Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2014, 16:13   #41
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hebt u last van waanvoorstellingen?
Deze openingstitel en voorgaande posten waar uw haat tegenover alles wat vier wielen heeft en een motor van mijn scherm spat zeggen dat...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 17:29   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Autorijden (ziekenwagens, ambulance, andere spoeddienstwagens) redden dagelijks levens, Vlaanderen alleen bvb. cijfers 2008 per Vlaamse provincie:

Citaat:
http://www.vvvs.be/images/uploads/sp..._tekst__4_.pdf

A’pen Limb O-Vl Vl-Br W-Vl
Gem MUG-oproepen
962 846 943 1480 940
ZH-ZWDn 100
2 4 4 3 3
ZWDn PIT
1 1 1 3 1
Gem N ZW-oproepen 100
1662 1750 1760 1167 1511
Gem n spg-patn 2008
20.602 19.342 17.554 33.396 19.490
Dat laatste zijn spoedgevallenpatiënten per jaar (ca 60 per dag/per provincie in 2008 )
Citaat:
Gemiddeld verwerken de respondenten 22.077 spoedgevallenpatiënten per jaar (60 per dag), in Oost-Vlaanderen gemiddeld het laagste aantal in Vlaams-Brabant het hoogste aantal.
2/3 v onze spoedgevallenpatiënten worden ambulant afgewerkt, 1/3 als opname (3% v deze opnames gaan naar IZ, 12% wordt aangevoerd via ziekenwagen 100).
62% v d spoedgevallenbezoekers (patiënten) komt zelfverwijzend.
Is er de voorbije tien jaar een stijging met x2.6 van het aantal spoedgevallenpatiënten ?
Mensen met waanvoorstellingen die in nood niet door "gevaarlijke auto´s" willen geholpen of gered worden, meld U best bij deze hulporganisaties aan, bvb deze:
http://www.vvvs.be/ http://www.vvvs.be/index.php/vvvs/contact/

Waarom ? Ook omdat spoeddiensten dikwijls onderbemand zijn
Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1304918
Ruim helft Vlaamse spoeddiensten onderbemand

19/05/2012
niet iedereen wil snel gered worden of überhaupt geholpen worden dmv "gevaarlijke auto´s" , dan worden tenminste die geholpen die het eerst willen, de anderen komen dan later als er nog tijd over schiet... .

https://www.google.be/search?q=Mug+a...E&ved=0CB4QsAQ




Ook de brandweer enzo verwittigen natuurlijk, ook die rijden met "brandweerwagens".



Laat vooral bloembakken en ander verkeersremmende meubilair in de straten zetten daarmee die hulpvoertuigen te laat aankomen

Voor de mensen - die niets tegen de snelle hulpverlening van de dienst 100/112 hebben - nog info:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienst_100/112

In België dient men het nummer 100 of 112 te bellen voor bijstand van de brandweer of ambulance. Men wordt dan verbonden met een Hulpcentrum 100/112. Voor politiehulp dient men het nummer 101 te bellen, dat de beller dan doorverbindt met een Communicatie- en Informatiecentrum van de geïntegreerde politie. Het bellen van het nummer 100 of 112 wanneer men de politie nodig heeft of het bellen van het nummer 101 wanneer men de brandweer of een ambulance nodig heeft kan tot vertragingen in de hulpverlening leiden, aangezien de oproep zal moeten doorgeschakeld worden naar de andere centrale. Voor de rest van Europa wordt 112 door de overheid geadverteerd als het te bellen nummer voor alle noodsituaties.[26]

Volgens de Eurobarometer van 2013 over het Europese noodnummer 112 weet 48 % van alle Belgen dat ze 112 overal in Europa kunnen bellen in geval van nood.[27]

De overschakeling naar het noodnummer 112 gebeurt in navolging van Besluit 91/396/EEG van de Europese Raad van 29 juli 1991. De omschakeling gebeurt zowel technologisch als fysiek. In de praktijk worden de HC's-100/112 en de CIC's in hetzelfde gebouw gehuisvest en schakelt het HC-100/112 over naar de A.S.T.R.I.D.-technologie waarmee de CIC's al werken.[28] De FOD Binnenlandse Zaken heeft een speciaal projectteam opgezet dat zich bezighoudt met deze migratie: "het projectteam 112". Ook is een agentschap 112 opgericht, dat als overkoepelende instantie zal werken voor de geïntegreerde 112-centra.[29] Gestart in 2006, probeert men per jaar 3 centrales te migreren. Anno 2013 is deze migratie al voltrokken in de provincies Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en Namen.

