Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2014, 11:39   #21
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William Wallace Bekijk bericht
Wat mij opvalt, is dat er lijkt gefilmd te worden vanuit twee camerastandpunten. Waarom is dat nodig, gezien de aard/intentie die de boodschapper van deze video wil overbrengen?
Ze willen provoceren, maar net op het moment dat de 'moord' ten uitvoer wordt gebracht, gebruiken ze een forward.
Het is misschien cliché, maar ik heb toch de indruk dat dit filmpje fake is.
Lol.
Ze zijn daar nogal gekend voor hun humor.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 11:43   #22
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Zijn moeder had hem nooit mogen laten vertrekken
Idd.
Dat risico loop je nu eenmaal als je naar een land gaat waar ze blanke westerlingen haten.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 11:43   #23
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Zijn moeder had hem nooit mogen laten vertrekken

Ja, daar heeft ons gerecht ons geld en middelen ingestopt.

Oud 20 augustus 2014, 12:32   #24
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Haat maakt haat, en de haat wordt er met de paplepel ingepompt.
Alleen Franstaligen.
Die mogen we wel haten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 12:45   #25
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Alleen Franstaligen.
Die mogen we wel haten.

De mestkevers...
Mentaal gehandicapten...

Te hoog gevlogen Jaak?
Oud 20 augustus 2014, 13:41   #26
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peleus Bekijk bericht
Die jongen heeft wel een ice-bucket gedaan.
Ja, maar in vergelijk met "onze jongens" die in den vreemde, in oorlogsgebied nog wel, vrijwillig met ambulances gaan rijden .... Qua altruisme kan de Giel nog wat leren he!? Een ijsemmer voor een goed doel over je kop kappen! Pfff!

Oud 20 augustus 2014, 16:26   #27
Buitenwipper
Banneling

Standaard

De Britse politie pleegt een terroristische daad.

Citaat:
The Metropolitan Police said it was investigating video footage posted online purportedly showing Mr Foley being killed.

It warned that "viewing, downloading or disseminating" the video may be an offence under terrorism legislation.
http://www.bbc.com/news/uk-28864083
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 16:29   #28
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Foley over de vele Assad oorlogsmisdaden.

https://www.youtube.com/watch?v=KOckTZHiK20
Oud 20 augustus 2014, 16:32   #29
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
op joetoep is de discussie en de haat springlevend.
Isis is blij met de voorspelbare reacties:

Dustin Johnson43 minuten geleden

Dear God! I have no words to describe how I feel about what I just saw. Anger and despair are the closest words that come to mind. I will pray for the family of this man as well as the the other person held in captivity. And I will demand justice from the White House immediately. I urge you all to do the same

عبدالله عبدالله‎18 seconden geleden

America's sad because of this soldier?
Do you forget what America has done in Iraq and Afghanistan
Killed thousands of innocent civilians

Matthew heinrichs21 seconden geleden

Oh what a retired frog would show that piece of shit something the muslim baboon probably had a good life in england then decided to go hang out with some mountain boys fn piece of shit we will never learn round the radicals up and send them out of everyones countries. The thing that gets me I could not that guy out with a thumb press fn pissed

You fucking peices of shit, I can't wait till our president grows a pair of balls and steam rolls through your country and kills every single last one of you swines just like we did ten years ago. Stupid fucking pussy's you have to kill a man on his knees because you're all a bunch of cowards. Go to hell, and I can't wait till you do something more stupid and our president although he's an idiot has our military fuck you up.

MI AK FREAK1 minuut geleden

Bring it you rag head goat fuckers.
We should whipe the earth of the scum in the Middle East you goat fucking fags

DIY Cowboy3 minuten geleden

This is the reason people HATE MUSLIMS! You can say that MUSLIMS DON'T act like this and this is not what MUSLIMS are about. But when you constantly post shit like this and PRAISE YOUR GOD ASSHAT, ALI, ABOOBOO whatever there FUCKED UP NAME IS THAT'S WHY PEOPLE HATE YOU! In AMERICA you ISIS P.O.S wouldn't last one day here. Because us GUN CRAZY HILLBILLY'S WOULD HAD ALREADY KILLED YOUR ASS. So FUCK YOU and FUCK YOUR ISLAM AND FUCK YOUR ALI OR ASSHAT or WHATEVER YOUR FAKE ASS GOD'S NAME IS!

ferrit692 seconden geleden

You cockney cunt, you better not ever think you're coming back to this country, and if you do, hit me up. You'll be fucking ended

J stanley1 minuut geleden

You fucking peices of shit, I can't wait till our president grows a pair of balls and steam rolls through your country and kills every single last one of you swines just like we did ten years ago. Stupid fucking pussy's you have to kill a man on his knees because you're all a bunch of cowards. Go to hell, and I can't wait till you do something more stupid and our president although he's an idiot has our military fuck you up.

