Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2006, 08:39   #21
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Een 86 jarige van onder het stof halen met oude koeien om een onbewezen point tegen het VB te voeren. Hoe laag gaat het nog vallen?
Die oude koeien zijn die gasten van het 'veredelde' Vlaams Belang'.

Oude koeien met verzuurde melk!
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 08:41   #22
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Ik vind dat die vrouw groot gelijk heeft.

Systematisch zie je hoe bijna alle vroegere clichés over joden nu op moslims worden toegepast.

Eerst was de jood de eeuwige leugenaar, nu is het de moslim die zogezegd altijd liegt tegen "ongelovigen". Eerst was de jood de grote samenzweerder achter de schermen die achter zowat elke mistoestand in de wereld zit, nu zijn dat de moslims. Eerst was het de jood (of "de comunist") die terroristische aanslagen pleegde, nu is het de moslim. Eerst was het de jood die in vermeende onmetelijke rijkdom terwijl de Duitse bevolking geen nagel had om aan zijn gat te krabben, nu is de plaatselijke Marokkaan die een dure auto heeft gekocht en merkkledij koopt. Enzovoort enzoverder.

Ook zijn er nieuwe clichés bijgekomen. Het klassieke verhaaltje over de jood was dat hij kinderen vermoorddde en hun bloed dronk. Ik vergelijk dat vaak met het hedendaagse fabeltje over dat de moslim geiten neukt, of nog erger, in navolging van Mohammed er geen probleem in ziet om met meisjes van 9 jaar te neuken. En dat terwijl moslims in de zaak Loubna Benaïssa net zo geschokt waren als de Belgen in de zaak-Dutroux. Maar ja, racisten die zien dat niet hé. Die WILLEN dat niet zien.

Erg instructief daarbij is dat extreem-rechts tegenwoordig haar verleden glashard ontkent en het in plaats daarvan projecteert op de tegenstander. De vele uiteenzettingen over de grootmoefti van Jeruzalem zijn niet te tellen, en uitgerekend George W. Bush heeft het tegenwoordig over "islamofascism", en dat terwijl zijn familie nota bene zelf zaken deed met de nazi's. (EN met de zgn. moslimfascisten trouwens.)

Kijk, ik weet best dat er ook gematigde mensen bij het VB zitten, die evengoed zouden kunnen opkomen bij VLD, CD&V of NVA. Met die mensen heb ik geen problemen. De vraag is alleen wie er aan de TOP van de partij staat, en wat voor gedachtengoed DIE mensen representeren. En aangezien het VB niet democratisch werkt, kan er dus nooit een machtswissel komen binnen die partij zonder dat de top het daar zelf mee eens is. Dus komt er geen machtswissel, en blijven de topmensen (en met name mensen zoals Filip Dewinter) volgens mij zeer dubieuze politieke figuren die ik liever niet aan de macht wil zien.
Hier zouden de eigenbelangers eens inhoudelijk op mogen reageren!
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 08:49   #23
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pever Bekijk bericht
Een historisch feit:

22.09.1994 - Eind september 1994 verschenen in Antwerpen en Sint-Niklaas affiches aan de muren met als grote vedette… Adolf Hitler. De affiche werd gebracht in twee uitvoeringen. Een ervan portretteerde Adolf Hitler geflankeerd door Rudolf Hess en had als slogan: “De vorige kuisploeg had ook van die mooie beloften”. De tweede uitvoering toonde Hitler tijdens een toespraak en had als ondertitel: “De ideeën van deze meneer zagen ze toen ook wel zitten”.

Het opzet van deze campagne was duidelijk. Aangezien het establishment niet over politieke argumenten beschikt(e) om het Vlaams Blok te bestrijden, werd elke kritiek op het wanbeleid inzake immigratie, onveiligheid, enz. systematisch gelijkgesteld met Hitler, de NSDAP en de concentratiekampen.

Opmerkelijk was deze campagne ook vanuit juridisch oogpunt. Het was (en is) politieke partijen immers verboden om bij gemeenteraadsverkiezingen gebruik te maken van commerciële affichage. Strikt genomen gingen de ‘Hitler-affiches’ weliswaar niet uit van een lijst, maar er werd wel één bepaalde partij geviseerd, namelijk het Vlaams Blok. Het Vlaams Blok spande dan ook een kortgeding in tegen het initiatief, waarna de affiches verwijderd werden.

