Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2013, 18:48   #1
Jay Van Ryssel
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 mei 2013
Berichten: 1
Standaard Geadopteerd Koreaan Vs Cursus Bedrijfsbeheer Verkopers

Geadopteerd Koreaan Daagt Verkopers Van Cursus Bedrijfsbeheer Uit
Geschreven Door Jae Van Rysselberghe,

Meer dan 10,000 bedrijven gingen failliet in België in 2012. Hoeveel van hun hebben een attest bedrijfsbeheer moeten behalen voordat ze konden starten met hun onderneming vraagt deze anonieme bron zich af. Dit attest of diploma is een soort “rijbewijs” voor ondernemers. Want voordat men geld kan verdienen als een zelfstandige ondernemer is men eerst verplicht om hun basiskennis bedrijfsbeheer te bewijzen. Je kunt dit doen door een examen afteleggen georganiseer door de Centrale Examencommissie, voor een klein inschrijvingsbedrag van 35 Euro’s. Niet alleen worden de kleine ondernemer geconfronteerd met steeds hogere belastingen, stomme regelingen (de olijf olie in restaurants fiasco), maar ook met een verplicht examen voordat ze kunnen starten. Wat mij kwaad maakt is dat de redenering achter dit attest bedrijfsbeheer is om faillissementen te voorkomen. Het zou je enorm shockeren als je de cijfers zou zien hoeveel startende ondernemers falen in hun eerste drie jaar. Het zal niet veel verschillen met andere landen die geen “rijbewijs” ondernemer hebben.

Hoe bereidt jezelf voor dit examen? De website van de Federale Overheidsdienst Economie vermeld duidelijk, “De examencommissie neemt enkel examens af. Het secretariaat organiseert zelf geen lessen of opleidingen als voorbereiding op het examen.” Dus meeste mensen gaan dan op zoek via Google voor een cursus bedrijfsbeheer, (veel ondernemers zoals mezelf starten met hun eigen zaak in stilte, we worden vaak als gek verklaard door onze familie en vrienden). Men ziet direct tal van websites die een cursus, opleiding, of avondschool aanbieden voor basiskennis bedrijfsbeheer.

Een gemiddelde thuisstudie cursus bedrijfsbeheer kost rond 180 Euro’s, voor een avond opleiding betaald men meer dan 220 Euro’s en duurt gemiddeld vijf dagen. Zo zelf had ik in 2008 voor mijn examen bedrijfsbeheer voorbereid door een thuisstudie cursus bedrijfsbeheer te bestellen. Je krijgt als optie helft van het bedrag te betalen via opleidingscheques.

Toch eigenaardig dat iemand 180 Euro’s voor deze cursus bedrijfsbeheer zou betalen terwijl het volledig gratis beschikbaar is via de website van de Federale Overheidsdienst Economie, en als dat niet genoeg is het ook nog beschikbaar in de informatie winkel voor zelfstandigen naast de ingang waar men hun examen bedrijfsbeheer gaat afleggen. De cursus, dat geen cursus wordt genoemd via de Federale Overheidsdienst Economie, maar een voorbereiding syllabus voor het examen bedrijfsbeheer, is in alle stilte gelanceerd. Deze syllabus dat mensen moeten voorbereiden voor het examen bedrijfsbeheer, om zo het attest bedrijfsbeheer te behalen, en te voorkomen dat er grote aantal faillissementen gebeuren, bevat vol spellingfouten. Spelcheck iemand, of moeten startende ondernemers in Vlaanderen geen correct Nederlands spreken?

