Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 24 mei 2005, 09:15   #61
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

publicatiedatum : 06-09-2003
Algemeen


De onderhandelingen over een kartel tussen N-VA en CD&V liepen af met een sisser en een kater voor Yves Leterme. De breuk was onverwacht. Te onverwacht. Er klopt iets niet in het verhaal over de voorzichtige paringsdans tussen de christen-democraten en het restant van het pure Vlaams-nationalisme, die uiteindelijk uitmondde in een brutale coïtus interruptus.





Het was om te beginnen al niet normaal dat de twee partijen aan elkaar begonnen te snuffelen. Nog geen jaar geleden hadden Geert Bourgeois en de zijnen immers een partij opgeblazen en een echtscheiding doorgevoerd met Vlaams-nationale geestesgenoten met wie ze decennia de Volksunie hadden gevormd. Maar die club, de Spiritisten, was volgens de latere N-VA'ers te links, te jong, te anarchistisch, niet rechtlijnig genoeg in de Vlaamse leer (schrappen wat niet past) bevonden, en dus werd er op eigen kracht verder gegaan.

Hier zit al een eerste onlogische stap: gesteld dat de Spiritisten inderdaad niet langer waardige verdedigers van het Vlaams-nationale gedachtegoed waren, en dus buiten moesten, waarom zou je je dan laten opslorpen in een kartel met christen-democraten waarvan het Vlaams-nationaal gehalte toch aantoonbaar minder sterk was dan dat van de Spiritisten? Nee, enige inhoudelijke logica ontbrak hier volledig.

De kartelbesprekingen hadden dan ook niet zozeer met inhoud, maar alles met strategie te maken. In hoofde van Yves Leterme was die vrij evident. Als nieuwe voorzitter is het zijn enige opdracht de zelfs in de oppositie nog steeds verder afkalvende CD&V minstens op een status-quo te houden, anders begeleidt men hem volgend jaar, naar eigen zeggen, met een bos bloemen en een fles port naar de uitgang. CD&V is, om in voetbaltermen te spreken, geëvolueerd van een ploeg die decennialang het politieke speelveld gemonopoliseerd heeft naar een degelijke subtopper, maar wel een stuk onder de rode en de blauwe ploeg, die onder elkaar het kampioenschap betwisten. De ploeg van Leterme is voorlopig veroordeeld tot wat kritisch geroep van op de tribunes.

Naast heel wat andere redenen had Leterme ook gezien dat de vooruitgang van blauw en rood mee te danken is aan hun vermogen nieuwe spelers in het veld te zetten die ze bij andere ploegen wegplukten, zonder dat het publiek dat nog echt als iets negatiefs ervoer. Overloperij is een term geworden die alleen in de Wetstraat zelf nog negatieve reacties losweekt. En nog beter is het systeem-Stevaert, bewezen tijdens de laatste verkiezingen, waarbij je direct met twee ploegen samen op het veld komt.

Leterme hoopte met de N-VA hetzelfde te bereiken. Zelfs met het risico dat zo'n kartel CD&V in de beeldvorming nog een beetje verder rechts van het centrum zou positioneren, en ook al oogt het duo Leterme-Bourgeois iets minder swingend dat de tandem Stevaert-Anciaux, toch moest het eindresultaat minstens goed zijn voor een paar procenten meer, net genoeg om CD&V weer aansluiting te doen krijgen bij de grote twee.

Bij Geert Bourgeois was de gretigheid voor dat scenario stukken minder. Zijn partij is immers ontstaan uit het credo 'liever klein en zuiver', volgens de aloude en genetisch ingebakken tradities van het kaakslagnationalisme, waarvoor een gesprek met een andersgezinde alleen al een overduidelijk bewijs van verraad aan de goede zaak is. Maar Bourgeois kon niet anders, want N-VA bleek net iets te zuiver en dus te klein om de kiesdrempel te halen, waardoor hij moederziel alleen in het parlement terechtkwam. Dat kostte hem de frustratie van enkele van zijn plots werkloze topkaders en zadelde hem bovendien op met een bijna onoverkomelijke handicap voor de volgende Vlaamse verkiezingen. Vermits de N-VA niet in beide kamers vertegenwoordigd is, valt ze buiten het systeem van partijfinanciering, en zou ze dus zonder centen aan de campagne moeten beginnen, een ondoenbare zaak.

