Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2019, 21:51   #301
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Gewoon een hoopje mensen die toevallig op hetzelfde lapje grond wonen zonder enige vorm van culturele eigenheid.

Daar zit wat in. Zonder identiteitskaart en andere formaliteiten kun je niet bewijzen dat je een volk bent.
Ahum.

Limburgers vormen al 1000 jaar een bestuurlijke, culturele en taalkundige eenheid (graafschap loon, prinsbisdom luik, provincie limburg in belgische context) waarvan meer dan 800 jaar volledig los van Vlaanderen. Limburg heeft buiten de Belgische tijd geen enkele culturele en bestuurlijke gedeelde geschiedenis met Vlaanderen. We zijn nooit deel geweest van de 17 provincien, noch van de Bourgondische lage landen, en hebben steeds onder sterke Duitse invloed geleefd, ook duidelijk uit ons dialect.

Laatst gewijzigd door Tavek : 19 augustus 2019 om 21:51.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 21:51   #302
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Natuurlijk is er een Vlaams volk net als er een Franstalig volk is.
Argumenten aub.

Je kan spreken van volk, in de betekenis van bevolking van een bepaalde regio. Maar ik denk niet dat dit hier van toepassing is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 21:52   #303
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Beschouw la Belgique en je kunt mij toch geen ongelijk geven waar ik het over de francofone politici heb...
Mensen, zijn mensen en het zijn niet de politici die hen zullen veranderen; maar de francofone politici doen enorm veel kwaad in dit land...
Politici van Vlaanderen of Franstalig België : het is hetzelfde. Geen vertrouwen meer.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 21:52   #304
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Shit er had ene zout gestrooid.

zijn ze allemaal kapot ?

Nog een flauwe onnozelaar! Wonderbaarlijk vent wat jij presteert. Wens uzelf proficiat. Ik acht u er zelfs toe in staat.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 21:55   #305
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Oh wacht, ik ben verkeerd, onder de Hollanders van 1815 tot 1830 waren we even deel van hetzelfde land, en daarvoor ook even onder Frans bewind.

Magertjes, dat Vlaams volk. Er is een reden waarom de NVA de romantische toer op wilt gaan met haar canon, de propagandaVRT, enz....ze willen aan nation building doen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 19 augustus 2019 om 21:56.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 21:56   #306
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Argumenten aub.

Je kan spreken van volk, in de betekenis van bevolking van een bepaalde regio. Maar ik denk niet dat dit hier van toepassing is.
Er is een Vlaamse cultuur die zich van de Franstalige cultuur verschilt. En vice-versa.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 21:56   #307
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Er is een Vlaamse cultuur die zich van de Franstalige cultuur verschilt. En vice-versa.
Definieer mij eens die Vlaamse cultuur. Wat maakt cultuur "Vlaams" ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 21:57   #308
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Nog een flauwe onnozelaar! Wonderbaarlijk vent wat jij presteert. Wens uzelf proficiat. Ik acht u er zelfs toe in staat.
Ik ben aan het trollen zonder moeite te doen, fun times !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 21:58   #309
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik wil ook bijleren. Ik stel voor dat jij een aantal argumenten aanhaalt om aan te tonen dat je geen drollenmachine bent. Daarna zullen we verder praten.
Maar ik smijt uw drollen terug hoor als je begint. Of neen. Ik ga me niet verlagen tot schroothandelaar.
Dat laat ik aan een seniele Limburger over die mogelijk nog ouder is als ik maar desondanks nog niet weet waar de klepel van de kerkklok hangt.
Ik trouwens ook niet maar ik heb niet de pretentie van dat wel te weten.
Dat maakt een reuzegroot verschil tussen seniele ouderen.
Och mens. Ik heb van ze leven nog kerkklokken bij overlijdens met de hand geluid. En ik kan uw verzekeren dat als ge boven in de kerktoren staa naast de klokken, en als die klokken plots beginnen luiden, dat ge dan verdomd goed weet waar de klepel hangt.

Laatst gewijzigd door pajoske : 19 augustus 2019 om 21:59.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 22:02   #310
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Definieer mij eens die Vlaamse cultuur. Wat maakt cultuur "Vlaams" ?
Neem al uw BV's. Bekende Vlamingen. De overgrote meerderheid daarvan is totaal onbekend in Franstalig België. Toch is er een publiek in Vlaanderen voor al die BV's.
Denkt u echt dat Franstalig België over "Zomerhit" en dergelijken spreekt?

