Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is dertien jaar zitten genoeg voor een huurmoord?
ja 4 16,67%
nee 15 62,50%
anders (hoe anders?) 5 20,83%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2009, 13:55   #41
Indigo-blues
Partijlid
 
Indigo-blues's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2009
Locatie: Leuven
Berichten: 285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ik wel ja, je kan niet boos blijven. Uiteraard moet hij wel gestaft wordne, maar ik zou nooit een doodstraf eisen
En als hij dan vrijkomt en opnieuw hetzelfde doet, wat dan? Zou je hem opnieuw kunnen vergeven?
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:03   #42
Indigo-blues
Partijlid
 
Indigo-blues's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2009
Locatie: Leuven
Berichten: 285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het is niet omdat je de zaken ad absurdum probeert door te trekken dat je op dit forum je gelijk gaat halen, beste. Dat is �*l te doorzichtig.
Beste,

Ik ben niet zo gefrustreerd dat ik hier mijn gelijk moet halen. Ik kan me perfect neerleggen bij het feit dat mijn mening niet de jouwe is en zelfs verschilt van de meesten hun mening. Ik kijk graag naar extreme voorbeelden, omdat ze een veel beter beeld geven van waar het idee op neerkomt.

Het feit dat men altijd naar boven haalt tegen de doodstraf is dat onschuldige mensen veroordeeld en gedood zouden kunnen worden. Ik wil er mijn hand voor in het vuur steken dat deze groep een fractie is van de groep die vandaag de dag schuldig is maar niet veroordeeld wordt.
Daar kraait gen haan naar, nee, het systeem is quasi perfect.

Een ander voorbeeld van dit perfecte systeem is witteboordcriminaliteit. Indirect zorgt dit voor vele doden en miserie, maar het wordt nog steeds knuffelend niet echt erg bevonden. Gewoon een deeltje terug geven en hopla, vergeven!

Ik heb een probleem met het te makkelijk vergeven van grove fouten, de meerderheid blijkbaar niet. Of ze zeggen toch van niet, tot het werkelijk met hen gebeurt... en dan zit het erop!

ib
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:04   #43
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Ik heb geen zin om hier een heel boek te schrijven, maar gewoon dit:
Er springen direct een aantal personen op de kar die vergelijkingen met andere landen omtrent criminaliteitscijfers ed beginnen te maken, dat is appels en peren vergelijken.
In de USA is de doodstraf niet in alle staten ingevoerd. Het socio-economisch systeem is er totaal anders, de welvaart die eruit voortvloeit ook en kan dus NIET vergeleken worden met ons.
Maar je durft wel te wedden dat de criminaliteit zal dalen bij invoering van de doodstraf.
Waarop baseer jij je dan?

Citaat:
Btw: Ik snap niet wat er zo verkeerd is aan iemand vredevol laten inslapen die een zware fout heeft gemaakt. Je moet het extremer stellen:
Je snapt wel wat er verkeerd is als iemand iemand anders doodt, maar niet wat er verkeerd is als de overheid dit doet?
Hoe kan je aan de burgers vragen dat ze een ander niet doden, als je als overheid zelf doodt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:27   #44
Indigo-blues
Partijlid
 
Indigo-blues's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2009
Locatie: Leuven
Berichten: 285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar je durft wel te wedden dat de criminaliteit zal dalen bij invoering van de doodstraf. Waarop baseer jij je dan?
Dit is inderdaad gewoon een gedachte, gestaafd op niets! Het zou goed kunnen dat dit niet zo is. Gelijk heb je!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je snapt wel wat er verkeerd is als iemand iemand anders doodt, maar niet wat er verkeerd is als de overheid dit doet?
Hoe kan je aan de burgers vragen dat ze een ander niet doden, als je als overheid zelf doodt?
De verantwoordelijkheid van persoon A die persoon B vermoordt is volledig in de schoenen te schuiven van persoon A. ACTIE

De verantwoordelijkheid van de overheid die iemand laat inslapen is een REACTIE op en weegt op de gehele maatschappij.

Er is toch een duidelijk verschil! Maar je hebt gelijk, het is in beide gevallen hetzelfde werkwoord!

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 17 augustus 2009 om 14:29.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:32   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar je durft wel te wedden dat de criminaliteit zal dalen bij invoering van de doodstraf.
Waarop baseer jij je dan?


Je snapt wel wat er verkeerd is als iemand iemand anders doodt, maar niet wat er verkeerd is als de overheid dit doet?
Hoe kan je aan de burgers vragen dat ze een ander niet doden, als je als overheid zelf doodt?
Het interesseert me geen barst, of de kriminaliteit zal dalen als een gast gelijk Dutroux geëksekuteerd zou worden.
Ik wil ook zeker niet de mening vragen van zijn twee slachtoffertjes, die inmiddels al een eindje volwassen zijn.
Maar mocht Dutroux een eindje na zijn veroordeling gedood geweest zijn, dan hadden ze vanaf dan tenminste kunnen verder leven met één kleine (misschien fiktieve) zorg minder: zou die gast ooit kunnen ontsnappen en mij komen opzoeken?