Het waren dan ook in de eerste plaats geldgebrek en de ambitie van zijn mensen, die hun politieke passie ook graag in een mandaat vertaald zagen, die Geert Bourgeois naar de onderhandelingstafel dreven, veel meer dan een plotselinge openbaring dat de toekomst van een liefst onafhankelijk Vlaanderen het best gediend was door een kartel CD&V - N-VA.

Hoe dan ook bleef het motto dat het moest gebeuren op de manier waarop egeltjes vrijen: heel voorzichtig. Geert Bourgeois, zelfs in normale dagen al gerekend tot de grootste kommavreters van de Wetstraat, wist dat hij op een slappe koord liep. Enkele N-VA-afdelingen vonden deze oefening immers verraad aan de Vlaamse zaak en stonden al op het punt hun koffers te pakken en een overstap naar het Blok te overwegen. Ook ontstond er vrij snel een tweedeling tussen de kaders die wel een verkiesbare laats op de lijst zouden krijgen en de anderen. Het maakte de oefening er niet makkelijker op, en de oefeningen in tekstexegese inzake garanties voor Vlaamse staatshervorming die erop volgden waren eigenlijk hilarisch. Zelfs de spaghetti die Bart De Wever tijdens een van de onderhandelingsrondes in zijn keuken klaarmaakte, vermocht daar niets aan te veranderen.

Officieel zou de deal afgesprongen zijn toen verleden maandag in een mail van CD&V-onderhandelaar Jo Vandeurzen het woord 'garantie' ontbrak in een zin over de staatshervorming. Ook een weifelende achterban en de onoplosbaarheid van de Brusselse situatie, waar de lokale afdelingen op voet van oorlog leven, zouden de besprekingen spaak hebben doen lopen.

Het was in ieder geval voldoende om Geert Bourgeois, wiens politieke bestaan valt of staat met een imago van radicaliteit en beginselvastheid, te doen besluiten het voorstel enkel voor te leggen aan zijn partijbestuur, maar het niet te verdedigen. Het werd dan ook probleemloos van tafel geschoven.

Tot grote bitterheid en woede van Yves Leterme, die ook wel leukere manieren kent om de afgelopen stralende zomerweken door te brengen, en die besefte dat deze eerste nederlaag niet direct een opsteker voor zijn nog prille voorzitterscarrière was. "Had ik me dan een korte broek, een kaalgeschoren kop en een vendel moeten aanschaffen?", vroeg hij zich vertwijfeld af, niet begrijpend waarom er over dergelijke toch oplosbare meningsverschillen een breekpunt was gekomen.

Leterme heeft gelijk, de officiële redenen volstaan niet om deze breuk te verklaren. Maar wat is er dan wel gebeurd? Laten we voor de sport even de klassieke deductiemethode van Sherlock Holmes toepassen.

Waarom was Geert Bourgeois gedwongen om te onderhandelen? Voor het geld, want alle andere elementen speelden in het nadeel van zo'n onderhandeling: hij kon voor de rest alleen maar zuiverheid verliezen en persoonlijke macht inboeten.

Vraag: waarom kon Geert Bourgeois zich dan na weken gedwongen onderhandelen plots toch afzetten tegen een compromis dat in normale omstandigheden door een N-VA-bestuur wel geslikt zou zijn?

Deductie: er was geen dwingende reden meer om het compromis toch te aanvaarden.

Deductie: ergens moet Geert Bourgeois de zekerheid hebben gevonden dat zijn ergste probleem, het gebrek aan centen voor de partij en de komende campagne, opgelost zou geraken.

Deductie: aangezien rijke mecenassen zeldzaam en wettelijk zo goed als onmogelijk zijn geworden, moet dat geld ergens anders vandaan komen.

Deductie: stel dat rood en blauw, die daarvoor over een voldoende meerderheid beschikken, beslissen om de wet op de partijfinanciering te herzien, zodat N-VA toch aan de middelen geraakt om zelfstandig de campagne in te gaan, en dat even tussen neus en lippen laten weten aan Geert Bourgeois, dan heeft die geen dwingende reden meer om een kartel aan te gaan.

En waarom zouden rood en blauw dat doen? Omdat het een geringe prijs zou zijn om een verdeel-en-heersstrategie tegen CD&V te financieren. Let wel: al het bovenstaande wordt voorlopig nog niet ondersteund door feiten, maar valt onder de pure noemer van speculatieve deductie. Maar toch: is het niet elementary, my dear Leterme?




