Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2009, 23:13   #1
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard Spirituele vragen

Post hier al uw spirituele vragen en hopelijk beantwoord één van de leden uw vraag.

Zal ik maar mijn eerste vragen stellen.

Nog mensen die een "verademing" en een versnelling opmerken?
Ben ik alleen die denkt dat we overgaan naar een hoger bewustzijn dan het huidige?
En doen we dat in feite niet ongelooflijk snel afgelopen decennia?
Nog mensen die tot in het diepste voelen dat er iets nieuw vanuit de grond naar boven aan het drukken is?

Is het einde van de geschiedenis (zoals de believers het durven noemen) misschien niet iets zo veranderend dat het een nieuw tijdperk inluidt?
Gelijk het "Christus" fenomeen ons 2009 jaar geleden in een nieuw era plaatste?

Could it really be?
Ik merk wel degelijk versnelling in verandering op.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 00:52   #2
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

Ik merk wel een hoger bewustzijn op in de zin van dat mensen beter geinformeerd zijn/worden. Wel minimaal. Voorts zijn we gewoon nog altijd primaten en zie ik dat in de nabije toekomst niet veranderen. Dat vereist een ganse herscholing/heropvoeding daar we te vast houden aan hokjesdenken, vastgeroest zitten in vooroordelen, gebruiken en ga zo maar door.

Nee, ik denk dat je misschien het potentieel voelt omdat ge misschien losstaat van het voorgaande en het bij hoop zal blijven. Ik hoop dat ik mis ben natuurlijk maarre
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 01:10   #3
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Maar meer en meer laten los, hoewel sommige loslaten en kleven tegelijk doen.
Ik ook, noodgebonden.

Maar die drastische overgang dat ik bedoelde, ik bedoelde werkelijk iets zo significant dat het ieders leefwereld meteen op zijn kop plaatst.

Moet je dit maar eens bekijken:
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread473466/pg1

Timewave Zero is op weg, nu is't nog de vraag: hoe serieus kunnen we de novelty theorie nemen?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 01:44   #4
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Maar meer en meer laten los, hoewel sommige loslaten en kleven tegelijk doen.
Ik ook, noodgebonden.

Maar die drastische overgang dat ik bedoelde, ik bedoelde werkelijk iets zo significant dat het ieders leefwereld meteen op zijn kop plaatst.

Moet je dit maar eens bekijken:
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread473466/pg1

Timewave Zero is op weg, nu is't nog de vraag: hoe serieus kunnen we de novelty theorie nemen?
Mij iets te abstract en andermans hersenpinsel. I dont feel it. We zullen zien, of niet.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 01:50   #5
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Mij iets te abstract en andermans hersenpinsel. I dont feel it. We zullen zien, of niet.
Het grappige is dat toen Terence Mckenna die Novelty Theorie (te zien in link in grafiek) uitwerkte en uitkwam op 21/12/2012 als zero point (timewave zero), pas DAARNA te weten kwam over de einddatum van de maya kalender.
Pas NA hij het uitwerken van de novelty theorie krijg hij het van de maya kalender aan zijn oren.

Isn't that odd???

Voor mij zijn de voospellingen (overal uitgezaaid overigens, zeker niet beperkt tot de novelty theorie en maya kalender) wel een degelijk feit aan het worden.
Er zijn al nieuwe plagen (zie pandemie mexicaanse griep).
De natuur gedraagt zich toch iet buiten het normale, de pole shift van de zon komt eraan. (is een normaal fenomeen dat ze iedere 11(?) jaar doet) maar toch. De stormen zullen zoals NASA's berekeningen buiten het "normale" zijn. Niet gevaarlijk voor de mens binnen de magnetisch veld, maar toch.
De sattelieten etc kunnen wel eens geraakt worden, en was het eerst niet blasfemie toen men voorspelde dat electronica niet meer zou werken?
But hey, there you go! Tmoet maar onze ruimtetoestellen raken en klets, 't is ne giant slowdown voor onze bruisende dynamiek in't leven.