Daarop kwam plots ene Noël Slangen op de proppen die fier aankondigde dat zijn reclamebureau de affiches op eigen kosten zou laten ophangen in Hasselt, Genk en Beringen. Het ging toen om precies dezelfde Slangen die het enkele jaren later zou schoppen tot feitelijk minister van ‘Volksvoorlichting en Propaganda’ in de regering-Verhofstadt, waar hij ondermeer zou meewerken aan een ‘oorlogsplan’ tegen het Vlaams Blok.

De hele campagne werd overigens een grandioze slag in het water. Uitgerekend in die steden waar de affiches werden opgehangen, behaalde het Vlaams Blok de beste resultaten…
Veel heeft het Vlaams blok nooit te zeggen gehad in Genk. Dat zal nu ook niet zo zijn. Ze zullen misschien ietske winnen, maar in de praktijk bliijven het sukkelaars.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 08:59   #24
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Hier zouden de eigenbelangers eens inhoudelijk op mogen reageren!
waarom zouden de "eigenbelangers" tijd moeten steken in een opstel met flagrante onwaarheden om die stuk voor stuk te ontkrachten?

Indien mamalou denkt dat huidige "... vul in" zich op dezelfde manier hebben geassimileerd als de vooroorlogse joodse bevolking die gewoon deel uitmaakte van de Europese bevolking, dan denkt hij dat maar.

Indien hij ervan uitgaat dat de huidige "... vul in" mede de toplaag van de elite bevolken, dan doet hij maar.

Indien hij vindt dat de vooroorlogse joodse bevolkingsgroep de ene terroristische aanslag na de andere pleegden, dan laat ik dit voor zijn rekening.

Maar wat ik wel eens wil weten is waarom mamalou nergens vermeldt dat de vroegere joodse bevolkingsgroep oververtegenwoordigd was in de criminaliteitscijfers, de werkloosheidscijfers, de zonder-diploma-afgestudeerden.... net als de huidige "... vul in".
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 09:04   #25
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
In de aanloop naar de nakende verkiezingen, waar het schuimbekkende VB, de "design fascisten" onder ons, in enkele gemeenten bestuursmandaten wil binnenhalen, laat ik even één vd weinigen aan het woord die met veel geluk het fascisme en nazisme heeft overleefd : Regine Beer.
Heel laag om de dood van 8 miljoen slachtoffers te misbruiken tegen mensen van wie het merendeel na de oorlog geboren is. Misschien moeten we Hollanders en de Spanjaarden gaan haten om wat ze in Antwerpen ooit hebben aangericht? Kleinzielige, haatdragende mens.

Dit bericht moet ons inderdaad doen nadenken over onze tegenstanders. Op 8 oktober zeggen wij ons gedacht.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 09:15   #26
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nice try maar haar leeftijd is in deze bijzaak. Zij vertelt juist haar wedervaren tijdens WOII, en toetst dat aan de hedendaagse situatie.
Jaja, ik begrijp het! Als het VB een 97-jarige op zijn lijst zet dan doet de leeftijd er wel toe, maar als de linkiewinkies een dement mensje van 86 misbruiken dan doet de leeftijd er niet toe!...

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 28 september 2006 om 09:16.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 09:35   #27
Brecht Laitem
Burger
 
Geregistreerd: 21 februari 2005
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Jaja, ik begrijp het! Als het VB een 97-jarige op zijn lijst zet dan doet de leeftijd er wel toe, maar als de linkiewinkies een dement mensje van 86 misbruiken dan doet de leeftijd er niet toe!...
Inderdaad. Het is waarschijnlijk te moeilijk voor Pietje om te beseffen dat die 97-jarige misschien op de lijst van het VB staat omdat ze al sinds haar kindertijd in aanraaking is gekomen met het Franstalig imperialisme, of omdat ze vroeger geen last had met allochtonen die haar buurt komen verderven.
Brecht Laitem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 09:55   #28
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik ken mijn geschiedenis beter dan je zou denken. Alleen slik ik geen onbewezen koek. Ik ben Vlaams nationalist en heb geen nazi voorouders. Dus: bullshit te beweren dat het VB nazaten zijn van nazi's.
Het is een interessante discussie: Is het VB een kind van het fascisme, is het een bastaard ervan, is het een adoptie kind ervan of is het de erfgenaam zonder bloedband van het nazisme en het fascisme?