Stel dat rood en blauw beslissen om de wet op de partijfinanciering te herzien, zodat N-VA toch aan middelen geraakt om zelfstandig de campagne in te gaan, en dat tussen neus en lippen laten weten aan Geert Bourgeois. Waarom dan nog een kartel?
jan hyoens is offline  
Oud 24 mei 2005, 09:35   #62
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

publicatiedatum : 20-08-2003
Binnenland




Brussel

Eigen berichtgeving

Bart Eeckhout



N-VA-voorzitter Geert Bourgeois probeert een handdoek op het vuur in zijn partij te gooien, maar het debat over het al dan niet samengaan met CD&V dreigt de kleine Nieuw-Vlaamse Alliantie uit elkaar te ranselen. De wederzijdse verwijten doen de sfeer in de partij verzuren en meteen doemt weer het splitsingsspook op dat twee jaar geleden ook al de VU uiteendreef. Bourgeois sust: "Het grootste deel van onze leden behoudt het vertrouwen in de partijleiding."

"Met de N-VA als het kan, zonder de N-VA als het moet." Met die niet mis te verstane woorden sloot het arrondissementeel bestuur van N-VA Gent-Eeklo gisteren een opiniestuk af in De Financieel-Economische Tijd. In het stuk, onder anderen ondertekend door oud-kamerlid Karel Van Hoorebeke, wordt gesteld dat de N-VA "momenteel te klein is om een kartel aan te gaan". Volgens de auteurs moet de partij kiezen voor een zelfstandige centrumrechtse koers en voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Daarmee is Gent-Eeklo na Leuven en Brussel al het derde belangrijke arrondissement dat zich openlijk tegen een kartel met CD&V keert. En het verzet broeit verder. Ook het arrondissement Aalst-Oudenaarde heeft zich al uitgesproken tegen de kartelvorming. "Unaniem, op één stem na", bevestigt voorzitter Patrick De Boever. "Wij vrezen dat er van onze partij niets zal overblijven in een kartel met CD&V." De Boever wacht evenwel de besluitvorming in de partijraad af voor hij zich definitief uitspreekt over de toekomst van zijn partij.

Het zijn evenwel vooral de individuele demarches van de prominente partijleden Karel Van Hoorebeke, Jan Loones (Vlaams parlementslid) en Jan Peumans (Limburgs provincieraadslid) die voor diepe wondes in de partij hebben gezorgd. Van Hoorebeke stak vorige week als eerste het vuur aan de lont en liet gisteren in een mededeling verstaan dat hij geen woord van zijn uitspraken terugtrekt. Het oud-kamerlid zegt bovendien "ten zeerste gegriefd" te zijn door het verwijt vanuit de partijtop dat hij zelf op aansluiting bij de VLD aast.

Peumans verwijt dan weer de onderhandelaars Geert Bourgeois, Frieda Brepoels en Bart De Wever dat ze enkel oog zouden hebben voor hun eigen postje in het toekomstige kartel. "Dat verwijt doet pijn", reageert voorzitter Bourgeois. "Wie zich bij de N-VA engageert, weet dat hij dat niet voor de postjes moet doen. Wij voeren enkel het besluit van de partijraad uit." In een column op de website van de partij vraagt Bourgeois zijn partijgenoten om het debat sereen te blijven voeren. "We wisten dat er tegenstand zou komen", legt hij uit. "Alleen wordt nu voorbarig gemikt op iets wat er nog niet is." Ook ondervoorzitter Bart De Wever reageert in dezelfde zin: "De kritiek is begrijpelijk maar dom. Als iedereen nog even geduld oefent, kunnen we het debat met argumenten voeren."

Op de website van Ronduit, de jongerenbeweging van de N-VA, blijft het intussen persoonlijke aanvallen regenen. Toch vrezen De Wever en Bourgeois niet voor een nieuwe splitsing in het Vlaams-nationalistische huishouden. "Die luxe kunnen we ons gewoon niet meer veroorloven", zegt De Wever. Ook Bourgeois sust: "Het gaat hier om een actieve minderheid die zich sterk manifesteert. Dit is het bewijs van de betrokkenheid van onze leden bij de partij en van onze open democratische ingesteldheid." Bart De Wever: 'De kritiek is begrijpelijk maar dom'




Voorzitter Geert Bourgeois vraagt leden debat sereen te houden, sfeer in partij verzuurt
jan hyoens is offline  
Oud 25 mei 2005, 16:14   #63
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Wat heeft het VB hier nu weer mee te maken?

Het gaat over een actie van Voorpsot, NSV! en NJSV.

