Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 21 december 2011, 16:11   #61
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Bewijs het eens?
Ik heb al toegegeven dat ik niet wist dat zowel OVLD en CD&V er mee bezig waren... De NVA zweeg en zwijgt nog steeds daarover.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline  
Oud 21 december 2011, 16:24   #62
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dat is ook niet normaal, Quickie heeft daarover ook geïnformeerd bij de heren en dames politici. Geen enkele partij(nee, dus ook niet de NVA) wil hierin verandering brengen.
Die link van Athelas bewijst uw ongelijk nog maar eens.
stuyckp is offline  
Oud 21 december 2011, 16:35   #63
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ik heb al toegegeven dat ik niet wist dat zowel OVLD en CD&V er mee bezig waren... De NVA zweeg en zwijgt nog steeds daarover.
De N-VA zwijgt niet, wat ben jij nu voor iemand.
Volg die link van Athelas en kijk.
stuyckp is offline  
Oud 21 december 2011, 16:43   #64
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dus zelfs als ze iets niet doen waren ze het wel van plan, ze kunnen niet verliezen die NVA...
Waar werd de meeste kritiek op geleverd denk je? Zou het kunnen dat druk er mee te maken heeft.

Je kan het best eens aan de 2 eerste mannen van Vlaanderen vragen:

De Croo vond dat hij geen aap was, en terecht (???) als een man van aanzien moest betaald worden terwijl Jan Peuman als voorzitter vond dat hij teveel verdiende en 4000 euro inleverde terwijl hij ook bedenkingen had bij het pensioen. Er komt ook meer kritiek op de communicatieve vaardigheden van Quickie, die door zijn amateurisme de staking een duw in de rug gegeven heeft.

(Geert Hoste "het geslacht De Croo komt van een andere wereld")

Laatst gewijzigd door Jakko : 21 december 2011 om 17:10.
Jakko is offline  
Oud 21 december 2011, 16:50   #65
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
yep. tijd dat iedereen dan ook tot zijn 65ste werkt, zonder al die uitzonderingszever
Ik zal zelf wel beslissen hoe lang ik werk, voor de rest kunnen ze hun uitkeringen steken waar ik denk. Meer dan een fooi is het toch niet.
DucDEnghien is offline  
Oud 21 december 2011, 17:01   #66
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ik heb al toegegeven dat ik niet wist dat zowel OVLD en CD&V er mee bezig waren... De NVA zweeg en zwijgt nog steeds daarover.
Jongen toch, N-VA is de eerste die de kat aan de bel heeft gebonden. De link naar terzake van gisterenavond werd hier al gepost. Kijk ernaar in plaats van u belachelijk te maken. Het is echter Decroo die het pensioen van de parlementairen met hand en tand verdedigt. Niet te schatten, jij ontkent nog het licht van de zon.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 21 december 2011, 17:40   #67
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Als u met 'die-hard Vlaamse onafhankelijkheidspartij' een partij bedoelt die de deur van het cordon ook langs binnen goed op slot houdt en zich zo anti-pragmatisch opstelt dat politieke relevantie aan haar voorbij gaat, dan ben ik blij dat ze geen 'die-hard Vlaamse onafhankelijkheidspartij' is
Het is een hobby geworden om de onverzettelijkheid van het VB met koosnaampjes te beschilderen.

Voorheen heeft de NVA al de termen fascistisch, nazistisch, racistisch, laag bij de gronds, schandalig, polariserend, achterlijk,populistisch, enz enz gehanteerd om de onverzettelijkheid van het VB te benoemen.
De uitdrukking niet-pragmatisch is nieuw en zal zeker en vast verzopen worden in de gestage stroom van schuttingadjectieven richting VB.

Ondertussen kan het establishment rustig verder boeren (QED) en kunnen de machtspolitici hun handen in onschuld wassen want het is toch hun fout niet dat de democratis wordt geperverteerd door een cordon waar zij vroeger zo fier op waren maar waarvan zij vandaag vertellen dat het helemaal hun fout niet is....


De NVA behoort tot die partijen...mag bijgevolg wel meevieren en lost niets op...dit kan men moeilijk pargamatiek noemen.

De truuk van de foor waarbij de politiek gevangene wordt beschuldigd van wegens zijn mening zelf te kiezen voor opsluiting/verbanning is niet alleen afgezaagd, hij is ook zo uitgesproken intellectueel oneerlijk dat er een geurtje aan begint te komen....

Ter verduidelijking het volgende:

BDW verklaarde afgelopen week dat hij nooit (=NOOIT) een coalitie zou vormen met het VB.
Nooit: betekent in geen enkel geval...dus ook niet als het VB morgen blauw, groen of rood zou worden...nooit dus...en dan durven zeggen dat het het VB is die van binnen het cordon niet wil samenwerken is er niet alleen ver over en een gore leugen....het getuigt van net die schofterigheid die het NVA (lekker veilig buiten het cordon zonder risico op tegenspraak van het VB) in de regimepers stakato aan het VB wil kleven.......


