Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2019, 04:27   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard Beste landbouwgrond ter wereld gaat verloren!

Citaat:
De Vlaamse landbouwgrond is in een ijltempo aan het ‘verpaarden’, leerde een opmerkelijke studie deze week. Achter de cijfers schuilt een triest verhaal. De Vlaamse luxefermette met een stoeterij knijpt de landbouw langzaam dood.Bron: De Tijd
Owee als een eenzaat die de drukte niet aankan zonevreemd woont. Het chaletje moet tegen de vlakte. Maar ondertussen kopen de rijken, die voor alles en nog wat in de stad moeten zijn en er in grote zwarte tanks naar toe puffen, alle landbouwgrond in Vlaanderen. Ze bouwen er kastelen op en zetten er paarden rond. De weldaden van de 'vrije markt'.

Ik stel voor dat de overheid als het om landbouwgrond gaat aan prijsregulatie doet en onderhandelt met landbouwers wat landbouwgrond blijft en wat wordt bebost. Alle reeds verpaarde fermettes, verkavelingen en lintbebouwing moet worden afgebroken zoals men dat met de zonevreemde vakantieverblijven deed.

Hopman De Croo dient te worden gefusilleerd wegens landverraad.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 04:52   #2
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Het is hier net The Animal Farm: hondenkennel versus stoeterij.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 05:48   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Ga eens kijken in de Affligemdreef in Aalst. Het vliegpleintje moest verdwijnen vanwege "groene zone" maar nu staat er een gigantische villa met paarden"stallen" van W. Michiels alias Chipper.
Als je (heel veel) geld hebt en de juiste connecties kan alles in dit land. Zelfs milieuambtenaren tijdelijk aan de kant schuiven tot de vergunningen rond zijn.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 07:52   #4
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ga eens kijken in de Affligemdreef in Aalst. Het vliegpleintje moest verdwijnen vanwege "groene zone" maar nu staat er een gigantische villa met paarden"stallen" van W. Michiels alias Chipper.
Als je (heel veel) geld hebt en de juiste connecties kan alles in dit land. Zelfs milieuambtenaren tijdelijk aan de kant schuiven tot de vergunningen rond zijn.
Ochot man, herinneringen golven terug van bijna vergeten: EBAL zaliger!
Heb daar vanzeleven nog geland.
Kort landingsbaantje met 'nen bult' in 't midden.
Wozdentaaid!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 07:54   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Owee als een eenzaat die de drukte niet aankan zonevreemd woont. Het chaletje moet tegen de vlakte. Maar ondertussen kopen de rijken, die voor alles en nog wat in de stad moeten zijn en er in grote zwarte tanks naar toe puffen, alle landbouwgrond in Vlaanderen. Ze bouwen er kastelen op en zetten er paarden rond. De weldaden van de 'vrije markt'.

Ik stel voor dat de overheid als het om landbouwgrond gaat aan prijsregulatie doet en onderhandelt met landbouwers wat landbouwgrond blijft en wat wordt bebost. Alle reeds verpaarde fermettes, verkavelingen en lintbebouwing moet worden afgebroken zoals men dat met de zonevreemde vakantieverblijven deed.

Hopman De Croo dient te worden gefusilleerd wegens landverraad.

Wat een jaloerse toon.
Je ben duidelijk niet op de hoogte van het feit dat binnen de landbouw en veeteel, enkele stoeterijen en luxeproducten kweek en verzorging nog rendabel zijn en dat je daarin nog op een normale manier kan werken.

Melkboeren verdienen meer met 20 paarden te stallen, dan 50 Melkdieren opbrengen en ze moeten minder hard werken en hebben een pak minder papierwerk.
Ken een varkensboer die een stal heeft omgebouw naar een kattenhotel voor zijn kleindochter. Zij verdient bijna het dubbele van hem met haar kattenhotel voor 200 katten, dan hij met zijn 250 varkens en ze moet een pak minder werken, zelden voor 7.00u uit haar bed. Heeft geen zware en dure machines nodig en geen last van de voedsel en milieu-inspectie.
De zoon van tuinbouwer heeft in de serres de productie van voedselgewassen omgezet naar sierplanten an overname van het bedrijf. Zijn vader kon financieel amper het hoofd boven water houden, hij denkt nu na 5 jaar al aan rentenieren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 08:01   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ochot man, herinneringen golven terug van bijna vergeten: EBAL zaliger!
Heb daar vanzeleven nog geland.
Kort landingsbaantje met 'nen bult' in 't midden.
Wozdentaaid!
Met den Blanik of een K7 gaan zweven. Op het veldje er naast met telegeleide vliegtuigjes spelen. De jaarlijkse vliegshow....
Nostalgie.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 08:10   #7
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Owee als een eenzaat die de drukte niet aankan zonevreemd woont. Het chaletje moet tegen de vlakte. Maar ondertussen kopen de rijken, die voor alles en nog wat in de stad moeten zijn en er in grote zwarte tanks naar toe puffen, alle landbouwgrond in Vlaanderen. Ze bouwen er kastelen op en zetten er paarden rond. De weldaden van de 'vrije markt'.