Ps: de CD&V en N-VA blijven de burgemeesters trouw? Daar denken Dewaele en co wel anders over.
Pssst...Voorpost, NSV en NJSV is 'eigendom' van het VB
Jong N-VA'er is offline  
Oud 25 mei 2005, 16:44   #64
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Een leugen blijft een leugen, hoe snel je ze ook herroept.

Waarom blijf jij schurkerijen verdedigen die Bourgeois zelf met rode kaken toegeeft?
Delphine is mijn dochter niet !

Muahahahaaaaaa
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tuurlijk, de B.U.B. is de spreekbuis van het volk. Alleen weten ze het zelf nog niet.
Calle is offline  
Oud 25 mei 2005, 16:54   #65
leeuwenhart
Banneling
 
 
leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2004
Berichten: 671
Standaard

zo te zien, VBers en belgicisten hand in hand tegen N-VA.
Aan de schizofrene reacties te zien, kan ik alleen maar vast stellen dat VBers bitterweinig het beleid volgen.
Gezien de copy/paste teksten van Jan Hyoens, weet ik dat hij ze niet eens gelezen heeft! In die teksten staan trouwens dingen die de beweringen van sommige VBers compleet onderuit halen. Als hij zou snappen wat hij post, zou hij ze hoogstwaarschijnlijk niet posten.

Nu dat het een betoging geworden is van de VVB zal de N-VA zijn steun aan geven, door de leden te mobiliseren.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by leeuwenhart on 25-05-2005 at 17:56
Reason:
--------------------------------

zo te zien, VBers en belgicisten hand in hand tegen N-VA.
Aan de schizofrene reacties te zien, kan ik alleen maar vast stellen dat VBers bitterweinig het beleid volgen.
Gezien de copy/paste teksten van Jan Hyoens, weet ik dat hij ze niet eens gelezen heeft! In die teksten staan trouwens dingen die de beweringen van sommige VBers compleet onderuit halen. Als hij zou snappen wat hij post, zou hij ze hoogstwaarschijnlijk niet posten.

Nu dat het een betoging geworden is van de VVB zal de N-VA zijn steun aan geven, door de leden te mobiliseren.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by leeuwenhart on 25-05-2005 at 17:56
Reason:
--------------------------------

<SPAN style="COLOR: #465473">zo te zien, VBers en belgicisten hand in hand tegen N-VA.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

zo te zien, VBers en belgicisten hand in hand tegen N-VA.
Aan de schiziofrene reacties te zien, kan ik alleen maar vast stellen dat VBers bitterweinig het beleid volgen.
Gezien de copy/paste tekstn van Jan Hyoens, weet ik dat hij ze niet eens gelezen heeft! In die teksten staan trouwens dingen die de beweringen van sommige VBers compleet onderuit halen.

Nu dat het een betoging geworden is van de VVB zal de N-VA zijn steun aan geven, door de leden te mobiliseren.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 25 mei 2005 om 16:56.
leeuwenhart is offline  
Oud 25 mei 2005, 18:43   #66
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Pssst...Voorpost, NSV en NJSV is 'eigendom' van het VB
Toch niet, sorry. Ik doe als N-VA'er soms mee aan akties van NJSV en Voorpost en ik moet zeggen dat er niets van 'propaganda' ofzo is voor het VB. En het is maar normaal dat er vele VB'ers bijzijn, zij zijn dan ook veel groter dan de N-VA.
Maar het vooroordeel leeft en daarom zijn er ook bijna nooit N-VA'ers, maar laten we daar verandering in brengen. Uiteindelijk is ons hoofddoel hetzelfde, dus laat ons niet ondergaan in broedertwist en schande. Samen staan we sterk.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 25 mei 2005, 20:00   #67
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Toch niet, sorry. Ik doe als N-VA'er soms mee aan akties van NJSV en Voorpost en ik moet zeggen dat er niets van 'propaganda' ofzo is voor het VB. En het is maar normaal dat er vele VB'ers bijzijn, zij zijn dan ook veel groter dan de N-VA.
Maar het vooroordeel leeft en daarom zijn er ook bijna nooit N-VA'ers, maar laten we daar verandering in brengen. Uiteindelijk is ons hoofddoel hetzelfde, dus laat ons niet ondergaan in broedertwist en schande. Samen staan we sterk.
nagel op de kop.
Als niet-VB'er en niet-NVA'er maak ik geen onderscheid tussen partijen. Als voorpost iets organiseert tegen verfransing twijfel ik geen seconde om te kijken of ik kan meegaan. Idem voor VVB.
NVA'erkes die selectief kijken zijn misschien nuttig, maar zeker niet nódig voor de Vlaamse Beweging. Zichzelf spiegelend aan de politiek-correctheid kunnen ze beter kijken naar de VVB (aan wie ze zich ook graag meten) want die maken geen onderscheid tussen politieke partijen of strekkingen. De Vlaamse Zaak primeert.

