Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 29 juli 2016, 08:54   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.527
Standaard Protest tegen Dyab Abou Jahja in Zomergasten (NPO3)!?

Joodse organisaties protesteren in een advertentie in Trouw tegen de uitzending van een aflevering van Zomergasten door de VPRO a.s. zondag (31-7) waarin Abou Jahjah de gelegenheid krijgt zijn gedachtegoed over de islam in Europa uiteen te zetten en te ondersteunen met beeldmateriaal. Ze hebben tevens aangifte gedaan en willen dat de uitzending wordt verboden. Ik ben ook stom verbaasd dat deze man uitgenodigd is, want tot op heden zijn alleen algemeen gerespecteerde mensen, vaak wetenschappers met een grote verdienste voor de samenleving, gevraagd voor dit programma. Als de uitzending door gaat, wat dan? Kijken, of de VPRO boycotten en abonnement op de gids opzeggen?
De Volkskrant. De omstreden publicist Dyab Abou Jahjah is op zondag 31 juli de eerste van zes Zomergasten van dit seizoen bij de VPRO. De omroep kondigde hem zaterdag als laatste aan, nadat begin deze week bekend was geworden dat premier Mark Rutte de rij sluit op zondag 4 september.

De in Brussel woonachtige Abou Jahjah was oprichter van de inmiddels opgedoekte Arabisch-Europese Liga (AEL). Zomergasten-presentator Thomas Erdbrink noemt hem onder meer 'een invloedrijke stem in het debat over immigratie en burgerrechten in België'. Aan de hand van beeldfragmenten wil Abou Jahjah inzicht geven in zijn ideeën en idealen.

De geboren Libanees is omstreden vanwege zijn extreme standpunten. Ook bij het uitkomen van zijn nieuwste boek Pleidooi voor radicalisering op 15 september bij De Bezige Bij, zorgt hij al voor verschijning voor controverse. Enkele schrijvers, onder wie Leon de Winter, Jessica Durlacher en Tommy Wieringa kondigden aan de uitgeverij te verlaten als het werk van de activist wordt gepubliceerd. 'Zijn ze helemaal gek geworden', zoals De Winter het destijds verwoordde op social media.

Laatst gewijzigd door Piero : 29 juli 2016 om 08:59.
Piero is offline  
Oud 29 juli 2016, 09:48   #2
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Uitleg: Silly Season.
In 't Vloms: komkommertijd.
In 't Nederlands: kweetni
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 29 juli 2016, 10:25   #3
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Hoe durft De Morgen deze aanval op een troetel van links publiceren?

http://www.demorgen.be/opinie/abou-j...uter-bbd01f22/

Ik denk eerder dat De Morgen de concurrenten van De Standaard te kijk willen zetten .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 29 juli 2016, 10:40   #4
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hoe durft De Morgen deze aanval op een troetel van links publiceren?
http://www.demorgen.be/opinie/abou-j...uter-bbd01f22/

Ik denk eerder dat De Morgen de concurrenten van De Standaard te kijk willen zetten .
Hahaha
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:44   #5
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hoe durft De Morgen deze aanval op een troetel van links publiceren?

http://www.demorgen.be/opinie/abou-j...uter-bbd01f22/

Ik denk eerder dat De Morgen de concurrenten van De Standaard te kijk willen zetten .
Die mevrouw heeft meer dan gelijk!
alice is offline  
Oud 29 juli 2016, 14:15   #6
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Die mevrouw heeft meer dan gelijk!
Oef.
Dan ben ik blijkbaar toch lang niet de enige die ziet dat hij geen enkel schrijftalent heeft.
Misschien rekent hij er op om zijn uiterst krankzinnige en debiele pulp hier te kunnen slijten bij de aanhangers van dictator Erdogan want anders krijgt hij volgens mij geen 500 exemplaren verkocht.
En die 500 exemplaren dat is dan nog om hem daarna eens deftig te kunnen uitlachen.
Pericles is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:20   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Joodse organisaties protesteren in een advertentie in Trouw tegen de uitzending van een aflevering van Zomergasten door de VPRO a.s. zondag (31-7) waarin Abou Jahjah de gelegenheid krijgt zijn gedachtegoed over de islam in Europa uiteen te zetten en te ondersteunen met beeldmateriaal. Ze hebben tevens aangifte gedaan en willen dat de uitzending wordt verboden. Ik ben ook stom verbaasd dat deze man uitgenodigd is, want tot op heden zijn alleen algemeen gerespecteerde mensen, vaak wetenschappers met een grote verdienste voor de samenleving, gevraagd voor dit programma. Als de uitzending door gaat, wat dan? Kijken, of de VPRO boycotten en abonnement op de gids opzeggen?
De Volkskrant. De omstreden publicist Dyab Abou Jahjah is op zondag 31 juli de eerste van zes Zomergasten van dit seizoen bij de VPRO. De omroep kondigde hem zaterdag als laatste aan, nadat begin deze week bekend was geworden dat premier Mark Rutte de rij sluit op zondag 4 september.