Ben ik nu "TE" ver aan't denken, of zie ik wel degelijk uitkomen wat al decennia lang duidelijk gemaakt wordt aan de mens?
Tuurlijk zit er veel hoaxerij bij, maar dat filteren we toch?
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 4 december 2009 om 01:50.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 02:15   #6
KaliYuga
Lokaal Raadslid
 
KaliYuga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2009
Berichten: 329
Standaard

Citaat:
Nog mensen die een "verademing" en een versnelling opmerken?
Ben ik alleen die denkt dat we overgaan naar een hoger bewustzijn dan het huidige?
En doen we dat in feite niet ongelooflijk snel afgelopen decennia?
Nog mensen die tot in het diepste voelen dat er iets nieuw vanuit de grond naar boven aan het drukken is?

Is het einde van de geschiedenis (zoals de believers het durven noemen) misschien niet iets zo veranderend dat het een nieuw tijdperk inluidt?
Gelijk het "Christus" fenomeen ons 2009 jaar geleden in een nieuw era plaatste?
Ik kan duidelijk aanvoelen dat er meer aan de hand is dan voorheen het geval was. Ik ben veel bewuster van hetgeen rondom mij omgaat. Ik wik en weeg mijn woorden voor ik ze uitspreek, omdat ik inzie dat nodeloos negatief karma produceren niets bijdraagt. Ook belang ik in de ene toevalligheid na de andere tegen. Alles lijkt zo synchroon te worden.
Soms bevreemdend, soms confronterend, maar in alle geval, het doet je vragen stellen.

Wat we meemaken sedert de 20ste eeuw is ongezien in de geschiedenis van de mensheid. De globalisering die zich heeft voltrokken op een ongekende schaal, zowel in de diepte als in de breedte, heeft onze wereld compleet dooreen geschud. Hieruit kan je het teruggrijpen naar tradities verklaren, die al dan niet "invented" zijn. De grenzen breken open, en dan heb ik het niet enkel over de marktgrenzen en de internationale stroom van goederen en diensten. De uitdaging is omgaan met deze kleinere wereld en onze integriteit behouden zonder te vervallen in blind hedonisme of fanatisme.

"The end of history" is een notie waarover veel moderne filosofen hun kop hebben gebroken. In mijn ogen voelden ze net dat deze nieuwe wereld in zich iets inhoudt dat ofwel onheilspellend is ofwel net openbarend, misschien beiden.
Wat wij meemaken is de concretisering van deze "belofte".
Ben ik een apologeet van de moderniteit ? Au contraire, maar ik zie het nut ervan in de menselijke onderneming, die richting de sterren is. Geen enkele geboorte verloopt zonder pijn.
__________________
The internal struggle of self-overcoming must in turn also be matched by an external struggle with the forces of the age on an immediate and pratical level.
KaliYuga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 02:31   #7
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaliYuga Bekijk bericht
"The end of history" is een notie waarover veel moderne filosofen hun kop hebben gebroken. In mijn ogen voelden ze net dat deze nieuwe wereld in zich iets inhoudt dat ofwel onheilspellend is ofwel net openbarend, misschien beiden.
Wat wij meemaken is de concretisering van deze "belofte".
Ben ik een apologeet van de moderniteit ? Au contraire, maar ik zie het nut ervan in de menselijke onderneming, die richting de sterren is. Geen enkele geboorte verloopt zonder pijn.
Ik merk op aan het einde van je tekst dat je ook wel wat Terence gelezen hebt, als ik me niet vergis?
Hij beschrijft dat stuk zeer goed in zijn boeken.

Maarja, als we dan ook een andere keikop erbij betrekken. (een wetenschapper die volgens mij wel een tikkeltje "gelovig" is) (enfin, hij ziet de hogere zaak van ons bestaan denk ik zo, de magie van het heelal).
Michio Kaku hij spreekt een overgangsfase van type 0 naar type 1 beschaving. http://www.youtube.com/watch?v=OLUUCeAqOxs
Dit kan tot idd zelfvernietiging leiden of naar ongelooflijke vooruitgang.

Langs ene kant, ik begin ergens te denken dat het in deze huidige hiërarchie wel eens tot iets lelijk kan leiden.

