Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2012, 08:40   #2141
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Een koepel er over en afwachten ? Is dat niet een beetje zoals een pleister over een etterende zweer ? Dan zie je de etter niet meer, maar genezen is het zeker niet...
En wat als een nieuwe aardbeving /Tsunami uw fameuze koepel omverkwakt morgen, of binnen tien jaar ? Of twintig jaar ?
In feite is dat als een reanimatietoestel bij een comapatient. Je houdt de boel kunstmatig in leven tot je eraan kunt werken of tot de toestand stabiliseert ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 14:34   #2142
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.455
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik denk dat de kracht van de natuur onmeetbaar is. Als ze nu een koepel bouwen die aan een tsunami van dezelfde kracht als de laatste weerstaat is dat heel goed natuurlijk. Maar wat als er eentje komt die een ietsiepietsie machtiger is?
Ik vind dat er een moment komt dat je moet toegeven dat je met te gevaarlijke dingen bezig bent, voor het te laat is.
Zelfs kinderen weten dat. Die spelen soms met lucifers, en als ze dan hun vingers verbranden passen ze daarna beter op. Allee, de intelligente kinderen toch. De dommerikken, die leren niet van hun ervaringen, die klungelen gewoon verder, alsof er niets aan de hand is.
Moed hebben is goed, maar overmoed is schadelijk.
En dan is de vraag, tegen wat moet zo'n kerncentrale dan wel beveiligd zijn? Uiteindelijk, wat is de "toegevoegde waarde" van de kapotte centrale in Fukushima ten opzichte van de "orginele waarde" van de dubbelramp die de hele omgeving heeft vernield.


Tegen een Chicxulub asteroïde inslag is nogal overtrokken.

Dan heb je een beveiligde kerncentrale in een verwoeste wereld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 15:35   #2143
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dan is de vraag, tegen wat moet zo'n kerncentrale dan wel beveiligd zijn? Uiteindelijk, wat is de "toegevoegde waarde" van de kapotte centrale in Fukushima ten opzichte van de "orginele waarde" van de dubbelramp die de hele omgeving heeft vernield.


Tegen een Chicxulub asteroïde inslag is nogal overtrokken.

