Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 23 december 2011, 20:30   #241
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bart De Wever brak in het angstzweet uit toen ze hem formateur wouwen maken. Bart De Wever wou liever door het WC raampje kruipen dan te moeten antwoorden op vragen of hij wel degelijk kandidaat premier was.
Dat staat er niet, als je quote doe het dan correct.
stuyckp is offline  
Oud 23 december 2011, 20:31   #242
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat moest N-VA daaraan doen ? Ernaartoe gaan en op hun kop gaan timmeren ? Waar wilt u naartoe met deze demagogische zever ?
Trouwens als u stelt dat de volledige PS partijtop verklaarde zich in een loopgraaf te verschansen. Dan stelt u onomwonden samen met mij vast dat het de PS is geweest die de zaak blokkeerde. Dat het de PS is de verrottingspolitiek heeft gevoerd.
Maw je geeft ons gelijk.
Dankjewel.
De PS had vooral belang bij het status quo, dat heb ik nooit ontkent. Ik zeg enkel dat de N-VA veel te veel en veel te lang in de kaarten van de PS heeft gespeeld. De PS heeft die kaarten zelfs al lang open en bloot op tafel gelegd.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 december 2011, 20:33   #243
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat staat er niet, als je quote doe het dan correct.
Toch wel. Dat was de ochtend na de N-VA aankondiging dat ze het formateurschap claimde. Dit impliceert dat Bart De Wever ook kandidaat premier was.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 december 2011, 20:34   #244
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De jaren dat de N-VA heeft zitten zeveren met de PS en de andere partijen gingen louter en alleen over communautaire zaken waarvan professoren zeggen dat er mythische aspecten aan worden toegedicht.

De N-VA moet dus nu niet afkomen dat ze hun dada niet in het regeerakkoord staat want niemand mag hun sociaaleconomisch plan kennen.
Dan moet je de nota van De Wever nog eens nalezen.
En als je dan toch aan het lezen bent kijk dan eens de website van de N-VA na want je kent er werkelijk geen kloten van.
Het is niet omdat Beke uit zijn nek kletst dat het het best bewaarde geheim van de wetstraat is dat dit ook werkelijk ook zo is. Waar die 5% groei in de inkomstenbelasting vandaan komt dat is het best bewaarde geheim van de wetstraat.
Het valt me trouwens op dat uw ware aard nu meer en meer naar boven komt. Het masker valt af. No way dat jij ooit de N-VA in de regering hebt gewenst. En daarnet ben je dan nog door de mand gevallen want u heeft de PS als blokkeringsfactor geidentificeerd.
stuyckp is offline  
Oud 23 december 2011, 20:35   #245
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Toch wel. Dat was de ochtend na de N-VA aankondiging dat ze het formateurschap claimde. Dit impliceert dat Bart De Wever ook kandidaat premier was.
Lees het dan nog maar eens na want het staat er niet. Dat stukje is uw eigen tekst. Misplaatst bovendien.
Welke wet legt vast dat de formateur de premier wordt. Artikel nr aub.
Das al het tweede artikel nr waar ik op wacht.
Ik vrees dat als je die artikel nummers niet kan produceren je weer vreselijk door de mand gaat vallen als trol en als leugenaar.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 december 2011 om 20:37.
stuyckp is offline  
Oud 23 december 2011, 20:39   #246
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dan moet je de nota van De Wever nog eens nalezen.
En als je dan toch aan het lezen bent kijk dan eens de website van de N-VA na want je kent er werkelijk geen kloten van.
Het is niet omdat Beke uit zijn nek kletst dat het het best bewaarde geheim van de wetstraat is dat dit ook werkelijk ook zo is. Waar die 5% groei in de inkomstenbelasting vandaan komt dat is het best bewaarde geheim van de wetstraat.
Het valt me trouwens op dat uw ware aard nu meer en meer naar boven komt. Het masker valt af. No way dat jij ooit de N-VA in de regering hebt gewenst. En daarnet ben je dan nog door de mand gevallen want u heeft de PS als blokkeringsfactor geidentificeerd.
Wat er op de website van de N-VA staat over het sociaaleconomische thema's hebben ze gewoon wat bijeengeraapt uit het programma van de Open VLD en aanbevelingen van de OESO.