nè dit was mijn laatste post. Tot in de vakantie leuke forumgenootjes, zónder onderscheid dit keer!
Ambiorix is offline  
Oud 26 mei 2005, 07:19   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
nagel op de kop.
Als niet-VB'er en niet-NVA'er maak ik geen onderscheid tussen partijen. Als voorpost iets organiseert tegen verfransing twijfel ik geen seconde om te kijken of ik kan meegaan. Idem voor VVB.
NVA'erkes die selectief kijken zijn misschien nuttig, maar zeker niet nódig voor de Vlaamse Beweging. Zichzelf spiegelend aan de politiek-correctheid kunnen ze beter kijken naar de VVB (aan wie ze zich ook graag meten) want die maken geen onderscheid tussen politieke partijen of strekkingen. De Vlaamse Zaak primeert.

nè dit was mijn laatste post. Tot in de vakantie leuke forumgenootjes, zónder onderscheid dit keer!
allez een echt Vlaams front is in de maak, zo hoort het ook ! samen sterk, samenwerwking tussen de mensen, laat politici maar hun spelletjes spelen (moeten ze ook trouwens). Samen éénsgezind naar de betoging zondag !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 26 mei 2005, 07:20   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
nagel op de kop.
Als niet-VB'er en niet-NVA'er maak ik geen onderscheid tussen partijen. Als voorpost iets organiseert tegen verfransing twijfel ik geen seconde om te kijken of ik kan meegaan. Idem voor VVB.
NVA'erkes die selectief kijken zijn misschien nuttig, maar zeker niet nódig voor de Vlaamse Beweging. Zichzelf spiegelend aan de politiek-correctheid kunnen ze beter kijken naar de VVB (aan wie ze zich ook graag meten) want die maken geen onderscheid tussen politieke partijen of strekkingen. De Vlaamse Zaak primeert.

nè dit was mijn laatste post. Tot in de vakantie leuke forumgenootjes, zónder onderscheid dit keer!
voil�* zie... eenheid tussen de Vlamingen, over de partijhoofden heen allen naar de betoging van zondag 29 mei en het is nog mooi weer ook.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by ancapa on 26-05-2005 at 08:23
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
nagel op de kop.
Als niet-VB'er en niet-NVA'er maak ik geen onderscheid tussen partijen. Als voorpost iets organiseert tegen verfransing twijfel ik geen seconde om te kijken of ik kan meegaan. Idem voor VVB.
NVA'erkes die selectief kijken zijn misschien nuttig, maar zeker niet nódig voor de Vlaamse Beweging. Zichzelf spiegelend aan de politiek-correctheid kunnen ze beter kijken naar de VVB (aan wie ze zich ook graag meten) want die maken geen onderscheid tussen politieke partijen of strekkingen. De Vlaamse Zaak primeert.

nè dit was mijn laatste post. Tot in de vakantie leuke forumgenootjes, zónder onderscheid dit keer!
voil�* zie... eenheid tussen de Vlamingen, over de partijhoofden heen allen naar de betoging van zondag 29 mei en het is nog mooi weer ook.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by ancapa on 26-05-2005 at 08:22
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
nagel op de kop.
Als niet-VB'er en niet-NVA'er maak ik geen onderscheid tussen partijen. Als voorpost iets organiseert tegen verfransing twijfel ik geen seconde om te kijken of ik kan meegaan. Idem voor VVB.
NVA'erkes die selectief kijken zijn misschien nuttig, maar zeker niet nódig voor de Vlaamse Beweging. Zichzelf spiegelend aan de politiek-correctheid kunnen ze beter kijken naar de VVB (aan wie ze zich ook graag meten) want die maken geen onderscheid tussen politieke partijen of strekkingen. De Vlaamse Zaak primeert.

