Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2007, 08:08   #1
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard VB dient de Vlaamse zaak niet vlgs G Lambert

In het discussieprogramma op 7 op 7 (als ik het goed voor heb)(met die hoofdredacteur van Knack) zaten Geert Lambert en Gerard Annemans te discusiiiëren, gisteravond 3/11/07.
Op een bepaald ogenblik ontweek Annemans te antwoorden op de bewering van Geert Lambert, die stelde dat in het VB slechts bijzonder weinig echte dieners van de Vlaamse zaak zitten. Die zouden na het uiteenvallen van de VU naar een beetje overal exclusief het VB terechtgekomen zijn. trouwens stelde hij dat het VB later VB geworden wegens racisme, slechts naar zijn hoge percentage kiezers ging nadat andere dan Vlaamse thema's aangekleefd werden, zoals het niet uitgesproken racisme en erfenissen van hetoorlogsverleden van VNV, SSVlaanderen, etc... vooral in het begin een radicale anti VU koers met weinig echte Vlaamse drijfveren....
trouwens de Ijzerbedevaart vroeger lokte veel volk waar nu in beide evenementen, Ijzerbedevaart en dat andere Ijzerwaak, nog geen 20 percent van de vroegere Ijzerbedevaarten lokt, zeker omdat de echte Vlaams Nationalisten van de speciale drijfveren van het VB geen kaas gegeten hebben.
Ik vond het interessant voor mijn informatie te weten wat de Vlaams Nationalisten op dit forum denken van wat ik van de discussie tussen Lambert en Annemans onthouden heb (met risiko's van misverstanden door mijn gebrekkige kennis van de materie)...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 08:56   #2
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Ik heb het debat ook gezien gisterenavond. Men kan zich afvragen wat Lambert en zijn clubje al betekend heeft voor Vlaanderen. Niets noppes. Hij zat daar te klagen dat de cultuur-elite in tegenstelling tot in vele andere landen, tegen regionale autonomie is. Maar het extreem progressieve spirit is toch wel één van de eerste partijen die met die zelfbenoemde cultuur-elite optrekt zekers, ja ook tegen Vlaanderen.

Ook zat hij daar te zeggen dat het Vlaamse gedachtengoed per definitie open moet zijn. Wie is hij, ex-leider van een partijtje van 1% van de stemmen om te zeggen over wat het Vlaamse gedachtengoed moet gaan.

Vlaams nationalisme is meer dan gewoon streven naar bestuurlijke autonomie of onafhankelijkheid. Vlaams nationalisme is ook opkomen voor de etnische en culturele eigenheid van uw volk, niet alleen tegen België, maar ook tegen de massale instroom van vreemdelingen hier en tegen vreemde schurkenstaten die menen zich overal te moeten moeien en wiens cultuur op zeer agressieve wijze verspreid wordt.

Dat is echt identitair volksnationalisme. Het gedachtengoed van Lambert is zeker niet volksnationalistisch, noch louter separatistisch of regionalistisch. Ondanks het tamelijk Vlaamse verleden van Spirit is het duidelijk dat dit piepkleine extreem progressief clubje niet meer Vlaams kan genoemd worden.

Men kan het Vlaams Belang ook een aantal zaken verwijten, maar deze partij staat toch wel het dichtst bij een Vlaams volksnationalisme, alleen het echte identitaire ontbreekt nog wat.

Ook werd het Vlaams Belang voor de zoveelste keer afgeschilderd als een niet democratische partij door Lambert, terwijl de partij zich op dat vlak echt voorbeeldig heeft gedragen. En dat vormt nu juist de machteloosheid van Vlaams Belang, de partij volgt perfect de democratische spelregels, een meerderheid zit er niet in en de andere partijen beschouwen het Vlaams Belang als niet democratisch. Hierdoor zit de partij gevangen. Daarom stel ik voor dat het Vlaams Belang het pad van de democratie zou verlaten en in een eerste stap aan werving doet bij het leger en de politiediensten...
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 09:44   #3
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
...........

