Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli) Voorzitter Jong VLD, wetenschappelijk medewerker UG (biotechnologie), voorheen LVSV, Liberales, ...

 
 
Discussietools
Oud 30 juni 2008, 12:01   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard de Milet-Punk generatie betaalt 4 keer

1° wij betalen de overheidsschuld af
2° wij sparen voor ons bijkomend pensioen
3° wij mogen langer werken tot 70jaar
4° wij gaan een kleiner pensioen krijgen.

Aan de vooravond van de derde petroleumcrisis en na jaren van bloei zijn we nog altijd 30% van onze begroting aan overheidsschuldsanering aan het spenderen...


Apart van deze vorm van zelfbeklag, kunt u garanderen als jongere om niet de denkfouten te maken van de mei68 generatie die zowaar onze economie 40jaar gehypotheceerd heeft.
brother paul is offline  
Oud 30 juni 2008, 12:06   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
1° wij betalen de overheidsschuld af
2° wij sparen voor ons bijkomend pensioen
3° wij mogen langer werken tot 70jaar
4° wij gaan een kleiner pensioen krijgen.

Aan de vooravond van de derde petroleumcrisis en na jaren van bloei zijn we nog altijd 30% van onze begroting aan overheidsschuldsanering aan het spenderen...


Apart van deze vorm van zelfbeklag, kunt u garanderen als jongere om niet de denkfouten te maken van de mei68 generatie die zowaar onze economie 40jaar gehypotheceerd heeft.
de twintigers van 2030(schrijnendste punt vergrijzing) worden de komende paar jaar verwekt ... het is voor u nog net niet te laat om er een paar meer op de wereld te zetten, dacht ik zo ... of om er eentje te adopteren (import dan wel!)
Anna List is offline  
Oud 30 juni 2008, 12:14   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de twintigers van 2030(schrijnendste punt vergrijzing) worden de komende paar jaar verwekt ... het is voor u nog net niet te laat om er een paar meer op de wereld te zetten, dacht ik zo ... of om er eentje te adopteren (import dan wel!)
Elk westers kind heeft een ecologische footprint van 4 transatlantische vluchten... Met mijn 3 prachtige intelligenten,goed studerende en creatieve kinderen voel ik mij verzekerd van mijn positieve bijdrage tot de bevolkingspyramide, maar betreur ik de ecologische ramp die ik geprogrammeerd heb. Voornamelijk als de economie dan zijn mundiale recessie zal beleven, denk ik niet dat mijn pupillen een schitterende toekomst gaan weggelegd zijn.

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juni 2008 om 12:22.
brother paul is offline  
Oud 30 juni 2008, 12:20   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Elk westers kind heeft een ecologische footprint van 4 transatlantische vluchten... Met mijn 3 prachtige intelligenten,goed studerende en creatieve kinderen voel ik mij verzekerd van mijn positieve bijdrage tot de bevolkingspyarmide.
wil je nu zeggen dat je je mee laat opnaaien door die gecreëerde angstpsychose v opwarming en waanideeën als eco-footprints ???

komkom, daar kan nog een mondje bij ! (t is voor mijn pensioen te doen! en de groeiende economie )
Anna List is offline  
Oud 30 juni 2008, 12:26   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wil je nu zeggen dat je je mee laat opnaaien door die gecreëerde angstpsychose v opwarming en waanideeën als eco-footprints ???

komkom, daar kan nog een mondje bij ! (t is voor mijn pensioen te doen! en de groeiende economie )
Wel anneke lust (ik denk dat die naam beter past bij uw avatar) ik denk dat het weinig zin heeft bvb geld te sparen op een rekening aan de vooravond van een hyperinflatie periode. Ik denk dat we de fundering gaan moeten leggen van een energieonafhankelijke economie. Ik zoek dus al die initiatieven te doen... Ik ga dus zonnepaneeltjes zetten, dakje isoleren, condensatiestookketeltje gezet. Ik ben echt op dreef om 50% te bezuinigen op mijn energieuitgaven, en mijn fossiele afhankelijkheid daarvan nog eens te halveren...
brother paul is offline  
Oud 30 juni 2008, 12:43   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel anneke lust (ik denk dat die naam beter past bij uw avatar) ik denk dat het weinig zin heeft bvb geld te sparen op een rekening aan de vooravond van een hyperinflatie periode. Ik denk dat we de fundering gaan moeten leggen van een energieonafhankelijke economie. Ik zoek dus al die initiatieven te doen... Ik ga dus zonnepaneeltjes zetten, dakje isoleren, condensatiestookketeltje gezet. Ik ben echt op dreef om 50% te bezuinigen op mijn energieuitgaven, en mijn fossiele afhankelijkheid daarvan nog eens te halveren...