Als de heilige geschriften iet of wat naar hun gelijkenis zijn opgesteld (van zij die de hiërarchie in de top bepalen en samenstellen), dan is het mij wel overduidelijk dat de mens zoals bij de zondvloed wel eens eerder weggevaagd (of beperkt) wordt dan verlichting te gunnen.

Tzag er niet goed uit toen de mens te slim werd in genesis he.
En nog minder toen hij zich niet meer schikte naar de vooropgestelde regels, bang zondvloed.
Deze hiërarchie kan, als ik het mag geloven, nu het weer controleren via HAARP.
Er is echt iets duisters aan de gang, ik voel het gewoon. Ge ziet het ook in de wereld. We zijn echt niet meer dat stupid he?

En toch, als je dit offline met iemand zou bespreken, ze bekijken je als wereldvreemd aan.
Ik vraag me dan af, ben ik het nu te ver aan het zoeken? Of zou ik er maar beter meer van te weten komen voor het te laat is?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 02:47   #8
KaliYuga
Lokaal Raadslid
 
KaliYuga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2009
Berichten: 329
Standaard

Ik hoor niemand liever spreken dan de bard die Terence was.

Er zijn groepen/individuen die zich inderdaad schuldig maken aan wat men in de antieke wereld "hybris" noemde. Die zichzelf God wanen en zich ook naar die waanvoorstelling gedragen.
Die niks liever willen dan controle in hun onverzadigbare lust naar wereldse macht.
Maar het is een eenzame rit die altijd faliekant afloopt, karma has its ways.
Breng je één iets voort dan staat de tegenpool al te wachten aan de deur.

Ik ben een optimist, ook al ben ik ervan overtuigd dat ons nog zeer harde tijden staan te wachten. Het grootste licht werpt de donkerste schaduw.
Zo werkt het nu eenmaal, vraag een bevallende moeder, vraag een student gedurende zijn blokperiode. De laatste loodjes wegen altijd het zwaarst.
__________________
The internal struggle of self-overcoming must in turn also be matched by an external struggle with the forces of the age on an immediate and pratical level.
KaliYuga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 03:34   #9
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

Voor er verandering kan zijn, dient er voor de mens meestal, zeker op grote schaal iets ernstig te gebeuren. Die blijft maar doorgaan met het milieu te vervuilen tot de aarde een stort is zal ik maar zeggen en die het met zen ogen kan zien en niet denkt van, bwa, ik merk er toch niks van, morgen misschien. Ook met dramas, rampen,.. komen ze dichter bij elkaar te staan, is er eenheid. Men weet pas wat er is, als het er niet meer is enz. Iedereen weet wel dat deze wereld fucked up is, maar veel doen we er niet aan eigenlijk. Ik haalde daarstraks heropvoeding aan en omdat we zo vast zitten aan onbenulligheden denk ik dat ook dat geen soelaas kan brengen en alles uiteindelijk weer naar het oude gaat. Dus is het enige dat ons kan helpen, een ramp(en), van collossale grootte dat we eens grondig wakkergeschud worden en ons gaan herevalueren. En van daar evolueren. Hopelijk volwassen worden. Een wedergeboorte zeg maar. Ik denk dat dat nodig is, dit onze redding kan zijn, om hopelijk uiteindelijk weer niet in verval te geraken en in corruptie belanden etc. Niet dat ik in de apocalyps geloof of iets in die richting voel of het wil maar misschien is het iets dat moet gebeuren. Voor de rest heb ik de hoop in de mensheid al een tijd opgegeven.

Laatst gewijzigd door Zeikstraal : 4 december 2009 om 03:37.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 23:53   #10
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard ge snapt wel wak bedoel, want ik gon de fouten er niet uit editten ;)

Hartelijk dank voor de warme en oprechte antwoorden.
Reality checks zo nu en dan zijn wel eens op zijn plaats in mijn positie.
Ik moet immers een propere balans handhaven in mijn dubbelleven.
Psychonaut en vader. Voor sommige een gruwelijke combinatie, maar ik vind mezelf een heel verantwoordelijk mens. En die verantwoordelijkheid blijft maar aangroeien. Ik ben werkelijk op een fascinerend pad!

Heeft er eigenlijk iemand wel dat interview bekeken? (die youtube link dat ik gaf)
Daar spreekt Michio Kaku over het BEWIJS VAN GOD! Waar velen hier zo achter zoeken.