..........Ook werd het Vlaams Belang voor de zoveelste keer afgeschilderd als een niet democratische partij door Lambert, terwijl de partij zich op dat vlak echt voorbeeldig heeft gedragen. En dat vormt nu juist de machteloosheid van Vlaams Belang, de partij volgt perfect de democratische spelregels, een meerderheid zit er niet in en de andere partijen beschouwen het Vlaams Belang als niet democratisch. Hierdoor zit de partij gevangen. Daarom stel ik voor dat het Vlaams Belang het pad van de democratie zou verlaten en in een eerste stap aan werving doet bij het leger en de politiediensten...
(vet van Cyrano)

Doen zij dit nog niet, Max ? Zijn zij zo naief ? Ik geloof het niet. Moesten zij niet bewust pogen te infiltreren in de machtscentra dan verdienen zij niet beter dan behandeld te worden als schurftige honden.

Van uit jouw perspectief zou ik zeggen : zij missen de Leider. Waar wacht je op ?
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 09:48   #4
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
(vet van Cyrano)

Doen zij dit nog niet, Max ? Zijn zij zo naief ? Ik geloof het niet. Moesten zij niet bewust pogen te infiltreren in de machtscentra dan verdienen zij niet beter dan behandeld te worden als schurftige honden.

Van uit jouw perspectief zou ik zeggen : zij missen de Leider. Waar wacht je op ?
Het is juist het omgekeerd, Vlaams Belang wordt momenteel behandeld als schurftige honden, terwijl ze de spelregels van de democratie altijd al hebben respecteerd. Als de andere partijen dit blijven volhouden, tja dan zal het Vlaams Belang het pad van de democratie moeten verlaten om het cordon te doorbreken.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 09:48   #5
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Spirit niet mijn soort. Maar ere wie er toekomt. Zij bliezen het BHV-compromis op onder Verhofstadt. Dit kon het VB niet. Tot spijt van wie het benijdt.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 09:54   #6
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is juist het omgekeerd, Vlaams Belang wordt momenteel behandeld als schurftige honden, terwijl ze de spelregels van de democratie altijd al hebben respecteerd. Als de andere partijen dit blijven volhouden, tja dan zal het Vlaams Belang het pad van de democratie moeten verlaten om het cordon te doorbreken.
Het VB wordt behandeld als schurftige honden omdat zij dit toelaten. De behandeling van het VB heeft niets met democratie te maken. A la guere comme �* la guere. Als je een belgisch gevaarlijk programma voert dan moet geen gentlemen's war verwachten. Ik heb de aanpak van het VB altijd te soft gevonden.

Velen binnen de politiek verwarren respect met onderdanigheid. Een typisch vlaamse ondeugd.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 10:01   #7
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Ik heb de aanpak van het VB altijd te soft gevonden.
En ik heb de aanpak (van het regime) van het Vlaams Belang uit altijd te soft gevonden.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 november 2007 om 10:02.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 11:44   #8
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Mag wel zijn dat zijn partijtje erg klein is...
maar de ex-VU'ers zitten een beetje overal in alle partijen...
naar het VB gingen radicale rabiate anti's voor wie niets buiten afscheuren goed genoeg is...
en ik geloof wel dat iemand als Jan VDBerghe een echte Vlaams Nationalist is die alle andere thema's bij het VB zeer kritisch bekijkt... die zijn er uiteraard...
maar de grootste hoop VB'ers zijn extreem extremisten... en of dit de Vlaamse zaak dient staat ter discussie...
jij lijkt het VB zelfs te soft te vinden... jij bent er dus zo een...

en het VB is pas groot geworden toen de niet echt Vlaamse thema's aangekleefd werden zo als daar zijn als inspelen op het grote percentage racisten (12 �* 15 %), het groot aantal anti-establishment foert kiezers... etc... Dillen was heel lang een solitair fenomeen... de zogenaamde zwarte dagen kwamen toen men racist begon op de gemoederen in te spelen... het politiek zogezgd falen van de anderen werd er maar bijgesleurd: "il fallait noyer le poisson" zoals de Fransen zeggen...
en waarom durfde Annemans niet echt te antwoorden op de bewering dat tussen de VB'ers er maar 7 percent echte Vlaams Nationalisten zitten?
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 4 november 2007 om 11:45.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 12:53   #9
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Ik stem Vlaams Belang omwille van het Vlaams nationalistische karakter van de partij, niet omwille van het islamgebash.

