Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2012, 15:29   #21
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Daarom was juist mijn oproep bedoeld. Ik beschik niet over voldoende naambekendheid maar vb een Jean-Marie Dedecker, die trouwens vindt dat belastingsontduiking in dit land een wettige vorm van zelfverdediging is, zou de perfekte motor achter deze actie kunnen zijn. Dus forum genoten, als je bekende personen in je omgeving kent die het idee genegen zijn, probeer hun te motiveren mijn idee op te starten. En ze mogen er gerust hun naam onderzetten, ik doe met plezie afstand van mijn idee.
Ik zal het ook eens aan onze bevriende journalisten voorleggen. Ik acht eerder de pergij Groen, zij kunnen dit in hun verkiezingscampagne opnemen aangezien het inspeelt op de duurzaamheid die ze ambiëren, dit voorstel kunnen ze echt niet weigeren om aan mee te helpen. Aangezien het bijna verkiezingen zijn, kan dit niet mislukken. Geen woorden maar daden, zoals men zegt.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 15:31   #22
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondergetekende kan door waarnemingen op de openbare weg vaststellen dat autobrandstoffen helemaal niet "te duur" zijn....i rest my case...
Niet iedereen is er zich bewust van.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 15:32   #23
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Alleen de afbouw van de auto voor persoonlijk transport of ook voor andere zaken?
Enkel wat zinvol is
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 15:44   #24
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Men zou toch tenminste de taksen kunnen bevriezen op een bepaald niveau zodat verdere prijsstijgingen minder pijnlijk zouden worden. Dit zou trouwens goed zijn voor onze economie , hoe denkt de overheid de crisis te boven te komen en de economie terug "on rails" te zetten, toch niet met een dieselprijs van €2,00/l?
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 15:45   #25
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Men zou toch tenminste de taksen kunnen bevriezen op een bepaald niveau zodat verdere prijsstijgingen minder pijnlijk zouden worden. Dit zou trouwens goed zijn voor onze economie , hoe denkt de overheid de crisis te boven te komen en de economie terug "on rails" te zetten, toch niet met een dieselprijs van €2,00/l?
Vroeger had men hiervoor dat 'kliksysteem', dit is afgeschaft om redenen van te weinig geld. Die trein staat nog steeds op de rails, alleen is het doel niet getuigend van gezond verstand.

Laatst gewijzigd door MIS : 7 april 2012 om 15:47.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 15:54   #26
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Enkel wat zinvol is
Wat is zinvol?
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 16:07   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Reden te meer om steeds minder en minder afhankelijk te worden van de auto.
Of over te schakelen op auto's met andere energiebronnen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 16:13   #28
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Ik heb ergens gelezen dat Amerika weer meer vaten olie verbruikt als het precrisis-niveau in 2008. Toen de wereldeconomie op zijn hoogtepunt was.
Irak exporteert ook olie aan recordniveaus.

Bizar, wetende dat de wereldeconomie er nog nooit zo slecht heeft voorgestaan.

Speculatie ? In het begin dacht ik van wel, maar ik begin meer en meer te twijfelen als ik zie hoeveel olie de oliestaten oppompen.

Dat doet me besluiten dat men verslaafd is aan olie, er zal ook wel een deel speculatie bijzitten.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 18:59   #29
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Of over te schakelen op auto's met andere energiebronnen.
Heb de injectie van mijn oldtimers al geprogrammeerd op methanol. In grote hoeveelheden valt de prijs relatief mee, het meerverbruik in acht genomen. Branstofleidingen aanpassen en klaar is kees.

Zelfs meer vermogen en een apart geluid. Niet slecht

Laatst gewijzigd door Stingray : 7 april 2012 om 18:59.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 18:59   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik heb ergens gelezen dat Amerika weer meer vaten olie verbruikt als het precrisis-niveau in 2008. Toen de wereldeconomie op zijn hoogtepunt was.
Irak exporteert ook olie aan recordniveaus.

Bizar, wetende dat de wereldeconomie er nog nooit zo slecht heeft voorgestaan.

Speculatie ? In het begin dacht ik van wel, maar ik begin meer en meer te twijfelen als ik zie hoeveel olie de oliestaten oppompen.