Ik herinner me hier nog een discussie in een ander draadje dat het stopt bij dit universum. Dat is volledig incorrect zoals ik het toen zei. We kunnen ons mss niet voorstellen. Wel kunnen we nu al zicht krijgen op hyperspace (een nieuwe kosmos dus (microkomos, macrokosmos, hyperspace, beyond)
Zoals ik afgelopen jaren lig te roepen. Al die crazy van de pot gerukte gedachten die ik doorkreeg in ruimere perspectieven stromen nu mijn leven in als werkelijkheid.

WE ARE BECOMING! Zeker een aanrader voor iedereen die link!
Na een half uur spreekt Michio Kaku daar over de overgangsfase naar een type 1 beschaving. En waarom een hogere intelligentie niet tot ons spreekt. Omdat we de overgangsfase misschien niet halen, ruined! Stel U da voor! Wij al mens kunnen het niet toelaten het pad van de "leiders" te blijven volgen.
ER MOET NU GEHANDELD WORDEN!

En dat, dat zal ik verdekke nog lang blijven roepen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaliYuga Bekijk bericht
Ik hoor niemand liever spreken dan de bard die Terence was.
Idem dito! Ik ben nu al zijn boeken aan het afschuimen, weet je hoeveel ik die boeken ff neerleg om het hogere bewustzijn (The Other zoals hij dat kan noemen) te danken voor die lectuur op mijn levensweg te sturen?
Als je van Terence houdt, moet je zeker zijn boeken eens lezen. Gewoon TE ! Maar toch zo proper in balans dat het pure logica bevat!

Citaat:
Er zijn groepen/individuen die zich inderdaad schuldig maken aan wat men in de antieke wereld "hybris" noemde. Die zichzelf God wanen en zich ook naar die waanvoorstelling gedragen.
Daarom: bite the hands that feed you and get together as one nation!

Citaat:
Die niks liever willen dan controle in hun onverzadigbare lust naar wereldse macht.
Maar het is een eenzame rit die altijd faliekant afloopt, karma has its ways.
Breng je één iets voort dan staat de tegenpool al te wachten aan de deur.
Kijk eens rond Kali? Ik zie de mens meer en meer "verzuipen" in vooropgestelde overtuigingen. Zelden beleeft iemand "het leven", ze beleven een toneel en zijn daar figurant in. Zeker niet hoofdrolspeler.
Maar toch, ieder van hen volgt het "script". Ook ik, ik moet wel. I have a child to feed.

Citaat:
Ik ben een optimist, ook al ben ik ervan overtuigd dat ons nog zeer harde tijden staan te wachten. Het grootste licht werpt de donkerste schaduw.
Ik ben ook optimist. Maar ik zie de hiërarchie haar plannen enkel vicieuzer worden. Time to act now! Maar vraag eens een wereldmars voor een beter milieu aan? Je bent gek en een zwever. Terwijl ik me net veel te bewust van de situatie ben geworden en niet langer onwetend kan volgen. Ik moet zelf ook verantwoording nemen als mens... Maar het voelt werkelijk, I'm on my own!

Citaat:
Zo werkt het nu eenmaal, vraag een bevallende moeder, vraag een student gedurende zijn blokperiode. De laatste loodjes wegen altijd het zwaarst.
Of ge legt er uw loodje bij neer door andermans wanbeleid gefundeerd op ego en gebaseerd op meer en meer en meer winst.
Blood for dollars/euros

--------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Voor er verandering kan zijn, dient er voor de mens meestal, zeker op grote schaal iets ernstig te gebeuren. Die blijft maar doorgaan met het milieu te vervuilen tot de aarde een stort is zal ik maar zeggen en die het met zen ogen kan zien en niet denkt van, bwa, ik merk er toch niks van, morgen misschien. Ook met dramas, rampen,.. komen ze dichter bij elkaar te staan, is er eenheid. Men weet pas wat er is, als het er niet meer is enz.
Maar toch shuift de burger (in de grote lijnen) de taak af op zijn regering.
"Die eenheid moet door een leider geleid worden".
En net dat, net dat betekende voor veel grote beschavingen het einde.
Blindelings vertrouwen.