De zaak is dat de N-VA geen enkele inbreng over sociaaleconomische thema's heeft willen naar voor schuiven. Buiten wat verkiezingsretoriek alla Open VLD ( geen obesitasregering, ....).

Denk je nu echt dat Open VLD iets van hun programma gaan kunnen waarmaken ? Ze zouden in ieder geval meer kans maken om er toch iets van te bakken als N-VA de boot van de regering zou leiden met Bart De Wever als premier.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 december 2011, 20:39   #247
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De PS had vooral belang bij het status quo, dat heb ik nooit ontkent. Ik zeg enkel dat de N-VA veel te veel en veel te lang in de kaarten van de PS heeft gespeeld. De PS heeft die kaarten zelfs al lang open en bloot op tafel gelegd.
Nope, u heeft gezegd, en u zegt het nog steeds, dat de PS een blokkeringspolitiek heeft gevoerd. De N-VA moet spelen met de kaarten die haar toebedeeld zijn. Volgende keer nog meer kiezers, dan zal het misschien wel lukken. Meer kiezers is namelijk betere kaarten.
stuyckp is offline  
Oud 23 december 2011, 20:41   #248
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Lees het dan nog maar eens na want het staat er niet. Dat stukje is uw eigen tekst. Misplaatst bovendien.
Welke wet legt vast dat de formateur de premier wordt. Artikel nr aub.
Das al het tweede artikel nr waar ik op wacht.
Ik vrees dat als je die artikel nummers niet kan produceren je weer vreselijk door de mand gaat vallen als trol en als leugenaar.
Ja bon mijn beste stuyckp,

Het is nog nooit anders geweest dat een formateur die erin slaagt een coalitie voor te dragen premier wordt.

Bart De Wever wou wel degelijk door het WC raampje kruipen om de journalisten te ontwijken die hem dergelijks voorlegden.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 december 2011, 20:43   #249
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat er op de website van de N-VA staat over het sociaaleconomische thema's hebben ze gewoon wat bijeengeraapt uit het programma van de Open VLD en aanbevelingen van de OESO.

De zaak is dat de N-VA geen enkele inbreng over sociaaleconomische thema's heeft willen naar voor schuiven. Buiten wat verkiezingsretoriek alla Open VLD ( geen obesitasregering, ....).

Denk je nu echt dat Open VLD iets van hun programma gaan kunnen waarmaken ? Ze zouden in ieder geval meer kans maken om er toch iets van te bakken als N-VA de boot van de regering zou leiden met Bart De Wever als premier.
Wat ? Eerst zegt u dat er geen sociaal economische thema's bestaan en nu moet je daar al op terugkomen.
Toon mij maar eens aan welke sociaal economische thema's ze van open vld gestolen zouden hebben. De werklozen begeleiding die N-VA voorstelt in een aantal stappen vind ik niet terug in het programma van open vld.
De aanbevelingen van de OESO opvolgen is gewoon verstandig. Het is een economische instantie met gewicht. N-VA is een centrum rechtse partij, dus is het logisch dat er enige overlapping is met enkele thema's met open VLD maar als je de website nakijkt zal u zien dat N-VA daar een eigen kijk op heeft. Open vld is langs rechts ingehaald door N-VA want open VLD is geen liberale partije meer, enkel in naam.
stuyckp is offline  
Oud 23 december 2011, 20:43   #250
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Nope, u heeft gezegd, en u zegt het nog steeds, dat de PS een blokkeringspolitiek heeft gevoerd. De N-VA moet spelen met de kaarten die haar toebedeeld zijn. Volgende keer nog meer kiezers, dan zal het misschien wel lukken. Meer kiezers is namelijk betere kaarten.
Wat gaat er dan lukken ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 december 2011, 20:46   #251
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat ? Eerst zegt u dat er geen sociaal economische thema's bestaan en nu moet je daar al op terugkomen.
Toon mij maar eens aan welke sociaal economische thema's ze van open vld gestolen zouden hebben. De werklozen begeleiding die N-VA voorstelt in een aantal stappen vind ik niet terug in het programma van open vld.
De aanbevelingen van de OESO opvolgen is gewoon verstandig. Het is een economische instantie met gewicht. N-VA is een centrum rechtse partij, dus is het logisch dat er enige overlapping is met enkele thema's met open VLD maar als je de website nakijkt zal u zien dat N-VA daar een eigen kijk op heeft. Open vld is langs rechts ingehaald door N-VA want open VLD is geen liberale partije meer, enkel in naam.
Het gaat om een praktische uitwerking. De OESO documenten en dergelijke zijn geen uitgewerkte teksten. Ze moeten bovendien ingepast worden in een totaal van een sociaaleconomisch programma. De N-VA heeft nooit duidelijk gemaakt hoe en wat ze juist willen realiseren en met welke coalitiepartners.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 december 2011, 20:47   #252
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ja bon mijn beste stuyckp,

