Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2008, 07:34   #1
litaliboemballaboem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 januari 2008
Berichten: 47
Standaard 2008 - Gods laatste getuigenis

http://the-end.com/nederlands/2008Go...steGetuigenis/

Heeft iemand dit boek gelezen? Of de voorganger? Veel kans dat het onzin is maar wou het er toch op wagen, maar vanaf het begin begint hij massaal te hacken op de Amerikaanse beschaving terwijl hij het tegelijk heeft over zowel de Islam, Christendom, Jodendom.

Is dit gewoon een zoveelste Amerika-bash boek maar dan deze keer met heel veel blabla omhuld en zo schijnheilig dat je het eerst niet zou doorhebben?

Zit zelf aan pagina 6, en ik wilde weten of het de moeite is om door te gaan, ben bij het boek gekomen via een link op hln, de eerste keer dat ik op zo'n ding klik.

Laatst gewijzigd door litaliboemballaboem : 14 januari 2008 om 07:35.
litaliboemballaboem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 11:38   #2
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Elk jaar verschijnen er meerdere boeken en profetieën over het einde van de wereld, waarvan meerdere het binnen een jaar verwachten. Tot nu toe is het allemaal onzin gebleken.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 12:08   #3
litaliboemballaboem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 januari 2008
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Elk jaar verschijnen er meerdere boeken en profetieën over het einde van de wereld, waarvan meerdere het binnen een jaar verwachten. Tot nu toe is het allemaal onzin gebleken.
Hij begint in zijn boek dan ook met het uitleggen van waarom hij de waarheid spreekt en al de rest niet, niet dat ik er iets van geloof, maar gewoon zien of het interessant wilde ik doen.
litaliboemballaboem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 12:54   #4
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door litaliboemballaboem Bekijk bericht
Hij begint in zijn boek dan ook met het uitleggen van waarom hij de waarheid spreekt en al de rest niet, niet dat ik er iets van geloof, maar gewoon zien of het interessant wilde ik doen.
Nou, kennelijk geloof je er wel wat van. Ik in ieder geval niet.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 12:59   #5
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Zever in pakskes (punt en uit)
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 14:35   #6
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Elk jaar verschijnen er meerdere boeken en profetieën over het einde van de wereld, waarvan meerdere het binnen een jaar verwachten. Tot nu toe is het allemaal onzin gebleken.
Het is wel kenmerkend voor de menselijke beschaving. Telkens denken we op het eindpunt van de technologische en biologische evolutie te zijn aangekomen, en telkens is er een groep die daardoor gelooft dat wij de laatste generatie zijn.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 16:20   #7
litaliboemballaboem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 januari 2008
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nou, kennelijk geloof je er wel wat van. Ik in ieder geval niet.
Nee, ik ben objectief u niet, u zegt dat u het niet gelooft en u hebt nog geen vijf blz gelezen, ik wil een mening van iemand weten over heel het boek, is dat nu zo moeilijk objectief zijn.
litaliboemballaboem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 19:51   #8
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Naarmate deze gebeurtenissen zich ontplooien, zal de wereld zich in toenemende mate bewust worden van de authenticiteit van wat in dit boek geschreven staat. Zij zal zich ook beginnen te realiseren dat Ronald Weinland inderdaad door God gezonden is, als Zijn eindtijdprofeet.
Een stukje omschrijving van het boek...
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 19:53   #9
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door litaliboemballaboem Bekijk bericht
ik wil een mening van iemand weten over heel het boek, is dat nu zo moeilijk objectief zijn.
Waarom is die mening van iemand anders zo belangrijk voor jou?

Vind je het niet veel interessanter zélf het boek te lezen en je er zélf een mening over te vormen?

Het is maar een vraag...
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 januari 2008 om 19:53.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 20:02   #10
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Zonder ook maar één letter van het boek gelezen te hebben, kan ik met zekerheid verkondigen dat het een duur verpakte onheilsprofetie is van dertien in een dozijn, zoals er al honderden gepasseerd zijn, en er nog honderden zullen komen.

En als het dan toch correct is wat er in staat - Derde Wereldoorlog ! Miljarden doden !! - ga ik zeker mijn kostbare tijd niet verbeuzelen met eventjes een boek te lezen.

