Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2014, 09:52   #41
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Dat zou wel eens kunnen tegenvallen. Het is niet voor niets dat professionele kwekers zich met hun Nederlandse know-how in België komen vestigen.

Binnen kweken is sowieso al uitgesloten, je moet je planten buiten zetten zodat je de politie een eerlijke kans moet geven om je te betrappen of je buren je te verlinken. En als ik het goed voorheb, wordt er alerter gereageerd op eventuele guerillakwekers.

Het enige voordeel is dat je met het ingezetenencriterium weer toegang krijgt tot de Zeeuwse coffeeshops.

Denk ik...
Jamaar ik ben geen kweker he
Ik heb toegang tot de beste shops van de wereld, wereld; why whould I change that?
Al moet ik er verdomme 4h voor rijden hahahaha
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 11:00   #42
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jamaar ik ben geen kweker he
Ik heb toegang tot de beste shops van de wereld, wereld; why whould I change that?
Al moet ik er verdomme 4h voor rijden hahahaha
Nederland is wel serieus zijn pluimen aan het verliezen. Het aantal shops slinkt. De USA zal binnenkort de place to be worden voor stoners. Las Vegas staat al te popelen om de rol van Amsterdam over te nemen, eenmaal cannabis gelegaliseerd zal zijn in 2016 in Nevada, is het over en out. Zeker na het pestgedrag op de laatste cannabiscup van de overheid, zie ik de Amerikanen daar niet snel meer terug komen.

Ik zou naar Spanje en nog meer Catalonië verhuizen...
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 11:20   #43
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Nederland is wel serieus zijn pluimen aan het verliezen. Het aantal shops slinkt.
Daar is Opstelten idd goed mee bezig.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 11:25   #44
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Nederland is wel serieus zijn pluimen aan het verliezen. Het aantal shops slinkt. De USA zal binnenkort de place to be worden voor stoners. Las Vegas staat al te popelen om de rol van Amsterdam over te nemen, eenmaal cannabis gelegaliseerd zal zijn in 2016 in Nevada, is het over en out. Zeker na het pestgedrag op de laatste cannabiscup van de overheid, zie ik de Amerikanen daar niet snel meer terug komen.

Ik zou naar Spanje en nog meer Catalonië verhuizen...
Doen !
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 12:46   #45
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Doen !
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voorwaardelijke_wijs
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 05:53   #46
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Nederland is wel serieus zijn pluimen aan het verliezen. Het aantal shops slinkt. De USA zal binnenkort de place to be worden voor stoners. Las Vegas staat al te popelen om de rol van Amsterdam over te nemen, eenmaal cannabis gelegaliseerd zal zijn in 2016 in Nevada, is het over en out. Zeker na het pestgedrag op de laatste cannabiscup van de overheid, zie ik de Amerikanen daar niet snel meer terug komen.

Ik zou naar Spanje en nog meer Catalonië verhuizen...
Ik verhuis alleszins niet naar Nederland voor de cannabis hoor
Spanje is te ver van mijn naasten.
In Nederland zullen ze me kennen als een politieke vluchteling.
Het Belgisch pestgedrag loopt de spuitgaten uit. Loon incasseren en er niets voor teruggeven nog meer. De Nederlandse economie is toppie en heeft ook meer te bieden dan dit oudbollig landje wiens centrales uiteen kraken.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 06:50   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Doen !
En bevalt het je daar ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2014 om 06:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 06:56   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Daar is Opstelten idd goed mee bezig.
Volgens horen zeggen krijgt die toch meer en last van zijn prostaat ....kan hij zijn winden niet meer ophouden en ondervindt hij meer en meer de gevolgen van zijn jarenlange Alcoholmisbruik.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 07:52   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Wat iedereen al vermoedde blijkt bij deze correct te zijn: cannabisprohibitionisten zijn geboren antidemocraten.
...
Et alors ?
Denkt ge nu misschien dat ik bang word van mezelf ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 10:18   #50
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentinel Bekijk bericht
Kan me niet schelen dat het dan antidemocratisch is, maar in een gezonde en morele maatschappij moeten sommige zaken gewoon verboden zijn én aangepakt worden.

Drugs, inclusief cannabis, is zoiets. Alle drugs, ook cannabis, zijn bijzonder ongezond en schadelijk. Ze brengen het individu én de maatschappij zware schade toe.

Deze smeerlapperij moet verboden zijn én blijven, en de productie, verkoop en gebruik ervan moeten aangepakt worden.

Voor cannabis is absolute nultolerantie en absolutie prohibitie de juiste wetgeving, en harde repressie en zware straffen het juiste beleid.

Deze smeerlapperij hoort in een gezonde, morele maatschappij niet thuis.
Nixon heeft gebeld. Hij wil zijn belegen argumenten terug
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 11:10   #51
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentinel Bekijk bericht
Kan me niet schelen dat het dan antidemocratisch is, maar in een gezonde en morele maatschappij moeten sommige zaken gewoon verboden zijn én aangepakt worden.

Drugs, inclusief cannabis, is zoiets. Alle drugs, ook cannabis, zijn bijzonder ongezond en schadelijk. Ze brengen het individu én de maatschappij zware schade toe.

Deze smeerlapperij moet verboden zijn én blijven, en de productie, verkoop en gebruik ervan moeten aangepakt worden.

Voor cannabis is absolute nultolerantie en absolutie prohibitie de juiste wetgeving, en harde repressie en zware straffen het juiste beleid.