De in Brussel woonachtige Abou Jahjah was oprichter van de inmiddels opgedoekte Arabisch-Europese Liga (AEL). Zomergasten-presentator Thomas Erdbrink noemt hem onder meer 'een invloedrijke stem in het debat over immigratie en burgerrechten in België'. Aan de hand van beeldfragmenten wil Abou Jahjah inzicht geven in zijn ideeën en idealen.

De geboren Libanees is omstreden vanwege zijn extreme standpunten. Ook bij het uitkomen van zijn nieuwste boek Pleidooi voor radicalisering op 15 september bij De Bezige Bij, zorgt hij al voor verschijning voor controverse. Enkele schrijvers, onder wie Leon de Winter, Jessica Durlacher en Tommy Wieringa kondigden aan de uitgeverij te verlaten als het werk van de activist wordt gepubliceerd. 'Zijn ze helemaal gek geworden', zoals De Winter het destijds verwoordde op social media.
Abou Jahjah is een stuk krapuul v.d. ergste soort.
De media gebruiken hem om sensatie te verkopen.
Welke advokaat vindt er een juridische spitsvondigheid om hem terug naar Libanon te sturen ?
Boduo is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:50   #8
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Oef.
Dan ben ik blijkbaar toch lang niet de enige die ziet dat hij geen enkel schrijftalent heeft.
Misschien rekent hij er op om zijn uiterst krankzinnige en debiele pulp hier te kunnen slijten bij de aanhangers van dictator Erdogan want anders krijgt hij volgens mij geen 500 exemplaren verkocht.
En die 500 exemplaren dat is dan nog om hem daarna eens deftig te kunnen uitlachen.
Wat een verwijt. Dat iemand geen schrijftalent heeft.

Dat geldt hier voor minstens 50% van het forum, maar dat ergert u dan helemaal niet. Het is nu ook niet dat uw bijdragen vragen om een nominatie voor de nobelprijs literatuur. Niet?

Ik ben nog altijd van mening dat 'Ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen tot mijn dood verdedigen' . Komt eigenlijk niet van Voltaire, maar soit, u begrijpt de bedoeling. Of nee wacht, u begrijpt de bedoeling helemaal niet!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 juli 2016 om 16:03.
geertvdb is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:53   #9
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Als er iemand op tv komt die ik werkelijk niet kan uitstaan, dan kijk ik niet.

Wat voor zelfkwellers zijn die briefschrijvers?

Benepen censoren.
dalibor is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:57   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat een verwijt. Dat iemand geen schrijftalent heeft.

Dat geldt hier voor minstens 50% van het forum, maar dat ergert u dan helemaal niet. Het is nu ook niet dat uw bijdragen vragen om een nominatie voor de nobelprijs literatuur. Niet?

Ik bent nog altijd van mening dat 'Ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen tot mijn dood verdedigen' . Komt eigenlijk niet van Voltaire, maar soit, u begrijpt de bedoeling. Of nee wacht, u begrijpt de bedoeling helemaal niet!
Ik bent ???
Boduo is offline  
Oud 29 juli 2016, 16:00   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat een verwijt. Dat iemand geen schrijftalent heeft.

Dat geldt hier voor minstens 50% van het forum, maar dat ergert u dan helemaal niet. Het is nu ook niet dat uw bijdragen vragen om een nominatie voor de nobelprijs literatuur. Niet?

Ik bent nog altijd van mening dat 'Ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen tot mijn dood verdedigen' . Komt eigenlijk niet van Voltaire, maar soit, u begrijpt de bedoeling. Of nee wacht, u begrijpt de bedoeling helemaal niet!
Dat hoeft hier niet.
Niemand pretendeert hier een schrijver te zijn.
Hij wel en hij heeft geen enkel talent of toch alvast niet beduidend meer dan het doorsnee lid hier op dit forum.
Pericles is offline  
Oud 29 juli 2016, 16:03   #12
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat hoeft hier niet.
Niemand pretendeert hier een schrijver te zijn.
Hij wel en hij heeft geen enkel talent of toch alvast niet beduidend meer dan het doorsnee lid hier op dit forum.
Voor mij is een schrijver iemand die schrijft. Dat hoeft niet goed te zijn.