nè dit was mijn laatste post. Tot in de vakantie leuke forumgenootjes, zónder onderscheid dit keer!
vail�* zie... eenheid tussen de Vlamingen, over de partijhoofden heen allen naar de betoging van zondag 29 mei en het is nog mooi weer ook.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
nagel op de kop.
Als niet-VB'er en niet-NVA'er maak ik geen onderscheid tussen partijen. Als voorpost iets organiseert tegen verfransing twijfel ik geen seconde om te kijken of ik kan meegaan. Idem voor VVB.
NVA'erkes die selectief kijken zijn misschien nuttig, maar zeker niet nódig voor de Vlaamse Beweging. Zichzelf spiegelend aan de politiek-correctheid kunnen ze beter kijken naar de VVB (aan wie ze zich ook graag meten) want die maken geen onderscheid tussen politieke partijen of strekkingen. De Vlaamse Zaak primeert.

nè dit was mijn laatste post. Tot in de vakantie leuke forumgenootjes, zónder onderscheid dit keer!
[/size]
[/edit]
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 26 mei 2005 om 07:23.
ancapa is offline  
Oud 26 mei 2005, 07:23   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
allez een echt Vlaams front is in de maak, zo hoort het ook !
Vlaamse fronten ontstaan, Vlaamse fronten vergaan.
België blijft eeuwig bestaan.
Citaat:
samen sterk,
Een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel.
Ik wil u niet benauwd maken, maar er zitten N-VA'ers (=tsjeven) en VLD'ers (die niets meer mogen zeggen van hun nonkel Bart) in uw ketting.................

Citaat:
samenwerwking tussen de mensen,
Als er achter de betoging bier is, zult ge er wel een paar zo zot krijgen.

Citaat:
laat politici maar hun spelletjes spelen (moeten ze ook trouwens). Samen éénsgezind naar de betoging zondag !
Veel plezier.
Als ge een vierde man tekort komt om te kaarten, moogt ge me bellen.
We vinden wel neutraal terrein.
Ik kan me niet concentreren als er een leeuwevlag achter mijn rug zwaait.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 26-05-2005 at 08:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
allez een echt Vlaams front is in de maak, zo hoort het ook !
Vlaamse fronten ontstaan, Vlaamse fronten vergaan.
België blijft eeuwig bestaan.
Citaat:
samen sterk,
Een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel.
Ik wil u niet benauwd maken, maar er zitten N-VA'ers (=tsjeven) en VLD'ers (die niets meer mogen zeggen van hun nonkel Bart) in uw ketting.................

Citaat:
samenwerwking tussen de mensen,
Als er achter de betoging bier is, zult ge er wel een paar zo zot krijgen.

Citaat:
laat politici maar hun spelletjes spelen (moeten ze ook trouwens). Samen éénsgezind naar de betoging zondag !
Veel plezier.
Als ge een vierde man tekort komt om te kaarten, moogt ge me bellen.
We vinden wel neutraal terrein.
Ik kan me niet concentreren als er een leeuwevlag achter mijn rug zwaait.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
allez een echt Vlaams front is in de maak, zo hoort het ook !
Vlamase fronten ontstaan, Vlaamse fronten vergaan.
België blijft eeuwig bestaan.
Citaat:
samen sterk,
Een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel.
Ik wil u niet benauwd maken, maar er zitten N-VA'ers (=tsjeven) en VLD'ers (ldie niets meer mogen zeggen) in uw ketting.................

Citaat:
samenwerwking tussen de mensen,
Als er achter de betoging bier is, zult ge er wel een paar zo zot krijgen.

Citaat:
laat politici maar hun spelletjes spelen (moeten ze ook trouwens). Samen éénsgezind naar de betoging zondag !
Veel plezier.
Als ge een vierde man tekort komt om te kaarten, moogt ge me bellen.
We vinden wel neutraal terrein. Ik kan me niet concentreren als er een leeuwevlag achter mijn rug zwaait.[/size]
[/edit]
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 mei 2005 om 07:24.
Supe®Staaf is offline  
Oud 26 mei 2005, 07:31   #71
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Vlaamse fronten ontstaan, Vlaamse fronten vergaan.
België blijft eeuwig bestaan.

Een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel.
Ik wil u niet benauwd maken, maar er zitten N-VA'ers (=tsjeven) en VLD'ers (die niets meer mogen zeggen van hun nonkel Bart) in uw ketting.................


Als er achter de betoging bier is, zult ge er wel een paar zo zot krijgen.