Kijk: ik wil alle dagen aan tafel gaan zitten met iemand die een fascist is geweest, zoals bisschop Don Helder Camara, die dit verwerkt heeft en die is bijgedraaid. Die gast weet dat het fascisme iets is waar miljoenen voor zijn gevallen en door zijn gevallen. En die heeft dan uit zijn fouten geleerd.
Ik heb trouwens aan tafel gezeten met mensen die gecollaboreerd hebben, en ben hen gevolgd: Hugo Schiltz bijvoorbeeld. Maar die man kon beter het fascisme duiden en vertolkte tien keer zo verdraagzaam als ik een anti-fascistische houding.
Een gewaarschuwd man telt voor twee. Een vrouw vaak voor drie.
Leren uit de fouten van de geschiedenis is hard en zeer leerzaam. Dankzij onze fouten weten we hoe we het vooral NIET moeten doen.

Wie echter het verleden negeert heeft allicht geen toekomst. Wie niet bijleert loopt telkens opnieuw verloren. En wie geen geheugen heeft vergeet dat er gevaren zijn die je kunnen ombrengen.

Of het VB fascistoïde roots heeft is niet eens belangrijk. Of het in het verleden leden heeft gehad die de nazis hebben geholpen is nauwelijk relevant. Hoe ze dit verwerkt hebben, en hoe die colaborateurs dit verwerkt hebben: dat is de hamvraag. In alle partijen vind je mensen die boter op het hoofd hebben. Dit is slechts relevant als het een belangrijk kenmerk is van die partij. Het VB heeft een zuivering doorgevoerd en haar verbrande leden en mandatarissen wandelen gestuurd. Een belangrijk feit.

Maar de "window dressing" die het VB doorvoerde, is die oprecht? Wil men echt af van vreemdelingenhaat? Van de hunker naar elites, naar autoritair bestuur, naar ondemocratische bestuursvormen, naar dweperij met vooroordelen, naar extreem nationalisme, naar apartheidsstreven, naar xenofobie, naar etnocentrisme, naar allerlei vormen van discriminatie en racisme?

Spijtig genoeg is het verleden bij het VB blijkbaar NIET verteerd. Het blijft in hun hoofd spoken.
En fascistisch, zijn ze dat? Er blijft veel van over: het solidarisme, dat er de economisch-sociale theorie is komt rechtsstreeks van Mussolini...
Hun vakbondshaat, hun hang naar een corporatistische middeleeuwse technocratie.

Is er veel veranderd? De verpakking. Dat wel.

Wat me het meeste verontrust in de figuren die deze partij leiden is hun fanatisme. De gedrevenheid, de ongelofelijke absurde dweperij die een Dewinter en consoorten uitstralen is ziekelijk. Men merkt dat deze mensen heilig overtuigd zijn dat zij dragers zijn van het groot gelijk en over om het even hoeveel mensen zullen trappen (misschien zelf over hun lijken) om hun doel te bereiken.
Wat me verder laat denken dat ze het verleden niet hebben verwerkt is hun nazi methoden: Leugens en propaganda vervangen informatie en eerlijkheid nog steeds, zoals bij dr. Goebels.

En dan zie ik voor mijn ogen de uitgemergelde mensen bijde bevrijding van de kampen met wanhopige ogen zo voor mij staan. En dan denk ik: dat nooit meer.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 28 september 2006 om 10:17.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 09:56   #29
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Jaja, ik begrijp het! Als het VB een 97-jarige op zijn lijst zet dan doet de leeftijd er wel toe, maar als de linkiewinkies een dement mensje van 86 misbruiken dan doet de leeftijd er niet toe!...
Andersom geldt net hetzelfde!
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 14:41   #30
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Heel laag om de dood van 8 miljoen slachtoffers te misbruiken tegen mensen van wie het merendeel na de oorlog geboren is.
Waarschijnlijk even laag van ene Dewinter die het VNV en Staf De Clercq tegen zijn borst drukt en hem zijn grote voorbeeld noemt.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 14:48   #31
SirGalahad_
Burgemeester
 
SirGalahad_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Little Britain
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het is een interessante discussie: Is het VB een kind van het fascisme, is het een bastaard ervan, is het een adoptie kind ervan of is het de erfgenaam zonder bloedband van het nazisme en het fascisme?

