Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2006, 14:55   #41
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is alweer 20 jaar geleden (yep,this monkey is getting old )

Op die leeftijd mag je NOOIT met negatieve vooroordelen aan de sollicitatieslag beginnen beste!
Als die "ander" altijd "beter" is,"meer kansen" heeft enz..,heb je jezelf al arm gemaakt in je hoofd ,nog voordat je echt financieel arm geworden bent!


Vooral,als je niet in "je richting" aan de slag raakt,welaan dan,doe iets anders,desnoods op een produktievloer tussen de "gewone" mensen.En bedenk,er is niks ergers dan iemand die aan zijn veertigste moet bedenken dat hij/zij al gans zijn leven in hetzelfde bedrijf werkt en tot de conclusie komt dat dat niet leuk is.......

Je leert al snel ,zoals ikzelf het ook geleerd heb,dat een diploma gewoon een bewijs is dat je de voorgelegde beproevingen met goed gevolg gepasseerd bent,en dus in staat iets te presteren binnen een gestelde tijd,EN NIKS MEER .....
Ik hoop dat je leraars je dat tenminste regelmatig eens inhameren.....


Yep, ik zeg steeds tegen de jongens op mijn werk (opvoedingssector): een diploma kan mogelijks een deur openen (is geen garantie) maar daarna mag je dat papiertje eigenlijk figuurlijk weggooien. Op het moment dat je mag beginnen heeft het geen waarde meer, dan tellen enkel nog je prestaties en je attitudes.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 15:37   #42
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

"te asserrtief "zijn hielp me aan meer werk ipv in armoede leef ik wa meer KANS arm wazt groot verschil is vindt ik .

ieder van ons wordt omschreven als zijnde TE soms...in een open maatschapij hmmm raar niet
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 15:44   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
"te asserrtief "zijn hielp me aan meer werk ipv in armoede leef ik wa meer KANS arm wazt groot verschil is vindt ik .

ieder van ons wordt omschreven als zijnde TE soms...in een open maatschapij hmmm raar niet
Ja heel raar,als ik er nu nog maar ééns iets van moest verstaan
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 16:32   #44
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

kuntge ni verstaan denk k misschien of wiltge ni ...wie weet
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 19:07   #45
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Ik heb vroeger veel daklozen gekend.Je had daarbij jonge gasten, die uit eigen keuze voor de straat gekozen hadden, die hun plan konden trekken en al bij al gelukkiger waren dan tevoren, toen ze ergens woonden en werkten.Er waren er ook andere.Gewone doordeweekse arbeiders, maar ook zelfstandigen, die getrouwd waren en werkten , maar door puur ongeluk op straat terechtgekomen waren.Dikwijls na een echtscheiding, dikwijls door drankproblemen, al dan niet geprovokeerd door de scheiding, of juist omdat ze gescheiden waren omdat ze te veel dronken.Dikwijls begon het met verliezen van een job, of failliet van de zaak.De daaropvolgende geldzorgen hielpen het huwelijk naar de klooten, vrouw weg, deurwaarders in de plaats, alkohol op bezoek.Het kan snel gaan, de ondergang voor zo een hopeloze , uit hun lood geslagen mensen.Op een jaar of twee kunnen ze totaal aftakelen, dat je ze niet meer herkend.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 19:09   #46
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Ik heb vroeger veel daklozen gekend.Je had daarbij jonge gasten, die uit eigen keuze voor de straat gekozen hadden, die hun plan konden trekken en al bij al gelukkiger waren dan tevoren, toen ze ergens woonden en werkten.Er waren er ook andere.Gewone doordeweekse arbeiders, maar ook zelfstandigen, die getrouwd waren en werkten , maar door puur ongeluk op straat terechtgekomen waren.Dikwijls na een echtscheiding, dikwijls door drankproblemen, al dan niet geprovokeerd door de scheiding, of juist omdat ze gescheiden waren omdat ze te veel dronken.Dikwijls begon het met verliezen van een job, of failliet van de zaak.De daaropvolgende geldzorgen hielpen het huwelijk naar de klooten, vrouw weg, deurwaarders in de plaats, alkohol op bezoek.Het kan snel gaan, de ondergang voor zo een hopeloze , uit hun lood geslagen mensen.Op een jaar of twee kunnen ze totaal aftakelen, dat je ze niet meer herkend.