Mat Lord11 minuten geleden

There is nothing in the Koran condoning the murder off innocent men, women or children. This is the nail in your coffin ISIS, this will anger the Americans to retaliate without mercy. The mad in this video will be dead within the month and your attempt at a global "Islamic" state will fall like the pathetic shitty little militia it is under the leviathan that is the US military. We will see you in the hell fires :]

Bilal Deek17 minuten geleden

عن أمير المؤمنين علي بن أبي طالب رضي الله عنه قال: إذا حدثتُكم عن رسولِ اللهِ صلَّى اللهُ عليهِ وسلَّمَ حديثًا، فواللهِ لأنْ أخِرَّ من السماءِ، أحبُّ إليَّ من أن أكذبَ عليهِ، وإذا حدثتُكم فيما بيني وبينكم، فإنَّ الحربَ خَدعةٌ، وإني سمعتُ رسولَ الله صلَّى اللهُ عليهِ وسلَّمَ يقول : "سيخرج قومٌ في آخرِ الزمانِ، أحداثُ الأسنانِ، سفهاءُ الأحلامِ، يقولون من خيرِ قولِ البريَّةِ، لا يجاوزُ إيمانُهم حناجرَهم، يمرُقون من الدينِ كما يمرقُ السهمُ من الرمِيَّةِ، فأينما لقِيتموهم فاقتلوهم، فإنَّ في قتلِهم أجراً لمن قتلَهم يومَ القيامةِ" (صحيح البخاري)

Preston Park26 minuten geleden (bewerkt)

I'm ready you bunch of camel riding motha f^%$#, lets go. I got my AR, AK riffles ready for you and your family. Bring that shit over here and see what happens to all. Bunch of curry smelling motha f*&^%s. Call yourself the son of GOD. You kill a guy with hands tied up. fight like a man and stop hiding. ISIS bitches. We love fights, so lets get down! This country was established at war, so nothing new to us. Take off that Ninja mask and lets get it on. I'll promise you, I'll take 3 of you ISIS bitches with me when my time comes. Remember, we'll hunt every fuckers down, just like Osama and other want to be bad ass fuckers. Tell your Allah that. 

joevidya36 minuten geleden

Poor bastard thought he'd be spared if he read their propaganda.
The air strikes will continue ISIS, why do you fools think the life of 1 person is worth so much?

Marisa Fadavi43 minuten geleden

I have a message to ISIS and its sympathizers: prepare to meet your maker because you are a great evil which will be eliminated from the face of the earth.

P.L.44 minuten geleden

To IS members………… you've just make the BIGGEST mistake of your short and inevitable demise…….

Cowardly and backward…..your video / images of this act show how pathetic and Inbred with cattle you really are…… the Bastard children of Muhammed and Allah you have Insulted Islam and those who follow it and have shown yourselves to be the bastard inbreeds of a vile god Muhammed 

cheechforprez46 minuten geleden

I'm not religious but if Muhammad did exist, he'd be disgusted by the inhumanity, barbarism and animalism of these supposed followers.
Right minded muslim people need to oppose this more than non-muslims.

Dalton Duffield52 minuten geleden

even our pussy democrats agree: we need to bomb you disgusting murderous heretics until you're all fucking dead.

Freedom1stAmendment51 minuten geleden (bewerkt)

Something very odd about this whole video. Guy about to get his head cut off is way too calm. And if you were about to be executed would you read a speech against your homeland and family willingly?
Or would you say GO FUCK YOURSELVES while they held you down and forced you? This looks like a propaganda piece all right maybe FROM THE U.S. Government. Maybe they want us all to be madder than fuck so we want the troops to go storming in again. This shit is fucked up.

WHAT ABOUT THE SECOND GUY, he just watched the first guy have his head cut off and he's just calmer than fuck!
Seriously, look how fucking calm the 2nd guy is!!!!!

