Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2013, 17:00   #1
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard Wat is racisme nu eigenlijk?

Die moslims hier beweren heel de tijd dat de islam geen racisme kent maar ze beperken de term wel tot de zaken die ze enigszins kunnen verdedigen. Bijvoorbeeld vrouwen anders of minderwaardig behandelen is geen racisme, homofobie is geen racisme enz.

Het lijkt me dat ze de term racisme enkel gebruiken voor huidskleur of type om een rassenverdeling te maken, als dat de enige term is die je racisme kunt noemen dan is het verdomd moeilijk om racist te zijn. Standaard europeanen zijn blanken, arabieren zijn blanken en oosteuropeanen zijn blanken dus daartegen kunnen we alvast geen racist zijn.

Makkelijk hé.

Om dat te overbruggen nemen ze land van oorsprong erbij en cultuur, we moeten de blanken toch racist kunnen noemen hé. Ten eerste vind ik het al racistisch dat je bij iemand die hier geboren werd nog steeds moet teruggrijpen naar het land van z'n ouders om te bekijken of je iets racistisch gezegd hebt of niet.

Cultuur, da's een makkelijke, godsdienst is ongelofelijk verbonden met cultuur wat iedereen ook aanvaard, je kunt dus makkelijk racist zijn tegenover een andere godsdienst want dat is een groot stuk van je cultuur. Moslims zijn dan gigantische racisten tegenover iedereen die geen moslim is en zelfs binnen de islam zijn er vele racistische groeperingen die elkaar niet kunnen ruiken.
Het is geen grote stap van godsdienst naar politiek of overtuiging dus dat wordt er ook bij gelapt en natuurlijk geslacht en sexuele voorkeur omdat het zaken zijn zoals huidskleur die aangeboren zijn.

Moslims behandelen niet iedereen gelijk en mogen dat ook niet doen van de Koran, ze mogen geen vrienden worden met niet-moslims indien mogelijk, andere behandeling van vrouwen, ongelovigen, homo's enz. Het lijkt me dat de Islam 1 grote racistische ideologie is hoe je het ook bekijkt dus ze mogen nu wel eens stoppen met beweren dat het niet zo is.

De islam is racistisch
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 20:00   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Volgens het CGKR:
http://www.diversiteit.be/?action=on...+is+racisme%3F

Omdat ik het zelf niet meer weet:
https://www.google.be/search?q=WAT+I...el+zuuke&meta=

https://www.google.be/search?q=what+...el+zuuke&meta=

https://www.google.be/search?q=what+...el+zuuke&meta=
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 20:26   #3
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Dat is de westerse versie, ik heb de indruk dat er verschillende interpretaties zijn naargelang de persoon die het roept.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be