Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 30 juni 2009, 17:13   #1
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard Verdediging tegen laster

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akira Bekijk bericht
Gelieve persoonlijke vetes elders uit te vechten. Als dat niet kan, dan komt er een slotje op de draad en volgen onherroepelijk strafpunten.
Voor alle duidelijkheid, als iemand leugens neerschrijft over de mening/stelling van een andere forum-gebruiker, mag er dan over gediscussieerd worden, mag er naar bewijzen gevraagd worden? Of beschouw je dit als "een persoonlijke vete uitvechten"?

Ken je een meer efficiënte manier om leugens te weerleggen?
Of is dit een vraag voor "suggesties en mededelingen"?
Artisjok zal het me wel niet kwalijk nemen dat ik haar vraag even naar hier overhevel. In het topic waarin ze ze plaatste, ging die vraag namelijk een beetje verloren. Het lijkt me nochtans een terechte vraag. Ik zou er ook graag het standpunt van de moderatie over vernemen.
Raf is offline  
Oud 30 juni 2009, 17:27   #2
<!-- / message -->
Parlementslid
 
<!-- / message -->'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 0
Standaard

Waarom herformuleer je de vraag niet in je eigen woorden ?
__________________
<!-- / message --> is offline  
Oud 30 juni 2009, 18:17   #3
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Artisjok zal het me wel niet kwalijk nemen dat ik haar vraag even naar hier overhevel. In het topic waarin ze ze plaatste, ging die vraag namelijk een beetje verloren. Het lijkt me nochtans een terechte vraag. Ik zou er ook graag het standpunt van de moderatie over vernemen.
Neen, ik neem het je zeker niet kwalijk, integendeel.

Ik vind het ook niet leuk om een draad te moeten vullen om laster en leugens tegen te spreken en naar bewijzen te vragen die er nooit komen.
Het is nogal moeilijk om zelf te bewijzen wat je nooit geschreven of beweerd hebt.

Ik zou dus zeer graag weten hoe dit tegen te gaan zonder een draad te vervuilen.
artisjok is offline  
Oud 30 juni 2009, 18:25   #4
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Je kunt dat niet tegengaan.

Het is een algemeen aanvaard principe dat wie een bewering post deze desnoods moet kunnen staven. Wie dat niet kan, en bijvoorbeeld zijn/haar toevlucht zoekt tot dooddoeners zoals "het forum staat er vol van", maar geen links kan geven, valt genadeloos door de mand.

Alle eerlijke forumleden zullen dat wel doorhebben. Wijs enkele keren op de leugen, stel dan koudjes vast dat de bewijzen niet geleverd werden, en laat dan de leugenaars verder tieren. Ze overtuigen heus niemand die de moeite is.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline  
Oud 30 juni 2009, 18:46   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Je kunt dat niet tegengaan.

Het is een algemeen aanvaard principe dat wie een bewering post deze desnoods moet kunnen staven. Wie dat niet kan, en bijvoorbeeld zijn/haar toevlucht zoekt tot dooddoeners zoals "het forum staat er vol van", maar geen links kan geven, valt genadeloos door de mand.

Alle eerlijke forumleden zullen dat wel doorhebben. Wijs enkele keren op de leugen, stel dan koudjes vast dat de bewijzen niet geleverd werden, en laat dan de leugenaars verder tieren. Ze overtuigen heus niemand die de moeite is.
Da's waar. Je hebt natuurlijk gelijk. Ik wéét wel dat dat de verstandigste reactie is, maar het is verdomd moeilijk om dat te blijven negeren als je daar het slachtoffer van bent. De persoon in kwestie is ondertussen weer maar eens geband, maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat ze binnen de kortste keren terug zal zijn om dat zelfde spelletje onverstoorbaar verder te zetten. Als je er dan op ingaat, loop je echter het risico dat je zelf strafpunten oploopt wanneer een moderator het als een "vete" beschouwt (zie bericht van Akira hierboven). Ik ga in ieder geval mijn uiterste best doen om haar de volgende keer straal te negeren...
Raf is offline  
Oud 30 juni 2009, 18:53   #6
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Je kunt dat niet tegengaan.