AnkhX10053 minuten geleden

Beheading all the people you want isn't going to give you an Air Force to stop the US. Besides, there is no God. Who's going to help you.

ianstyp54 minuten geleden

Dialogue seemed stale and uninteresting. Production was the only good part. Story went nowhere. The ending was a bad shoehorn to leave room for a sequel. Overall I give this film a 2/5.

Interessant om eens te lezen. Ik kijk niet naar het filmpje. Uiteindelijk hebben ze al vele mannen onthoofd.
Op VRT-nieuws vandaag om 13u toonden ze de reporter zonder de gruwelijkheid, en ik heb ook de indruk dat hij de boodschap van ISIS uitspreekt in de hoop dat zijn leven zal gered worden. Anderszijds kan het goed zijn dat hij weet wat er gaat gebeuren en dat hij heeft moeten kiezen tussen dit of folteringen.

De beul heeft volgens de Engelsen een Bits accent, en ze gaan hem proberen te identificeren. Ik denk dat ze in e U.K. goed geschrokken zijn. En hopelijk valt er nu een stuk naïviteit weg.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 16:39   #30
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
en ik heb ook de indruk dat hij de boodschap van ISIS uitspreekt in de hoop dat zijn leven zal gered worden.
Hij wist wat hem te wachten stond. Hij kon evengoed iets anders zeggen, dood ging hij toch.

Het is niet alsof de VS om zijn leven geeft, die waren op de hoogte van de nakende executie.
Oud 20 augustus 2014, 16:42   #31
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

hypocriet ergens want ik heb de beelden opgezocht en bekekenen , maar dit is een goede actie :

#ISISMEDIABLACKOUT ROEPT OP OM BEELDEN EXECUTIE NIET TE VERSPREIDEN

Ondertussen wordt wereldwijd via de hashtag #ISISmediablackout de oproep verspreid om geen beelden van de executie van James Foley te laten zien. De video dook gisterenavond op YouTube op, maar werd snel verwijderd. Toch verspreidden de beelden zich snel via Twitter en kregen veel gebruikers ze ongewenst onder ogen.

Al snel werd daarom de oproep gelanceerd om niet mee te doen met de propagandaslag die IS met de beelden probeert te leveren. Ook Twitter-ceo Dick Costolo liet ondertussen weten dat gebruikers die de beelden toch nog verspreiden, van het netwerk verwijderd worden.

De Morgen sluit zich bij de oproep aan en zal de expliciete beelden niet verspreiden of laten zien. Ook de hoofdredactie van de VRT doet dat en wil naar eigen zeggen over Syrië en Irak kunnen berichten zonder gebruik te moeten maken met propagandavideo's.

of zal dit juist meer mensen nieuwsgierig maken ?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 16:42   #32
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
even een complottist aan het woord laten:

punkalert13 minuten geleden

I like how people are lashing out without actually questioning anything in the video itself. Just like drones who follow the mainstream media. They immediately assume it's fact. Where are the questions?

Is there full footage of this "event" ? How do we know if that was a purposely made edit to make people assume he was beheaded? There is no blood after the knife has been drawn to his neck. The blood splatter looks very controlled, and there isn't as much as you would expect from a beheading on the ground. Not to mention how calm the victim seems to be when speaking.

Facts first people. For all we know, the guy operating the camera could be on a CIA payrole, the executioner could be an actor, and the beheaded scene is nothing more than a mannequin and makeup.

Think of possibility before jumping on the bandwagon.

The West's agenda is to make you hate Muslims as a whole. Divide and Rule. That is the game of the rothschild zionists. You'll find that this ISIS / IS / whatever you want to call it, has been in preparation for some time. It's a creation of the West (particularly UK and USA). Remember those "rebels" who the mainstream media portrayed as "good guys" when they beheaded innocent people in Syria and Libya recently? They toppled Libya, and executed Gaddafi, the US and the UK armed these "rebels". Same as with Syria. ISIS, is a splinter cell of those rebels. One thing is fact. The US is responsible for creating ISIS indirectly or not.

The military industrial complex is allowing this to happen.