Veel plezier.
Als ge een vierde man tekort komt om te kaarten, moogt ge me bellen.
We vinden wel neutraal terrein.
Ik kan me niet concentreren als er een leeuwevlag achter mijn rug zwaait.
1. Belgie blijft niet eeuwig bestaan, zeker niet in de huidige structuur.
2. Zwakke schakels... gooi ze er van tussen en vervang ze door sterkere
3. In Vlaanderen vindt je wel een paar honderd zotten, er is altijd bier, maar geen Safir
4. een trioke kan soms veel plezanter zijn dan met vier zotten kaarten

PS voor zon, voor vrije meningsuiting en Vlaamse rechten !

__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 26 mei 2005, 07:39   #72
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik kan me niet concentreren als er een leeuwevlag achter mijn rug zwaait.
Als het huidige beleid zo blijft aanmodderen dan zou ik er alvast maar aan wennen,want de tijd dat je de tri-colore kunt gebruiken om u gat mee af te vegen komt dichter en dichter!!

Tja,er is nog altijd een optie natuurlijk als je niet aan de Vlaamse Leeuw kunt wennen:VERHUIZEN!!!!!!!!!!!!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 26 mei 2005, 07:53   #73
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Betweter,

Het VB heeft dit één Vlaams front reeds lang opgeblazen.
Tijdens de debatten over B-H-V heeft het VB onophoudelijk CD&V/N-VA bekampt op een laffe en brutale manier. Denk maar aan de tussenkomsten van Annemans in de kamer en FDW in het Vlaams parlement.

CD&V/N-VA werkt steeds in nauw overleg met de Vlaamse Burgemeesters.
Het VB gaf zeker niet de indruk dat het wel écht bekommerd was om de splitsing B-H-V, de haatgevoelens naar CD&V/N-VA waren hier prioritair.
Sorry hoor,maar politiek is te belangrijk om zich te verlagen tot een liefdadigheidsinstelling.FDW heeft perfect hetgene verwoord wat er bij de Vlamingen leeft,idem voor GA!

Het is soms wel eens broodnodig om dat vriendenclubje wakker te schudden,het gaat trouwens om onze belastingscenten en onze gemeenschap die ze in het gedrang willen brengen!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 26 mei 2005, 07:54   #74
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Samen éénsgezind naar de betoging zondag !
Is er ergens neutrale info over die betoging? Een website of zo?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 26 mei 2005, 08:08   #75
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Is er ergens neutrale info over die betoging? Een website of zo?

Egidius
http://www.vvb.org/cgi-bin/kalender/...erprovincie=ja
de VVB steunt Voorpost, N(J)SV en dergelijke, net zoals het de Yzerwake- en Bedevaart steunt. Een échte Vlaamse Volksbeweging![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zwart &amp; Geel on 26-05-2005 at 09:10
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Is er ergens neutrale info over die betoging? Een website of zo?

Egidius
http://www.vvb.org/cgi-bin/kalender/...erprovincie=ja
de VVB steunt Voorpost, N(J)SV en dergelijke, net zoals het de Yzerwake- en Bedevaart steunt. Een échte Vlaamse Volksbeweging![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Is er ergens neutrale info over die betoging? Een website of zo?

Egidius
http://www.vvb.org/cgi-bin/kalender/...erprovincie=ja[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 26 mei 2005 om 08:10.
Ambiorix is offline  
Oud 26 mei 2005, 08:26   #76
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Brugge 8.30 uur Magdalenaparking Roeselare 9.00 uur Stationsplein De Gezelle Gent 9.45 uur Kramersplein Aalst 10.15 uur Den IJzer, Vlaanderenstraat
Busverantwoordelijke: Bjorn Roose - 0476/45.34.19


Sint-Niklaas 9.15 uur Hotel Serwir
Busverantwoordelijke: Jef Poelemans - 0498/79.23.93


Antwerpen 9.30 uur kerk Berchem Mechelen 9.50 uur Rode Kruisplein Vilvoorde 10.10 uur kerk Portaelsplein
Busverantwoordelijke: Wim De Winter - 0479/31.94.28


Hasselt 9.15 uur parking Carrefour/GB Hasselt (Grote Ring) Leuven 10.00 uur parking Bodart
Busverantwoordelijke: Wim Winkeler - 0486/69.83.37


Affligem 10.30 uur carpoolparking E40
Busverantwoordelijke: Wouter Jeanfils - 0477/82.28.95


Alle bussen zijn om 11 uur aan het wegrestaurant AC te Ruisbroekop de E19, Ring Oost richting Bergen tussen de afritten Drogenbos en Beersel.
Actievoerders uit de Vlaamse Rand komen naar de parking van het wegrestaurant AC te Ruisbroek waar ze op de bus stappen.

