Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 15 november 2015, 08:52   #1
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard schokkend de standaard boy Abou jah Jah

Je moet het maar eens lezen op de site van de linkse pyromanen krant de standard.... echt om van te kotsen. JahJah ( zelf niet vies van terroristische groeperingen) die het allemaal relativeert....
ilfalco is offline  
Oud 15 november 2015, 09:38   #2
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Je moet het maar eens lezen op de site van de linkse pyromanen krant de standard.... echt om van te kotsen. JahJah ( zelf niet vies van terroristische groeperingen) die het allemaal relativeert....
De 'ongelovige' linkse medemens dient de ogen te openen. 'Gelovige' Abu jah jah is een vijand. Niet een vriend.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 15 november 2015, 10:48   #3
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik zou die bijdrage misschien toch eens (een tweede keer rustig) lezen. Er staan wel dingen in die u zouden moeten schokkeren maar iets relativeren zie ik Aboe Jah Jah niet doen. Integendeel. Hij heeft groot gelijk dat hij naar de link tussen het westen en het wahabisme wijst en waarschuwt voor wat er met de 'Europese' Islam aan het gebeuren is.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 15 november 2015 om 10:48.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 15 november 2015, 11:16   #4
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik zou die bijdrage misschien toch eens (een tweede keer rustig) lezen. Er staan wel dingen in die u zouden moeten schokkeren maar iets relativeren zie ik Aboe Jah Jah niet doen. Integendeel. Hij heeft groot gelijk dat hij naar de link tussen het westen en het wahabisme wijst en waarschuwt voor wat er met de 'Europese' Islam aan het gebeuren is.
Europese islam ? Dat door 'progressieven' uitgedacht sprookje.

Citaat:
'De AEL streeft naar een islamitische samenleving, dat leeft naar de sjaria'


De sjaria is niet van menselijke oorsprong, maar van goddelijke openbaring. Allah (swt), de allerhoogste en de unieke (tawhied) schepper zelf is de bron van het recht.

De rechten die door Allah zijn verleend zijn onveranderlijk en onvervreemdbaar en zijn van toepassing op alle mensen; niemand heeft het recht daarop inbreuk te plegen of wijzigingen aan te brengen. Daarom staan zij boven menselijke wetten.

In de islam zijn godsdienst en politiek niet van elkaar gescheiden. Pogingen om de islam tot de privé-sfeer te beperken (zogenaamde Euro-islam) zijn gericht op het uitschakelen van de islam. Secularisme wordt daarom afgewezen. Daarnaast is het van belang de strijdbaarheid van de islam te bewaren.

Abou JahJah (de afgod van weldenkend links)
En wahabisme alsof enkel wahabisme het probleem is. Je zal Abou jah jah nooit de islam, 'profeet' mohammed zelf of de sharia zien bekritiseren of aanvallen. Je zal hem wel islamcritici of ex-moslims zien aanvallen. Je zal hem dan steeds het misbruikte woord 'racist' of het absurde woord 'islamofoob' zien gebruiken. Hij schrijft wat 'progressieven' graag willen horen en wil alzo met behulp van hen de islam volledig vrij spel geven door de tegenstand uit de weg te ruimen, tot het sterk genoeg staat om het ware smerige gelaat van de islam te tonen.

http://www.exmoslim.org/studie%20van%20de%20islam.html
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 15 november 2015 om 11:17.
smiley is offline  
Oud 15 november 2015, 12:07   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dat zo'n smeerlap als Jah Jah een platform krijgt om zijn haat en oeverloze onzin te verspreiden, nota bene in een door de staat gesubsidieerde krant is gewoonweg schandalig.
Hypochonder is offline  
Oud 15 november 2015, 12:12   #6
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Als de Koran verspreid mag worden, moet alles kunnen. Zelfs Mein Kampf of Breivik zijn manifest in een grote krant.
Snerror is offline  
Oud 15 november 2015, 12:48   #7
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

De column van Jah Jah

Citaat:
Sommige levens wegen meer door dan andere

Denken dat je F-16’s en drones kunt sturen naar Afghanistan, Irak en Syrië, waar niet alleen terroristen worden gebombardeerd, maar ook bruiloften, ziekenhuizen en scholen, en dat niemand zal terugslaan, is jezelf voor de gek houden.

