Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2007, 15:58   #21
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Als je weet dat de aarde beter af is met een minimum aan mensen, hoe kan je dan een bevolkingsexplosie subsidieren en promoten?
Temeer als je weet dat de kost van kinderbijslag even groot is dan de werkloosheidsvergoeding en de allochtone bevolking, met zijn discriminerende en halsstarrige cultuur, de grootste afnemer is op onze bodem!!!!
Ik ben tegen kindergeld, maar als je naar alle vruchtbaarheidscijfers kijkt, kun je vaststellen dat er van die bevolkingsexplosie maar weinig in huis komt, hé.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:00   #22
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Liever een bevolkingsexplosie dan een exploderende bevolking, zoals in Irak.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:00   #23
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
...dat ik volledig akkord ben met de stelling dat de mens beter af zou zijn mocht het bevolkingsaantal wat afnemen in plaats van constant aan te groeien.
Behalve de mensen die er niet meer zijn, bedoel je?

Er is trouwens geen bovengrens aan de draagkracht van de aarde. Het is mogelijk om middels nieuwe technologie de totale 'voetafdruk' van de mensheid constant te houden of zelfs te reduceren terwijl de bevolking toeneemt.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:08   #24
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Als je weet dat de aarde beter af is met een minimum aan mensen, hoe kan je dan een bevolkingsexplosie subsidieren en promoten?
Temeer als je weet dat de kost van kinderbijslag even groot is dan de werkloosheidsvergoeding en de allochtone bevolking, met zijn discriminerende en halsstarrige cultuur, de grootste afnemer is op onze bodem!!!!
Het verheugt me ten zeerste dat de titel van uw onderwerp een paraphrase is van de titel van één mijner onderwerpen.

Ik neem aan dat u allicht akkoord kunt gaan met punt 6 van mijn onconventioneel alternatief maatschappelijk twintigpuntenprogramma.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 19:10   #25
Aaron
Vreemdeling
 
Aaron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik ben tegen kindergeld, maar als je naar alle vruchtbaarheidscijfers kijkt, kun je vaststellen dat er van die bevolkingsexplosie maar weinig in huis komt, hé.
Van die bevolkinsexplosie komt er inderdaad maar weinig in huis, het geboortecijfer is niet zeer hoog in België. Maar ik snap niet waarom je tegen kindergeld bent. Hoe kun je daar tegen zijn? Voor velen is het de enige manier om een kind hebben betaalbaar te houden. Je kunt mensen het geluk niet afpakken een kind te hebben.
Aaron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 19:22   #26
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Mocht er vandaag opnieuw een bevolkingsexplosie zijn in België, dan zitten we binnen 60-65 jaar opnieuw met dezelfde vergrijzingsproblematiek.
Er van uitgaande dat die bevolkingsexplosie gepaard gaat met inferieur sperma zoals nu.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 19:25   #27
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron Bekijk bericht
Van die bevolkinsexplosie komt er inderdaad maar weinig in huis, het geboortecijfer is niet zeer hoog in België. Maar ik snap niet waarom je tegen kindergeld bent. Hoe kun je daar tegen zijn? Voor velen is het de enige manier om een kind hebben betaalbaar te houden. Je kunt mensen het geluk niet afpakken een kind te hebben.

Da's jaloezie he, ze voelen zich beter dan een ander maar kunnen zich amper voortplanten en ja dan zijn plots degene die dat wel kunnen de boosdoener. Als het gaat over andere religies dan vergeten we steeds dat onze eigen religie ons zelfs verplicht van vrouwen babymachines te maken.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 19:28   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Laten we het simpel stellen.

Landen mét kindergeld hebben géén bevolkinsexplosie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 19:43   #29
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik ben tegen kindergeld, maar als je naar alle vruchtbaarheidscijfers kijkt, kun je vaststellen dat er van die bevolkingsexplosie maar weinig in huis komt, hé.
op een halve eeuw van 3,5 naar 7 miljard, 't is maar hoe je het bekijkt.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 19:47   #30
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Behalve de mensen die er niet meer zijn, bedoel je?