Nee hoor, dan kan ik mijn tijd beter gebruiken door een diepe, stevige bunker te graven.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 20:08   #11
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door litaliboemballaboem Bekijk bericht
Nee, ik ben objectief u niet, u zegt dat u het niet gelooft en u hebt nog geen vijf blz gelezen, ik wil een mening van iemand weten over heel het boek, is dat nu zo moeilijk objectief zijn.
Mijn excuses als ik arrogant overkom, maar iedereen met een klein beetje ervaring in de literaire wereld, weet dat dergelijke onheilsboeken zo oud zijn als de straat.

Ik bedoel, het nieuwe van het Einde van de Wereld is er echt wel af hoor. Ik ga me niet bezig houden met het opstellen van een lijst van dat soort boeken die verschenen zijn de laatste decennia - ik moet nog een bunker graven - maar het zijn er véél.

En weet je wat ? Elk boek was er compleet naast, tot grote verbazing van de auteur en zijn toegewijde volgelingen. Daar staan ze dan, met hun "onweerlegbare bewijzen."

Het is dus niet meer dan normaal dat de inhoud van dergelijke werken met een flinke korrel zout genomen wordt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 20:25   #12
litaliboemballaboem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 januari 2008
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Mijn excuses als ik arrogant overkom, maar iedereen met een klein beetje ervaring in de literaire wereld, weet dat dergelijke onheilsboeken zo oud zijn als de straat.

Ik bedoel, het nieuwe van het Einde van de Wereld is er echt wel af hoor. Ik ga me niet bezig houden met het opstellen van een lijst van dat soort boeken die verschenen zijn de laatste decennia - ik moet nog een bunker graven - maar het zijn er véél.

En weet je wat ? Elk boek was er compleet naast, tot grote verbazing van de auteur en zijn toegewijde volgelingen. Daar staan ze dan, met hun "onweerlegbare bewijzen."

Het is dus niet meer dan normaal dat de inhoud van dergelijke werken met een flinke korrel zout genomen wordt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Waarom is die mening van iemand anders zo belangrijk voor jou?

Vind je het niet veel interessanter zélf het boek te lezen en je er zélf een mening over te vormen?

Het is maar een vraag...
Nee bedankt ik ga dat boek niet eerst zelf lezen, ik ga mijn tijd niet verdoen, daarvoor heb ik forumslaven.

Sorry als ik arrogant zou overkomen.
litaliboemballaboem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 21:15   #13
iman
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 januari 2008
Berichten: 8
Standaard

Beste litaliboemballaboem,

Mijn mening is dat het altijd wel de moeite loont om een boek te lezen dat je in eerste instantie aanspreekt. Dus verderdoen zou ik zeggen! Je zal vanzelf wel stoppen met lezen indien er passages instaan die je irriteren. Dat is toch mijn ervaring.
Het is ook altijd interessant om uit zo een boek de drijfveer en motivatie van de ateur
om dat boek te schrijven eruit te filteren. Waar haalt hij zijn stellingen? Is ,in dit geval zeker, de informatie degelijk ondersteund en wat zijn zijn bronnen?
Nu jij er zo over begint en na al die negatieve reacties van andere forumlezers te hebben gelezen, krijg ik wel zin om het boek zelf te lezen!
Groeten.
iman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:31   #14
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door litaliboemballaboem Bekijk bericht
Nee, ik ben objectief u niet, u zegt dat u het niet gelooft en u hebt nog geen vijf blz gelezen, ik wil een mening van iemand weten over heel het boek, is dat nu zo moeilijk objectief zijn.
Kennelijk wel ja. Al die boekenschrijvers en sektelijders verkopen zever, dat is objectief geanalyseerd. Mijn mening ligt al vast OMDAT ik al een tijdje objectief ben. Ik kan weliswaar niet zien wat er komend jaar gaat gebeuren, maar ik kan wel zien wat er al de hele geschiedenis gebeurd is. Er is een kans dat we dit jaar met zijn allen dood gaan door een gigantische ramp, maar die kans heeft geen zak te maken met deze man of met de bijbel.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 17:03   #15
litaliboemballaboem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 januari 2008
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iman Bekijk bericht
Beste litaliboemballaboem,