gratis bussen!

ik ga ook proberen af te komen[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zwart &amp; Geel on 26-05-2005 at 09:27
Reason:
--------------------------------

Brugge 8.30 uur Magdalenaparking Roeselare 9.00 uur Stationsplein De Gezelle Gent 9.45 uur Kramersplein Aalst 10.15 uur Den IJzer, Vlaanderenstraat
Busverantwoordelijke: Bjorn Roose - 0476/45.34.19


Sint-Niklaas 9.15 uur Hotel Serwir
Busverantwoordelijke: Jef Poelemans - 0498/79.23.93


Antwerpen 9.30 uur kerk Berchem Mechelen 9.50 uur Rode Kruisplein Vilvoorde 10.10 uur kerk Portaelsplein
Busverantwoordelijke: Wim De Winter - 0479/31.94.28


Hasselt 9.15 uur parking Carrefour/GB Hasselt (Grote Ring) Leuven 10.00 uur parking Bodart
Busverantwoordelijke: Wim Winkeler - 0486/69.83.37


Affligem 10.30 uur carpoolparking E40
Busverantwoordelijke: Wouter Jeanfils - 0477/82.28.95


Alle bussen zijn om 11 uur aan het wegrestaurant AC te Ruisbroekop de E19, Ring Oost richting Bergen tussen de afritten Drogenbos en Beersel.
Actievoerders uit de Vlaamse Rand komen naar de parking van het wegrestaurant AC te Ruisbroek waar ze op de bus stappen.

gratis bussen!

ik ga ook proberen af te komen[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Brugge 8.30 uur Magdalenaparking Roeselare 9.00 uur Stationsplein De Gezelle Gent 9.45 uur Kramersplein Aalst 10.15 uur Den IJzer, Vlaanderenstraat
Busverantwoordelijke: Bjorn Roose - 0476/45.34.19
Sint-Niklaas 9.15 uur Hotel Serwir
Busverantwoordelijke: Jef Poelemans - 0498/79.23.93
Antwerpen 9.30 uur kerk Berchem Mechelen 9.50 uur Rode Kruisplein Vilvoorde 10.10 uur kerk Portaelsplein
Busverantwoordelijke: Wim De Winter - 0479/31.94.28
Hasselt 9.15 uur parking Carrefour/GB Hasselt (Grote Ring) Leuven 10.00 uur parking Bodart
Busverantwoordelijke: Wim Winkeler - 0486/69.83.37
Affligem 10.30 uur carpoolparking E40
Busverantwoordelijke: Wouter Jeanfils - 0477/82.28.95
Alle bussen zijn om 11 uur aan het wegrestaurant AC te Ruisbroekop de E19, Ring Oost richting Bergen tussen de afritten Drogenbos en Beersel.
Actievoerders uit de Vlaamse Rand komen naar de parking van het wegrestaurant AC te Ruisbroek waar ze op de bus stappen.

gratis bussen!

ik ga ook proberen af te komen[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 26 mei 2005 om 08:27.
Ambiorix is offline  
Oud 26 mei 2005, 08:47   #77
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
http://www.vvb.org/cgi-bin/kalender/...erprovincie=ja
de VVB steunt Voorpost, N(J)SV en dergelijke, net zoals het de Yzerwake- en Bedevaart steunt. Een échte Vlaamse Volksbeweging!
Ben eens gaan kijken. De VVB vermeldt de actie zondermeer. Op het eerste zicht blijft het dus een Voorpostbetoging, zonder steun van bv. de Conferentie van Burgemeesters. Ook http://www.haviko.org/ roept er niet voor op.
Dat wordt dus weer een concentratie van zelfkastijders, die Maingain wat voedsel en de paarsen een goed gevoel gaan geven.

Tenzij de burgemeesters in extremis nog oproepen, zonder Uwen Egidius dus.
Egidius is offline  
Oud 26 mei 2005, 08:50   #78
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Wacht op het persbericht dat straks (denk ik) zal verstuurd worden
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 26 mei 2005, 08:54   #79
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Wacht op het persbericht dat straks (denk ik) zal verstuurd worden
Ge kondigt dat hier nu al een week aan: ik ben dus zeer nieuwsgierig. Als het is wat ik hoop, kom ik misschien toch af.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 26 mei 2005, 09:22   #80
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Wat hoopt ge?
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be