Dat doet me besluiten dat men verslaafd is aan olie, er zal ook wel een deel speculatie bijzitten.
Kweenie: kijk hier:

http://www.indexmundi.com/g/g.aspx?v=91&c=us&l=en
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 23:38   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Heb de injectie van mijn oldtimers al geprogrammeerd op methanol. In grote hoeveelheden valt de prijs relatief mee, het meerverbruik in acht genomen. Branstofleidingen aanpassen en klaar is kees.

Zelfs meer vermogen en een apart geluid. Niet slecht
Interessant.
Kan je me daar wat meer uitleg over geven?
Wij hebben ook wat oldtimers in de stal staan immers.

Een link of een pb is welkom.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 23:43   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Zojuist op het middagnieuws. Benzine bereikt nieuwe recordhoogte. En dan den uitleg, te wijten aan de stijgende dollar en stijgende prijzen van de ruwe olie. Is het dan niet hoog tijd de stijgende faktoren te neutraliseren met een dalende brandstoftaks. Sommige mensen pleiten om 1 bepaald merk van tankstation links te laten liggen in de hoop dat die hun prijzen laten zakken, maar deze taktiek werkt niet. Daarom mijn oproep beste forumgenoten, zou het niet beter zijn dat alle arbeiders, bedienden, ambtenaren maw alle werkenden in dit land, eens een weekje de auto laten staan om naar het werk te gaan. Alleen de wagen nog gebruiken voor privégebruik. Ik zeg jullie, de ganse economie valt stil. niemand geraakt op zijn werk, want de bus en treinchauffeurs geraken ook niet op hun werk, en geen bus -trein-tram betekent voor al de rest ook niet op het werk geraken. Zou het kunnen dat na 2 dagen de regering smeekt aan alle werkenden om terug de wagen uit de garage te halen. Als er tussen jullie organisatietalenten zitten die het eens zijn met deze taktiek, wie kan dit lanceren via de media, twitter , facebook ???
't is onmogelijk iedereen hiervoor te mobiliseren.
Wat enigzins wel voor een groot deel zou kunnen is iedereen zoveel mogelijk op dezelfde dag een voorraad te laten tanken. Dus bv enkel nog tanken op een zondag of zo.
Het feit dat de week tussen in dan al zo kalm zou worden behalve beroeps transport uiteraard...zou al heel wat onrust en geldverlies veroorzaken en tot nadenken stemmen.

Boycot ook de winkels annex benzine stations, dat is ook een belangrijke bron van inkomsten. Idem voor restaurants aan benzine stations.

Met andere woorden beperk u tot het hoogstnoodzakelijke en dat op één dag van de week.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 23:46   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

ps stook olie mazout kan je bleken door gewoon in een doorzichtig vat in de zon te laten staan. Heeft wel tijd nodig.
Zoniet vraag uw leverancier u witte mazout te leveren. Hij kan dat aan de prijs van rode mazout.
Een tank in de garage, een vulpistool...zoveel kost dat allemaal niet.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 07:09   #34
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zijn wel geen gegevens van 2012 hé
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 09:01   #35
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Er zijn zeer voorzichtige uitspraken dat Benzine en diesel over 5 jaar naar de 4 a 5 € per lieter zou gaan .

Dat is goed en slecht nieuws . De benzine fans mogen hun carretje aan de kant laten staan en de verzwakking van de munt maakt reizen veel duurder .

Maar het zijn ook gedachten die zeggen dat dit het ultime middel is om de tij te doen keren . Deze giga prijzen zou de wagen met alternatieve aandrijvingen in een enorme stroomversnellingen doen komen . En Europa denkt ook dat we dat nodig hebben want Europa moet heel dringend een rem zetten op de enorme kapitaal uitstroom van geld dat nu wegvloeid door de aankoop van energie . alle aankoop van Olie en gas is een enorme uitstroom die Europa niet lang meer kan volhouden . dus moet de tij keren voor de armoede echt toeslaat .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 09:56   #36
december
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2008
Berichten: 569
Standaard

Als gewone werknemer kan men deze kosten drukken door op zoek te gaan naar een job, waarbij de werkgever een bedrijfswagen en een tankkaart aanbied.