Dan heb je een beveiligde kerncentrale in een verwoeste wereld.
Dus omdat er elke 100 miljoen jaren ongeveer een meteoor op aarde neerstort moeten we nergens voor oppassen ?
Een kerncentrale heeft voor te beginnen niet gebouwd te worden in een gebied zoals Japan, sterk onderhevig aan aardbevingen. Dat is zoals een openlucht-porseleinwinkel opendoen midden in een reservaat voor olifanten. Maar dan véél gevaarlijker, want als die Jappen hun centrale nu instort, gaat de hele wereld " meegenieten ".
Zeg nu eens eerlijk, hoelang bestond de menselijke beschaving reeds voor dat er atoomcentrales uitgevonden werden ? Hebben wij dat nu écht allemaal nodig ?
Al die technologische snufjes, computers, TV en gsm inbegrepen, ik kan gerust zonder hoor. Als dit mij ervan verzekert dat er geen atoomcentrale naast mij in de lucht vliegt, of doorsmelt, of in brand vliegt...
Ik vind dat we er meer last van hebben dan plezier.
Het mag gerust allemaal wat minder zijn van mij, wat simpeler, wat minder luxe.
Maar ik niet alleen natuurlijk :Iedereen.
Anders verandert dat niets.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 15:37   #2144
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
In feite is dat als een reanimatietoestel bij een comapatient. Je houdt de boel kunstmatig in leven tot je eraan kunt werken of tot de toestand stabiliseert ?
Jaja, en als er binnen 20 jaar geen geld meer is om het boeltje te onderhouden en in de gaten te houden ? Wat dan ? Dan laten ze het links liggen tot het uitéén valt, en dat vervuild dan de hele wereld.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 16:01   #2145
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Dus omdat er elke 100 miljoen jaren ongeveer een meteoor op aarde neerstort moeten we nergens voor oppassen ?
Een kerncentrale heeft voor te beginnen niet gebouwd te worden in een gebied zoals Japan, sterk onderhevig aan aardbevingen. Dat is zoals een openlucht-porseleinwinkel opendoen midden in een reservaat voor olifanten. Maar dan véél gevaarlijker, want als die Jappen hun centrale nu instort, gaat de hele wereld " meegenieten ".
Zeg nu eens eerlijk, hoelang bestond de menselijke beschaving reeds voor dat er atoomcentrales uitgevonden werden ? Hebben wij dat nu écht allemaal nodig ?
Al die technologische snufjes, computers, TV en gsm inbegrepen, ik kan gerust zonder hoor. Als dit mij ervan verzekert dat er geen atoomcentrale naast mij in de lucht vliegt, of doorsmelt, of in brand vliegt...
Ik vind dat we er meer last van hebben dan plezier.
Het mag gerust allemaal wat minder zijn van mij, wat simpeler, wat minder luxe.
Maar ik niet alleen natuurlijk :Iedereen.
Anders verandert dat niets.
Wat, de moderne vrije beschaving? nog geen 100 jaar. Als je maar een kleine inboeting wil doen op het vlak van luxe, dan nog geen 20 jaar.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 16:41   #2146
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.455
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Dus omdat er elke 100 miljoen jaren ongeveer een meteoor op aarde neerstort moeten we nergens voor oppassen ?
Je kan er verdorie toch geen reet aan verhelpen. Tenzij we nu fors gaan investeren in ruimtevaartechnologie die nu met moeite bleeding edge genaamd kan worden.
Citaat:
Een kerncentrale heeft voor te beginnen niet gebouwd te worden in een gebied zoals Japan, sterk onderhevig aan aardbevingen.
Hoeveel van de getroffen kerncentrales in die zeer hevige aardbeving en bovengemiddelde tsunamie zijn er stuk gegaan aan de directe gevolgen van die rampen? Geen, de 3 reactoren in Fukushima zijn kapot gegaan omdat de mensen er gewoon niet op tijd bijwaren met het juiste materiaal. Dat gaat geen 2de keer meer voorvallen. We leren echt wel bij.

Citaat:
Dat is zoals een openlucht-porseleinwinkel opendoen midden in een reservaat voor olifanten.
Met de juiste technologie is ook dat geen probleem. het kan zo simpel zijn als de juiste peper-oplossing rondstrooien.
Citaat:
Maar dan véél gevaarlijker, want als die Jappen hun centrale nu instort, gaat de hele wereld " meegenieten ".
Net zoals de hele wereld meegenoot van Tjernobyl? Net zoals de hele wereld meegenoot van de bovengrondse kernproeven.
Nu lopen we hier allemaal op onze tentakels ipv benen, zoals onze grootouders.
Citaat:
Zeg nu eens eerlijk, hoelang bestond de menselijke beschaving reeds voor dat er atoomcentrales uitgevonden werden ?
Hangt er van af wat U als beschaving beschrijft. Maar ik wens te verwijzen naar de industriele revolutie als de start van de huidige beschaving.
Citaat:
Hebben wij dat nu écht allemaal nodig ?
Al die technologische snufjes, computers, TV en gsm inbegrepen, ik kan gerust zonder hoor.
We kunnen gerust zonder hoor. Op 2 voorwaarden. De wereldbevolking terugkatapulteren tot het niveau van de 7de eeuw, zowel in aantal als beschikbare technologie.

Geef mijn portie maar aan fikkie. Ik wil mijn GSM (tablet, met vele andere functies), ik wil mijn draaibank, mijn freesmachine, mijn lasapparaat, de afwasmachine, ijskast en diepvries, wasmachine en droger enzoverder enzoverder.