Het is een algemeen aanvaard principe dat wie een bewering post deze desnoods moet kunnen staven. Wie dat niet kan, en bijvoorbeeld zijn/haar toevlucht zoekt tot dooddoeners zoals "het forum staat er vol van", maar geen links kan geven, valt genadeloos door de mand.

Alle eerlijke forumleden zullen dat wel doorhebben. Wijs enkele keren op de leugen, stel dan koudjes vast dat de bewijzen niet geleverd werden, en laat dan de leugenaars verder tieren. Ze overtuigen heus niemand die de moeite is.
Niet alles staat op het internet hé , en daarbij , 't geen er staat is ook niet altijd een bewijs ...
manta is offline  
Oud 30 juni 2009, 20:23   #7
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Niet alles staat op het internet hé , en daarbij , 't geen er staat is ook niet altijd een bewijs ...
Misschien letten op de context (zie OP):

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, als iemand leugens neerschrijft over de mening/stelling van een andere forum-gebruiker, mag er dan over gediscussieerd worden, mag er naar bewijzen gevraagd worden? Of beschouw je dit als "een persoonlijke vete uitvechten"?

Ken je een meer efficiënte manier om leugens te weerleggen?
Of is dit een vraag voor "suggesties en mededelingen"?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline  
Oud 30 juni 2009, 20:42   #8
<!-- / message -->
Parlementslid
 
<!-- / message -->'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 0
Standaard

Je kan daar niks tegen doen. En als je laat blijken dat het je geweldig stoort dan wordt het altijd, ongepast en ten onpas tegen je gebruikt. Dat is zo met alles in en rond het leven zeker ? Ik veronderstel op het forum ook.
__________________
<!-- / message --> is offline  
Oud 30 juni 2009, 20:53   #9
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Je kan daar niks tegen doen.
Daar kan ik me niet mee verzoenen. Dan probeer ik eerder Firestone's oplossing uit.

Citaat:
En als je laat blijken dat het je geweldig stoort dan wordt het altijd, ongepast en ten onpas tegen je gebruikt.
Of je dat laat blijken of niet, laster en leugens is een tactiek die, heb ik de indruk, als maar meer gebruikt wordt op het forum.

Citaat:
Dat is zo met alles in en rond het leven zeker ? Ik veronderstel op het forum ook.
Dat ervaar ik toch zo niet in het leven.
artisjok is offline  
Oud 30 juni 2009, 21:02   #10
<!-- / message -->
Parlementslid
 
<!-- / message -->'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 0
Standaard

Neen ? Misschien niet in je gezicht. Wat men hier schrijft kan je feilloos klasseren als achter je rug.
__________________
<!-- / message --> is offline  
Oud 30 juni 2009, 21:48   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind het ook niet leuk om een draad te moeten vullen om laster en leugens tegen te spreken en naar bewijzen te vragen die er nooit komen.
Hij/zij die beschuldigt werd van leugens leverde nochtans keiharde bewijzen dat iemand anders loog dat hij zwart zag.
daiwa is offline  
Oud 30 juni 2009, 22:07   #12
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daar kan ik me niet mee verzoenen.
Stoppen met posten is ook altijd een optie.
Savatage is offline  
Oud 1 juli 2009, 07:06   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Stoppen met posten is ook altijd een optie.
Dat heeft ze dan ook gedaan, zij het onder dwang.