Ik stel voor dat de overheid als het om landbouwgrond gaat aan prijsregulatie doet en onderhandelt met landbouwers wat landbouwgrond blijft en wat wordt bebost. Alle reeds verpaarde fermettes, verkavelingen en lintbebouwing moet worden afgebroken zoals men dat met de zonevreemde vakantieverblijven deed.

Hopman De Croo dient te worden gefusilleerd wegens landverraad.
De overheid moet dus volgens u gaan onderhandelen met de landbouwers over landbouwgrond. Gij zijt precies ook niet op de hoogte van het feit dat landbouwers vooral grond pachten, maar weinig in eigen bezit hebben?

Zouden die onderhandelingen niet beter met de eigenaars gevoerd worden?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 08:41   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De overheid moet dus volgens u gaan onderhandelen met de landbouwers over landbouwgrond. Gij zijt precies ook niet op de hoogte van het feit dat landbouwers vooral grond pachten, maar weinig in eigen bezit hebben?

Zouden die onderhandelingen niet beter met de eigenaars gevoerd worden?
Ach, landbouwgrond kost tussen de 25.000 en 65.000€ per ha.
Veel eigenaars verhuren die dus tot ze er bouwgrond van mogen maken.
Dan hebben ze tussen de 50 en 200€ per m² of tussen 500.000 en 2.000.000€ per ha.

Maar hij spreekt hier over landbouwgrond bebossen.
Hij weet blijkbaar niet dat dit niet goedkoop is.
Kost wel snel enkele Euro's om een ha bomen te planten.
De overheden zouden beter stoppen met autowegen aan te leggen.
Alle asvalt uitbreken en daar bomen planten, kunnen heel veel bomen staan op die ruimtes.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 08:52   #9
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De overheid moet dus volgens u gaan onderhandelen met de landbouwers over landbouwgrond. Gij zijt precies ook niet op de hoogte van het feit dat landbouwers vooral grond pachten, maar weinig in eigen bezit hebben?

Zouden die onderhandelingen niet beter met de eigenaars gevoerd worden?

De eigenaar kan niet onderhandelen. Hij zal voor alles met de pachter moeten spreken. Want die heeft recht op voorkoop.
Voor de rest geen verdere commentaar. Stedenbouw is een gewild departement door bepaalde politieke families. Je kan er iemand beroven en ook anderen het geroofd geld in hunne nek smijten. Zelfs tegen de wet in.
Wat het gevolg is zien we wel in dit land.
Wat primeert is dat het ene plezier het andere waard is.
Conclusie? Trek deze zelf. Panda zal U wel komen ergeren als hij het nodig vindt. Hij zal U wel laten aanvoelen; indien nodig; dat je onnozel klein grut bent dat best zwijgt. Wat ik hierbij ook doe.
Parlementaire onschendbaarheid primeert trouwens op alles.
Los het dus zelf maar op.

Laatst gewijzigd door werkman : 2 september 2019 om 08:56.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 11:07   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Owee als een eenzaat die de drukte niet aankan zonevreemd woont. Het chaletje moet tegen de vlakte. Maar ondertussen kopen de rijken, die voor alles en nog wat in de stad moeten zijn en er in grote zwarte tanks naar toe puffen, alle landbouwgrond in Vlaanderen. Ze bouwen er kastelen op en zetten er paarden rond. De weldaden van de 'vrije markt'.

Ik stel voor dat de overheid als het om landbouwgrond gaat aan prijsregulatie doet en onderhandelt met landbouwers wat landbouwgrond blijft en wat wordt bebost. Alle reeds verpaarde fermettes, verkavelingen en lintbebouwing moet worden afgebroken zoals men dat met de zonevreemde vakantieverblijven deed.

Hopman De Croo dient te worden gefusilleerd wegens landverraad.
Neenee, De Croo voor de rest v. z'n leven dwangarbeid laten doen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 11:51   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het is hier net The Animal Farm: hondenkennel versus stoeterij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
qua ruimtelijke ordening en bouwtoelatingen is het woord "stoeterij" in BE een toverwoord.

dan mag alles. zoek t maar eens op.

een parlementair onderzoek naar hoe die wetgeving daarrond tot stand kwam zou leerrijker zijn dan gegarandeerd tevergeefs deze casus aan te pakken.
om nog maar te zwijgen over t feit dat de families Decroo en Coburg de grootste begunstigde zijn van EU landbouwsubsidies in BE.


pek, veren en een guillotine graag.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 september 2019 om 11:52.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 12:01   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Van paardenvlees sta je kloek.

Als straks al die wannabe rijken geen geld meer hebben om hun paard te onderhouden en te stallen gaan we er saucissen van draaien.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 12:14   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Van paardenvlees sta je kloek.

