Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2007, 11:17   #61
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dat zullen we moeten afwachten, ik geloof daar niet in dat ze dan niet gaan mee doen.
Voor geloof koop je weinig. Een federale regeringsdeelname moet volgens de NVA-statuten goedgekeurd worden door tweederde van de stemgerechtigde partijleden op een congres.

Wat zegt je geloof over de uitkomst van zo'n stemming in het geval de NVA zou willen meedoen aan een "noodregering" zonder noemenswaardige staatshervorming?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 11:20   #62
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Voor geloof koop je weinig. Een federale regeringsdeelname moet volgens de NVA-statuten goedgekeurd worden door tweederde van de stemgerechtigde partijleden op een congres.

Wat zegt je geloof over de uitkomst van zo'n stemming in het geval de NVA zou willen meedoen aan een "noodregering" zonder noemenswaardige staatshervorming?
Ik zag in beiden opties geen onheil hé. Maar ik denk dat zo'n noodregering een hopeloze zaak is voor alle gemeenschappen.
En ik denk of geloof niet dat de partijleden de kans gaan laten voorbij gaan aan een regering ook al is het een noodregering. Want nieuwe verkiezingen garandeert niets.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 11:25   #63
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard niks

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ga akkoord met Kortaf. Het probleem bij die gemeenten is de al jaren aan de gang zijnde verfransing. Die Vlaamse gemeenten moeten we opnieuw Vervlaamsen. Door hen meer impact te geven op Cultuur en door hen toch nog te laten stemmen op Franstalige politici gaat dit duidelijk niet lukken en wat nog belangrijker is. Het gaat compleet voorbij aan wat nu exact de bedoeling is van de splitsing van BHV. Extra geld voor Brussel is het enige waar ik mee kan leven. De rest is voor mij gewoon zever.
Niks extra geld voor brussel het is zogezegt zelfstandig zij kunnen geld lenen van vlaanderen en dat is ook al en als zij hun lening niet kunnen aflossen dan scheppen wij de boel op zo simpel is dat
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 11:32   #64
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard ieder voor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ik zag in beiden opties geen onheil hé. Maar ik denk dat zo'n noodregering een hopeloze zaak is voor alle gemeenschappen.
En ik denk of geloof niet dat de partijleden de kans gaan laten voorbij gaan aan een regering ook al is het een noodregering. Want nieuwe verkiezingen garandeert niets.
De oplossing is simpel ieder voor zichzelf er zijn toch 3 regeringen zodus dat zij het oplossen ,wij zullen de echte brusselaars wel helpen geen nood


bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 11:35   #65
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En ik denk of geloof niet dat de partijleden de kans gaan laten voorbij gaan aan een regering ook al is het een noodregering. Want nieuwe verkiezingen garandeert niets.
Als men het in Vlaanderen over één ding eens is, dan wel dat CD&V en NVA serieus zouden vooruitgaan als er nu verkiezingen zouden zijn. Wellicht ten koste van het VB en de VLD.

Als de NVA er alleen zou uittrekken, dan zou alle winst voor de NVA en het VB zijn. De NVA kan zijn dat geval m.i. rond de 12 pct halen. Als ze in kartel gaan met de LDD, nog veel meer. De CD&V zou in dat geval zeer zwaar bloeden, die kan terugvallen op zo'n 20 pct.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 12:00   #66
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard het is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ik kom daar ook niet vaak nee, ik vraag mij enkel af of hetgeen sommige zeggen ook hetgeen is dat de mensen willen daar.
En ik verschoot mij een bult als ik die uitslag zag van die enquete op de VRT.
Maar blijkbaar ontwijken ze dit liever dan daar een reactie op te geven.
Het is misschien waar wat u zegt maar nu wordt het anders stilaan maar zeker .En de oplossing is meer socialewoningen voor alleen vlaamse burgers die wij uit brussel halen tenslotte hebben wij 12 miljard euro die wij in dat proj. kunnen steken



Laatst gewijzigd door bk232214 : 8 november 2007 om 12:04.
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 19:24   #67
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat denkt u. Kijk maar eens naar de gemeenteraden. Bij de eerstekomende gemeenteraden spreken ze daar allemaal netjes Nederlands, want ze weten maar al te goed dat alle door hen genomen beslissingen in het Frans van nul en generlei waarde zijn. Dit houdt o.m. in dat de vele subsidies die gemeenten ontvangen via de gewesten bevroren worden. Wees gerust dat ze heel vlug inbinden. Ik geef het u op een blaadje. Franstaligen maken over het algemeen heel veel gedruis, maar als ze zien dat de andere partij op haar strepen blijft staan binden ze vlug in. Dat hebben we gezien hoe Mangain zijn eigen woorden weer inslikte. Eerst stond stemming gelijk aan het einde van België, aan het einde van oranje-blauw, aan het einde van Leterme... En kijk eens hoe voorzichtig hij plotseling is geworden over dat alles.
De burgemeester van Wezembeek-Oppem heeft al laten zien hoe braaf ze zullen zijn.
Nu zal men ze nog in toom kunnen houden, maar mocht Vlaanderen nog verder gaan, dan zullen ze zeker geen rekening meer houden met de wetten van de Vlaamse regering en zal Vlaanderen er dan het leger op afsturen?
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 19:43   #68
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard geld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De burgemeester van Wezembeek-Oppem heeft al laten zien hoe braaf ze zullen zijn.
Nu zal men ze nog in toom kunnen houden, maar mocht Vlaanderen nog verder gaan, dan zullen ze zeker geen rekening meer houden met de wetten van de Vlaamse regering en zal Vlaanderen er dan het leger op afsturen?
Geldkraan dicht draaien zo simpel is dat
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 20:01   #69
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Geldkraan dicht draaien zo simpel is dat

In België kan een oplossing nooit simpel zijn.

Iemand die met simpele oplossingen afkomt, is nooit te vertrouwen.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 20:23   #70
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De burgemeester van Wezembeek-Oppem heeft al laten zien hoe braaf ze zullen zijn.
Nu zal men ze nog in toom kunnen houden, maar mocht Vlaanderen nog verder gaan, dan zullen ze zeker geen rekening meer houden met de wetten van de Vlaamse regering en zal Vlaanderen er dan het leger op afsturen?
Wat gaan ze doen? Elke beslissing die ingaat tegen de wetgeving, zal worden vernietigd. Laat ze dan maar doen he, ze snijden toch alleen in hun eigen vingers.
__________________
Racism is a weapon of mass destruction
100% VLAMING is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 20:39   #71
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Wat gaan ze doen? Elke beslissing die ingaat tegen de wetgeving, zal worden vernietigd. Laat ze dan maar doen he, ze snijden toch alleen in hun eigen vingers.
Ze zullen dat moment zo lang mogelijk uitstellen; maar ze zullen in geval van uiterste nood de Vlaamse wetten niet meer gehoorzamen en de Waalse en/of Brusselse wetten toepassen en zelf een oplossing zoeken voor de inning van de belastingen.
En aangezien het grootste deel van de bevolking van de gemeente akkoord zal gaan, kunnen de Vlamingen enkel maar toekijken en zich boos maken.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be