Pas op Vlaams nationalisme betekent ook de eigen cultuur beschermen, ook tegen het binnenkomen van de Islam en andere volksvreemde elementen, maar ik ben wel tegen het constante gebash tegen de Islam als godsdienst zoals de racistische idioot Wilders dat doet.

Ik heb zelfs respect voor de moslims die in hun eigen land blijven en daar er in slagen de westerse decadentie buiten te houden. Ik heb bijvoorbeeld een grote bewondering voor de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad...
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 november 2007 om 12:53.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 13:25   #10
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
maar de ex-VU'ers zitten een beetje overal in alle partijen...
Op lange termijn bekeken is het exploderen van de VU eigenlijk een zegen geweest voor de Vlaamse Beweging.
Citaat:
en waarom durfde Annemans niet echt te antwoorden op de bewering dat tussen de VB'ers er maar 7 percent echte Vlaams Nationalisten zitten?
Laten we eens stellen dat dit waar is. Dan zou ik het Vlaams Belang zonder twijfel de meest succesvolle Vlaams-nationalistische partij ooit noemen. Mensen die normaal niet zouden kiezen voor het Vlaams-nationalistisch gedachtegoed worden op die manier toch de partijpolitieke Beweging binnengebracht. En zij kunnen op termijn die partijpolitieke vleugel verlaten en actief worden in de gewone Vlaamse Beweging. Een win/win-situatie dus.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 16:30   #11
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Inzake het gehakketak en geharrewar tussen de Vlaamse partijen, even het gedacht van Kidje, een vriendin in een analoge forumposting in een ander forum:

Citaat:
Wat ook nog kan is dat de "softe" VB-zijde zich binnen kort afzienbare tijd gaat aansluiten bij N/VA en dat de hardcore van N/VA zich aansluit bij de hardcore VB-kern?!
Ook denk ik dat uit de andere partijen wissels en transfers gaan komen. Het politiek landschap gaat het komende decenium grondig veranderen. En ook al is LDD klein grut, toch gaat die partij een soort van gendarm op het kruispunt spelen.
Uitendelijk gaat er nog 1 grote Vlaams-nationalistische partij overblijven. En die gaat niet VB noemen maar gewoon VNP.
En hoe ik er aan kom? Ge hebt de liberalen, ge hebt de christelijke, ge hebt de sociaal-democraten en ge hebt de groenen. Dat is duidelijk. Maar het geharrewar van Vlaams-nationalisten daar kan geen kat haar jong in vinden. Dat gaat onherroepelijk een strijd in een strijd opleveren. De Vlaams-nationalisten gaan zich moeten groeperen willen ze niet zichzelf opheffen.
En op dit moment is het niet FDW en Annemans die het Vlaams-nationalisme richting geven, maar wel NV/A en De Wever.
Maar dit komt ook maar alleen omdat ze zich vastgepint hebben aan de CD&V. Wanneer de linkerzijde van de CD&V de NV/A en De Wever een sjot geven is het ook al veel minder met de NV/A. En aan de andere kant heeft de CD&V de NV/A nodig om de Vlaams-nationalisten te recupereren en om de rechterzijde van haar partij te sussen.
tja...
dat gehakketak is ook aan de orde in de Brusselse rand... daar spannen de Franstaligen samen in één organisatie op cultureel gebied... bij de Vlamingen zitten de tjeven en NVA, de sossen en Spirit, de blauwen, etc ... mekaar constant elkaar in het haar... en dan zijn ze verwonderd dat ze terrein verliezen en niet sterk staan tegen het FDF en hun MR vrienden...