Als straks al die wannabe rijken geen geld meer hebben om hun paard te onderhouden en te stallen gaan we er saucissen van draaien.
Van die wannabe rijken mag ik hopen?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 september 2019 om 12:14.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 13:01   #14
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ach, landbouwgrond kost tussen de 25.000 en 65.000€ per ha.
Veel eigenaars verhuren die dus tot ze er bouwgrond van mogen maken.
Dan hebben ze tussen de 50 en 200€ per m² of tussen 500.000 en 2.000.000€ per ha.

Maar hij spreekt hier over landbouwgrond bebossen.
Hij weet blijkbaar niet dat dit niet goedkoop is.
Kost wel snel enkele Euro's om een ha bomen te planten.
De overheden zouden beter stoppen met autowegen aan te leggen.
Alle asvalt uitbreken en daar bomen planten, kunnen heel veel bomen staan op die ruimtes.
Bouwgrond maken van landbouwgrond? zo gemakkelijk gaat dat nu ook weer niet. Desgevallend koopt de overheid dat voor de prijs van landbouwgrond en zet dat dan pas later om naar woongebied.
Mijn schoonvader heeft ook weiden verkocht als bouwgrond. Maar die had bij de aankoop van die weiden langs de boerderij wel de prijs van bouwgrond moeten neerleggen.

Ik denk ook dat je niet zomaar van weilanden bosgebied mag maken. Dat is toch op het gewestplan niet ingekleurd als bos, maar landbouwgrond. Ik mag bv al geen kippenhok in mijn tuin zetten op het gedeelte dat ingekleurd is als landbouwgrond.

Mijn kennis die in de bosbouw zit raad trouwens het planten van bos af. Eer dat rendabel is ben je al lang dood en begraven.

Men doet hier trouwens of paardenliefhebbers allemaal rijke mensen zijn. Ik denk dat gij allemaal tientallen jaren achterloopt op de realiteit. Die aangroei van paardenweiden komt vooral omdat meer en meer gewone mensen paarden houden uit liefhebberij. Voordeel voor de eigenaar: een paardenliefhebber is geen pachter.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 13:03   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Van die wannabe rijken mag ik hopen?
Dat ook.

In onze communistische revolutie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 13:09   #16
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bouwgrond maken van landbouwgrond? zo gemakkelijk gaat dat nu ook weer niet. Desgevallend koopt de overheid dat voor de prijs van landbouwgrond en zet dat dan pas later om naar woongebied.
Mijn schoonvader heeft ook weiden verkocht als bouwgrond. Maar die had bij de aankoop van die weiden langs de boerderij wel de prijs van bouwgrond moeten neerleggen.

Ik denk ook dat je niet zomaar van weilanden bosgebied mag maken. Dat is toch op het gewestplan niet ingekleurd als bos, maar landbouwgrond. Ik mag bv al geen kippenhok in mijn tuin zetten op het gedeelte dat ingekleurd is als landbouwgrond.

Mijn kennis die in de bosbouw zit raad trouwens het planten van bos af. Eer dat rendabel is ben je al lang dood en begraven.

Men doet hier trouwens of paardenliefhebbers allemaal rijke mensen zijn. Ik denk dat gij allemaal tientallen jaren achterloopt op de realiteit. Die aangroei van paardenweiden komt vooral omdat meer en meer gewone mensen paarden houden uit liefhebberij. Voordeel voor de eigenaar: een paardenliefhebber is geen pachter.
"mag" maken is een groot woord. Zeker mag je bomen planten op agrarisch gebied. Maar het zal landbouwgebied blijven en die functie behouden.

Boomgaarden. Ik ken iemand die een paar hectare vol heeft gezet met acasias, linden, tamme kastanje, wilgen..enz...en zijn bijen daar op laat vliegen. Hij verkoopt daardoor speciale honing die hij tegen 10 euro het pot kan verpatsen. Ook dat is landbouw.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 13:25   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"mag" maken is een groot woord. Zeker mag je bomen planten op agrarisch gebied. Maar het zal landbouwgebied blijven en die functie behouden.

Boomgaarden. Ik ken iemand die een paar hectare vol heeft gezet met acasias, linden, tamme kastanje, wilgen..enz...en zijn bijen daar op laat vliegen. Hij verkoopt daardoor speciale honing die hij tegen 10 euro het pot kan verpatsen. Ook dat is landbouw.
beter het perceel ernaast huren en die kasten daar zetten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 13:39   #18
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
beter het perceel ernaast huren en die kasten daar zetten.
Waarom dat ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 13:41   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom dat ?
omdat je dan geen heel bos moet kopen en/of aanleggen?

huur gewoon een stuk van de buurman zijn tuin.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 september 2019 om 13:41.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2019, 13:44   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
omdat je dan geen heel bos moet kopen en/of aanleggen?

huur gewoon een stuk van de buurman zijn tuin.
lol

Nja, helaas, dan wordt de honingopbrengst gewoon verdeeld over de kasten.

Hij heeft de helft minder.

Dan krijg je imkervetes en ruzies.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be