Uiteraard betaalt u op die wagen ook een belasting, maar dat is een kleinigheid t.a.v. de vele kosten van een eigen wagen (verzekering, wegentaks, onderhoud, brandstof).


Wat mij betreft was dit in ieder geval mijn motivatie om van werkgever te veranderen.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 09:59   #37
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Hoe zit dat nu eigenlijk met rekening rijden ? Dat ging er toch komen ?
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 10:35   #38
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Als gewone werknemer kan men deze kosten drukken door op zoek te gaan naar een job, waarbij de werkgever een bedrijfswagen en een tankkaart aanbied.

Uiteraard betaalt u op die wagen ook een belasting, maar dat is een kleinigheid t.a.v. de vele kosten van een eigen wagen (verzekering, wegentaks, onderhoud, brandstof).


Wat mij betreft was dit in ieder geval mijn motivatie om van werkgever te veranderen.
En ik vind het systeem bedrijfs wagen enkel geldig zou kunnen zijn voor echte bedrijfswagens zoals een bestelwagen en vracht wagen . Vertegenwoordigers zouden dus enkel een kleine bestelwagen krijgen van mij met publicitiet op de wagen .

Het hele systeem van aftrek voor luxe personenwagens vind ik één grote scheeftrekkerij .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 10:39   #39
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.256
Standaard

@ mambo, u wil dus de tankstations boycotten. Dit helpt toch niet. Het grootste deel van de prijs/liter brandstof is TAKSEN EN ACCIJNZEN. De verschillende brandstofmerken kunnen hier niks aan veranderen. Het enigste wat ze kunnen is een 10 cent verschil tussen de goedkope en de dure merken. Thats it. Het is de regering die we moeten tot andere maatregelen dwingen. oa openbaar vervoer DAG EN NACHT, openbaar vervoer naar alle INDUSTRIETERREINEN. Eventueeel de steden zoals Antwerpen, Luik, Leuven, Gent, Charleroi via een metrosysteem met Brussel verbinden. Dit kost veel geld maar er is geld te vinden. Al eens gezien hoeveel geld we in Afghanistan, Beiroet, Libie gepompt hebben door het voeren van zinloze oorlogen. Voor al dat geld heb je al heel wat infrastructuur. Je kan ook volksleningen uitschrijven met bijna 0% intrest. Per schijf van 1000€ geef je aan de particuliere investeerders enkele treinbiljetten per jaar gratis. Ik denk dat veel mensen hun wagen zouden laten staan, naar een vertrekstation zouden rijden en van daaruit de metro naar brussel zouden nemen. In andere landen kan dit allemaal. We moeten gewoon als bevolking onze regeringen hier toe dwingen. Groene uitroeptekentjes waar zitten jullie, maar ja, jullie zijn meer bezig met asiel en migratie zeker?
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 10:47   #40
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Hoe zit dat nu eigenlijk met rekening rijden ? Dat ging er toch komen ?
Wel ik ben daar in weze een voorstaander van . al kon dit ook wel geregeld worden door de brandstof prijzen hoog te zetten .

Ik ben een lover van spreciale wagens en met krachtige motoren . Ik heb 5 wagens en allen zijn V8 , de V8 4.6 l en de V8 5 liter is gewoon niet meer verantwoord om in te schrijven . mijn vrienden met gelijkaardige wagens denken er net het zelfde over .

Ben ik een onverantwoorde grote vervuiler . ABsoluut niet want ik heb die dingen maar ik rij amper 12.000 km per jaar . ik gebruik de wagen enkel als het nodig is . maar ik geniet er van .

In het laatste jaar de de V8 5 liter was ingeschreven koste dat ding 2495 € aan tax per jaar . en ik heb er amper 7 keer mee gereden dat jaar .

De wagen was zo goed onderhouden dat in de laatste test , de uitstoor kleiner was dan een kleine 1600 diesel .

Wat maakt het uit voor ons dat de benzine 2 € kost als ge zuinig omspringt met het gebruik . Ik vind dat een tax voor een dergelijke wagen onverantwoord is .

Het verbannen van mooie dingen , is gelijk het wegnemen van motivatie , levensvreugde en economische rotatie .

Maar de belgische staat moet zo nodig overal geld uit kloppen dat alle economie en bedrijvigheid stil valt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be