Laatst gewijzigd door Raf : 1 juli 2009 om 07:06.
Raf is offline  
Oud 1 juli 2009, 07:14   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

mensen mensen, dit blijft MAAR een forum hoor
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 1 juli 2009, 07:31   #15
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Zelf niet liegen en proberen authentiek te blijven, wat ook de omstandigheden zijn, helpt ook al veel. Het zorgt er voor dat mensen je min of meer fair blijven behandelen. Ook degenen die niet de moeite waard zijn. En als het toch gebeurt kan je weinig meer doen dan het markeren, het verder negeren en je les trekken.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 1 juli 2009, 07:37   #16
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zelf niet liegen en proberen authentiek te blijven, wat ook de omstandigheden zijn, helpt ook al veel. Het zorgt er voor dat mensen je min of meer fair blijven behandelen. Ook degenen die niet de moeite waard zijn. En als het toch gebeurt kan je weinig meer doen dan het markeren, het verder negeren en je les trekken.
Wat is dat nu voor een insinuatie?

Zelf niet liegen zorgt er niet voor dat mensen je min of meer fair blijven behandelen; helpt geen sikkepit.

Negeren vind ik geen optie.
Welke les valt er uit te trekken?
artisjok is offline  
Oud 1 juli 2009, 07:44   #17
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat is dat nu voor een insinuatie?

Zelf niet liegen zorgt er niet voor dat mensen je min of meer fair blijven behandelen; helpt geen sikkepit.

Negeren vind ik geen optie.
Welke les valt er uit te trekken?
Beste Artisjok,

De manier waarop je hierboven reageert als een gestoken wesp, illustreert meteen welke les er te trekken valt.

Lees mijn bericht nog eens opnieuw vanuit de veronderstelling dat het niet over jou gaat (ik weet het, het zal je ongelooflijk lijken), maar over de vraag die de draadstarter stelde.

En terzijde: probeer iemands woorden zo getrouw mogelijk weer te geven, en vermijd zelfs de schijn van verdraaiiing.

Egidius
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 1 juli 2009, 07:51   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat is dat nu voor een insinuatie?

Zelf niet liegen zorgt er niet voor dat mensen je min of meer fair blijven behandelen; helpt geen sikkepit.

Negeren vind ik geen optie.
Welke les valt er uit te trekken?
je leest hem verkeerd hoor.

zelf niet liegen zorgt er voor dat je zelf zonder zorgen hier kunt komen posten, zonder dat je je moet afvragen over wat je nu weer gelogen hebt.

voor de rest: relativeren is de boodschap. het is echt maar een forum, dit heeft totaal geen waarde in de "echte" wereld.

als hier iemand u voor rotte vis uitscheld, so what? het zijn maar woorden op een pc-scherm....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 1 juli 2009, 07:53   #19
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Beste Artisjok,

De manier waarop je hierboven reageert als een gestoken wesp, illustreert meteen welke les er te trekken valt.

Lees mijn bericht nog eens opnieuw vanuit de veronderstelling dat het niet over jou gaat (ik weet het, het zal je ongelooflijk lijken), maar over de vraag die de draadstarter stelde.

En terzijde: probeer iemands woorden zo getrouw mogelijk weer te geven, en vermijd zelfs de schijn van verdraaiiing.

Egidius
Sorry, maar ik begrijp nog niet welke les er te trekken valt.
Zou je dit toch kunnen uitleggen?

En mijn vraag blijft
"Wat is dat nu voor een insinuatie?"

Zelf niet liegen zorgt er niet voor dat mensen je min of meer fair blijven behandelen; helpt geen sikkepit.
artisjok is offline  
Oud 1 juli 2009, 07:58   #20
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je leest hem verkeerd hoor.

zelf niet liegen zorgt er voor dat je zelf zonder zorgen hier kunt komen posten, zonder dat je je moet afvragen over wat je nu weer gelogen hebt.
Maar dat weerhoudt niemand om over je mening/stelling te liegen.

Citaat:
voor de rest: relativeren is de boodschap. het is echt maar een forum, dit heeft totaal geen waarde in de "echte" wereld.

als hier iemand u voor rotte vis uitscheld, so what? het zijn maar woorden op een pc-scherm....
Ja akkoord.
Dit is een discussieforum, als iemand mijn mening verdraaid, erover liegt, wordt het wel moeilijk om op enig niveau te discussiëren.
artisjok is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be