Kijk: ik wil alle dagen aan tafel gaan zitten met iemand die een fascist is geweest, zoals bisschop Don Helder Camara, die dit verwerkt heeft en die is bijgedraaid. Die gast weet dat het fascisme iets is waar miljoenen voor zijn gevallen en door zijn gevallen. En die heeft dan uit zijn fouten geleerd.
Ik heb trouwens aan tafel gezeten met mensen die gecollaboreerd hebben, en ben hen gevolgd: Hugo Schiltz bijvoorbeeld. Maar die man kon beter het fascisme duiden en vertolkte tien keer zo verdraagzaam als ik een anti-fascistische houding.
Een gewaarschuwd man telt voor twee. Een vrouw vaak voor drie.
Leren uit de fouten van de geschiedenis is hard en zeer leerzaam. Dankzij onze fouten weten we hoe we het vooral NIET moeten doen.

Wie echter het verleden negeert heeft allicht geen toekomst. Wie niet bijleert loopt telkens opnieuw verloren. En wie geen geheugen heeft vergeet dat er gevaren zijn die je kunnen ombrengen.

Of het VB fascistoïde roots heeft is niet eens belangrijk. Of het in het verleden leden heeft gehad die de nazis hebben geholpen is nauwelijk relevant. Hoe ze dit verwerkt hebben, en hoe die colaborateurs dit verwerkt hebben: dat is de hamvraag. In alle partijen vind je mensen die boter op het hoofd hebben. Dit is slechts relevant als het een belangrijk kenmerk is van die partij. Het VB heeft een zuivering doorgevoerd en haar verbrande leden en mandatarissen wandelen gestuurd. Een belangrijk feit.

Maar de "window dressing" die het VB doorvoerde, is die oprecht? Wil men echt af van vreemdelingenhaat? Van de hunker naar elites, naar autoritair bestuur, naar ondemocratische bestuursvormen, naar dweperij met vooroordelen, naar extreem nationalisme, naar apartheidsstreven, naar xenofobie, naar etnocentrisme, naar allerlei vormen van discriminatie en racisme?

Spijtig genoeg is het verleden bij het VB blijkbaar NIET verteerd. Het blijft in hun hoofd spoken.
En fascistisch, zijn ze dat? Er blijft veel van over: het solidarisme, dat er de economisch-sociale theorie is komt rechtsstreeks van Mussolini...
Hun vakbondshaat, hun hang naar een corporatistische middeleeuwse technocratie.

Is er veel veranderd? De verpakking. Dat wel.

Wat me het meeste verontrust in de figuren die deze partij leiden is hun fanatisme. De gedrevenheid, de ongelofelijke absurde dweperij die een Dewinter en consoorten uitstralen is ziekelijk. Men merkt dat deze mensen heilig overtuigd zijn dat zij dragers zijn van het groot gelijk en over om het even hoeveel mensen zullen trappen (misschien zelf over hun lijken) om hun doel te bereiken.
Wat me verder laat denken dat ze het verleden niet hebben verwerkt is hun nazi methoden: Leugens en propaganda vervangen informatie en eerlijkheid nog steeds, zoals bij dr. Goebels.

En dan zie ik voor mijn ogen de uitgemergelde mensen bijde bevrijding van de kampen met wanhopige ogen zo voor mij staan. En dan denk ik: dat nooit meer.