Citaat:
Als dit mij ervan verzekert dat er geen atoomcentrale naast mij in de lucht vliegt, of doorsmelt, of in brand vliegt...
Mogen we hetzelfde verwachten van aardgas-installaties?
Citaat:
Ik vind dat we er meer last van hebben dan plezier.
Uw persoonlijke mening is uw persoonlijke mening. Maar dat doet wel niks af aan de feiten. Per Gigawatt-uur is kernenergie de meest mensvriendelijke energiewinningsmethode, en dat kan zelfs greenpeace met de doemsdag scenario's niet onkennen.
Citaat:
Het mag gerust allemaal wat minder zijn van mij, wat simpeler, wat minder luxe.
Awel, ga naar de hoofdkast van de electriciteit, en schakel die hoofdzekering uit. dan wordt het allemaal simpeler, minder gevaarlijk.
Citaat:
Maar ik niet alleen natuurlijk :Iedereen.
Anders verandert dat niets.
Ik verdedig mijn luxe, en niet met hand en tand, ik ben beschaafd, en heb deftige wapens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 23:38   #2147
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard



Daily Mail - Fukushima nuclear disaster was 'man-made' says damning new report
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 05:42   #2148
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.455
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Heeft al een plekje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 05:47   #2149
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Heeft al een plekje.
Had het reeds opgemerkt en tevens gelezen. Thanks.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 15:16   #2150
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Krafwerk is tegen kernkraftwerk, No nukes 2012.

Oa. Kraftwerk en Sakamoto namen deel aan een groots concert tegen kernenergie in Japan.

APF - Sakamoto, Kraftwerk headline anti-nuclear concert
Japanese and foreign artists including iconic German group Kraftwerk performed at a mass weekend protest concert against nuclear energy inspired by Oscar-winning composer Ryuichi Sakamoto. The "No nukes 2012" event was held in the vast Makuhari Messe exhibition centre close to Tokyo. ...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 15:23   #2151
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.455
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Krafwerk is tegen kernkraftwerk, No nukes 2012.
Kraftwerk heeft het als een stempel in zijn repertoire, al sinds 1975, het betoog tegen kerncentrales ,atoombommen en aanverwante industrieën.

Telkens ze een nieuwe live show brengen, steken ze de ge-update lijst van kernongelukken in het nummer.

In de loop der jaren is die lijst niet zo spectaculair aangegroeid.

En het blijft goeie muziek.
Maar om op muziekbasis de meest veilige electriciteitsproductie-methode te gaan verketteren, is dat niet een beetje verkeerd? Op die manier kan men ook fietsen gaan belagen met wat tamtamgeklop.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 15:38   #2152
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

ale straks zijn die groene tegen Higgs energie.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 15:59   #2153
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kraftwerk heeft het als een stempel in zijn repertoire, al sinds 1975, het betoog tegen kerncentrales ,atoombommen en aanverwante industrieën.

Telkens ze een nieuwe live show brengen, steken ze de ge-update lijst van kernongelukken in het nummer.

In de loop der jaren is die lijst niet zo spectaculair aangegroeid.

En het blijft goeie muziek.
Maar om op muziekbasis de meest veilige electriciteitsproductie-methode te gaan verketteren, is dat niet een beetje verkeerd? Op die manier kan men ook fietsen gaan belagen met wat tamtamgeklop.
Ik durf ook wel eens de oude muziek van Krafwerk beluisteren.

Dat ze steeds een lijst updaten met kernongelukken daar was ik niet van op de hoogte.

Fijne muziek, dat wel.

BTW, helemaal onderaan het voorvernoemd artikel kon men het volgende lezen...

...

The proceeds from the event will be donated to the "Goodbye to nuclear power" movement which is also supported by Nobel prize-winning author Kenzaburo Oe and whistleblowing journalist Satoshi Kamata, as well as Sakamoto, who won an Academy Award for his score for "The Last Emperor".