Er is duidelijk een culturele kloof en geen paniek, ik ben helemaal niet bezig met "splitsing van het land". Niets te maken. In Zwitserland is die culturele kloof ook groot tussen de gemeenschappen. Het is dus gewoon een vaststelling.

Laatst gewijzigd door Everytime : 19 augustus 2019 om 22:02.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 22:08   #311
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
We verhuizen heel Vlaanderen uit" La Belgique",

dat heten ze de Vlaamse Onafhankelijkheid
U neemt me de woorden uit mijn mond.

Hiermede zijn Vlamingen en Walen het toch onderling eens over de toekomst van BE. Vergeet het confederalisme, en rechtstreeks naar onafhankelijkheid.

En hiermede komt de aap uit mouw van de Walen, en hun echt gedachtengoed jegens de Vlaming: de (grond)wettelijke onderdrukking + uitbuiting.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 22:11   #312
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Beschouw la Belgique en je kunt mij toch geen ongelijk geven waar ik het over de francofone politici heb...
Mensen, zijn mensen en het zijn niet de politici die hen zullen veranderen; maar de francofone politici doen enorm veel kwaad in dit land...

Marie; je moet ook niet beginnen met overdrijven.
Er is mogelijk een klein verschil en U bent fijngevoeliger om dat mogelijk waar te nemen maar zo groot zijn de verschillen niet hoor.
Jij ziet wat er gebeurt in Walbanië maar of er over uw taalgrens politiekers wonen die je mag heilig verklaren is er ook ver naast.
Laat dat heilig verklaren maar aan politiekers zelf over.
Zowel in Walbanië als in "Bachte de Kupe" verklaren ze zichzelf heilig en daarom hebben ze parlementaire onschendbaarheid ingevoerd.
De eerste moet nog opstaan die zelf naar het gerecht stapt en zichzelf beschuldigt van smeerlapperij.
Zo jij dat wel doen Marie? Of ben je ook onkreukbaar?
Ik hou van stomme vragen! Aan "wit potske" in Rome stel ik ze niet.
Want dan krijg ik verdomd nog bevestigend antwoord.
Die vent is ook voor niks verlegen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 22:33   #313
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Och mens. Ik heb van ze leven nog kerkklokken bij overlijdens met de hand geluid. En ik kan uw verzekeren dat als ge boven in de kerktoren staa naast de klokken, en als die klokken plots beginnen luiden, dat ge dan verdomd goed weet waar de klepel hangt.

Had ik het niet gedacht!!!! Ne Sos die klokkenluider geweest is.
Je bent toch mooier hoop ik dan de bultenaar van de "Notre Dame"?
Wat ne mens toch allemaal doet om aan de kost te komen!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 22:34   #314
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Franstalige Liberalen zijn nog niet zo een klein beetje uit op het geld van de Vlamingen.

Voor hun eigen sociale zekerheid in staan, zien ze niet zitten .

Dat kost blijkbaar te veel geld en
te veel moeite om dit geld te verdienen.

Dus zijn ze tegen het confederalisme .

En voor de Vlamingen hebben ze nog één raad;
"Blijf ons onderhouden ,of verhuis."

"Les libéraux francophones du MR refusent de parler du confédéralisme.
Jean-Luc Crucke, vice-président national du parti, l'a répété clairement mercredi dans l'émission "De Ochtend" de Radio 1.

Selon lui, des négociations sur le sujet seraient un pas vers la fin de la Belgique. "Celui qui veut cela, n'a qu'?* déménager", martèle-t-il."



Wie wil er na zulke uitlatingen nog samen leven in één land met die mensen?
Er klopt iets niet in de titel.

Blijf ons betalen of......
U wekt de schijn dat het hier gaat over een vergoeding voor bewezen diensten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 23:24   #315
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ahum.