Merci om hem het lichtje door te geven
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 20:14   #47
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Werreken, en nog is werreken.
*rolt mouwen op*
Je hebt ook mensen die arm zijn en werken totdat ze gelijk hangen maar weinig verdienen. Dikwijls zijn dit mensen die vroeger de kans niet hadden, of het talent niet hadden (hebben), om te studeren.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 20:16   #48
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

chique'n bal
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 20:45   #49
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de maatschappij is eigenlijk best cynisch.
men stelt het leven enerzijds voor als wonderbaar, als zo bijzonder, als iets fantastisch en de moeite waard: in films, boeken, reclame, muziek... daar wordt geleefd, en beleeft.
maar in werkelijkheid ben je meestal veroordeeld tot oersaaie loonslavernij tot je erbij neervalt.
als je geluk hebt kun je nog een paar jaar als impotente kreupele ouwe zak van je pensioen 'genieten'.
dat was het dan.
Ja Mitgard, wat je daar zegt klopt helemaal. Dat zie ik exact hetzelfde.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 05:42   #50
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Armoede door hebzucht. Slimmeriken die dachten de zaak van hun leven te doen door bvb. zwaar te beleggen in L&H -aandelen en zich daarvoor extreem ver in de schulden te steken. Zijn nu alles kwijt en werken in het beste geval tot het eind van hun dagen voor de banken. De minste financiële tegenslag volstaat om hen kopje-onder te krijgen.

Armoede door blinde ambitie (of betweterigheid): zelfstandigen die over kop gaan door zich te zwaar in de schulden te steken om hun bedrijf te snel te laten groeien. Veel tragische faillissementen zijn niet veroorzaakt door gebrek aan business, maar juist aan teveel succes op het verkeerde moment. Overmoed wordt vaak genadeloos afgestraft. En als de zaakvoerder dan té eigenzinnig is om hulp te zoeken (die in ruime mate beschikbaar is), ...

Armoede door relatieproblemen; zeer vaak voorkomend, zeker nu de stap naar het brutaal ontbinden van een huwelijk bijzonder klein is geworden. Beide partijen verliezen vaak veel meer dan ze ooit hebben voorzien (voorgerekend). En dikwijls worden ook kinderen meegezogen in een neerwaardse vicieuze cirkel.


Mijn persoonlijke remedie is om vooral nooit overmoedig te worden en héél gelukkig te zijn met wat ik heb. Op materieel vlak dus geen steile "ups" of "downs", geen excessieve ambities en zeker niet proberen om er "de kantjes af te lopen". En verstandig beleggen natuurlijk. (niet speculeren, maar duurzaam -misschien saai- beleggen)

[SIZE=1]Allez, voor mij is "het seizoen" weer aangebroken; ik zal me niet te vaak meer laten opmerken op dit forum, want m'n fotoshoot-kalender staat al behoorlijk vol. Next stop: Barcelona & Cordoba, waar een stel bloedmooie meiden me eens gaan tonen wat de Spanish spirit precies inhoudt... I love my job ![/SIZE]
ik zou zeggen amuseer je ginder he en zeker hier

eens tussen die pilaren gaan snuisteren en het spoor van averoes oppikken
er staat daar ergens boven op een berg zelfs een standbeeld van hem - hoe dan ook het verdrijven van de moren uit spanje was in die tijd niet bepaald een vooruitgang te noemen - zeker niet als het op interreligieuze verdraagzaamheid aankwam
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 05:45   #51
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

een andere veel voorkomende oorzaak van armoede in onze wereld is ook een geweten hebben
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 06:43   #52
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

toen ik net van t school kwam en zes maanden werkloos was kwam mijn moeder eens af met een voorstel

en vriend van mijn vader was personeelschef op een bedrijf en daar hadden ze een magazijnier - dat was een marrokaan.

die deed zijn job wel goed maar hij wou die wel ontslaan zodat ik daar kon gaan werken

ik wou die job wel ergens maar waarom moet daar iemand anders de pineut voor zijn ?

had ik geen hinderlijk geweten gehad dan zou ik die job hebben aangepakt - had dan intussen mss al wel een huis afbetaalt gehad

maar de grootste en de enige echte rijkdom dat is een zuiver geweten

liever arm en vrij en met een onbezwaard geweten dan rijk ,gebonden en met bloed aan mijn handen

neen ik heb dus echt geen spijt achteraf dat ik die job weigerde

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2006 om 06:46.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 06:51   #53
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

toen ik eens uit mijn huis moest en werkte was er een ander huis dat ik op het allerlaatste moment kon huren

maar eigenlijk was het al zo goed als verhuurt
de eigenaar vertlelde me dat een alleenstaande moeder met vier kinderen de volgende dag normaal gezien het contract kwam tekenen.