ow, maar vergis u niet, dat heeft Annake al gedaan (er liggen voor 23700 en centen pv's op mijn dak) mijn zolder was al goed geisoleerd (voor de fiscale maatregelen ) en mijn huis steekt vol spaarlampen ... maar da's mij om economische redenen te doen.

ps ik begrijp dat het erbij komt, maar dat kinnekes maken was mij in dit geval niet om t lustmoment te doen

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 juni 2008 om 12:43.
Anna List is offline  
Oud 30 juni 2008, 12:44   #7
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wil je nu zeggen dat je je mee laat opnaaien door die gecreëerde angstpsychose v opwarming en waanideeën als eco-footprints ???

komkom, daar kan nog een mondje bij ! (t is voor mijn pensioen te doen! en de groeiende economie )
Het is (waarschijnlijk) wel zo dat we het energieprobleem en ook het zuiveren van voldoende water voor de hele wereldbevolking zullen kunnen oplossen binnen afzienbare tijd (het tweede via het eerste). Maar er is een grens op het vlak van biomassa.
Die is nog niet bereikt en dus kan er inderdaad nog een mondje bij, maar... daar komt een eind aan. Op een gegeven moment zullen er gewoon te veel mensen zijn om te voeden.
Verder ook nog de leefruimte.
Gaan wij echt pas stoppen met kweken wanneer alle andere diersoorten van de aardbodem verdwenen zijn en heel het aardoppervlak bedekt is met één grote stad? Eten voorzien uit kweekbakken en misschien zelfs een 'soylent green' versie opzetten?

Sorrie hoor, maar ik denk dat we beter stilletjesaan een beetje remmen tot we effectief aan terraforming op een ander kunnen doen. Ik begrijp dat zelfs daar mee beginnen nog minstens dertig jaar weg is en de eerste bruikbare resultaten 200 jaar.

Gezond verstand heet dat.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 30 juni 2008, 12:50   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het is (waarschijnlijk) wel zo dat we het energieprobleem en ook het zuiveren van voldoende water voor de hele wereldbevolking zullen kunnen oplossen binnen afzienbare tijd (het tweede via het eerste). Maar er is een grens op het vlak van biomassa.
Die is nog niet bereikt en dus kan er inderdaad nog een mondje bij, maar... daar komt een eind aan. Op een gegeven moment zullen er gewoon te veel mensen zijn om te voeden.
Verder ook nog de leefruimte.
Gaan wij echt pas stoppen met kweken wanneer alle andere diersoorten van de aardbodem verdwenen zijn en heel het aardoppervlak bedekt is met één grote stad? Eten voorzien uit kweekbakken en misschien zelfs een 'soylent green' versie opzetten?

Sorrie hoor, maar ik denk dat we beter stilletjesaan een beetje remmen tot we effectief aan terraforming op een ander kunnen doen. Ik begrijp dat zelfs daar mee beginnen nog minstens dertig jaar weg is en de eerste bruikbare resultaten 200 jaar.

Gezond verstand heet dat.
uw visie verrast me, zeker in een krimpend Europa ... Europa mag zich helemaal wegcontraceptiëren, dat gaat dat ecologisch probleem van de groeiende wereldbevolking zelfs niet afremmen.
Anna List is offline  
Oud 30 juni 2008, 13:03   #9
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uw visie verrast me, zeker in een krimpend Europa ... Europa mag zich helemaal wegcontraceptiëren, dat gaat dat ecologisch probleem van de groeiende wereldbevolking zelfs niet afremmen.
Wie zegt nu zoiets?
Ik vind persoonlijk dat wij op zijn minst onze bevolking op peil moeten houden en eventueel kan er nog wel wat bij.
Maar ik denk dat de oplossing voor ons er eerder in ligt gezond verstand te gebruiken zodat we de spiraal van uiteindelijke overbevolking voor zullen zijn.
Volgens mij ligt de oplossing niet in 6 kinderen om de toekomst van twee ouders veilig te stellen, Ik denk dat die er eerder in ligt er voor te zorgen dat de arbeid en inzet van een Vlaming voldoende zou opleveren om die Vlaming zijn oude dag te garanderen zonder dat daarvoor nieuwe Belgen moeten geïmporteerd worden.