Daarnaast moet het eens gedaan zijn met te zeveren dat een beul ook een moordenaar zou zijn.
De beul handelt volgens een wettelijk prinsipe, net zoals de flik in wettige zelfverdediging of de Vlaamse piloot die een soldaat die aangevallen wordt in Afganistan ontzet via een luchtbombardement.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:35   #46
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Dit is inderdaad gewoon een gedachte, gestaafd op niets! Het zou goed kunnen dat dit niet zo is. Gelijk heb je!
Als de doodstraf de criminaliteit niet doet afnemen, waarom wil je die dan invoeren? Wraak?


Citaat:
De verantwoordelijkheid van persoon A die persoon B vermoordt is volledig in de schoenen te schuiven van persoon A. ACTIE

De verantwoordelijkheid van de overheid die iemand laat inslapen is een REACTIE op en weegt op de gehele maatschappij.

Er is toch een duidelijk verschil! Maar je hebt gelijk, het is in beide gevallen hetzelfde werkwoord!
Maar begrijp je na mijn uitleg wat er mis is met de doodstraf?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:37   #47
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Albert Barrez, de huurmoordenaar van Van Noppen, is na dertien jaar vrij.

Dat is het landje waar we in leven, dat huurmoordenaars laat lopen.

Misschien moeten er eerst eens een paar rechters op het hitlijstje komen te staan en afgeknald?
Indien hij Mohammed Barrez heette...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:43   #48
Indigo-blues
Partijlid
 
Indigo-blues's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2009
Locatie: Leuven
Berichten: 285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als de doodstraf de criminaliteit niet doet afnemen, waarom wil je die dan invoeren? Wraak?
Waarom dan nog iets invoeren? Het is niet bewezen dat als je iemand 25 jaar opsluit, dit meer effect heeft dan wanneer je iemand 2 jaar oplsuit. Waarom geven we dan nog straffen van 25 jaar? Waarom nog straffen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar begrijp je na mijn uitleg wat er mis is met de doodstraf?
Ik begrijp het punt dat je wil maken maar er is volgens mij, in tegenstelling tot jou, een duidelijk verschil tussen de 2 daden!

Een misdadiger sluit een kind 5 jaar op in een kelder. (geen seksueel misbruik, puur oplsuiten) De regering beslist om de man na veroordeling 5 jaar op te sluiten in de gevangenis. In jouw redenering doen ze beiden hetzelfde, terwijl er toch een duidelijk verschil is, begrijp je?
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:44   #49
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als de doodstraf de criminaliteit niet doet afnemen, waarom wil je die dan invoeren? Wraak?



Maar begrijp je na mijn uitleg wat er mis is met de doodstraf?
Of wil hij 't niet begrijpen?

Misschien dit eens lezen: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=105

Of dit: http://www.justicedenied.org/executed.htm
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:49   #50
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je snapt wel wat er verkeerd is als iemand iemand anders doodt, maar niet wat er verkeerd is als de overheid dit doet?
Hoe kan je aan de burgers vragen dat ze een ander niet doden, als je als overheid zelf doodt?
En alweer een non-argument.

Het is ook niet legaal voor mensen om andere mensen op te sluiten in cellen, terwijl de overheid dit ook doet. Het is ook niet legaal voor mensen om gronden te onteigenen terwijl een overheid dit ook doet. Sinds wanneer zou de overheid iets niet mogen doen omdat de gewone burger het niet mag?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 14:54   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je kan hem niet teruggeven wat je hem al hebt afgepakt. Een celstraf is in dat opzicht even onomkeerbaar als een doodstraf. Dat onomkeerbaarheids-argument is een non-argument tegen de doodstraf in deze discussie.
Vertel dat maar eens tegen een onterecht veroordeelde die op tijd aan de dood ontsnapte. Wat zit jij hier toch te lullen, man?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 15:00   #52
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Waarom dan nog iets invoeren? Het is niet bewezen dat als je iemand 25 jaar opsluit, dit meer effect heeft dan wanneer je iemand 2 jaar oplsuit. Waarom geven we dan nog straffen van 25 jaar? Waarom nog straffen?
Als afschrikking heeft de straf niet veel of geen effect. Iedereen die de wet overtreedt denkt dat hij/zij er mee zal wegkomen.
Het doel van de straf is niet afschrikken.