Deze smeerlapperij hoort in een gezonde, morele maatschappij niet thuis.
Mag jij gerust vinden hoor. Ik ga er geen gram minder voor roken.
De maatschappij zijn wij, dus ook ik, en ik rook nu eenmaal af en toe wiet.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 11:23   #52
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentinel Bekijk bericht
Je hebt écht geen serieuze argumenten, hé?
ik spaar die op voor wanneer ik een echt argument tegen legalisatie tegenkom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentinel Bekijk bericht
Ik ben oprecht bezorgd over de gezondheid en de moraliteit van de maatschappij, en over de openbare orde en de goede zeden.
ik ook, allee, misschien niet voor de "goede zeden". Daarom dat ik me serieus vragen stel over de gezondheid van de maatschappij, als ik lees dat meer dan 1 miljoen Belgen dagelijks chemische rommel op voorschrift nodig hebben om te kunnen functioneren. MAar dat is ok, want dat is legaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentinel Bekijk bericht
Ik stel vast dat drugs, inclusief cannabis, bijzonder schadelijk zijn en een bedreiging vormen daarvoor vormen.
ik stel vast dat ge overdrijft. En dat ge geen wetenschappelijke bronnen hebt om uw vaststelling hard te maken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentinel Bekijk bericht
Vrijheid kan niet absoluut zijn. Bepaalde zaken zullen altijd een misbruik van vrije keuze blijven vormen, en drugs is er één van. Drugs mogen nooit getolereerd en geaccepteerd worden, anders zal de maatschappij ten gronde gericht worden.
van waar die ziekelijke obsessie om u te bemoeien met wat ik al dan niet in mijnen vrije tijd uitsteek? Ik ben groot en oud genoeg om dat voor mezelf wel uit te maken, ik heb daar geen paternalistische conservatief voor nodig die dat voor mij wel zal uitmaken, in naam van de "goede orde en zeden", en tegen "het huidige verval van onze maatschappij".
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 18 december 2014 om 11:25.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 12:13   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentinel Bekijk bericht
Je hebt écht geen serieuze argumenten, hé?

Ik ben oprecht bezorgd over de gezondheid en de moraliteit van de maatschappij, en over de openbare orde en de goede zeden.

Ik stel vast dat drugs, inclusief cannabis, bijzonder schadelijk zijn en een bedreiging vormen daarvoor vormen.

Vrijheid kan niet absoluut zijn. Bepaalde zaken zullen altijd een misbruik van vrije keuze blijven vormen, en drugs is er één van. Drugs mogen nooit getolereerd en geaccepteerd worden, anders zal de maatschappij ten gronde gericht worden.
Voor wanneer is je afspraak alweer bij de Psychiater ? We zijn een beetje bezorgd over jouw gezondheid

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2014 om 12:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 12:15   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Mag jij gerust vinden hoor. Ik ga er geen gram minder voor roken.
De maatschappij zijn wij, dus ook ik, en ik rook nu eenmaal af en toe wiet.
Opletten Verzet.....niet te veel aan laten vangen....Remember Geert.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 13:30   #55
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Et alors ?
Denkt ge nu misschien dat ik bang word van mezelf ?

.
U niet, maar de rest van de mensheid zou best wel schrik hebben van prohibitionisten.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 13:41   #56
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentinel Bekijk bericht
Kan me niet schelen dat het dan antidemocratisch is, maar in een gezonde en morele maatschappij moeten sommige zaken gewoon verboden zijn én aangepakt worden.
Weet u het verschil tussen u een een jihadist? Ik ook niet.

Citaat:
Drugs, inclusief cannabis, is zoiets. Alle drugs, ook cannabis, zijn bijzonder ongezond en schadelijk. Ze brengen het individu én de maatschappij zware schade toe.

Deze smeerlapperij moet verboden zijn én blijven, en de productie, verkoop en gebruik ervan moeten aangepakt worden.

Voor cannabis is absolute nultolerantie en absolutie prohibitie de juiste wetgeving, en harde repressie en zware straffen het juiste beleid.

Deze smeerlapperij hoort in een gezonde, morele maatschappij niet thuis.
Het ergste is dat die antidemocratische, paternalistische houding nog steunt op emotionele basis ("smeerlapperij") en niet op wetenschappelijk inzicht, of dat nu farmacologisch is ("ongezond en schadelijk"), sociologisch ("brengt de maatschappij zware schade toe") of criminologisch is ("harde repressie is het juiste beleid").

En dat terwijl de realiteit vaak het omgekeerde is. OK, cannabis is misschien dan wel minder schadelijk en dus wel gezonder dan alcohol, dat geldt inderdaad niet voor heroïne etc, dat wel degelijk ongezond is. Hoe repressie past in het plaatje van een gezondheidsprobleem snap ik nog altijd niet, je zou evengoed de McDonalds moeten verbieden en de werknemers daar harde straffen geven.

En ironisch is het de harde repressie en strenge straffen die onze maatschappij ernstige schade toebrengen. Inderdaad, de War on Drugs ontwricht onze maatschappij al sinds de jaren '70, met een ernstige toename van de zware criminaliteit tot gevolg (voorheen was dat zeer beperkt).

Om die reden pleit de Global Commission on Drug Policy, waar tal van voormalige wereldleiders inzitten, om juist die harde aanpak te laten vallen en de zaken meer in een gezondheidsperspectief te zien. Criminologen als Brice De Ruyver pleiten ook voor een verzachting van het beleid.

Prohibitionisten hebben geen poot om op te staan. Het enige wat nog indruk maakt is de agressiviteit waarmee ze hun mening verdedigen, die is immens.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 13:42   #57
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor wanneer is je afspraak alweer bij de Psychiater ? We zijn een beetje bezorgd over jouw gezondheid
Zijn gezondheid is in gevaar? Steek hem in de gevangenis, dat is altijd een goed beleid bij gezondheidsproblemen.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be