Citaat:
De houding van de N-VA lijkt me in dit debat correct: voor stemmen is zeggen dat deze maatregelen voldoende zijn, tegen stemmen is zeggen dat deze maatregelen slecht zijn. Geen van beide is het geval.
Mee eens...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 21 december 2011, 17:48   #68
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
http://tinyurl.com/cphvhw2



Verder nog:



en:



__________________________________________________ ______________

Jan Hesp, Bart Bickyburger en Sigfried Braakbal lossen de verwachtingen alvast stevig in: de N-VA is weldegelijk een vergaarbakje van opportunisten, arrivisten, huichelaars, komedianten en niet-nader gespecifieerde losers zonder ruggengraat.

Een grote surprise mag dat voor de alerte Vlaming alvast niet wezen, want de N-VA heeft in het verleden herhaaldelijk warm en koud geblazen over diverse thema's o.m. over asiel en migratie, verregaande autonomie, de rol van het koningshuis, de PS-staatsgreep, HET REGEERAKKOORD, e.v.a.

Ik blijf erbij dat de N-VA slechts een fabricatie is die de Vlamingen mee moet helpen een oor aan te naaien, een Trojaanse paardenvijg verpakt in zwart-geel cadeaupapier met een kaartje erbij waarop staat:

"Veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vreugde leven. Borrelnoten, vette vis, als het dan geen Kerstmis is!"

Mede door hun krapuleuze streken (of de gepatenteerde lafheid, ge moogt kiezen) hangt Vlaanderen met de vingers aan de rand van een klif, waar la douce Wallonie al 30 jaar geleden geblinddoekt afsprong.

Het is schromelijk te laat om het tij te keren. Vlaanderen is gepluimd, zit geblokkeerd in een franfone minderheidsdictatuur en is de facto terug een satellietstaat van Frankrijk. We kunnen ons dan misschien zoals bij de joodse diaspora over de vier windstreken laten verjagen.

De N-VA is dus vanalles, maar die-hard Vlaams en volks echt niet.
1.
Is er iemand verwonderd?
2.
Wat hebben pensioenen met "die-hard Vlaams" te maken ?

De N-VA is de partij van "VOKA is mijn baas"-Bart.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2011 om 17:49.
filosoof is offline  
Oud 21 december 2011, 17:58   #69
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Ik begrijp ook niet goed waarom de N-VA in deze "een bende hypocrieten" is?

Het is duidelijk dat ze,op het gebied van de pensioensmaatregelen niet warm draait voor wat voor ligt,maar ook niet "in de weg" wil lopen ,kwestie van er tenminste toch iets door te krijgen..

Dan rest een partij twee methoden:

a) Onthouding(dan krijgt gans de fractie kritiek of applaus)
b) de fractieleden vrij laten stemmen(met als risico dat er uiteindelijk "verschillen van mening" naar buiten komen in de fracktie,ik ben tamelijk zeker dat er N-VA-ers zijn die gewoon voor zouden willen stemmen...)

het zij zo.......
kijk,behalve omtrent BHV,en mogelijk als het om belastingen gaat,kan de N-VA voor de komende 2,5 jaar niet teveel potten breken....

Laatst gewijzigd door kelt : 21 december 2011 om 17:59.
kelt is offline  
Oud 21 december 2011, 18:28   #70
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
1.
Is er iemand verwonderd?
2.
Wat hebben pensioenen met "die-hard Vlaams" te maken ?

De N-VA is de partij van "VOKA is mijn baas"-Bart.
Al die mensen die ten gevolge van de huidige politiek, in Vlaanderen werkloos zullen worden en die omwille van de honger van volgend jaar,mijn boomgaard okkernoten en hazelnoten leeg willen halen.
Wie verkoopt mij een machinegeweer ?
Pericles is offline  
Oud 21 december 2011, 18:45   #71
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Al die mensen die ten gevolge van de huidige politiek, in Vlaanderen werkloos zullen worden en die omwille van de honger van volgend jaar,mijn boomgaard okkernoten en hazelnoten leeg willen halen.
Wie verkoopt mij een machinegeweer ?
Even gaan rondneuzen in "Grand-Liège" misschien? Ik denk dat Henri1 je op weg kan helpen. Kalashnikov's zijn niet erg prijzig, voor ergens rond 500 € heb je er al eentje.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online  
Oud 21 december 2011, 20:48   #72
hollande
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2010
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Even gaan rondneuzen in "Grand-Liège" misschien? Ik denk dat Henri1 je op weg kan helpen. Kalashnikov's zijn niet erg prijzig, voor ergens rond 500 € heb je er al eentje.


gij kent wel goed de prijs.........
hollande is offline  
Oud 21 december 2011, 21:20   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht


gij kent wel goed de prijs.........
I'll make you an offer you can't refuse ...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online  
Oud 21 december 2011, 21:32   #74
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
'Onthouden' kan hier niet. Dan stemt men tegen! (of ervoor)

'Onthouden' hier betekent :'ik ben het er eigenlijk eens met de regering, maar vermits ik deze regering het licht niet gun, onthou ik me.'