Citaat:
Ik begrijp het punt dat je wil maken maar er is volgens mij, in tegenstelling tot jou, een duidelijk verschil tussen de 2 daden!

Een misdadiger sluit een kind 5 jaar op in een kelder. (geen seksueel misbruik, puur oplsuiten) De regering beslist om de man na veroordeling 5 jaar op te sluiten in de gevangenis. In jouw redenering doen ze beiden hetzelfde, terwijl er toch een duidelijk verschil is, begrijp je?
Het enige verschil dat er is, is dat de overheid het recht heeft/zou hebben om de daad te stellen.
Bij vrijheidsberoving kan ik er nog inkomen; niet bij het ontnemen van iemands leven.
Wat is een leven nog waard als de overheid meent het recht te hebben dit van iemand te ontnemen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 17 augustus 2009 om 15:01.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 15:01   #53
Indigo-blues
Partijlid
 
Indigo-blues's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2009
Locatie: Leuven
Berichten: 285
Standaard

Weeral de onschuldige enkelingen die geëxecutioneerd worden. De grote groep moordenaars die nooit de cel hebben gezien, daar spreken ze nooit over. En van al de personen die ten onrechte ter dood veroordeeld worden, hoeveel hebben een zwaar strafblad?

"According to roughly a dozen recent studies, executions save lives. For each inmate put to death, the studies say, 3 to 18 murders are prevented."

Gary Becker, who won the Nobel Prize in economics in 1992 and has followed the debate, said the current empirical evidence was “certainly not decisive” because “we just don’t get enough variation to be confident we have isolated a deterrent effect.”

But, Mr. Becker added, “the evidence of a variety of types — not simply the quantitative evidence — has been enough to convince me that capital punishment does deter and is worth using for the worst sorts of offenses.”

- NY Times -
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 15:03   #54
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als de doodstraf de criminaliteit niet doet afnemen, waarom wil je die dan invoeren? Wraak?
Of je dat nu wil of niet, maatschappelijke wraak is een van de elementen waarbij het gerecht rekening houdt bij de bestraffing van misdrijven (naast rehabilitatie bijv.). De vraag is dan hoe ver je daarin mag gaan. Zelf ben ik tegen de doodstraf, maar niet zozeer uit een moreel principe, eerder omwille van praktische bezwaren. Er bestaan volgens mij wel degelijk mensen die het niet verdienen nog op de planeet rond te lopen (ook al is het in een klein kamertje), maar het probleem in een rechtstaat is dat je dat ook in werkbare wetten moet gieten. Moord is gelijk aan doodstraf is mij wat te Hammourabi en houdt geen rekening met de complexe omstandigheden waarin mensen elkaar soms vermoorden.

Het is trouwens grappig dat indigo anderen verwijt belachelijke vergelijkingen te zoeken, maar zelf een passioneel drama vergelijkt met iemand die met een gifgasbom 3000 mensen doodt. Hij haalt - terecht - aan dat de families van die 3000 hun slachtoffers nooit meer terugkrijgen, maar slaagt er niet in in te zien dat onschuldig geëxecuteerden hun families hetzelfde lot beschoren is. In de VS heeft men de afgelopen jaren al heel wat onschuldig veroordeelden moeten vrijlaten omdat uit dna-bewijs bleek dat ze onterecht veroordeeld waren. Wie vindt dat het geen verschil maakt of iemand 30 jaar onschuldig heeft vastgezeten en dan nog 10 of 20 jaar van de vrijheid kan genieten tegenover die onschuldig wordt vermoord, toont volgens mij een enorme minachting voor andermans leven.

Het argument dat de beul ook doodt en dus ook de doodstraf moet krijgen is nonsens: in de meeste gevallen bedienen verschillende personen eenzelfde mechanisme, zodat niemand weet wie nu eigenlijk de dood heeft veroorzaakt (bijv. bij een vuurpeloton een geweer laden met een losse flodder).

Ten slotte lijkt voor de schuldige moordenaar terdoodveroordeling ook iets te gemakkelijk. Jullie mogen mij een boomknuffelaar vinden, maar ik vind levenslang (maar dan ook echt levenslang in bepaalde gevallen) pakken erger dan een snelle, pijnloze dood.

Natuurlijk zijn er extreme gevallen, maar daarvoor alleen kan je geen wetten beginnen schrijven. Wat ga je doen: een minimum aantal slachtoffers bepalen, de leeftijd van de slachtoffers als criterium, of er al dan niet betaald is voor de moord? Extreme gevallen kan men ook anders oplossen (bijv. in het geval Haemers, hoewel daar ook andere factoren meespeelden). In het geval Dutroux hebben m.i. de politie en de rijkswacht zwaar gefaald: die ontsnappingspoging had nooit mogen eindigen met een levende Dutroux.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 15:03   #55
Indigo-blues
Partijlid
 
Indigo-blues's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2009
Locatie: Leuven
Berichten: 285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als afschrikking heeft de straf niet veel of geen effect. Iedereen die de wet overtreedt denkt dat hij/zij er mee zal wegkomen.
Het doel van de straf is niet afschrikken.