‘IS-aanslag in Zuid-Beiroet, het bolwerk van de pro-Iraanse sjiitische Hezbollah. Hezbollah vecht in Syrië tegen IS.’ Zo ongeveer heeft de media in België bericht over de aanslag in Beiroet die eergisteren het leven heeft gekost aan meer dan veertig onschuldige Libanese burgers, onder wie kinderen, en tweehonderd anderen heeft verwond.

Veel mensen om mij heen waren er verontwaardigd over en zagen in de berichtgeving meteen een soort legitimering van de aanslag. Van een veroordeling was er geen sprake, van een internationale golf van solidariteit nog minder. Vandaag doen veel van mijn vrienden dan ook aan deze duiding: ‘Aanslag in de hoofdstad van Frankrijk, dat al in september 2014, voor de aanslagen op Charlie Hebdo, de oorlog verklaarde aan IS en met bombardementen is begonnen.’

Natuurlijk wordt dat hen niet in dank afgenomen, en nu zijn het anderen die verontwaardigd zijn en in deze houding een soort legitimering van de aanslagen zien. Hoe meer we verschillen, hoe meer we hetzelfde zijn, denk ik.

Toch is er een verschil. Geweld tegen onschuldigen is altijd een afschuwelijke misdaad, maar sommige levens wegen blijkbaar zwaarder door dan andere. Wat in Parijs gebeurde zal in superlatieven beschreven worden, terwijl de aanslag van Beiroet een beetje een ver-van-mijn-bed-show blijft. En bovendien, het zijn moslims onder elkaar, dus hoe erg kan het zijn?

Prima, maar we leven in een tijd waar alles globaliseert en dus ook de conflicten. De ver-van-mijn-bed-logica is een illusie die dodelijk kan worden. Denken dat je F-16’s en drones kunt sturen naar Afghanistan, Irak en Syrië, waar niet alleen terroristen worden gebombardeerd, maar ook bruiloften en dorpen, ziekenhuizen en scholen, en dat niemand zal terugslaan, is jezelf voor de gek houden.

Anderen die zichzelf voor de gek houden, zijn moslims die oprecht geloven dat de islam hier niets mee te maken heeft. Ik hoor het vaak zeggen: IS zijn geen moslims, dat is niet de islam. Dat het niet dé islam is, denk ik ook. Dé islam bestaat niet. Maar IS-aanhangers en -strijders zijn wél moslims. Hun acties zijn geïnspireerd door hun belevenis van de islam. Het heeft wel degelijk te maken met de islam, vooral met de wahabitische islam. Dat is de staatsreligie van Saudi-Arabië, de grootste bondgenoot van het Westen in de Arabische regio – na die andere oase van mensenrechten en verlichting, Israël.

In Europa is het wahabisme veel populairder dan in de Arabische wereld. Wahabitische geleerden zoals Assudais en Ibn Uthaymeen, en Ibn Baz, haatpredikers van de ergste soort, genieten hier veel respect onder de meeste moslims. Ibn Taymiyya nog meer, en Sayed Qutub ook. Durf je daar afstand van te nemen, beste vernieuwende imams en beste verlichte moslims? Durf je daar kritiek op te geven, beste antiterroristische predikanten in onze moskeeën?

Niet alleen het salafisme, maar ook de mainstreamtheologie in de islam is ambigu als het gaat over geweld tegen ongelovigen. Het begrip ‘kafir’, een pejoratieve naam voor ongelovigen, is problematisch en dehumaniserend, en in sommige milieus word het met de paplepel ingegoten. Niet de overheid kan dit verhinderen, niet de ongelovigen kunnen dit doen, het zijn de moslims zelf die deze ambiguïteit moeten laten varen. Dit betekent nu ook niet islamofobe racistische nepexperts �* la Wim Van Rooy geloofwaardig worden, net zomin als de neppredikanten die de moslimreformist gaan uithangen.

Gevestigde en verlichte theologen bestaan al, bijvoorbeeld de Palestijnse predikant Adnan Ibrahim die in Oostenrijk woont. Of de Koeweiti predikant Tarik Alsouwaidan. Hem werd een visum naar België geweigerd omdat hij antizionist is. De salafistische moefti van Saudi-Arabië werd een week daarna door Belgische ministers met alle egards ontvangen. Zo ver van huis zijn we.
Wat is er zo choquerend ?