Het is nog nooit anders geweest dat een formateur die erin slaagt een coalitie voor te dragen premier wordt.

Bart De Wever wou wel degelijk door het WC raampje kruipen om de journalisten te ontwijken die hem dergelijks voorlegden.
Bart De Wever wou wel degelijk door het WC raampje kruipen om de journalisten te ontwijken. En hij heeft het niet gedaan. Het is op die pers conferentie dat hij zich kandidaat premier stelde dus dat kon de pers eerder nog niet weten laat staan vragen.
BDW is een mens van vlees en bloed, dat is het enige dat u nu bewezen heeft. En dat jij een aasgier bent die op de nek springt van iemand die zich langs zijn zwakke kant toont. In deze BDW. Zielig van u.
En dan nog woorden verdraaien, nog zieliger.
stuyckp is offline  
Oud 23 december 2011, 20:50   #253
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het gaat om een praktische uitwerking. De OESO documenten en dergelijke zijn geen uitgewerkte teksten. Ze moeten bovendien ingepast worden in een totaal van een sociaaleconomisch programma. De N-VA heeft nooit duidelijk gemaakt hoe en wat ze juist willen realiseren en met welke coalitiepartners.
Dan raad ik u aan om eindelijk die website te consulteren. U zit uit uw nek te lullen zonder kennis ter zake.
De N-VA heeft wel duidelijk gemaakt met wie ze een coalitie wilde vormen en eveneens met wie niet. De SPA en Groen! waren niet gewenst. Dat is altijd vrij duidelijk geweest.

Het blijkt dat het regeerakkoord ook geen praktische uitwerking is. Anders zou het zoveel problemen niet geven bij het grondwettelijk hof, de raad van state en zou er geen staking geweest zijn maar degelijk sociaal overleg.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 december 2011 om 20:51.
stuyckp is offline  
Oud 23 december 2011, 20:52   #254
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat gaat er dan lukken ?
Dat jij eens gaat nadenken, misschien. Maar ik betwijfel het.
stuyckp is offline  
Oud 23 december 2011, 20:54   #255
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bart De Wever wou wel degelijk door het WC raampje kruipen om de journalisten te ontwijken. En hij heeft het niet gedaan. Het is op die pers conferentie dat hij zich kandidaat premier stelde dus dat kon de pers eerder nog niet weten laat staan vragen.
BDW is een mens van vlees en bloed, dat is het enige dat u nu bewezen heeft. En dat jij een aasgier bent die op de nek springt van iemand die zich langs zijn zwakke kant toont. In deze BDW. Zielig van u.
En dan nog woorden verdraaien, nog zieliger.
Mijn beste stuyckp,

Het is een manipulatietechniek om veel medelijden op te wekken voor je eigen persoon en je eigen prestaties om veel krediet op te bouwen bij anderen.

Dat je dat niet doorhebt.

