondergrondse Rotterdam shit. Je kunt eigenlijk alleen maar hopen dat deze mannen nooit te populair worden zodat ze hun kontje moeten gaan verkopen. Tot op dit moment kunnen de mannen lyricaal helemaal de teugels laten vieren, en doen dit dan ook gretig.
Je begint je onwillekeurig af te vragen of er in de grote Nederlandse steden ook gasten zitten die niet kunnen rappen. Het is bij Moorderman maar ook bij al zijn gastrappers technisch weer van goed tot zeer goed. Het lichte Rotterdamse accent wat hier en daar naar boven bubbelt mag er voor mij nog uit geveild worden.
De tekst is kankerhard en is weer smullen voor de fans.


"Dit zijn die echte mannen,
En we wijken voor niemand"


"Noem me mister ijs,
Niet omdat ik Iceberg draag,
Omdat ik al die neppe rappers,
IJskoud klaar,
Ik stop ze in de freezer,
Ik heb niets te verliezen."


"Je wordt,
Gepopt,
Door je kop,
(Bang!!)
Blijf strijden tot mijn hart stopt,
Trek mijn machinegeweer,
Iedereen is pleite,
AK 47 in mijn handen,
Laat je borstkas, kankerhard branden!"



http://www.youtube.com/watch?v=ozw_pCUp0r4
Moorderman Ft Rap o Logie,Snipervisie,Hypno - Rebellen in Opmarz (800 hits)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 oktober 2009 om 17:32.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 23:52   #398
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
West Siiiiiiide!

Dat dat nog steeds voor cool door moet gaan, zo leer ik nog eens wat.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 00:13   #399
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je begint je onwillekeurig af te vragen of er in de grote Nederlandse steden ook gasten zitten die niet kunnen rappen.
dat toont misschien vooral aan dat heel dat rappen gewoon niet zo heel moeilijk is.

In tegenstelling tot, ik noem maar wat, "school"
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 00:59   #400
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
dat toont misschien vooral aan dat heel dat rappen gewoon niet zo heel moeilijk is.

In tegenstelling tot, ik noem maar wat, "school"

Meer dan 80 % maakt zijn school af.

Misschien ook niet zo moeilijk?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be