Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 februari 2020, 14:46   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard Zullen uw kinderen opgroeien op planeet Mars?

Your kids might live on mars

Er zijn verschillende datums geformuleerd waarbij de verhuis van de mensheid naar Mars realistisch en noodzakelijk wordt. NASA had het over 2050. Dat werd uiteindelijk bijgesteld naar 2040. Elon Musk acht het zelfs mogelijk binnen minder dan 10 jaar. Time will tell, maar het lijkt onvermijdelijk. De bevolkingsgroei op aarde wordt een bedreiging voor ons welzijn.

Bovenstaande lezing werpt een licht op de eerste problemen zoals de afstand (100 keer verder dan de maan, de mens zou zo'n 240 dagen onderweg zijn), en zoals het gebrek aan zuurstof. Onder het aardoppervlak op mars zit een dikke laag ijs, wat gesmolten kan worden tot water en daarmee leven zoals op aarde realistisch maakt.

Geloven jullie dat het zo ver komt?

Het doet althans een heel aantal extra vragen rijzen.
Ik vraag me vooral af hoe de religieuzen hiermee zullen omgaan. Ik kan me voorstellen dat de moslims, katholieken en zelfs joden geacht worden om op planeet aarde te blijven. Hun schepper heeft die immers gemaakt en het druist tegen de religie in om die planeet achter te laten.

We zouden de ontwikkelde, atheistische populatie naar Mars kunnen sturen en de religieuzen elkaar het leven zuur laten maken op aarde. Dan zijn we daar meteen vanaf.

Het verandert de zaak ook wat betreft het aankopen van uw woning op dit moment. U neemt een hypotheek van 20 jaar, maar de verhuis is al eerder mogelijk. Er zal ooit ook een punt komen waarop niemand nog interesse heeft om uw huis te kopen. Men zal immers willen verhuizen. Zou er communicatie zijn tussen de populatie op Mars en die op aarde? Zou uw vermogen op aarde worden getransfereerd naar een bank op Mars? Of beginnen we allemaal vanaf 0 opnieuw...
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 29 februari 2020 om 14:49.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 15:14   #2
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Your kids might live on mars

Er zijn verschillende datums geformuleerd waarbij de verhuis van de mensheid naar Mars realistisch en noodzakelijk wordt. NASA had het over 2050. Dat werd uiteindelijk bijgesteld naar 2040. Elon Musk acht het zelfs mogelijk binnen minder dan 10 jaar. Time will tell, maar het lijkt onvermijdelijk. De bevolkingsgroei op aarde wordt een bedreiging voor ons welzijn.

Bovenstaande lezing werpt een licht op de eerste problemen zoals de afstand (100 keer verder dan de maan, de mens zou zo'n 240 dagen onderweg zijn), en zoals het gebrek aan zuurstof. Onder het aardoppervlak op mars zit een dikke laag ijs, wat gesmolten kan worden tot water en daarmee leven zoals op aarde realistisch maakt.

Geloven jullie dat het zo ver komt?

Het doet althans een heel aantal extra vragen rijzen.
Ik vraag me vooral af hoe de religieuzen hiermee zullen omgaan. Ik kan me voorstellen dat de moslims, katholieken en zelfs joden geacht worden om op planeet aarde te blijven. Hun schepper heeft die immers gemaakt en het druist tegen de religie in om die planeet achter te laten.

We zouden de ontwikkelde, atheistische populatie naar Mars kunnen sturen en de religieuzen elkaar het leven zuur laten maken op aarde. Dan zijn we daar meteen vanaf.

Het verandert de zaak ook wat betreft het aankopen van uw woning op dit moment. U neemt een hypotheek van 20 jaar, maar de verhuis is al eerder mogelijk. Er zal ooit ook een punt komen waarop niemand nog interesse heeft om uw huis te kopen. Men zal immers willen verhuizen. Zou er communicatie zijn tussen de populatie op Mars en die op aarde? Zou uw vermogen op aarde worden getransfereerd naar een bank op Mars? Of beginnen we allemaal vanaf 0 opnieuw...
Dat ze eerst nog maar eens proberen te landen op de maan en veilig terug te keren.
Sinds het pensioen van, Von Braun lukt dat al bijna 50 jaar niet meer.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 februari 2020 om 15:15.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be