Mijn mening is dat het altijd wel de moeite loont om een boek te lezen dat je in eerste instantie aanspreekt. Dus verderdoen zou ik zeggen! Je zal vanzelf wel stoppen met lezen indien er passages instaan die je irriteren. Dat is toch mijn ervaring.
Het is ook altijd interessant om uit zo een boek de drijfveer en motivatie van de ateur
om dat boek te schrijven eruit te filteren. Waar haalt hij zijn stellingen? Is ,in dit geval zeker, de informatie degelijk ondersteund en wat zijn zijn bronnen?
Nu jij er zo over begint en na al die negatieve reacties van andere forumlezers te hebben gelezen, krijg ik wel zin om het boek zelf te lezen!
Groeten.
Ik ben gestopt nadat er passages waren die me niet aanstonden, het viseren van Amerika namelijk, en ik wilde nu gewoon weten of dat heel het verhaal zo ging gaan.
litaliboemballaboem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 17:04   #16
litaliboemballaboem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 januari 2008
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Kennelijk wel ja. Al die boekenschrijvers en sektelijders verkopen zever, dat is objectief geanalyseerd. Mijn mening ligt al vast OMDAT ik al een tijdje objectief ben. Ik kan weliswaar niet zien wat er komend jaar gaat gebeuren, maar ik kan wel zien wat er al de hele geschiedenis gebeurd is. Er is een kans dat we dit jaar met zijn allen dood gaan door een gigantische ramp, maar die kans heeft geen zak te maken met deze man of met de bijbel.
Nu bent u hetzelfde aan het doen als al die andere ondergangsvoorspellers, grappig.
litaliboemballaboem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 18:58   #17
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Er is een kans dat we dit jaar met zijn allen dood gaan door een gigantische ramp, maar die kans heeft geen zak te maken met deze man of met de bijbel.
De kans om dood te gaan door een gigantische ramp bestaat spijtig genoeg altijd
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 21:34   #18
koolvis
Lokaal Raadslid
 
koolvis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: BE Oostvlaanderen
Berichten: 371
Standaard

Als je leeft op een manier dat je klaar bent om te sterven zonder spijt
en ondertussen van het leven geniet
moet je je dan van die dingen iets aantrekken?
Er zijn m.i. betere boeken om je te begeleiden naar de
zoektocht naar de zin van het leven.
Nu geniet ik met volle teugen,
een paar blz per dag,
van het boek van Joseph Ratzinger Benedictus 6
"Jezus van Nazareth"
http://www.berneboek.com/shop/produc...edictus%20XVI#
Er is mss wel veel kritiek op, mss gaat het meer over de Jezus van de Christelijke leer.
"van Nazareth" lijkt me goed gekozen om tot lezen van het boek aan te zetten.
Als die leer volgens sommige vrijzinnigen hersenspinsels zijn, awel ik vind ze zeer kunstzinnig
en verheffend.
Zonder de dwingelandij die je ervaart in meer fundamentalistische boeken
of boeken over het "einde" van de wereld.
Ik herinner me nog de woorden van een oude vrouw toen ik jong was
die zei: "de wereld vergaat als je sterft".
Wat voor de stervende minder erg is als hij niet meer te gehecht is aan de wereld en aan de dingen.
m.a.w. kan sterven zonder spijt.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 21:41   #19
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Zever in pakskes (punt en uit)
inderdaad:
http://www.cog-pkg.org/
meer hier:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia:
(Hier wordt het écht mooi):

Tithing

The early Worldwide Church of God used a three-tithe Levitical system, under which members were expected to give a tithe or ten percent "of their increase," usually interpreted as a family's income.

The first tithe, 10% of a member's total income, was sent to church headquarters to finance "the work", which was all operations of the church, as well as broadcasting and publishing the church's message.
The second tithe was saved by the individual member to fund the member's (and his family's) observance of the annual holy days, especially the 8-day-long Feast of Tabernacles. Unlike the first tithe, these funds were not sent into the church but retained by the member.
A third tithe was required only in the third and sixth years of a personal seven-year tithing cycle, and it was also sent to headquarters. The third tithe was used to support the indigent, widows, and orphans as needed.
The church also gathered funds in the form of donations from "co-workers," those who read the church's free literature or watched the weekly TV show but did not actually attend services.

In contrast to many other churches' religious services, the practice of the WCG was not to pass around offering plates during weekly church services, but only during holy day church services (seven days each year). These funds were considered "freewill offerings" and regarded as entirely separate from regular tithes.
klik bron:Wikipedia
No business like God business...

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 januari 2008 om 22:01.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be