Locaties Hulpcentra 100/112:
....]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2014 om 17:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 19:16   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Als ik u zo bezig zie denk ik eerder dat u last hebt van een hardnekkig virus in uw hersenpan dat voor een blinde woede en tunnelvisie zorgt en waardoor u alles wat misloopt in de schoenen van groen schuift.
Ik snap best dat je zonder gedegen argumenten zit om mijn logische gevolgtrekkingen adequaat te weerleggen, maar dat is nog geen reden om persoonlijk te worden.
Ik ben meer geneigd om blinde woede te veronderstellen bij de groene autohaters, die met kasseistenen gooien en een automobilist vermoorden.

Citaat:
Dat is in bepaalde gevallen zelfs zo onrealistisch dat het echt hilarisch wordt.
Mijn these is veel minder onrealistisch als je denkt.
Stel dat je mag gokken en een grote som geld kan verdienen.
Wie van de drie wijs je aan als de dader?
-Een CD&V'er
-Een liberaal
-Een groene
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 december 2014 om 19:16.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 19:18   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Waarom schrijf je dan zo'n idiote openiningstitel, terwijl het feit dat die persoon met de auto reed daar eigenlijk niets mee te maken had?
Ik denk dat de topicstarter niet de bedoeling heeft om het groene misdrijf aan te kaarten, maar gewoon zijn auto- en automobilistenhaat wil etaleren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 20:57   #45
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik snap best dat je zonder gedegen argumenten zit om mijn logische gevolgtrekkingen adequaat te weerleggen, maar dat is nog geen reden om persoonlijk te worden.
Ik ben meer geneigd om blinde woede te veronderstellen bij de groene autohaters, die met kasseistenen gooien en een automobilist vermoorden.
Het lijkt me er toch eerder op dat u het bent die zonder gedegen argumenten meteen oordeelt over een voorval waarbij u zonder enige kennis van zaken al meteen uw eindoordeel velt over de motieven. Dat is dan ook typisch Belgisch, niet oordelen op objectieve feiten, maar op basis van vooroordelen.

Met persoonlijk worden heeft dit overigens niets te maken, het is gewoon een vaststelling.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 21:05   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik denk dat de topicstarter niet de bedoeling heeft om het groene misdrijf aan te kaarten, maar gewoon zijn auto- en automobilistenhaat wil etaleren.
En op een zielige belachelijke manier (gelukkig bestaat er een negeermodus )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 00:34   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
http://www.lameuse.be/1171107/articl...e-de-gregory-t



Grande opération de solidarité Sudpresse: venez en aide �* la famille de Gregory, tué �* Marcinelle par un jet de pavé
Rédaction en ligne 185 réactions

Le dramatique accident qui a coûté la vie �* Gregory dans la nuit de samedi �* dimanche ainsi que le profond désarroi dans lequel Jennifer, son épouse, est plongée ont suscité un véritable torrent de réactions partagées entre colère, indignation, émotion et élan de solidarité. Un élan de solidarité auquel Sudpresse a décidé de s'associer.

De nombreux lecteurs de Sudpresse et internautes sur les réseaux sociaux ont ainsi manifesté auprès de nous l’intention de venir en aide �* Jennifer et ses enfants. Un geste aussi beau qu’humain pour permettre �* cette famille déchirée par la bêtise aveugle de deux jeunes de faire face aux difficultés soudaines qui la frappent.