Limburgers vormen al 1000 jaar een bestuurlijke, culturele en taalkundige eenheid (graafschap loon, prinsbisdom luik, provincie limburg in belgische context) waarvan meer dan 800 jaar volledig los van Vlaanderen. Limburg heeft buiten de Belgische tijd geen enkele culturele en bestuurlijke gedeelde geschiedenis met Vlaanderen. We zijn nooit deel geweest van de 17 provincien, noch van de Bourgondische lage landen, en hebben steeds onder sterke Duitse invloed geleefd, ook duidelijk uit ons dialect.
Dat kan zijn. Maar dat betekent daarom niet dat er geen Vlaams volk zou bestaan. Vlaanderen is geen literaire fictie zoals Gondor of Mordor. Dat het doorheen de geschiedenis voortdurend is vertekend of grondgebied heeft moeten afstaan staat vast. Maar het bestaan ervan ontkennen is een stap te ver.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 23:27   #316
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Definieer mij eens die Vlaamse cultuur. Wat maakt cultuur "Vlaams" ?
Als we een beetje moeite doen kunnen we elke cultuur kapot relativeren. En dan blijft er enkel grijze eenheidsworst. Mss moeten we daar naar streven. En dan kunnen we moppen tappen zoals een Braziliaan, een Burundees en een Mongool zaten eens samen op cafe ...
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 07:41   #317
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er klopt iets niet in de titel.

Blijf ons betalen of......
U wekt de schijn dat het hier gaat over een vergoeding voor bewezen diensten.
De verfransing van Brussel zien de blijkbaar als een bewezen dienst

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 augustus 2019 om 07:41.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 07:47   #318
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De Vlamingen laten zich niet doen, maar de Vlamingen zijn, en dat regelrecht in tegenstelling met de francofonie, geen volk dat op verovering uittrekt...
Maw, zoals ik zegde, een bende losers. Het is opeten, of opgegeten worden he. Overheersen, of overheerst worden. Onderdrukken, of onderdrukt worden. Uitmoorden, of uitgemoord worden.

Het kan zijn dat men tijdelijk teveel aan elkaar is gewaagd om er zeker van te zijn dat de strijd zal lukken ; in dat geval dient er tijdelijk een vredespact te worden gesloten, in afwachting dat de ene sterk genoeg wordt ten opzichte van de andere om dat pact op te blazen en zijn vroegere partner af te maken, te onderwerpen, en/of te overheersen.

Citaat:
De Vlamingen willen vrede, welzijn en welstand... de francofonie wil veroveren, anderen laten werken voor hun en daarvan profiteren...

De "francofonie" heeft de wereld dus begrepen, de Vlamingen niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 augustus 2019 om 07:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 09:18   #319
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maw, zoals ik zegde, een bende losers. Het is opeten, of opgegeten worden he. Overheersen, of overheerst worden. Onderdrukken, of onderdrukt worden. Uitmoorden, of uitgemoord worden.

Het kan zijn dat men tijdelijk teveel aan elkaar is gewaagd om er zeker van te zijn dat de strijd zal lukken ; in dat geval dient er tijdelijk een vredespact te worden gesloten, in afwachting dat de ene sterk genoeg wordt ten opzichte van de andere om dat pact op te blazen en zijn vroegere partner af te maken, te onderwerpen, en/of te overheersen.




De "francofonie" heeft de wereld dus begrepen, de Vlamingen niet.


Uw zienswijze is een onmiddellijke oplossing voor de wereldproblematiek. Zo zag Hitler het ook. Veroveren en afslachten. Oorlog voeren dus.
Blijkbaar lopen wij Vlamingen achter op dat gegeven.
Wij zijn inderdaad een te verduldig volk. En zelfs dat wordt ons kwalijk genomen door sommigen onder ons zelf.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 09:37   #320
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Uw zienswijze is een onmiddellijke oplossing voor de wereldproblematiek. Zo zag Hitler het ook. Veroveren en afslachten. Oorlog voeren dus.
Het is complexer dan dat. Je moet enkel oorlog voeren als je zeker bent van te winnen. Daar heeft bvb Hitler zich schromelijk vergist: het was, alles bij elkaar, een slechte strateeg, die het omgekeerde heeft bereikt van wat hij wilde: zijn "Uebermenschen" de nazi's zijn door zijn toedoen paria's geworden, en zijn "Untermenschen", de Joden, zijn door zijn toedoen een van de machtigste volkeren op aarde geworden.

Men moet dus vaak gesofistikeerder strategieen gebruiken dan botweg oorlog voeren. Kijk naar de Amerikanen. Die hebben op heel succesvolle wijze de Indianen afgeslacht en hun territorium ingenomen. DAT is de manier van doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 augustus 2019 om 09:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be