Er is trouwens geen bovengrens aan de draagkracht van de aarde. Het is mogelijk om middels nieuwe technologie de totale 'voetafdruk' van de mensheid constant te houden of zelfs te reduceren terwijl de bevolking toeneemt.
Als dat je overtuiging is, staan onze ideeen denk ik te ver uiteen om hier nog verder op door te gaan.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 19:52   #31
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron Bekijk bericht
Van die bevolkinsexplosie komt er inderdaad maar weinig in huis, het geboortecijfer is niet zeer hoog in België. Maar ik snap niet waarom je tegen kindergeld bent. Hoe kun je daar tegen zijn? Voor velen is het de enige manier om een kind hebben betaalbaar te houden. Je kunt mensen het geluk niet afpakken een kind te hebben.
Leuk te zien dat iemand die voor groen is er geen graten in ziet dat het aantal mensen toeneemt.
Dit terwijl groen ondertussen wel constant allerlei maatregelen bepleit die de natuur zou moeten beschermen.
Minder mensen is de beste remedie voor meer natuur nochtans, is dat dan zo moeilijk te begrijpen ?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 19:56   #32
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Da's jaloezie he, ze voelen zich beter dan een ander maar kunnen zich amper voortplanten en ja dan zijn plots degene die dat wel kunnen de boosdoener. Als het gaat over andere religies dan vergeten we steeds dat onze eigen religie ons zelfs verplicht van vrouwen babymachines te maken.
Minder mensen is een zegen voor de natuur.
Meer mensen is een probleem voor natuur en mens.
Vrij simpel.
Meer moet je er niet achter zoeken.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 19:59   #33
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
op een halve eeuw van 3,5 naar 7 miljard, 't is maar hoe je het bekijkt.

En waar is die explosie het hardst te merken? Ver van uw bed in china! De cijfers die je aanhaalt kan je totaal niet afspiegelen op belgie. Buitenlanders houden ons bevolkingsaantal in evenwicht. Ze doen het alvast niet exploderen hier ten plaatse. Als je voor een onafhankelijk vlaanderen strijd moet je wel verzekeren dat er ook nog vlamingen zijn om dat vlaanderen te bevolken. Want zoals het er nu uitziet bereiden we gewoon een open landschap voor de chinezen klaar.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 20:01   #34
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Laten we het simpel stellen.

Landen mét kindergeld hebben géén bevolkinsexplosie.

Mondiaal op een halve eeuw van 3,5 naar 7 miljard.

Per land kan de situatie sterk verschillen, toch dacht ik dat kindergeld bedoeld was om het kweken van kinderen te stimuleren.
Je zou bijna gaan denken dat het omgekeerd bedoeld is.
Kindergeld is ook geen probleem als de verdeling maar goed gebeurd.
"Hoe groter het nest, hoe groter de voordelen" is onzin in de huidige context. En dat is spijtig genoeg nog steeds hier het systeem.

Laatst gewijzigd door satiper : 18 juli 2007 om 20:01.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 20:07   #35
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
En waar is die explosie het hardst te merken? Ver van uw bed in china! De cijfers die je aanhaalt kan je totaal niet afspiegelen op belgie. Buitenlanders houden ons bevolkingsaantal in evenwicht. Ze doen het alvast niet exploderen hier ten plaatse. Als je voor een onafhankelijk vlaanderen strijd moet je wel verzekeren dat er ook nog vlamingen zijn om dat vlaanderen te bevolken. Want zoals het er nu uitziet bereiden we gewoon een open landschap voor de chinezen klaar.
De chinezen vegen reeds behoorlijk voor eigen deur met hun 1 kind politiek. Voor mijn part gaan ze zelfs veel te drastisch te werk.

Als ieder voor eigen deur veegt blijft de buurt netjes.