Face �* cet élan de solidarité, Sudpresse a décidé de ne pas rester inactif et de se mettre au service de cette cause qui vient du cœur et qui touche tout un chacun qu’il soit parent, enfant, ou simple automobiliste pouvant être confronté �* ce genre de drame aveugle. Pour ce faire, nous avons décidé de mettre en place un compte bancaire sur lequel, ceux qui le veulent, peuvent verser un don, même de quelques cents. L’intégralité de la somme ainsi récoltée sera reversée �* la famille qui en disposera évidemment comme bon lui semblera afin de subvenir �* ses besoins ou �* la charge importante que représentent des funérailles
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 december 2014 om 00:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 08:52   #48
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dit heeft wellicht wederom niets met groen of eender welke kleur te maken. U toont hier nogmaals dat u niet in staat bent objectief te oordelen en redeneren, maar zoals steeds in een blinde woede alles maar op groen steekt, zelfs al is er voorts nog niets over de motieven bekend.

Zo'n zaken gebeuren doorgaans door vandalen die zich vervelen en in een al dan niet gedrogeerde bui stenen gooien naar auto's. In dit geval met zware gevolgen.
Het was dan ook een zwaar kieselsteentje. Die vervelende Belgische 'jongeren' M.F. en F.O. hadden in hun dronken (excuseer) 'gedrogeerde' bui blijkbaar hun weegschaaltje thuis vergeten, men kan hun dat niet kwalijk nemen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wel de kans is veel kleiner dat dit gebeurt met een voetganger. Je moet dan al bijzonder goed kunnen mikken. Een auto rijdt ook veel sneller wat de impact met een steen des te groter maakt.
Uiteraard reed de bestuurder veel te snel! Indien hij trager gereden had, dan had hij zelfs de steen kunnen zien vallen en was deze bijgevolg gemakkelijk te ontwijken. Ook de passagiers zijn schuldig, want zij hadden de bestuurder op zijn onaanvaardbaar rijgedrag kunnen wijzen.

Blue Sky? Ik zie zeeeeer donkere wolken en mijn negeerlijst +1.

Kijk! Volgende voetgangers wandelden veeeel te traag:
NOSVoetgangers op brug vanuit auto beschotenNOSTwee mannen zijn vanmorgen vroeg vanuit een auto onder vuur genomen terwijl ze over een brug aan de rand van Amsterdam liepen. Ze hebben zich met schotwonden gemeld bij een ziekenhuis, maakt de Amsterdamse politie bekend. Het ziekenhuis ...Twee mannen gewond na schietpartij AmsterdamAD.nlSchietpartij Amsterdam-Oost, twee mannen gewondBlik op NieuwsTwee gewonden na schoten vanuit auto in OostParool.nlRTL Nieuws -RTV Noord-Holland -Nederlands Dagblad (abonnement)alle 17 nieuwsartikelen »... Lees meer: Voorpaginanieuws - Google Nieuws - 4 dags ago

Zo'n zaken gebeuren doorgaans door boze autobestuurders die de kieselsteentjes beu zijn en in een aldanniet gedrogeerde bui op voetgangers op bruggen schieten. In dit geval met zware gevolgen.
Wandelen is gevaarLIJK!

Nuff said, te gek voor woorden wat ik in deze draad gelezen heb. Soms kan vrije meningsuiting pijn doen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 18 december 2014 om 08:54.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 08:54   #49
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik vrees dat de effectieve straf dichter bij de 20 uur zal liggen.
Eerder 2 a 3000 euro.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 08:56   #50
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Als ik u zo bezig zie denk ik eerder dat u last hebt van een hardnekkig virus in uw hersenpan dat voor een blinde woede en tunnelvisie zorgt en waardoor u alles wat misloopt in de schoenen van groen schuift.
Dat is in bepaalde gevallen zelfs zo onrealistisch dat het echt hilarisch wordt.
Tunnelvisie? Dan wandelt U net iets te snel. So long voetganger.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 18 december 2014 om 08:57.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be