In dezelfde zin is Koen Wauters een zanger en Alex Agnew een standup comedian.
dalibor is offline  
Oud 29 juli 2016, 16:08   #13
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat hoeft hier niet.
Niemand pretendeert hier een schrijver te zijn.
Hij wel en hij heeft geen enkel talent of toch alvast niet beduidend meer dan het doorsnee lid hier op dit forum.
En waar om is het erg dat hij geen schrijftalent heeft? Hebt u dat ook anderen dat al verweten, of alleen hem?

En hij heeft wel degelijk schrijftalent. Hij kan perfect zijn gedachten neerpennen. Ik ben het persoonlijk met 95% van wat hij schrijft oneens. Maar dat doet niets af aan zijn schrijftalent.

Maar in tegenstelling tot u ergert het mij niet om ideeën te lezen die niet stroken met mijn opvattingen. Ik vind het eigenlijk zeer vreemd dat mensen zich ergeren aan andere meningen.
We hebben wel al vrijheid van meningsuiting, zelfs verzekerd in de grondwet, maar in de geesten van veel forummers hier is dat nog een obscuur begrip....
geertvdb is offline  
Oud 29 juli 2016, 16:09   #14
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik bent ???
Maar wat zijt gij een flinke jongen zeg! Een dt fout gevonden!!

Uw moeder gaat zo trots op u zijn nu!
geertvdb is offline  
Oud 29 juli 2016, 16:10   #15
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Voor mij is een schrijver iemand die schrijft. Dat hoeft niet goed te zijn.

In dezelfde zin is Koen Wauters een zanger en Alex Agnew een standup comedian.
Ik vraag me toch wel af wie zijn boeken koopt.
Volgens mij alleen recensenten om daarna de inhoud ervan in hun commentaren tot pulp te vermalen.
Pericles is offline  
Oud 29 juli 2016, 16:29   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat een verwijt. Dat iemand geen schrijftalent heeft.

Dat geldt hier voor minstens 50% van het forum, maar dat ergert u dan helemaal niet. Het is nu ook niet dat uw bijdragen vragen om een nominatie voor de nobelprijs literatuur. Niet?

Ik ben nog altijd van mening dat 'Ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen tot mijn dood verdedigen' . Komt eigenlijk niet van Voltaire, maar soit, u begrijpt de bedoeling. Of nee wacht, u begrijpt de bedoeling helemaal niet!
Schrijft dan 50% van het forum voor een krant?
Bobke is offline  
Oud 29 juli 2016, 16:53   #17
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Schrijft dan 50% van het forum voor een krant?
Nee, dat beweer ik toch helemaal niet. Maar als ge iemand verwijt dat hij geen schrijftalent heeft, doe dat voor iedereen, of voor niemand. Zo een dom verwijt.

Als de Standaard Jahjah aanneemt om columns laat schrijven, dan is dat toch de keuze van de Standaard. Dan moet hij daar maar gaan klagen hé!

En ge weet heel goed, het gaat niet om zijn schrijftalent. Hij haat Jahjah omdat hij een 'andere' mening heeft. En elk excuus is genoeg om een andere mening het zwijgen op te leggen.
geertvdb is offline  
Oud 29 juli 2016, 16:55   #18
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik vraag me toch wel af wie zijn boeken koopt.
Volgens mij alleen recensenten om daarna de inhoud ervan in hun commentaren tot pulp te vermalen.
Ja, en dan?

Iedereen mag toch boeken schrijven? Of niet?

Niemand die u verplicht om die boeken te kopen, hé?
geertvdb is offline  
Oud 29 juli 2016, 17:07   #19
Waterglas
Partijlid
 
Waterglas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2016
Berichten: 288
Standaard

Federatief Joods Nederland zou een éénmansclub zijn van Herman Loonstein, een advocaat (en ritueel besnijder) die wel vaker aanklacht wegens antisemitisme indient. Wie of wat "Tradition is Our Future" is weet ik niet, geen info gevonden.
Waterglas is offline  
Oud 29 juli 2016, 17:09   #20
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik vraag me toch wel af wie zijn boeken koopt.
Zijn aanhangers.
alberto is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be