Het is niet omdat er hier nog ruimte is voor ontplooing dat we die met import 'moeten' vullen.

Wat heeft het trouwens voor nut ons aantal te verhogen zolang we het geïmporteerde aantal veel vlugger en sneller verhogen?

Dit is te groot om in twee lijntjes te schilderen en mijn bokes zijn op.
Tot vanavond wellicht...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 30 juni 2008, 13:04   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uw visie verrast me, zeker in een krimpend Europa ... Europa mag zich helemaal wegcontraceptiëren, dat gaat dat ecologisch probleem van de groeiende wereldbevolking zelfs niet afremmen.
Het concept mundiaal evenwicht zal dan zjin intrede doen: het evenwicht die economisch - ecologisch - technisch mogelijk te halen is zonder hongersnood zonder oorlog te voeren zonder monopolisering van grondstoffen om met 12Miljard mensen op dit bolletje te leven. dan wordt slank de norm, uit mundiale noodzaak. Dan wordt ecologie normaal, uit mundiaal respect. Dan wordt 1 kind 1 accident normaal, uit mundiaal respect. Dan wordt mundiale euthanasie normaal, je sterft om plaats te maken voor een jonger kind.
brother paul is offline  
Oud 30 juni 2008, 13:12   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het concept mundiaal evenwicht zal dan zjin intrede doen: het evenwicht die economisch - ecologisch - technisch mogelijk te halen is zonder hongersnood zonder oorlog te voeren zonder monopolisering van grondstoffen om met 12Miljard mensen op dit bolletje te leven. dan wordt slank de norm, uit mundiale noodzaak. Dan wordt ecologie normaal, uit mundiaal respect. Dan wordt 1 kind 1 accident normaal, uit mundiaal respect. Dan wordt mundiale euthanasie normaal, je sterft om plaats te maken voor een jonger kind.
oops te laat.
Anna List is offline  
Oud 30 juni 2008, 13:33   #12
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wie zegt nu zoiets?
Ik vind persoonlijk dat wij op zijn minst onze bevolking op peil moeten houden en eventueel kan er nog wel wat bij.
Maar ik denk dat de oplossing voor ons er eerder in ligt gezond verstand te gebruiken zodat we de spiraal van uiteindelijke overbevolking voor zullen zijn.
Volgens mij ligt de oplossing niet in 6 kinderen om de toekomst van twee ouders veilig te stellen, Ik denk dat die er eerder in ligt er voor te zorgen dat de arbeid en inzet van een Vlaming voldoende zou opleveren om die Vlaming zijn oude dag te garanderen zonder dat daarvoor nieuwe Belgen moeten geïmporteerd worden.

Het is niet omdat er hier nog ruimte is voor ontplooing dat we die met import 'moeten' vullen.

Wat heeft het trouwens voor nut ons aantal te verhogen zolang we het geïmporteerde aantal veel vlugger en sneller verhogen?

