Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2024, 11:44   #1
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard Factchecking van leugens voor een Grondwetswijziging.

Leugenmedia liegt weer.
Blijkbaar is ontvoering van honden niet strafbaar?
Blijkbaar is ontvoering van honden geen diefstal?
Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/als-mi...ordt~a3f04a8a/
Als mijn hond een kind was, dan was ze meteen gevonden”: baasjes en belangenverenigingen vragen dat hondendiefstal ontvoering wordt.

“Lilo werd voor onze ogen gestolen, maar de politie vroeg me om later terug te komen.” Nadine Vellemans (64) uit Sint-Pieters-Leeuw zag hoe haar trouwe viervoeter in een grijze wagen ontvoerd werd. Maar meer dan eens bleek hondendiefstal geen prioriteit voor de politie.
Daarom vragen verschillende belangenorganisaties een wetswijziging: diefstal van honden moet ontvoering worden. “Een gestolen hond is echt niet hetzelfde als een gestolen telefoon.”
Omdat de politie geen prioriteit maakte van het MISDRIJF diefstal van haar hond, willen verschillende belangenorganisaties volgens de rioolkrant hln een wetswijziging.
De regimepers op tv noemde het zelfs een GRONDWETswijziging dat van huisdieren levende wezens maakt zodat het misdrijf van diefstal en ontvoering van honden strafbaar wordt.
Maar ontvoering=diefstal en dat is reeds een misdrijf waarvoor al wetten bestaan om te straffen.
Voor misdrijven, ontvoering=diefstal, bestaat het strafwetboek al daar hoeft dus helemaal geen wet voor te wijzigen en al zeker de Grondwet niet.
Ze kunnen in het Strafwetboek misschien ontvoering van honden bij het misdrijf van diefstal voegen om het strafbaar te maken?
Ooohh....maar diefstal is al strafbaar en ontvoering is ook al een strafbaar feit?
Een hond ontvoeren is hetzelfde als een mens ontvoeren want het zijn beide levende wezens.
Maar een ontvoerde telefoon is echt niet hetzelfde als een ontvoerde mens of hond.

Een telefoon pikken is diefstal en een hond pikken is ook diefstal maar dat noemen ze dan ontvoering omdat het om een levend wezen gaat maar beide misdrijven zijn reeds strafbaar.
De leugenmedia insinueert dus een overbodige en nog wel Grondwetswijziging (dat niet mag!) voor misdrijven en strafbare feiten waarvoor reeds straffen bestaan.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 12:18   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik vind diefstal van een hond wel ernstiger dan de diefstal van iets anders van dezelfde finaniële waarde.
Daar mag dus zeker meer aandacht aan besteed worden.
Ik zou in een referendum dus "ja" stemmen voor verzwaring van de straf, maar gelijkschakelen met een ontvoering, is dik belachelijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 12:55   #3
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind diefstal van een hond wel ernstiger dan de diefstal van iets anders van dezelfde finaniële waarde.
Daar mag dus zeker meer aandacht aan besteed worden.
Ik zou in een referendum dus "ja" stemmen voor verzwaring van de straf, maar gelijkschakelen met een ontvoering, is dik belachelijk.
Natuurlijk is de diefstal van je geliefde huisdier ernstiger dan het stelen van je telefoon....het gaat niet over welke diefstal erger zou zijn..
Je mist the point.
Het gaat ook niet over de strafmaat maar over een (Grond)wetswijziging.
De ontvoering van een hond staat al gelijk aan diefstal en dat is al een strafbaar feit waar reeds een straf op staat.
Een grondwetswijziging om de ontvoering/stelen van honden strafbaar te maken is dus volkomen overbodig en absurd belachelijk want dat is wettelijk reeds strafbaar.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be