maar hij had liever geen mensen van het ocmw en dus stelde hij voor dat ik zou doen alsof ik een neef van hem was - zodat hij die mensen kon afschepen.

ik kende die vrouw echter en wist hoe moeilijk ze het had gehad om een woning te vinden - ze had me er van verteld een tijdje daarvoor en ze was al meer dan vier maanden aan t zoeken.

een tijdje later ben ik dan dakloos geworden wat drie jaar geduurd heeft

ook daar heb ik geen spijt van achteraf want die periode was de meest vrije periode uit mijn leven en ik zag er de halve wereld in

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2006 om 06:55.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 07:29   #54
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
toen ik eens uit mijn huis moest en werkte was er een ander huis dat ik op het allerlaatste moment kon huren

maar eigenlijk was het al zo goed als verhuurt
de eigenaar vertlelde me dat een alleenstaande moeder met vier kinderen de volgende dag normaal gezien het contract kwam tekenen.

maar hij had liever geen mensen van het ocmw en dus stelde hij voor dat ik zou doen alsof ik een neef van hem was - zodat hij die mensen kon afschepen.

ik kende die vrouw echter en wist hoe moeilijk ze het had gehad om een woning te vinden - ze had me er van verteld een tijdje daarvoor en ze was al meer dan vier maanden aan t zoeken.

een tijdje later ben ik dan dakloos geworden wat drie jaar geduurd heeft

ook daar heb ik geen spijt van achteraf want die periode was de meest vrije periode uit mijn leven en ik zag er de halve wereld in
dat is allemaal heel goed en wel, King, maar jij was dan ook een alleenstaande , vrije jonge man, als ik het goed verstaan heb.Moest jij nu zelf vier kinderen gehad hebben, voor wie je verantwoordelijk bent, had je die job, en dat huis dan ook laten liggen voor iemand anders?Of had je dankbaar van de gelegenheid gebruikt gemaakt en gretig op de mooie kans die je aangeboden was gesprongen?Eerlijk antwoorden hé, en eerst 2 maal uw tong in uw mond ronddraaien voor te antwoorden...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 07:38   #55
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dat is allemaal heel goed en wel, King, maar jij was dan ook een alleenstaande , vrije jonge man, als ik het goed verstaan heb.Moest jij nu zelf vier kinderen gehad hebben, voor wie je verantwoordelijk bent, had je die job, en dat huis dan ook laten liggen voor iemand anders?Of had je dankbaar van de gelegenheid gebruikt gemaakt en gretig op de mooie kans die je aangeboden was gesprongen?Eerlijk antwoorden hé, en eerst 2 maal uw tong in uw mond ronddraaien voor te antwoorden...
ik weet het nie carlgustaaf omdat ik geen kinderen heb. Waarschijnlijk zou ik het dan wel moeten aannemen hebben en omdat ik dat op voorhand ook wist is het mijn bewuste keuze dan ook geweest om dan maar geen kinderen te hebben, kwestie van een veiligheid in te bouwen om me niet door de gewetensloze productiewaanzin te laten gijzelen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2006 om 07:39.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 10:41   #56
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

En misschien om jezelf te beschermen tegen het onheil vandaag de dag die veel kan kosten...bij mij persoonlijk is dat toch zo
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 13:46   #57
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

De leugens van de “actieve welvaartstaat”

Actieve afbraak van de welvaartstaat.

De welvaartstaat staat onder toenemende druk om zich aan te passen aan de eisen van de markt. Eén van de gevolgen van het neoliberaal offensief van de laatste decennia is de daling van de inkomsten van de sociale zekerheid door een verschuiving van de lasten van de patroons naar de werkenden. Het kapitaal gaat op zoek naar meer winst en dat zet regeringen onder druk om tegemoet te komen aan de eisen van de patroons. De meeste regeringen werken kritiekloos mee aan dit proces. Daar waar men vroeger kon rekenen op de overheid om zich te beschermen tegen sociale risico’s, zoals werkloosheid en ziekte, staat men er nu steeds meer alleen voor.