Het is daarom dat je hier op dit forum steeds een N-VA cheerleader wordt genoemd.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 december 2011, 20:55   #256
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dan raad ik u aan om eindelijk die website te consulteren. U zit uit uw nek te lullen zonder kennis ter zake.
De N-VA heeft wel duidelijk gemaakt met wie ze een coalitie wilde vormen en eveneens met wie niet. De SPA en Groen! waren niet gewenst. Dat is altijd vrij duidelijk geweest.

Het blijkt dat het regeerakkoord ook geen praktische uitwerking is. Anders zou het zoveel problemen niet geven bij het grondwettelijk hof, de raad van state en zou er geen staking geweest zijn maar degelijk sociaal overleg.
Het gaat om de praktische uitwerking. Hoeveel keer nog. Leg de website van de N-VA eens naast die van de PS en daar is je antwoord waarom het niet werkt om gewoon naar de website te verwijzen.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 december 2011, 20:57   #257
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat jij eens gaat nadenken, misschien. Maar ik betwijfel het.
Als je dat betwijfelt kan je beter niet reageren.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 december 2011, 20:58   #258
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mijn beste stuyckp,

Het is een manipulatietechniek om veel medelijden op te wekken voor je eigen persoon en je eigen prestaties om veel krediet op te bouwen bij anderen.

Dat je dat niet doorhebt.

Het is daarom dat je hier op dit forum steeds een N-VA cheerleader wordt genoemd.
Dat is allemaal uw interpretatie, en moeilijk te weerleggen noch te bewijzen. Vandaar dat het verstandig is daarover te zwijgen wat u nagelaten heeft. Ik ben er niet over begonnen maar u.

Ik maak er geen geheim van dat ik een N-VA er ben. Ik heb een partijkaart so what. En jij draagt het BUB in uw avatar.
Ik wacht nog steeds op die 2 artikelen om uw punt te bewijzen.
Uw punt dat de PS een blokkerings tactiek heeft gevolgd is voldoende bewezen en daar ben ik mee akkoord.
stuyckp is offline  
Oud 23 december 2011, 21:01   #259
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ja, ze hebben N-VA in de oppositie geduwd.Neen, ze hebben BDW niet verplicht op regime gezet, dit doet hij voor zijn eigen bestwil, maar dit is tevens vreselijk en in feite uw zaken niet, noch de mijne.
De N-VA is een democratische partij die zich moet schikken naar de werkelijkheid. Die werkelijkheid is dat er een linkse belastingsregering is, met een vlaamse minderheid, maar desalniettemin een federale meerderheid. N-VA heeft geen coalitie of meerderheid kunnen vormen, dus geen regering met de N-VA erin.
En dus moet de N-VA oppositie voeren.
Wat is het probleem ?
Alles is normaal, alles is legaal. Zelfs uw getrol en hersenloos gezever.


Maar mens, wees nu toch eens voor één keer eerlijk. Jan Jambon zegt duidelijk dat de NVA zelf die keuze heeft gemaakt.

Jambon:
"Daarom vind ik dat wij een logische keuze hebben gemaakt. Wij konden niet waarmaken wat we onze kiezers hadden beloofd. En als we geen trendbreuken kunnen realiseren, voeren we liever oppositie."
...


Het kan niet duidelijker.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 december 2011 om 21:12.
Het Oosten is offline  
Oud 23 december 2011, 21:02   #260
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat is allemaal uw interpretatie, en moeilijk te weerleggen noch te bewijzen. Vandaar dat het verstandig is daarover te zwijgen wat u nagelaten heeft. Ik ben er niet over begonnen maar u.

Ik maak er geen geheim van dat ik een N-VA er ben. Ik heb een partijkaart so what. En jij draagt het BUB in uw avatar.
Ik wacht nog steeds op die 2 artikelen om uw punt te bewijzen.
Uw punt dat de PS een blokkerings tactiek heeft gevolgd is voldoende bewezen en daar ben ik mee akkoord.
De PS heeft daar trouwens nooit een geheim van gemaakt sinds hun lancering van Plan B. Je kan de PS niet verwijten dat ze de zaak blokkeerden omdat ze dit openlijk en bloot toegeefden dat dit hun strategie is voor als Plan A ( onderhandelen tot een redelijk compromis) niet zou slagen.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be