Lap, daar ist em weer...
__________________
  1. All animals are equal... but some animals are more equal than other animals. (Animal Farm)
  2. Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
  3. "Quod tibi non vis, alteri non feceris" "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 15:02   #32
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Hier zouden de eigenbelangers eens inhoudelijk op mogen reageren!
Idd. Mooie posts Mamaloe!
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 15:07   #33
Condor
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 december 2005
Berichten: 44
Standaard Bedenking

Met veel respect voor Regine Beer en grote verontwaardiging voor de gruwelen van de twintigste eeuw, vraag ik toch enige voorzichtigheid. Vergeet niet dat we ondertussen in de 21ste eeuw leven en dat misbruik maken van de geschiedenis gevaarlijk is. Vergeet niet dat in de onzalige nazi tijden een zeer groot gedeelte van Europa anti-joods was, ook in Amerika was een sterke anti-joodse strekking. Denk ook dat er nu naast ons 80 miljoen Duitsers leven meestal afstammelingen van. Vergeet ook niet dat het land dat de meeste joden verklikt en op transport gezet heeft en daarnaast het grootste contingent oostfronters leverde , onze fiere zuivere Nederlandse buren waren.
[Ik heb veel meededogen voor het wantrouwen van Mvr. Beer maar dit gewoon kristaliseren tot een puur Vlaams gebeuren om politieke vijanden uit te schakelen is verraad aan de slachtoffers van een bijna wereld omvattende misdaadZo denk ik ook over de concerten van de haat en het eigen grote gelijk. Intriest dat zelfs Patrik Janssens verdacht wordt gemaakt omdat hij het nut van polarisatie niet inziet.

Laatst gewijzigd door Condor : 28 september 2006 om 15:09.
Condor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 17:46   #34
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Mischien moet dat mens haar levens wijsheid eens gaan verkondigen in israel. kan ze daar de zoveelste druk van haar boek gaan promoten. Dacht dat de linkse pc'ers het zo erg vonden dat een vrouw van 97 op de vb lijst stond. Komen zij hier aandraven met een joodse van 86 die een boek heeft geschreven hoe men haar heeft bestudeerd en jood heeft bevonden. Wat is het volgende waar we ons kunnen aan verwachten, ik vraag het me af, jullie ook.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 17:56   #35
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Heel laag om de dood van 8 miljoen slachtoffers te misbruiken tegen mensen van wie het merendeel na de oorlog geboren is. Misschien moeten we Hollanders en de Spanjaarden gaan haten om wat ze in Antwerpen ooit hebben aangericht? Kleinzielige, haatdragende mens.

Dit bericht moet ons inderdaad doen nadenken over onze tegenstanders. Op 8 oktober zeggen wij ons gedacht.
8 miljoen, sorry maar wordt daar interest bijgerekend? Dat het merendeel na de oorlog is geboren zal dat mens worst wezen, laat zich met plezier spannen voor de linkse kar. Is toch indrukwekkend dat men al 62 jaar de wereld kan domineren en een andere mening monddood kan maken.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 18:13   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Jaja, ik begrijp het! Als het VB een 97-jarige op zijn lijst zet dan doet de leeftijd er wel toe, maar als de linkiewinkies een dement mensje van 86 misbruiken dan doet de leeftijd er niet toe!...
Is Mevrouw Beer dement, hyoens ?? Waarom ?? Omdat ze de VB-kliek een geweten wil schoppen ?? (niet dat ik mij veel illusies maak over haar slaagkansen...)

Laatst gewijzigd door Pietje : 28 september 2006 om 18:16.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 18:47   #37
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
8 miljoen, sorry maar wordt daar interest bijgerekend? Dat het merendeel na de oorlog is geboren zal dat mens worst wezen, laat zich met plezier spannen voor de linkse kar. Is toch indrukwekkend dat men al 62 jaar de wereld kan domineren en een andere mening monddood kan maken.
Eigenlijk zijn het er veel meer dan 8 miljoen. Velen van wie het overleefd hebben, kun je bij de doden rekenen. Zulke gruwel kom je niet te boven.

Precies daarom vind ik het bijzonder ongepast om dat leed zomaar tegen het Vlaams Belang te gebruiken.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 19:24   #38
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
In de aanloop naar de nakende verkiezingen, waar het schuimbekkende VB, de "design fascisten" onder ons, in enkele gemeenten bestuursmandaten wil binnenhalen, laat ik even één vd weinigen aan het woord die met veel geluk het fascisme en nazisme heeft overleefd : Regine Beer.