Karel Mortier

Activering?
Het begrip ‘activering‘ is zowat een stopwoord geworden voor politici, van alle politieke strekkingen, en journalisten. Het zou dé oplossing zijn voor de werkloosheid en de financiering van de sociale zekerheid. Het is echter niet altijd duidelijk wat de doelstellingen van dit beleid zijn, laat staan wat de onderliggende ideologische visie is op de welvaartstaat. Dat zowel Denemarken en de Verenigde Staten, met een compleet andere visie op de welvaartsstaat, ‘activering’ centraal stellen in hun beleid, maakt het er niet makkelijker op. In essentie komt het er echter op neer dat men stelt dat betaalde arbeid de beste vorm van sociale zekerheid is en dat uitkeringen een deel van het probleem zijn, omdat ze “een negatief effect hebben”.


Individuele verantwoordelijkheid?
Werkloosheid en armoede worden steeds meer gezien als individuele problemen. Het is taboe geworden om de structurele problemen in de maatschappij aan te halen. Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen en niet altijd rekenen op de staat als ze een probleem hebben. Deze trend is afkomstig uit de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, waar men er in veel gevallen nog eens een moreel element aan koppelde. Alleenstaande moeders zijn slechte moeders en moeten maar een man zoeken in de plaats van aan te kloppen bij de overheid. Als mensen dan toch beroep doen op de staat, dan moet daar iets tegenover staan.

Met de enorme werkloosheid die er vandaag heerst, is het hypocriet om werklozen daar individueel verantwoordelijk voor te stellen. Het zijn niet de werklozen die verantwoordelijk zijn voor het systeem dat er niet in slaagt om iedereen werk te bezorgen.

De uitkeringen zouden teveel geld kosten. Dat geld wil men liever in de zakken van de patroons zien verdwijnen. Bovendien stelt men dat uitkeringen het probleem niet oplossen en economisch inefficiënt zijn. Liberalen (ook de sociaal-democratische liberalen) stellen dat hoge uitkeringen werklozen ontmoedigen om te werken. Resultaat: een steeds grotere kloof tussen de hoogte van de uitkeringen en het minimumloon.

In ons land valt dit minder op omdat de uitkeringen geleidelijk worden aangepakt, onder meer door ze niet te indexeren. Intussen stellen we vast dat dit niet leidt tot een daling van de werkloosheid. Hetzelfde zien we overigens met de daling van de brutolonen van een groot aantal werkenden, zoals jongeren, langdurig werklozen en ouderen. De regeringen blijven cadeaus uitdelen aan het patronaat, maar er komen amper nieuwe jobs bij.


Extra cadeaus voor patronaat
In januari besliste de Vlaamse regering dat patroons tot 1.000 euro per maand kunnen krijgen als ze een 50-plusser in dienst nemen. Dit komt nog eens bovenop de honderden miljoenen euro patronale cadeaus in het Generatiepact.

Er wordt ook 8 miljoen uitgetrokken voor wat men loopbaanbegeleiding van werklozen noemt. Het is nog niet duidelijk welk deel daarvan in de zakken zal verdwijnen van de aandeelhouders van de bedrijven die zich op deze nieuwe “markt” hebben gestort. Recent werd bekendgemaakt dat 2 Nederlandse bedrijven, met een niet onbesproken reputatie, 4 miljoen hebben gekregen (2.450 euro per werkloze) om werklozen aan een baan te helpen. Wellicht zullen andere ondernemingen in de toekomst volgen. De markt is immers groot genoeg...

Werkenden moeten vandaag steeds meer bijkomende inspanningen doen om in aanmerking te komen voor (dalende) uitkeringen. Nochtans hebben ze in het verleden zelf bijdragen betaald voor die sociale zekerheid. Tegelijk krijgt het patronaat zonder enige voorwaarden extra cadeaus.

In een actieve welvaartstaat zijn de patroons blijbaar nog de enigen die kunnen rekenen op “onvoorwaardelijke solidariteit”, weliswaar in één richting. De hunne. Het is dan ook vreemd dat vakbonden zich achter deze plannen van de Vlaamse regering kunnen scharen.

We moeten ophouden met de werkloosheid te verdelen in de plaats van het werk. De enigen die bij dit beleid iets te winnen hebben, zijn de patroons die hun winsten vergroten op de kap van de sociale zekerheid, zonder dat daar verplichtingen tegenover staan om banen te scheppen.

De vakbonden moeten dringend werk maken van een alternatief in de plaats van zich te beperken tot het afbotten van de scherpe kantjes van het huidige neoliberaal beleid. Je wint geen oorlog door steeds terug te trekken.


Bron: LSP
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 18:37   #58
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
De leugens van de “actieve welvaartstaat”


Bron: LSP
Bron ---> LSP
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 18:44   #59
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Bron ---> LSP
Ja, und?
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 19:01   #60
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Ja, und?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be