The movement is behind a petition against nuclear power which has already attracted more than 7.5 million signatures, as well as weekly protests outside the Tokyo residence of the prime minister against the presence of reactors on Japanese territory.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 juli 2012 om 16:14.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:01   #2154
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ale straks zijn die groene tegen Higgs energie.
Denkt men met dat niet gevonden ding energie op te wekken ?

Tja, wie weet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 18:21   #2155
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

ALe hier is een 'objectieve studie' met een niet 'objectieve persrtitel'

http://www.bloomberg.com/news/2012-0...udy-finds.html

Verwachtte dodentol door fukushima 130 kankerdoden in een range van 5 - 1300
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 18:33   #2156
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ALe hier is een 'objectieve studie' met een niet 'objectieve persrtitel'

http://www.bloomberg.com/news/2012-0...udy-finds.html

Verwachtte dodentol door fukushima 130 kankerdoden in een range van 5 - 1300
130 maar ? en dan nog "kan" ("may cause"), dat is héél weinig:

Citaat:
http://www.tegenkanker.be/19_mei_200...oden_voorkomen

19 mei 2009 - Vermindering fijn stof kan in Vlaanderen jaarlijks meer dan 2000 doden voorkomen
of ...
Citaat:
“They have demonstrated there are no significant public health effects” from radiation exposure, said Evan Douple, associate chief of research at the Hiroshima Radiation Effects Research Foundation. “Their best estimate of 130 cancer deaths in Japan would be lost in the background wash of the hundreds of thousands of cancer deaths that would be occurring in the million or so people in the population exposed.”
Hoe zou het nu in/rondom Ramsar zijn ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ramsar,_Mazandaran
Citaat:
http://www.ecolo.org/documents/docum...ty/ramsar.html

Figure 6. Two survey meters show the dose rates of 142 and 143 micro Gy/h on the wall of the bedroom of one dwelling.
Nu in Fukushima, rondom de site:
hoogste waarde Fukushima I MP7: 89 μGy/h, of 89 Mikrosievert/uur
2e Fukushima I MP8: 68 μS/h
3e Fukushima I MP6: 33 μS/h
...
bron en wat klikken :http://www.weatheronline.co.uk/weath...=radiationover
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2012 om 18:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:05   #2157
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard Fukushima Beach heropent.

Geef de Japanners een steuntje, en boek een vakantie op Fukushima beach.
Net terug open.

Fukushima opent eerste strand na kernramp

Citaat:
Een strand werd nu geopend, de andere blijven deze zomer gesloten omdat er nog zwerfvuil opgeruimd moet worden.
De andere stranden blijven dus dicht, omwille van de tsunami, niet omwile van een of ander nucleair incidentje.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:31   #2158
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.455
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ter verduidelijking. Gray en Sievert zijn niet hetzelfde in alle omstandigheden.

Maar het voornaamste verschil is de soort straling gemeten.

1 Sievert Gammastraling = Gray

1 Sievert Alfastraling = 20 Gray.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 20:41   #2159
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ter verduidelijking. Gray en Sievert zijn niet hetzelfde in alle omstandigheden.

Maar het voornaamste verschil is de soort straling gemeten.

1 Sievert Gammastraling = Gray

1 Sievert Alfastraling = 20 Gray.
Idd, thx

Staat ook onder de map (en onderaan de berekening):
http://www.weatheronline.co.uk/weath...=radiationover
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2012 om 20:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 06:27   #2160
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.455
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd, thx
Effe wat opgezocht. De meeste achtergrondstraling in Ramsar is het gevolg van radium in de heetwaterbronnen.

Radium is een alfa straler.
Ergo, die Ramsaraanse 142microgray-foro is eigenlijk "maar" 0.07 Sievert/jaar.
Nog steeds hoger dan wat een nucleair medewerker in een normale werkomgeving mag "opnemen". Daar niet van.

Caesium 137 is een beta/gamma straler. Ergo, Gray= Sievert in Fukushima.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be