We kunnen dus maar beter ZELF verantwoordelijkheid opnemen en de leiders hun zakskes geld maar zelf zien te rapen. IPV ze blindelings toeschuiven. En wat doen ze met ons geld? De wereld omzeep helpen en hun eigen leven uitbreiden.

Zoals ik al een tijd lig te roepen: Politiek moet gratis zijn! Een politieker heeft geen groot loon nodig. Een politieker komt het volk dienen en enkel wie dat tegen een laag loon doet, doet dat oprecht.
Kunnen wij als burger dat niet eisen? Zie wat ze verdorie uit de staaskas trekken voor campagne te voeren....!!!

Citaat:
Iedereen weet wel dat deze wereld fucked up is, maar veel doen we er niet aan eigenlijk.
Ik ben gestopt met vlees eten, dat is al één!
Ik ben me steeds bewuster en bewuster als consument aan het opstellen.
Ik roep iedereen op dat ook te doen, en ik dank U bij voorbaat.

Citaat:
Ik haalde daarstraks heropvoeding aan en omdat we zo vast zitten aan onbenulligheden denk ik dat ook dat geen soelaas kan brengen en alles uiteindelijk weer naar het oude gaat.
Als ik, de simpelste burger van den Belgique da kan, kan iedereen da!

Citaat:
Dus is het enige dat ons kan helpen, een ramp(en), van collossale grootte dat we eens grondig wakkergeschud worden en ons gaan herevalueren. En van daar evolueren.
Die zijn afgelopen jaren al pril getoond. Maar nog niet op gereageerd.

Citaat:
Hopelijk volwassen worden. Een wedergeboorte zeg maar. Ik denk dat dat nodig is, dit onze redding kan zijn, om hopelijk uiteindelijk weer niet in verval te geraken en in corruptie belanden etc. Niet dat ik in de apocalyps geloof of iets in die richting voel of het wil maar misschien is het iets dat moet gebeuren. Voor de rest heb ik de hoop in de mensheid al een tijd opgegeven.
Deze komt er aan, zet er uw laatste euro maar op in (hoewel ik geen specifieke datum zou nemen).
Maar er is werkelijk iets vanuit de grond aan h't komen, een nieuwe waarheid. Of een uitbreiding.
Iets dat alles zal veranderen en ieder mens zal raken.

Ik zie in sommige mensen nog veel te veel potentie om de hoop op te geven.
Al wat ik mensen kan oproepen: handel op uw bewustzijn! U bewust-zijn van iets is niet voldoende. Je moet het ook omzetten naar daad om verandering te creëren.
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 4 december 2009 om 23:54.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 20:21   #11
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

iedere vorm van new-age obscurantisme staat een hoger bewustzijn in de weg.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 22:27   #12
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

iedere vorm van new-age obscurantisme staat een hoger bewustzijn in de weg.

vrede,

redwasp
Wat is new age voor u?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 17:10   #13
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid
 
Bottenskrapet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: TAZ
Berichten: 792
Standaard

"That's so 2 minutes ago"
__________________
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga"
Bottenskrapet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 20:18   #14
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
"That's so 2 minutes ago"
lol en

Grappig dat U dit bumpt
Ik was dit totaal vergeten. En nu sta ik met rode wangen te pruiken

Ik weet dat ik nog heel veel van je moet beantwoorden, ik negeer je ZEKER NIET. Ik wil gewoon de discussies met jouw niet tot impulsieve woordstromingen laten uitmonden.
Ik weet van mezelf, en ik erken dat als een "foutje" in mij, dat ik heel impulsieve uitlatingen kan hebben. Soms van rechts naar links, ... Soms gewoon compleet van de pot gerukte impulsieve gedachtstromingen. Niet altijd in mijn voordeel, maar het toont wel grotendeels aan hoe oprecht ik wel niet kan zijn. Mijn hart ligt op mijn tong, gedreven door emotie. Ik leef in het heilige NU van het Zijn
Eens je dieper intreedt in mijn leefwereld, kom je eigenlijk tot de conclusie dat ik eigenlijk veel te goed en te zot ben geworden voor de wereld. Ik ben gewoon impulsief (en raar zot, alienated)
Mijn vorige leefwereld was zeker geen wereld van gelukzaligheid als ik het zacht mag uitdrukken.
Ik kom er dan ook eerlijk voor uit dat ik door een zelfgecreëerde hel ben moeten gaan alvorens ik vrede kon vinden met "God", maar vooral met mezelf. Vooral het fenomeen "God" heeft zich als een "virus" in mij verspreid afgelopen jaren. Maar is op een piekpunt gekomen na het relativeren (nuchter dus) van een paar andere "piekpunten". Op bezoek bij het Hogere.
Ik denk dat Terence het "The Other" noemt. Ik noem dat God, maar nog meer "The Force".