Het is niet de schuld van startende ondernemers dat ze hun hard verdiende geld uitgeven voor een cursus bedrijfsbeheer terwijl het gratis beschikbaar is, de informatie is dan ook niet direct beschikbaar op het internet. De websites die als eerste verschijnen spenderen veel geld en tijd aan Zoekmachine Optimalisatie of in het Engels SEO. Hierdoor verschijnen hun websites als eerste wanneer iemand bijvoorbeeld cursus bedrijfsbeheer in Google intypt. Twee van de websites die als eerste verschijnen behoren tot het zelfde bedrijf. De overheid zou misschien meer kunnen investeren zodat hun website voor zelfstandigen beter geoptimaliseerd is. Dit zou een fractie kosten dan wat ze investeren in opleidingscheques en andere campagnes dat nieuwe ondernemers in België zou moeten aanwakkeren (een tiener uit Indië zonder diploma kan tonen wat er moet optimaliseert worden aan die website). Nieuwe ondernemers die mooi extra kunnen belast worden, veel meer sociale bijdragen kunnen betalen, en jobs bij kunnen creëren.

De VDAB vermeldt ook nergens op hun website over deze volledige gratis cursus bedrijfsbeheer. In plaats verschijnen er een reeks van betaalde opleidingen die je kunt volgen.

Als de regering de economie zou willen aan wakkeren door een hele nieuwe generatie van ondernemers te creëren, waarom maken ze het zo gemakkelijk dat bedrijven die cursus bedrijfsbeheer verkopen nieuwe ondernemers te pakken te kunnen nemen? Waarom moet men betalen voor dit examen bedrijfsbeheer, waarom is de gratis cursus geschreven met zoveel spelling fouten, en in een taal duidelijk gericht voor mensen met een bachelor diploma in economie of boekhouden. Oh ja, mensen die een bachelor diploma hebben moeten dit examen niet doen. Iemand met een bachelor diploma in kunst is duidelijk iemand die een C.E.O. kan worden van een multi nationaal bedrijf. Plaats je eigen grap over de banken hier.

Het is het persoonlijke doel en missie van deze onbekende persoon geworden om zelf nieuwe zelfstandige ondernemers, mensen die geïnteresseerd om een eigen zaak te starten om duidelijk te tonen dat er een volledig gratis cursus bedrijfsbeheer beschikbaar is, zelf als het maar een syllabus voorbereiding voor het examen bedrijfsbeheer wordt genoemd.

Voor meer informatie bezoek www.bedrijfsbeheercursus.com
__________________
www.socialebijdragen.com
Jay Van Ryssel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 00:25   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb voor mijn bedrijfsbeheer 2 jaar lang 5 avonden per week van 6 tot 10 mogen gaan blokken.
Maar ik vraag me af waarom men bedrijfsbeheer moet bewijzen als men met accountant boekhouders werkt?
Nu de 2 moeten volgens mij mogelijk zijn.
1 bedrijfbeheer noodzakelijk voor wie zijn eigen boekhouding wenst te doen.
2 bedrijfsbeheer niet noodzakelijk voor wie kan aantonen dat zijn boekhouding onder supervisie staat van een accountant boekhouder...wat voor zowat iedere zelfstandige het geval is trouwens.

Wat je vandaag leert is binnen 10 jaar toch gans anders weer.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 00:32   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb voor mijn bedrijfsbeheer 2 jaar lang 5 avonden per week van 6 tot 10 mogen gaan blokken.
Maar ik vraag me af waarom men bedrijfsbeheer moet bewijzen als men met accountant boekhouders werkt?
Nu de 2 moeten volgens mij mogelijk zijn.
1 bedrijfbeheer noodzakelijk voor wie zijn eigen boekhouding wenst te doen.
2 bedrijfsbeheer niet noodzakelijk voor wie kan aantonen dat zijn boekhouding onder supervisie staat van een accountant boekhouder...wat voor zowat iedere zelfstandige het geval is trouwens.

Wat je vandaag leert is binnen 10 jaar toch gans anders weer.
2!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 00:45   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Beste @Jay Van Ryssel,

Dit is een discussieforum, welkom!

Kan U enige opvallende voorbeelden aanhalen van die gruwelijke 'schrijffouten' welke deze syllabus dat mensen moeten voorbereiden voor het examen bedrijfsbeheer, om zo het attest bedrijfsbeheer te behalen, en te voorkomen dat er grote aantal faillissementen gebeuren, zou bevatten?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be