Dit is te groot om in twee lijntjes te schilderen en mijn bokes zijn op.
Tot vanavond wellicht...
De oplossing is eenvoudig : sedert decennia zijn de mensen bezig met te vergroten ; in Napoleontische tijden zou het gemiddelede formaat van de =Ruslandsoldaten ca. 1,2 m geweest zijn. Dank zij onze stijgende genetische kennis kunnen we dit systeem omdraaien en de mensheid verkleinen :
waar men berekende dat er op aarde ruimte zou zijn voor 15 miljard mensen
kunnen er dank zij een doorgedreven verkleining van onze soort zeker 30 miljard rondlopen. We moeten alleen maar uitkijken dat we de runderen, varkens, het pluimvee en hun eieren op hetzelfde formaat houden !
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 30 juni 2008, 13:35   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De oplossing is eenvoudig : sedert decennia zijn de mensen bezig met te vergroten ; in Napoleontische tijden zou het gemiddelede formaat van de =Ruslandsoldaten ca. 1,2 m geweest zijn. Dank zij onze stijgende genetische kennis kunnen we dit systeem omdraaien en de mensheid verkleinen :
waar men berekende dat er op aarde ruimte zou zijn voor 15 miljard mensen
kunnen er dank zij een doorgedreven verkleining van onze soort zeker 30 miljard rondlopen. We moeten alleen maar uitkijken dat we de runderen, varkens, het pluimvee en hun eieren op hetzelfde formaat houden !
ge kunt zo ineens mijn pensioen vergroten ook denk ik, probleem opgelost
Anna List is offline  
Oud 30 juni 2008, 13:36   #14
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het concept mundiaal evenwicht zal dan zjin intrede doen: het evenwicht die economisch - ecologisch - technisch mogelijk te halen is zonder hongersnood zonder oorlog te voeren zonder monopolisering van grondstoffen om met 12Miljard mensen op dit bolletje te leven. dan wordt slank de norm, uit mundiale noodzaak. Dan wordt ecologie normaal, uit mundiaal respect. Dan wordt 1 kind 1 accident normaal, uit mundiaal respect. Dan wordt mundiale euthanasie normaal, je sterft om plaats te maken voor een jonger kind.

We moeten inderdaad nationale staten afschaffen en ons beraden over een politiek systeem dat afdwingbare recepten kan uitdokteren op een zo democratisch mogelijke wijze... Het zou nuttig zijn diverse min of meer succesvolle maatschappijen op een objectieve manier te doorlichten en te peilen naar de juiste verhouding tussen individuele vrijheid die altijd grenst aan de vrijheid van de anderen, meer bepaald van de mensheid in zijn geheel.
erkennen dat de huidige prestaties ivm oorlogen, fanatisme, honger en ongelijke verdeling verre van schitterend is.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 30 juni 2008, 19:06   #15
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
We moeten inderdaad nationale staten afschaffen en ons beraden over een politiek systeem dat afdwingbare recepten kan uitdokteren op een zo democratisch mogelijke wijze... Het zou nuttig zijn diverse min of meer succesvolle maatschappijen op een objectieve manier te doorlichten en te peilen naar de juiste verhouding tussen individuele vrijheid die altijd grenst aan de vrijheid van de anderen, meer bepaald van de mensheid in zijn geheel.
erkennen dat de huidige prestaties ivm oorlogen, fanatisme, honger en ongelijke verdeling verre van schitterend is.
Fantastisch! Dat we daar niet aan gedacht hebben!

twee bedenkingen:
1 Wie gaat bepalen welk systeem democratie moet brengen? Want je gaat het door de strot moeten duwen van zowat 80 % van de wereldbevolking vanwege punt twee.

2 Het overgrote deel van de wereld is niet democratisch in de zin zoals we dat in West Europa verstaan. Eerder integendeel. En zelfs in het westen heerst er veel verdeeldheid over wat al dan niet democratisch is. En dan spreken we nog niet eens van al die machtsgroepen die zeker niet democratish denken, de financiële en economische wereld bijvoorbeeld...
Hoe kan men dom genoeg zijn om nog maar te denken dat men hier op democratische wijze ook maar iets kan doordrijven?
Tenzij men soviet-democratie aanhangt en zich Stalin waant uiteraard.

Misschien moeten we dringend afstappen van de heden gebruikte wereldkaarten en overstappen naar een soort dat de reële oppervlakteverhoudingen weergeeft. Aangevuld met de bevolkingsaantallen.
Misschien dat we dan minder van deze raaskallerij te horen krijgen.

Trouwens, als je begint met 'we moeten...' en verder gaat met 'op zo democratisch mogelijke wijze...' dan krijg ik al rillingen.
Zo democratisch mogelijk betekent namelijk 'maar in zoverre democratish als nodig voor het bereiken van ons doel...'
Das meestal niet erg democratisch hé
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be