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 15 november 2015 om 12:53.
Charlie don't Surf is offline  
Oud 15 november 2015, 12:55   #8
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Moet kunnen, het probleem is dat ze andere stemmen niet aan het woord laten.
Snerror is offline  
Oud 15 november 2015, 14:39   #9
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
De column van Jah Jah


Wat is er zo choquerend ?

Zal ik de woorden van boeboe, de knuffel van de 'progressieven' onder ons doch de wolf in schaapskleren eens anders
formuleren dan zal je direct merken wat er mis is met het beeld dat ie wil opgehangen. Hij vermijd immers de eigenlijke oorzaak te vermelden, de vijandiggezindheid van de islam tegenover niet-moslims.
De islam dient altijd buiten schot te worden gehouden
Als moslims elkaar van het leven beroven zie je geen gewelduitbarstingen van moslims wereldwijd.
Ook niet bij de vele burgerdoden bij de bombardementn door SA in Yemen.

Citaat:
Irak en Syrië, waar niet alleen terroristen worden gebombardeerd, maar ook bruiloften en dorpen,
ziekenhuizen en scholen, en dat niemand zal terugslaan, is jezelf voor de gek houden.
Lees het nu eens zo

"Belgie en Frankrijk, waar niet alleen nazis worden gebombardeerd, maar ook stations en dorpen,
ziekenhuizen en scholen, en dat niemand zal terugslaan, is jezelf voor de gek houden."


Geen enkele Belg of Fransman heeft vanwege de talloze omgekomen Belgische en Franse burgers bij
de Amerikaanse bombardementen in WW2 de wapens tegen de Amerikanen opgenomen.
Zij beseften dat die burgerdoelen niet de eigenlijke doelen waren en niet met opzet waren gebeurd.
De Amerikanen werden dan ook als bevrijders onthaald.
De Belgen en Fransen hadden dan ook niet uit een boekske geleerd dat Amerikanen (ongelovigen) des duivels zijn die moeten bevochten worden en als een 'gelovige' Belg door zulk een niet-gelovige omkomt men wraak dient te nemen.

Citaat:
Dat het niet dé islam is, denk ik ook. Dé islam bestaat niet
Het klassieke wat de 'progressieven' ook graag horen, wat dan ook weer de bedoeling is, de islam uit de wind zetten.
Als de islam niet bestaat, en er vele soorten islam zouden bestaan, welke islam volgde 'profeet' mohammed dan ?
En zou boeboe eens iets meer willen uitwijden over de leer en levenswijze van 'profeet' jihadist mohammed ?
Want blijkbaar is hij van mening dat IS niet de islam volgt die 'profeet' mohammed volgde.
De wahabisten zijn de boeman, niet 'de islam'. 'progressieven zijn er mee weg ...

Citaat:
Het begrip ‘kafir’, een pejoratieve naam voor ongelovigen, is problematisch en dehumaniserend,
en in sommige milieus word het met de paplepel ingegoten Dit betekent nu ook niet islamofobe racistische nepexperts
�* la Wim Van Rooy geloofwaardig worden
'Kafir' is inderdaad dehumaniserend en waar komt het woord kafir net zoals het woord dhimmi dan vandaan boeboe, toch niet van de islam zeker ?
Wim van Rooy zegt van wel en kan dit met islamitische bronteksten bewijzen doch wordt 'nepexpert' en 'islamofobe' onzin verweten.
De 'progressieven zijn er mee weg ... enz.


Citaat:
Veel mensen in het Westen doen zich voor als kenners van de islam omdat ze er wat over gelezen hebben of in een islamitische land gereisd hebben. Er wordt door die Arabisch-onkundige pseudo-islamkundigen veel onzin verteld maar dat zal niet blijven duren, boe boe.

Prof Islamoloog Urbain Vermeulen

De islam kan alleen maar domineren.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=102
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 15 november 2015 om 14:56.
smiley is offline  
Oud 15 november 2015, 14:51   #10
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack Sack Bekijk bericht
Hij heeft natuurlijk op vele punten gelijk. Maar dat die man in DS een eigen column krijgt vind ik niet normaal.