Regine Beer werd in 1944, als 22-jarig meisje, met het voorlaatste transport vanuit de Dossin-kazerne in Mechelen naar het uitroeiingkamp Auswitch-Birkenau gedeporteerd. Haar misdaad: haar vader was een Jood. In de Dossin-kazerne maakt ze voor het eerst kennis met de gruwel van het nazi-systeem. Vlaamse SS'ers maakten er de dienst uit. Omdat ze halfjoods is moest een commissie van Duitse studenten die "rassenkunde" studeerden na een voor haar vernederd onderzoek uitmaken of ze wel écht joods was. Op basis van schedelmetingen, kleur van de ogen, grote van de neus werd het definitieve oordeel geveld. Ze bleek voldoende joods en werd op transport gezet naar Auschwitz.
Na een verschrikkelijke reis kwam ze aan in het KZ van Auschwitz waar ze het nummer A 5148 in de arm werd getatoeëerd. Regine Beer werd een nummer. In het kamp zou ze verschillende malen op het nippertje aan de dood ontsnappen. In de rij voor de gaskamer werd ze er toevallig uitgepikt. Later werd ze ook geselecteerd, door het monster Dr. Mengele, berucht om zijn medische experimenten.
Toch een grote leugen, je kon enkel als jood worden beschouwd via afstamming bepaald in de Neurenberger-wetten.

Wat ik ook niet geloof dat ze een slachtoffer was van Dr Mengele. Als ze eerst uitgepikt werd voor dwangarbeid kan ik besluiten dat ze als joodse in Auschwitz II Birkenau moest zitten. Deze geselecteerden moesten na een tijd in Quarantaine werken in aanpalende fabrieken van
IG Farbe (Agfa, BASF, Bayer, Casella, Hoechst, Huels, Kalle) en Krupp.
Wat Dr Mengele betreft, vind ik het zeer raar dat hij een persoon uit de fabrieken zou nemen om experimenten te voeren. Zijn testpersonen werden meestal geselecteerd direct na hun aankomst in Birkenau. Deze moesten sterk en gezond zijn. Aangezien een persoon maar 6 tot 12 maanden kon overleven als arbeider in de fabrieken is het zoals eerder aangehaald dat Dr Mengele hier testpersonen zou zoeken.

Fragment Neurenberger wetten voor de bepaling van jood zijn



Citaat:
Regine Beer is 86 jaar nu, en heeft haar boek "Mijn leven als KZA 5148" opnieuw uitgegeven. Haar eerste boek, verschenen in 1992, was uitgeput. Vandaag werd het bewerkt door Paul De Keulenaar. Het is een document humaine, een waarachtige getuigenis én waarschuwing. Het toont het ware gelaat van elke extreemrechtse ideologie. In de jaren ‘70 stelde zij al "dat Were Di en de VMO groepen waren waartegen we moesten vechten". Voor haar was het klaar en duidelijk: "dit waren de afstammelingen van de mensen die haar in het contractiekamp hadden gestopt."
Heeft zij bewijzen? Ik kan ook beweren dat SPA-Spirit afstammelingen zijn van comunisten. ( Ik denk eerder van de NAZI'S)

Citaat:
Regine Beer stelt:

"Het zijn vandaag weliswaar chique heren in maatpak, maar politiek en ideologisch komen zij daar vandaan." En met ‘daar vandaan', bedoelt ze klaar en duidelijk het extreemrechtse nazisme. "Vandaag, meer dan ooit, moet ik vaststellen dat ons werk (het blijven waarschuwen tegen extreemrechts en het VB) meer dan noodzakelijk is."
Ik stel echter vast dat andere partijen de democratie ondermijnen in dit land.

Citaat:
"De Joden waren de zondebokken gisteren, vandaag zijn dat de gastarbeiders, allochtonen, de politieke vluchtelingen. Kortom: het discours van het VB."
Is er ene allochtoon, vreemdeling of wat dan ook vermoord, vergast,... door het Vlaams Belang. Tegen een lakse vreemdelingenbeleid zijn is geen vreemdelingenhaat. Net zomin dat er wetenschappelijke studies worden verricht op basis van afkomst.