Mijn beginpost kan ik nu zelf beantwoorden.
De versnelling die ik opmerk is omdat ik op een andere route ben van denken heb genomen, anders denken.
Doordat ik nu letterlijk op een andere stroming zit, is mijn uiterlijke belevenis ook anders. Ik ben nog niet half op weg... ik word euforisch van het gedacht daarvan alleen al.
Waarlijk zonder egotripperij, ik heb het licht gezien (vanuit mijn levenservaring).

Ik kan het Zijn op de aarde gewoon innerlijk doen "rumbelen" van euforie omdat ik mijn weg gevonden heb. En ik ben er rotsvast van overtuigd dat er iets Hoger dan mij voor tussen steekt. Dat mytieke, weet je wel?

Enfin, vertel eens wat meer over u, als je wilt tenminste.
Hoe ben jij tot Terence gekomen?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 20:47   #15
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Wat is new age voor u?
new age is een commerciële trend in de wereld van religie en spiritualiteit die eind negentiende, begin twintigte eeuw ontstond. de beweging wordt gekenmerkt door een sterk relativistisch ecclectisme, een duidelijke focus op individuele (individualistische) spirituele ontwikkeling en een ongezonde mix van religie en pseudo-wetenschap. een verder belangrijk kenmerk van de new-age beweging is de vermarkting van de spiritualiteit. ieder aspect van deze beweging (van de boeken en andere informatiedragers, via de klankschalen en andere parafernalia tot de rituelen, sessies en zomerkampen) is aangepast zodat het in een markt-situatie verkocht kan worden.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 22:42   #16
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

O jee, we gaan allemaal over in een hoger bewustzijn, whatever that may be. Vind je het heel erg als ik gewoon mezelf blijf?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 23:57   #17
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Heeft er eigenlijk iemand wel dat interview bekeken? (die youtube link dat ik gaf)
Daar spreekt Michio Kaku over het BEWIJS VAN GOD! Waar velen hier zo achter zoeken.
Ik heb die film bekeken. Mij dunkt dat wat hij allemaal beweert nogal ver van onze leefwereld is verwijderd. Behalve dan zijn boek dat hij daar promoot om zijn zakken te vullen.

Zo ook het voorgaande filmpje, met die mister Pack van 'The Real Truth'. Hij promoot zijn boeken en films met zijn uitleg van de bijbel en beweert dat 2012 geen rampjaar kan worden omdat de bijbelprofetiën over 'de laatste dagen' nog niet allemaal zijn uitgekomen. Als je lid wordt van zijn club wil hij graag dat je 10% van je inkomen afstaat aan zijn kerk om de boodschap te kunnen verspreiden.
Er wordt nog meer video's aangeboden in de kolom rechts, o.a. over Het Vaticaan en Europa. Zijn tijdschrift verkondigde 20 jaar geleden dat als het aantal lidstaten van de E.G. 10 zou zijn 'de tijd van het einde' zou zijn gekomen. Dit was zijn uitleg van een tekst in de Openbaring van Johannes. Het aantal 10 is allang overschreden en er is niets gebeurd en nu geeft hij in die video weer een andere draai aan die profetie. Het zijn allemaal fantasten en lastpakken met indrukwekkende theorieën.
Je kan beter voor je beroep studeren en je huis opknappen dan gaan lopen profeteren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
We kunnen dus maar beter ZELF verantwoordelijkheid opnemen en de leiders hun zakskes geld maar zelf zien te rapen. IPV ze blindelings toeschuiven. En wat doen ze met ons geld? De wereld omzeep helpen en hun eigen leven uitbreiden.