Kidje zou wel eens kunnen gelijk krijgen als men ziet dat Vlamingen maar niet een echt front kunnen vormen... bij Leterme is dat front maar schijn, want aan de poorten in de Wetstraat durven ze evengoed mekaar verloochenen....
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 4 november 2007 om 16:36.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 16:41   #12
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Op lange termijn bekeken is het exploderen van de VU eigenlijk een zegen geweest voor de Vlaamse Beweging.Laten we eens stellen dat dit waar is. Dan zou ik het Vlaams Belang zonder twijfel de meest succesvolle Vlaams-nationalistische partij ooit noemen. Mensen die normaal niet zouden kiezen voor het Vlaams-nationalistisch gedachtegoed worden op die manier toch de partijpolitieke Beweging binnengebracht. En zij kunnen op termijn die partijpolitieke vleugel verlaten en actief worden in de gewone Vlaamse Beweging. Een win/win-situatie dus.
tja... het Vlaamse is niet hun echte sterke zijde maar het racisme en het goed lopen bij de anti-establishment foert stemmers...
ze willen het wel zo laten doorschijnen, maar laat de 10 percent foert kiezers een andere Van Rossem vinden en de 12 percent racisten een andere racisten verzameling, dan zou het NVA kunnen sterker zijn dan de 7 percent Vlaams nationalisten, waarvan sommigen ook al in de twee andere cathegorieën zitten...
de 25 �* 30 percent VB kiezers zijn bijlange niet allemaal Vlaams nationalisten, zoveel is voor veel mensen duidelijk...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 18:42   #13
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
de 25 �* 30 percent VB kiezers zijn bijlange niet allemaal Vlaams nationalisten, zoveel is voor veel mensen duidelijk...
Uiteraard niet, maar hun stemmen zijn altijd handig voor de Vlaams-nationalistische zaak
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 20:53   #14
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Het schijnt dat Annemans Lambert tegensprak toen deze 50.000 bedevaarders in het verleden aanhaalde. Annemans zei dat er nooit meer dan 35.000 zijn geweest. Nog altijd heel wat meer dan die zielige nationalistische manifestatie vandaag haalt.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 21:20   #15
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het schijnt dat Annemans Lambert tegensprak toen deze 50.000 bedevaarders in het verleden aanhaalde. Annemans zei dat er nooit meer dan 35.000 zijn geweest. Nog altijd heel wat meer dan die zielige nationalistische manifestatie vandaag haalt.
Hoeveel echte bubbers bestaan er eigenlijk? En dan heb ik het niet over de mensen die in het stemhokje bub kiezen omdat het zo grappig klinkt.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 22:07   #16
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
In het discussieprogramma op 7 op 7 (als ik het goed voor heb)(met die hoofdredacteur van Knack) zaten Geert Lambert en Gerard Annemans te discusiiiëren, gisteravond 3/11/07.
Op een bepaald ogenblik ontweek Annemans te antwoorden op de bewering van Geert Lambert, die stelde dat in het VB slechts bijzonder weinig echte dieners van de Vlaamse zaak zitten. Die zouden na het uiteenvallen van de VU naar een beetje overal exclusief het VB terechtgekomen zijn. trouwens stelde hij dat het VB later VB geworden wegens racisme, slechts naar zijn hoge percentage kiezers ging nadat andere dan Vlaamse thema's aangekleefd werden, zoals het niet uitgesproken racisme en erfenissen van hetoorlogsverleden van VNV, SSVlaanderen, etc... vooral in het begin een radicale anti VU koers met weinig echte Vlaamse drijfveren....
trouwens de Ijzerbedevaart vroeger lokte veel volk waar nu in beide evenementen, Ijzerbedevaart en dat andere Ijzerwaak, nog geen 20 percent van de vroegere Ijzerbedevaarten lokt, zeker omdat de echte Vlaams Nationalisten van de speciale drijfveren van het VB geen kaas gegeten hebben.
Ik vond het interessant voor mijn informatie te weten wat de Vlaams Nationalisten op dit forum denken van wat ik van de discussie tussen Lambert en Annemans onthouden heb (met risiko's van misverstanden door mijn gebrekkige kennis van de materie)...
1. Lambert ontweek constant het onderwerp.
2. Die theorie van de aanhangers van het Vlaams Belang is ondertussen 'oud nieuws': natuurlijk zijn er heel wat kiezers met andere prioriteiten. Maar men kan niet ontkennen dat het Vlaams Belang zijn separatistisch standpunt publiek maakt en houdt. Alsof alle VU-kiezers indertijd Vlaams-Nationalisten waren. Maar ik vond niet dat Annemans die discussie opnieuw moest aangaan, alleen omdat Lambert het vervelend vond dat Schiltz, zonder het weten van de Spirit-top in casu Anciaux, met Annemans sprak.
3. Opkomst Ijzerbedevaart en Ijzerwake: er is meer aan de hand dan men wel denkt. De Vlaamse Beweging heeft lang geteerd op de generatie van na de oorlog maar die is vrijwel weg. De generatie van de jaren '60 heeft nog maar weinig voeling met de Vlaamse Beweging, zoals die generatie weinig voeling heeft met alle oude Sociale Bewegingen. En ja, daarnaast heeft de Vlaamse Beweging heel wat gerealiseerd gezien. Heel wat mensen zien gewoon het nut er niet meer van in.