Hij is en blijft een volksmenner.
En een islam uit de wind zetter.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 15 november 2015, 15:10   #11
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik zou die bijdrage misschien toch eens (een tweede keer rustig) lezen. Er staan wel dingen in die u zouden moeten schokkeren maar iets relativeren zie ik Aboe Jah Jah niet doen. Integendeel. Hij heeft groot gelijk dat hij naar de link tussen het westen en het wahabisme wijst en waarschuwt voor wat er met de 'Europese' Islam aan het gebeuren is.
'rechts' verdient geld aan het wahabisme. Daar mogen blijkbaar wat doden voor vallen. Ik zou zeggen. Zet alle investeringen van Soaudi Arabië in Europa stop. In de eerste plaats de moskeeën. Dan zal je eerder rechts dan links horen kwaken dat dat niet mogelijk is. De Euro's, de 'economie', gaan nog steeds voor.

Maar eigenlijk zou ik dit terrorisme liever niet gepolitiseerd willen zien in het verdelende traditionele rechts links spectrum. Elkaar de schuld geven is dikwijls eerder een dooddoener om niet te overleggen en uiteindelijk niets te doen behalve wat onrealistische simplistische onuitvoerbare stoere praat te verkopen.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 november 2015 om 15:10.
Johan Bollen is offline  
Oud 15 november 2015, 15:14   #12
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
'rechts' verdient geld aan het wahabisme.
Ik ben vrij rechts, maar moet mijn eerste cheque van de arabische kleuterneukers nog zien.

Ook zionistische cheques heb ik nog nooit ontvangen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 15 november 2015, 15:20   #13
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Jaja, je moet eens kijken welke wreedheden IS aanricht bij de burgerbevolking... en dan zouden ze hier komen moorden als vergelding voor onschuldige burgerslachtoffers ?
Denkt men nu echt dat het volk hier helemaal onnozel is ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline  
Oud 15 november 2015, 15:22   #14
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik ben vrij rechts, maar moet mijn eerste cheque van de arabische kleuterneukers nog zien.

Ook zionistische cheques heb ik nog nooit ontvangen.
Je bent van het soort rechts dat zich laat vangen in het net van de elite vermoed ik.
__________________

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 15 november 2015, 15:29   #15
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Jaja, je moet eens kijken welke wreedheden IS aanricht bij de burgerbevolking... en dan zouden ze hier komen moorden als vergelding voor onschuldige burgerslachtoffers ?
Denkt men nu echt dat het volk hier helemaal onnozel is ?
Wat IS doet (afvalligen/allahs vijanden vermoorden) is volledig conform allahs richtlijnen.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 15 november 2015, 15:31   #16
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je bent van het soort rechts dat zich laat vangen in het net van de elite vermoed ik.
Ben je nu bereid je statement te kwalificeren tot 'sommigen ter rechterzijde"?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 15 november 2015, 15:33   #17
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Wat IS doet (afvalligen/allahs vijanden vermoorden) is volledig conform allahs richtlijnen.
Daarom ook belachelijk om te stellen dat ze hier ongelovigen komen vermoorden uit wraak voor burgerslachtoffers in Syrië...
Of te impliceren dat dit zou stoppen als Europese militairen het Syrisc/Irakees conflict zouden verlaten.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 15 november 2015 om 15:33.
Zucht is offline  
Oud 15 november 2015, 15:36   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Als de Koran verspreid mag worden, moet alles kunnen. Zelfs Mein Kampf of Breivik zijn manifest in een grote krant.
Volledig akkord.
Totale vrijheid van meningsuiting voor iedereen.
Dan kan je de smeerlappen ook beter lokaliseren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 15 november 2015, 15:40   #19
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Europese islam ? Dat door 'progressieven' uitgedacht sprookje.



En wahabisme alsof enkel wahabisme het probleem is.
De meeste Europeanen zijn klaar met de jihadisten, salafisten, wahabisten en alle andere vormen van de politieke islam. Mag ik dit zeggen?

‘Mag ik dit zeggen’, was een van de sterkste zinnen die ooit wijlen Theo van Gogh heeft geschreven in een column. Omdat we niet meer weten wat we wel of niet mogen zeggen.
demonen is offline  
Oud 15 november 2015, 19:33   #20
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Er bestaat geen gematigde islam....
ilfalco is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be