Zoals ik al een tijd lig te roepen: Politiek moet gratis zijn! Een politieker heeft geen groot loon nodig. Een politieker komt het volk dienen en enkel wie dat tegen een laag loon doet, doet dat oprecht.
Kunnen wij als burger dat niet eisen? Zie wat ze verdorie uit de staaskas trekken voor campagne te voeren....!!!

Ik zie in sommige mensen nog veel te veel potentie om de hoop op te geven.
Al wat ik mensen kan oproepen: handel op uw bewustzijn! U bewust-zijn van iets is niet voldoende. Je moet het ook omzetten naar daad om verandering te creëren.
Aan het zakkenvullen valt niet veel te doen. Als je de regering wegjaagt breekt er rebellie uit en wordt het moord en doodslag. Het is nu eenmaal zo dat de taak van de regering is voor welvaart en de algemene voorzieningen te zorgen. Voor welvaart moet het bedrijfsleven een vinger in de pap hebben en de voorzieningen kosten belastinggeld. Richt een partij op die niet aan zelfverrijking doet, liefst internationaal. De socialisten en communisten hebben het geprobeerd en zijn vreselijk tegengewerkt en hebben gefaald.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 15:57   #18
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
O jee, we gaan allemaal over in een hoger bewustzijn, whatever that may be. Vind je het heel erg als ik gewoon mezelf blijf?
Integendeel. Daar gaat het juist om. Uzelf kunnen zijn.
En uzelf dan vinden door even losgerukt van het ego komen, kan verlichtend werken voor sommigen. Ik kan het u verzekeren.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 16:18   #19
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik heb die film bekeken. Mij dunkt dat wat hij allemaal beweert nogal ver van onze leefwereld is verwijderd. Behalve dan zijn boek dat hij daar promoot om zijn zakken te vullen.
Komaan man. Bekijk alles dat is eens ruimer. Even los van de vastgekleefde overtuigingen.
Waarom zou er idd maar één universum zijn.
En als er meerdere universa zijn, dan moet er toch nog iets buiten onze ruimte/space zijn? Hoe klein zijn wij feitelijk niet tegen de majesteit van oneindigheid. De microscopische wereld dat vibreert tot oneindig verder dan de marcokosmos. Heavy toch? Dat moet toch een gigantische motherfucking bewustzijnsvorm zijn dat het doet draaien. Being/Zijn. Michio Kaku kan dat mooi in kaart brengen vind ik. En hij ziet geen euro van mij.

U moet echter ook niet denken dat ik aan het profeteren ben. Ik zeg meermaals en duidelijk dat ik vanuit mijn ervaring praat. Niet vanuit de uwe, noch van een ander en noch vanuit een religieuze roeping tot verkondigen om mij hierin te volgen. Integendeel. Ieder zijn weg. Ik vind dat wel sjieke wetenschap en hij kan dat in mensentaal brengen.

Het is fascinerend wat ze trachten te bereiken met die Lisa.
Die gast moet echt niet zijn boek alleen verkopen om geld binnen te halen hoor. Dat is een slimme man die hoog gewaardeerd wordt in de natuurkunde van het heelal.
En voor ge mij zo attakeert, ik ben niet verantwoordeljk voor wat erbij die related dingen staan in youtube.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 16:22   #20
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



new age is een commerciële trend in de wereld van religie en spiritualiteit die eind negentiende, begin twintigte eeuw ontstond. de beweging wordt gekenmerkt door een sterk relativistisch ecclectisme, een duidelijke focus op individuele (individualistische) spirituele ontwikkeling en een ongezonde mix van religie en pseudo-wetenschap. een verder belangrijk kenmerk van de new-age beweging is de vermarkting van de spiritualiteit. ieder aspect van deze beweging (van de boeken en andere informatiedragers, via de klankschalen en andere parafernalia tot de rituelen, sessies en zomerkampen) is aangepast zodat het in een markt-situatie verkocht kan worden.

vrede,

redwasp
Alles is gecommercialiseerd.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be