Voor je aan afbouw begint (als dit al nodig is) eerst stabilisatie.
Daar zijn we mondiaal echt wel aan toe.
Als wij in Belgie het goede voorbeeld geven kunnen anderen wellicht ons goede voorbeeld volgen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 20:27   #36
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Als je weet dat de aarde beter af is met een minimum aan mensen, hoe kan je dan een bevolkingsexplosie subsidieren en promoten?
Temeer als je weet dat de kost van kinderbijslag even groot is dan de werkloosheidsvergoeding en de allochtone bevolking, met zijn discriminerende en halsstarrige cultuur, de grootste afnemer is op onze bodem!!!!
Dat bijslagske, net genoeg om eens naar de Carrefout te gaan, is vééél lager dan het leefloon. Er is dus geen gevaar voor een werkloosheidsval. Goed geprobeerd, maar u zult nog veel bokes moeten eten.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 20:39   #37
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
En waar is die explosie het hardst te merken? Ver van uw bed in china! De cijfers die je aanhaalt kan je totaal niet afspiegelen op belgie. Buitenlanders houden ons bevolkingsaantal in evenwicht. Ze doen het alvast niet exploderen hier ten plaatse. Als je voor een onafhankelijk vlaanderen strijd moet je wel verzekeren dat er ook nog vlamingen zijn om dat vlaanderen te bevolken. Want zoals het er nu uitziet bereiden we gewoon een open landschap voor de chinezen klaar.
Het bevolkingscijfer in Vlaanderen mag van mij gerust dalen, we mogen niet vergeten dat Vlaanderen een van de dichtsbevolkte regios ter wereld is.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 20:39   #38
Amaj
Burgemeester
 
Amaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Het verheugt me ten zeerste dat de titel van uw onderwerp een paraphrase is van de titel van één mijner onderwerpen.

Ik neem aan dat u allicht akkoord kunt gaan met punt 6 van mijn onconventioneel alternatief maatschappelijk twintigpuntenprogramma.
Ik kan eigenlijk akkoord gaan met 19 van de 20 punten.....
Punt 4 (overwerk) is een beetje een probleem.
Tweeverdieners hebben nu al te weinig tijd en het "en masse" overwerken kan ook de job van een werkloze inpikken + de medische gevolgen en risicos.... (slapende vrachtwagenchauffeur bvb ...).
Dus eventueel ja voor punt 4 maar dan toch alleszins wat strikter gereglementeerd....
Bij punt 20 zou ik niet enkel het vak godsdienst afschaffen maar gewoon alles wat met godsdienst te maken heeft verbieden. GEEN subsidies meer voor priesters, imams, kerken, moskeen en andere bedrieglijke zever en haatverspreiders. Zij die van deze diensten gebruik willen maken moeten het maar zelf met hun eigen geld bekostigen.

Laatst gewijzigd door Amaj : 18 juli 2007 om 20:52.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 23:41   #39
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron Bekijk bericht
Van die bevolkinsexplosie komt er inderdaad maar weinig in huis, het geboortecijfer is niet zeer hoog in België. Maar ik snap niet waarom je tegen kindergeld bent. Hoe kun je daar tegen zijn? Voor velen is het de enige manier om een kind hebben betaalbaar te houden. Je kunt mensen het geluk niet afpakken een kind te hebben.
Kindergeld komt niet uit de lucht vallen. Het wordt ook door iémand betaald. Degenen die uiteindelijk altijd het gelag betalen, zijn uiteindelijk de consumenten - dus ook de mensen die kinderen opvoeden.
Kindergeld wordt betaald via belastingen, en die belastingen zorgen er steeds voor dat inkomens lager zijn of prijzen hoger of een combinatie van die dingen. Kortom, dat de koopkracht lager is. Maar nog los daarvan is het niet moreel dat mensen moeten betalen voor andermans kinderen, denk ik. Ik zou het alvast niet moreel vinden dat anderen (zelfs mensen die géén kinderen hebben) moeten betalen om mijn kinderwens te financieren.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 23:43   #40
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Als dat je overtuiging is, staan onze ideeen denk ik te ver uiteen om hier nog verder op door te gaan.
Begrijp me niet verkeerd: er is hier en nu weldegelijk een bovengrens, een maximale draagkracht. Dat is duidelijk.

Maar als je kijkt naar tienduizend jaar geleden: wat was toén de draagkracht van de aarde? Hoeveel mensen kon de aarde toen in stand houden? Een handjevol.

Het is door technologische vooruitgang dat we steeds meer mensen in leven kunnen houden met wat er op deze planeet zoal te vinden is. In principe is er geen bovengrens aan die technologische vooruitgang (bv. in de landbouw) en dus zie ik niet echt redenen tot paniek.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be