Citaat:
"Het fascisme is wel met wapens overwonnen, maar in de geest van vele mensen woekert het als een kanker verder. Hedendaagse politiek-economische en maatschappelijke problemen geven deze rechts-radicalen nog meer kans om hun ideeën, wensen en verzuchtingen kracht en vorm te geven."
Voor iemand die een kamp heeft gezeten, weet ze dan toch weinig over haar tegenstanders. Fascisme was een ITALIAANSE ideologie en in duitsland het NAZISME. Welke kanker in de geest?. Ik zie toch niemand vandaag beweren dat er Übermensen en Ündermensen zijn, dat er mensen vergast moeten worden, dat sommige groepen een sterreke moeten dragen. Bovendien is het de LINKSE ZIJDE die een gedachtepolitie heeft gecreëerd, dat er wetten zijn die mensen verbied om bepaalde meningen te zeggen of denken, dat er discriminatie is.

Citaat:
Stof genoeg om eens over na te denken in de aanloop naar "8 october".
Ik denk het ook, AFREKENEN MET DE ECHTE NAZISTEN EN FASCISTEN. NAMELIJK DE LINKERZIJDE VAN DE POLITIEK AKA SPIRIT,SPA,VLD, PS,...
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 20:51   #39
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Hier zouden de eigenbelangers eens inhoudelijk op mogen reageren!
Eerst en vooral is het gewoon idioot om de situatie van pakweg 70 jaar geleden te vergelijken met nu. De informatiekanalen waren veel primitiever, net zoals de mensen zelf. Propaganda zoals in "Der Sturmer" zou nu gewoonweg belachelijk overkomen.
Vreemd dat je enkel die belachelijke cliche's over de islam opnoemt maar niet de zaken die je bijna elke dag in de krant of op TV kunt bekijken. Terrorisme, achterlijkheid, onderdrukking van vrouwen en andersgelovigen..of is dat ook allemaal rechtse propaganda ? Dan denk ik dat het linkse gelul over de islam als vredelievende, vreedzame godsdienst meer op de onzin van de nazi-propagenda lijkt.
Misschien dat mevrouw Beer eens beter de wereld van vandaag als voorbeeld neemt en beseft waar de werkelijke vijanden van haar volk zitten. Is een van de symptomen van Alzheimer niet dat die mensen zich veel zaken van vroeger herinneren maar weinig van het heden ? Links moet wel heel erg in zak en as zitten als ze zulke ouwetjes van onder het stof halen Dat mevrouw Beer op praktisch alle extreem linkse sites staat, zal ook wel een reden hebben, veronderstel ik.
__________________
~Si vis pacem para bellum~
The B@ron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 21:15   #40
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Een paar uitspraken van mev. Beer..kwestie om te weten van waar de wind komt....
Citaat:
"Laat de mens toch leven waar hij gelukkig kan zijn, waar hij meent zijn geluk gevonden te hebben. Wil een vreemdeling in ons land blijven, dan moet dat kunnen. Wil hij terug, dan moet dat ook kunnen. Mijn taal is niet die van de politici, maar gewoon die van het hart. Er bestaan zoveel misverstanden rond politieke vluchtelingen en asielzoekers. Ik vind dat die mensen in naam van de menselijkheid moeten opgenomen worden in onze maatschappij.(http://www.blokwatch.be/content/view/989/39)"
En nog eentje...

Citaat:
"....Voor haar was het klaar en duidelijk: dat waren de ideologische afstammelingen van de mensen die haar in het concentratiekamp hadden gestopt. Zelf ga ik niet beweren dat het Vlaams Blok meteen concentratiekampen bouwt als de partij aan de macht komt, maar met die mogelijkheid moet men rekening houden."(http://aff.skynetblogs.be/archive-day/20051109)
Ik denk dat dit duidelijk genoeg is. Ik herinner mij vaag dat zij op een of andere linkse lijst heeft gestaan. Iemand die daar meer over weet ?
__________________
~Si vis pacem para bellum~

Laatst gewijzigd door The B@ron : 28 september 2006 om 21:16.
The B@ron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be