Question everything. Assume NOTHING.
Zoals ik Libië en Syrië gevolgd heb, is de oppositie vervoegd geweest door rotte rebelfracties die de hele zaak naar zich hebben toegetrokken. En die de gruwelijkheden begaan. Ze verplaatsen zich van het ene land naar het andere. En nu lijken ze zich allemaal te concentreren in ISIS.

Wat me vrij bizar lijkt is dat de beul een mes hanteert. Hebben ze daar geen zwaarden? En een klein mes. Doen ze het zo? Met Zo'n klein mes? Brrr.

Als het fake is, zal de tijd het uitwijzen. Waren de executiebeelden van mannen die geboeid neerliggen in een open geul, dan ook fake?

Die graven vindt men misschien na verovering van het gebied terug.
Oud 20 augustus 2014, 16:45   #33
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
De beul heeft volgens de Engelsen een Bits accent, en ze gaan hem proberen te identificeren.
Het lijkt me vrij logisch dat ze er gene gaan uitkiezen met een hoog piepstemmeke om in zo'n video te figureren
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 16:47   #34
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

de video die ik zag toonde wel gelukkig de onthoofding zelf niet, wel juist toen die britse fundi eraan ging beginnen en dan een lijk met het hoofd erop.

dus veel is er niet aan te zien.. propaganda van IS tot en met wel met de speech die Foley "spontaan" geeft (sure..). maar falen zullen ze doen: hoge technologie, een brit die het doet zodat het westen meeluistert, maar toch nog journalisten gaan onthoofden.

een oud methode in een moderner pakje. om het grof te zeggen.

geen idee wat fundamentalisten hebben met onthoofdingen trouwens? de grofste en meest grafische blijft nog die van Czecheense rebellen met een Russische soldaat langer dan 10 jaar geleden..

Laatst gewijzigd door Tamam : 20 augustus 2014 om 16:49.
Oud 20 augustus 2014, 16:49   #35
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
hypocriet ergens want ik heb de beelden opgezocht en bekekenen , maar dit is een goede actie :

#ISISMEDIABLACKOUT ROEPT OP OM BEELDEN EXECUTIE NIET TE VERSPREIDEN

Ondertussen wordt wereldwijd via de hashtag #ISISmediablackout de oproep verspreid om geen beelden van de executie van James Foley te laten zien. De video dook gisterenavond op YouTube op, maar werd snel verwijderd. Toch verspreidden de beelden zich snel via Twitter en kregen veel gebruikers ze ongewenst onder ogen.

Al snel werd daarom de oproep gelanceerd om niet mee te doen met de propagandaslag die IS met de beelden probeert te leveren. Ook Twitter-ceo Dick Costolo liet ondertussen weten dat gebruikers die de beelden toch nog verspreiden, van het netwerk verwijderd worden.

De Morgen sluit zich bij de oproep aan en zal de expliciete beelden niet verspreiden of laten zien. Ook de hoofdredactie van de VRT doet dat en wil naar eigen zeggen over Syrië en Irak kunnen berichten zonder gebruik te moeten maken met propagandavideo's.

of zal dit juist meer mensen nieuwsgierig maken ?
Belachelijk, men wil zo de boodschap die IS naar Amerika toe richt, censureren. Wie het filmpje in UK bekijkt riskeert een terreuraanklacht.
Oud 20 augustus 2014, 16:50   #36
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Wie het filmpje in UK bekijkt riskeert een terreuraanklacht.
Serieus?
Oud 20 augustus 2014, 16:51   #37
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Hij wist wat hem te wachten stond. Hij kon evengoed iets anders zeggen, dood ging hij toch.

Het is niet alsof de VS om zijn leven geeft, die waren op de hoogte van de nakende executie.
Hoezo?
Oud 20 augustus 2014, 16:52   #38
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Serieus?
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=31
Oud 20 augustus 2014, 16:53   #39
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De beul heeft volgens de Engelsen een Bits accent, en ze gaan hem proberen te identificeren. Ik denk dat ze in e U.K. goed geschrokken zijn. En hopelijk valt er nu een stuk naïviteit weg.
Een Brits accent? De Britten speelden beul in Irak. Ze moeten dimmen.
Oud 20 augustus 2014, 16:56   #40
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo?
Citaat:
The White House was aware of a threat by the Islamic State to kill journalist James Foley before the militant group released a video Tuesday showing Foley’s apparent beheading, according to a report from ABC News.
Omdat IS meermaals op voorhand had gewaarschuwd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be