Het enige verschil dat er is, is dat de overheid het recht heeft/zou hebben om de daad te stellen.
Bij vrijheidsberoving kan ik er nog inkomen; niet bij het ontnemen van iemands leven.
Wat is een leven nog waard als de overheid meent het recht te hebben dit van iemand te ontnemen?
Het doel van straffen is zeer zeker afschrikken. Daarmee dat misdadigers er ALTIJD rekening mee houden om zo weinig mogelijk slachtoffers te maken en als het kan ook nog zonder wapens. Dat is puur omdat niemand 20 jaar lang in een klein kamerke WIL zitten. Dat noemt afschrikking en daarom hebben we straffen die tegenover een bepaalde misdaad staan.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 15:04   #56
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Weeral de onschuldige enkelingen die geëxecutioneerd worden. De grote groep moordenaars die nooit de cel hebben gezien, daar spreken ze nooit over. En van al de personen die ten onrechte ter dood veroordeeld worden, hoeveel hebben een zwaar strafblad?

"According to roughly a dozen recent studies, executions save lives. For each inmate put to death, the studies say, 3 to 18 murders are prevented."

Gary Becker, who won the Nobel Prize in economics in 1992 and has followed the debate, said the current empirical evidence was “certainly not decisive” because “we just don’t get enough variation to be confident we have isolated a deterrent effect.”

But, Mr. Becker added, “the evidence of a variety of types — not simply the quantitative evidence — has been enough to convince me that capital punishment does deter and is worth using for the worst sorts of offenses.”

- NY Times -
Zelfs al is er maar 1 die onschuldig geëxecuteerd werd, dat is er toch wel 1 te veel!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 15:06   #57
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Beste,

Ik ben niet zo gefrustreerd dat ik hier mijn gelijk moet halen. Ik kan me perfect neerleggen bij het feit dat mijn mening niet de jouwe is en zelfs verschilt van de meesten hun mening. Ik kijk graag naar extreme voorbeelden, omdat ze een veel beter beeld geven van waar het idee op neerkomt.

Het feit dat men altijd naar boven haalt tegen de doodstraf is dat onschuldige mensen veroordeeld en gedood zouden kunnen worden. Ik wil er mijn hand voor in het vuur steken dat deze groep een fractie is van de groep die vandaag de dag schuldig is maar niet veroordeeld wordt.
Daar kraait gen haan naar, nee, het systeem is quasi perfect.

Een ander voorbeeld van dit perfecte systeem is witteboordcriminaliteit. Indirect zorgt dit voor vele doden en miserie, maar het wordt nog steeds knuffelend niet echt erg bevonden. Gewoon een deeltje terug geven en hopla, vergeven!

Ik heb een probleem met het te makkelijk vergeven van grove fouten, de meerderheid blijkbaar niet. Of ze zeggen toch van niet, tot het werkelijk met hen gebeurt... en dan zit het erop!

ib
Ik heb wel degelijk een probleem met (het gebrek aan) bestraffing van allerhande criminaliteit. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds meen dat een straf in verhouding moet staan tot het misdrijf waarvoor men veroordeeld wordt. Een staat die misdadigers doodt, is zelf geen haar beter. Wat geeft immers een staat het recht mensen van het leven te beroven, omdat ze... mensen van het leven beroofden?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 15:10   #58
Indigo-blues
Partijlid
 
Indigo-blues's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2009
Locatie: Leuven
Berichten: 285
Standaard

Hoeveel onterecht veroordeelden zijn modelburgers? Juist JA.

In vele gevallen gaat het over mensen die al serieus verkeerd bezig zijn.
Iemand die vermoordt wordt misschien ook, maar in vele gevallen niet.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 15:10   #59
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ik heb geen principieel bezwaar met het leven van mensen te ontnemen indien deze moordenaars zijn. Ik heb wel een praktisch bezwaar dat ik overheden in het algemeen niet vertrouw; als je bijvoorbeeld niet gestraft kan worden als je een onschuldige de doodstraf geeft, waarom zou je dan echt je best doen om schuld van onschuld te onderscheiden, bijvoorbeeld?

Daarom: geen doodstraf verdorie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 15:14   #60
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
En als hij dan vrijkomt en opnieuw hetzelfde doet, wat dan? Zou je hem opnieuw kunnen vergeven?
De bedoeling van de straf is dat hij het niet opnieuw doet. Men wordt altij eerst gescreend voordat men iemand vrijlaat.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be