Een zeer hypocriete houding van de NVA. Politique politicienne! Iets wat de NVA anderen altijd verweet.
Azo, er is dus ook alleen maar wit en zwart en geen enkele tint daartussenin?

Het is toch logisch dat ze niet voor gaan stemmen aangezien het voor hen absoluut niet ver genoeg gaat. Voor stemmen betekent dat ze akkoord gaan dat we nog maar een paar jaar blijven aanmodderen en een aantal dingen voor een bepaald soort mensen misschien in de verre toekomst wel eens zal veranderd worden...

Tegen stemmen is evenmin niet echt fair aangezien ze in sé niet tegen de voorstellen zijn, maar het is echt wel too little too late.
Meuh is offline  
Oud 21 december 2011, 21:35   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Azo, er is dus ook alleen maar wit en zwart en geen enkele tint daartussenin?

Het is toch logisch dat ze niet voor gaan stemmen aangezien het voor hen absoluut niet ver genoeg gaat. Voor stemmen betekent dat ze akkoord gaan dat we nog maar een paar jaar blijven aanmodderen en een aantal dingen voor een bepaald soort mensen misschien in de verre toekomst wel eens zal veranderd worden...

Tegen stemmen is evenmin niet echt fair aangezien ze in sé niet tegen de voorstellen zijn, maar het is echt wel too little too late.
Niettemin, het is toch wel ironisch dat de N-VA tegen elke prijs Belgie wil redden, iets waar de traditio's niet willen in meegaan...
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 december 2011 om 21:36.
Xenophon is offline  
Oud 21 december 2011, 21:40   #76
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niettemin, het is toch wel ironisch dat de N-VA tegen elke prijs Belgie wil redden, iets waar de traditio's niet willen in meegaan...
Hoe verwerpen ze dan België moesten ze beslissen tegen te stemmen?
Meuh is offline  
Oud 21 december 2011, 23:45   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Hoe verwerpen ze dan België moesten ze beslissen tegen te stemmen?
Dat weet ik niet, wie schrijft dat ze dat doen door tegen te stemmen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 22 december 2011, 20:40   #78
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat weet ik niet, wie schrijft dat ze dat doen door tegen te stemmen?
Door zich te onthouden willen ze België tegen alle prijs redden volgens u. Dat impliceert dan dat ze het omgekeerde zou doen door tegen te stemmen?

Allez, ik snap niet echt hoe zo pro België overkomen door zich te onthouden, hetgeen mijns inziens de enige logische keuze is in deze.
Meuh is offline  
Oud 22 december 2011, 23:35   #79
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Door zich te onthouden willen ze België tegen alle prijs redden volgens u. Dat impliceert dan dat ze het omgekeerde zou doen door tegen te stemmen?
neen , voor stemmen is het omgekeerde van tegen stemmen.
zich onthouden is als ge het nimmer weet
(de N-VA weet het nu effe niet meer,en dat moet je hen kunnen vergeven)
jogo is nu online  
Oud 23 december 2011, 00:49   #80
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jongen toch, N-VA is de eerste die de kat aan de bel heeft gebonden. De link naar terzake van gisterenavond werd hier al gepost. Kijk ernaar in plaats van u belachelijk te maken. Het is echter Decroo die het pensioen van de parlementairen met hand en tand verdedigt. Niet te schatten, jij ontkent nog het licht van de zon.
Stond overigens ook in de kranten, met die beruchte quote van Decroo betreffende "de apen".

We kunnen dus enkel besluiten dat de persoon die zich achter de nick Tom met driedubbele "m" verschuilt:

a. Geen kranten leest
b. Geen TV kijkt
c. linken die zijn uitlatingen in de zeik zetten straal negeert ofwel niet begrijpend kan lezen en/of schrijven.

Het zou veel verklaren natuurlijk.

Ofwel gelden geen van bovenstaande zaken en moet men ernstig rekening houden met het feit dat de persoon achter de nick Tom met driedubbele "m" ipv een driedubbele idioot gewoon opzettelijk doet alsof ie van niks weet en hier dus maar tegen beter weten in wat uit zijn nek zit te kletsen.

Hier mag oprecht voor gevreesd worden, gezien er, na er herhaaldelijk op gewezen te worden onwaarheden te verspreiden, de verspreider van de leugens niet thuis geeft en doet alsof zijn neus bloedt.

Uit al deze punten komt de karakteristieke negationistische, ietwat wereldvreemde belgicist naar voren.

Een rabiate leugenaar die op den duur in de illusie leeft dat zijn leugens ook de werkelijkheid zijn.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be