Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2016, 15:29   #61
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 15:33   #62
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als wij westerlingen "nooit" zouden onze westerse waarden opgeven....
Pluralisme, gelijkheid van m/v, vrijdenken, mededogen, ..., wat valt daar aan op te geven ?
Citaat:
... zelfs niet, als wij omwille van oorlogsgeweld moesten, vluchten naar een moslimland om daar waarschijnlijk voor altijd te blijven,...
Moslims die hier ‘voor altijd’ (willen) verblijven, blijven moslim, zelfs als dat ongewenst is door de meerderheid van de bevolking van het land waar ze leven.
In een moslimland zou ik en m’n gezin (als vrijdenkers) a hell of a time beleven.
Dat feit zegt iets over onze verdraagzaamheid, me dunkt.
Citaat:
Hebben wij dan wel het recht, om te eisen van moslims, die zich daadwerkelijk in deze situatie bevinden, hun waarden op te geven voor de naleving van onze waarden, wetten en normen?
Uiteraard. Of sta jij soms je gasten toe, om tijdens een fijn etentje bij jou thuis aan je vrouw/dochters te zitten, je schuiven leeg te halen en je dan nog van racisme te laten beschuldigen, als je de lef hebt om dit laakbaar gedrag te bekritiseren/voorkomen, los van het feit dat die je wsl nog 'n pak slaag zouden verkopen als je tussenbeide komt ?

Ik dus ook niet, dus ja, ik heb dat inherente natuurrecht en neem het op om m’n gezin en mezelf te beschermen tegen die andere ‘waarden’.
Citaat:
Is dat niet een beetje van een ander eisen wat wij zelf "nooit" zouden doen?

Paulus.
Er zijn nu eenmaal significante verschillen in gedragswaarden en ethiek tussen verschillende culturen.
Ik ga daarbij geen wangedrag en/of misdaden tolereren van mensen die onze cultuur niet genegen zijn, omdat de levenswijze van die anderen ‘toevallig’ onder de hoofding vallen van ‘politieke correctheid’.
Ik eis dus niks, maar verwacht gewoon dat die ‘anderen’ zich netjes gedragen naar de hier algemeen geldende normen, meer moet dat echt niet zijn.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 16:21   #63
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een vette neen op de drie vragen die het eerst in uw post staan.

Die islamieten hebben ook de kans om naar een ander islamitisch land te vluchten maar blijkbaar is het Westen, waar ze in massa toestromen, toch net dat ietsje beter dan pakweg SA of Iran. Zou de "alles is gratis" politiek daar voor iets tussen kunnen zitten?
Vooral de "weg-met-ons"-politiek zorgt voor een aanzuigeffect. Een waanzinnig fenomeen, neem nu Londen. Daar is op korte tijd de autochtone bevolking gereduceerd tot een minderheid. Na een lange tijd van ontkenning en goedpraten/ombuigen maakt de BBC er een programma over. Op het einde besluiten ze dat de demografische verandering een feit is, maar het is een goede zaak volgens de makers.

Je ziet die demografische verschuiving in verschillende Noord-West-Europese steden. Aan de inwoners wordt niet gevraagd of ze er mee akkoord gaan. Ze moeten het ondergaan.

De overheid/media zou zijn eigen volk moeten koesteren, of ten minste een grote graad van objectiviteit etaleren. Beide doen ze niet, bewust worden de autochtonen belogen en bespeeld. Het vreemdelingenverhaal moet ten alle kost een goednieuwsshow zijn.

Keulen heeft het sprookjesverhaal doorprikt. Het is afwachten of het voor de nodige verandering kan zorgen.
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 16:27   #64
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Vooral de "weg-met-ons"-politiek zorgt voor een aanzuigeffect. Een waanzinnig fenomeen, neem nu Londen. Daar is op korte tijd de autochtone bevolking gereduceerd tot een minderheid. Na een lange tijd van ontkenning en goedpraten/ombuigen maakt de BBC er een programma over. Op het einde besluiten ze dat de demografische verandering een feit is, maar het is een goede zaak volgens de makers.

Je ziet die demografische verschuiving in verschillende Noord-West-Europese steden. Aan de inwoners wordt niet gevraagd of ze er mee akkoord gaan. Ze moeten het ondergaan.

De overheid/media zou zijn eigen volk moeten koesteren, of ten minste een grote graad van objectiviteit etaleren. Beide doen ze niet, bewust worden de autochtonen belogen en bespeeld. Het vreemdelingenverhaal moet ten alle kost een goednieuwsshow zijn.

Keulen heeft het sprookjesverhaal doorprikt. Het is afwachten of het voor de nodige verandering kan zorgen.
Neen hoor! Ik acht het zelfs perfect mogelijk dat we binnen hoogstens een paar jaar hier hetzelfde verschijnsel zullen meemaken als wat zich rond de Shoa heeft voorgedaan. Negationisme weet je wel. Of op zijn minst "downtalk": het was allemaal niet zo erg, de mensen laten hun verbeelding op hol slaan, "rechts" heeft dat verhaal opgepompt enz. enz.

Laatst gewijzigd door quercus : 20 januari 2016 om 16:28.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 13:14   #65
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dan vindt gij het ook niet erg om gestenigd te worden, als gij verkracht werd ??
Uiteraard niet. Volgens de sharia is het tenslotte de vrouw die de man tot verkrachting provoceert. Die man kan er niet aan dan dat hij gebrainwashed is tot een oversekst wezen dat zijn driften niet kan beheersen. Moeten ze maar een burqa dragen en binnen blijven.
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 15:08   #66
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Komt er nog iets van, Geneviève ??
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 20:47   #67
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Paulus, als westerse ongelovige laat ik mijn medemens vrij, ik stel geen andere eisen dan dat hij/zij de wet zou volgen, ik heb geen religieuze eisen wat eten betreft...wat is er dan in gods naam het probleem om in een moslim land rond te lopen????

Het is dus een vraag die in 1 richting gaat. Het probleem ligt dus wel degelijk aan de islamcultuur en niet de onze!

Laatst gewijzigd door Odol : 21 januari 2016 om 20:47.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be