En er is de 'banale' reden: mensen associëren zich niet graag met groepen die onderling ruzie maken. 't Is niet anders.

De enige conclusie van het gesprek is dat de 'weldenkende' elite van dit land niet gelukkig was door het bekend raken van het gesprek van Schiltz en Annemans.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 22:44   #17
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Uiteraard niet, maar hun stemmen zijn altijd handig voor de Vlaams-nationalistische zaak
idd, en VB is , hoe je het ook bekijkt, een zweeppartij, op communautair gebied.
Doorbraken komen er doordat de 'democratische partijen' de hete VB- (stink) adem voelen in hun nek.

Er zijn idd ook stemmers die niet voor de vlaamse zaak op VB stemmen, mr eerder vr andere redenen. al denk ik dat de extremen ( en echte extremen dan ) gewoon ongeldig stemmen omdat VB niet radicaal genoeg is, vr sommigen zal VB nooit radicaal genoeg zijn (neo-nazis en co). Waarmee ik echter nt ontken dat heel wat extreme mensen op VB stemmen, dat is een feit. daarnaast heb je ook de proteststemmer, sommigen onder hen stemmen VB, anderen stemmen dan weer gewoon ongeldig.
En dan heb je gewoon diegene die stemmen omdat het programma hen verdraagbaar lijkt (ongeacht of het dat ook is of niet )

maw, een heel zootje stemt VB, om velerlei redenen, mr allen met hetzelde gevolg .... een zweeppartij steunen die de partijen dwingt tot stappen nr meer vlaamse autonomie.

En wat de andere punten van VB betreft, deze zullen ze nooit kunnen uitvoeren, en dat weet VB maar al te goed.

VB kiest zelfs openlijk voor de oppositie, als er aan bepaalde fundamentele punten nt voldaan word, punten die, en dat weten ze ook, nooit voldaan zullen worden, en waardoor ze dus in de oppositie blijven.

mr nogmaals, 1 effect is goed, nl. de zweep leggen op de andere partijen en ze dwingen tot verdere staatshervormingen. Ongeacht of de partijen die ook doorvoeren of niet.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 22:48   #18
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb zelfs respect voor de moslims die in hun eigen land blijven en daar er in slagen de westerse decadentie buiten te houden. Ik heb bijvoorbeeld een grote bewondering voor de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad...
meen je dat echt ? bewondering vr Mahmoud Ahmadinejad ?
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 11:49   #19
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Ik vond het bijzonder triestig dat de bijna uitgerangeerde Lambert, probeerde de les te spellen aan de bijna grootste partij van Vlaanderen...

Ik vond het antwoord van Annemans dan ook treffend : "ik heb niks uit te leggen WAAROM de mensen op ons stemmen. NIEMAND weet dat maar iedereen waarvoor wij staan. Zeker voor de Vlaamse onafhankelijkheid" (niet letterlijk, maar zo ongeveer he.

Volgens den dikke zou er maar 5% separatisten zijn in Vlaanderen

Zitten die dan ALLEMAAL hier op het forum?
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 12:38   #20
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik vond het bijzonder triestig dat de bijna uitgerangeerde Lambert, probeerde de les te spellen aan de bijna grootste partij van Vlaanderen...

Ik vond het antwoord van Annemans dan ook treffend : "ik heb niks uit te leggen WAAROM de mensen op ons stemmen. NIEMAND weet dat maar iedereen waarvoor wij staan. Zeker voor de Vlaamse onafhankelijkheid" (niet letterlijk, maar zo ongeveer he.

Volgens den dikke zou er maar 5% separatisten zijn in Vlaanderen

Zitten die dan ALLEMAAL hier op het forum?
Lambert zou zich beter wat meer afvragen waarom er haast niemand meer op zijn partij stemt...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be