Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2013, 10:44   #21
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit is geen misbruik voor politieke doeleinden. als je het aangehaalde artikel had gelezen dat wist je dat dit een WAARSCHUWING is om geen halal-vlees te nuttigen wegens het zeer verhoogde risico op besmetting met e-coli bij halalvlees.

Blijf uw kop in het zand steken en misschien komt ooit één van uw kinderen wel te overlijden door het eten van zo'n heerlijk e-coli halalworstje.

Ik neem aan dat je dan wel anders zal piepen.
Wat een onzin. Mij gaat het er helemaal niet om of hahalvlees eten gevaarlijk is of niet, maar om de buitengewoon degoutante manier waarop BonBon de besmetting van dit meisje, dat trouwens nog steeds vecht voor haar leven, compleet misbruikt. Er is geen enkele concrete aanwijzing dat dit iets met halalvlees te maken heeft, maar BonBon presenteert net dat hier als een volledig uitgemaakte zaak. Het leven van dat meisje kan hem trouwens geen zak schelen, da's zeer duidelijk uit zijn berichten. Hij is duidelijk dankbaar dat dit gebeurd is, heeft hem weer eens een excuus gegeven om op moslims in te hakken.

Kijk, als je wil discussiëren over de gevaren van halalslachten, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Maar niet op deze manier, door een mogelijk compleet ongerelateerde gebeurtenis te gebruiken als excuus. Da's gewoon onfatsoenlijk.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 10:53   #22
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Leg deze 2 artikels eens naast elkaar en dan een klein beetje nadenken.

"99% van kippenvlees in supermarkt is besmet" (halal site), ze durft dan nog te stellen dat halal geslachte kip misschien gezonder is.
http://www.ikeethalal.nl/99-procent-...rmarkt-besmet/

Dan lezen we dit:
"Het grootste deel van de Nederlandse kipfilet is halal. Ook als dat niet op de verpakking staat."
http://biz.thepostonline.nl/2013/02/...dse-kip-halal/
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 10:54   #23
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wat een onzin. Mij gaat het er helemaal niet om of hahalvlees eten gevaarlijk is of niet, maar om de buitengewoon degoutante manier waarop BonBon de besmetting van dit meisje, dat trouwens nog steeds vecht voor haar leven, compleet misbruikt. Er is geen enkele concrete aanwijzing dat dit iets met halalvlees te maken heeft, maar BonBon presenteert net dat hier als een volledig uitgemaakte zaak. Het leven van dat meisje kan hem trouwens geen zak schelen, da's zeer duidelijk uit zijn berichten. Hij is duidelijk dankbaar dat dit gebeurd is, heeft hem weer eens een excuus gegeven om op moslims in te hakken.

Kijk, als je wil discussiëren over de gevaren van halalslachten, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Maar niet op deze manier, door een mogelijk compleet ongerelateerde gebeurtenis te gebruiken als excuus. Da's gewoon onfatsoenlijk.
Het meisje is ondertussen overleden als gevolg van die e-coli besmetting na het eten van een BBQ worst. en ik vind dat Bonbon groot gelijk heeft.

In het artikel wordt duidelijk vermeld (documentaire en onderzoek van France 2) dat heel veel hamburgers, worsten etc... effektief afkomstig zijn van onverdoofd geslachte dieren en dat net die stukken vlees die voor die producten gebruikt worden zeer hoog risico lopen om besmet te worden met die e-coli bacterie.

Waarom stoort het U dat mensen daartegen verwittigen? Omdat het moslimgebruiken in een niet zo integer daglicht stelt? Dankzij mensen zoals U wordt het halal-vlees dus geniepig onder het normaal geslacht vlees gemengd zodat ook niet-moslims onverdoofd geslacht vlees te eten krijgen, en in geval van hamburgers en worsten ook nog eens mogelijkerwijze besmet met e-coli.

Rap onder de mat vegen dan maar, niks gebeurd, circulez circulez mensen.

voil�* . smakelijk bij uw volgende BBQ.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 juli 2013 om 11:15.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 10:57   #24
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wat een onzin. Mij gaat het er helemaal niet om of hahalvlees eten gevaarlijk is of niet, maar om de buitengewoon degoutante manier waarop BonBon de besmetting van dit meisje, dat trouwens nog steeds vecht voor haar leven, compleet misbruikt. Er is geen enkele concrete aanwijzing dat dit iets met halalvlees te maken heeft, maar BonBon presenteert net dat hier als een volledig uitgemaakte zaak. Het leven van dat meisje kan hem trouwens geen zak schelen, da's zeer duidelijk uit zijn berichten. Hij is duidelijk dankbaar dat dit gebeurd is, heeft hem weer eens een excuus gegeven om op moslims in te hakken.

Kijk, als je wil discussiëren over de gevaren van halalslachten, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Maar niet op deze manier, door een mogelijk compleet ongerelateerde gebeurtenis te gebruiken als excuus. Da's gewoon onfatsoenlijk.
Ze heeft een islamitische naam en zeer veel rundvlees is halal geslacht zonder etiket, dat noem ik een concrete aanwijzing. Met dit wil ik ook aantonen dat de media ons van alles voorliegt en verzwijgt, het is zeker relevant want het zijn vooral kinderen die hier het slachtoffer van worden.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 11:28   #25
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het meisje is ondertussen overleden als gevolg van die e-coli besmetting na het eten van een BBQ worst. en ik vind dat Bonbon groot gelijk heeft.
Neen, ze vecht volgens de laatste berichten nog steeds voor haar leven. Er is gisteren even gemeld dat ze gestorven zou zijn, maar de meeste van die artikels zijn ondertussen terug offline gehaald.

Citaat:
Waarom stoort het U dat mensen daartegen verwittigen?
Beetje problemen met begrijpend lezen? Welk gedeelte van
Citaat:
Kijk, als je wil discussiëren over de gevaren van halalslachten, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.
...vond je een beetje te moeilijk om te begrijpen? Het is zeer duidelijk dat je nog steeds niet doorhebt waarom ik zo reageer op deze draad. Ik kan het nog eens herhalen, maar veel zal dat waarschijnlijk niet uithalen: Ik heb er GEEN (lees dat nog eens: G-E-E-N) probleem mee dat er een draad is over de potentiële gevaren van halalslachten. Geen. Ik heb er WEL een probleem mee dat BonBon het geval van dit meisje, waarvan totaal niet geweten is of zij halalvlees gegeten had, en of daar de bron van de besmetting lag, gebruikt als excuus. DAT is waar ik een serieus probleem mee heb, want het laat duidelijk zien dat BonBon geen zier geeft om dat meisje (hij heeft ook al besloten dat ze een moslim is, dus waarschijnlijk kan ze wat hem betreft niet snel genoeg dood zijn), en haar ongeluk enkel wenst te gebruiken om een tirade op te zetten over een mogelijk compleet ongerelateerd onderwerp.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 11:33   #26
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Achterlijke topics als deze horen thuis op stormfront.
Alles wat jou niet aanstaat of je niet begrijpt, noem je achterlijk. Vind je dat geen kinderlijke reactie keer op keer?

En wat bedoel je met 'stormfront'? Is het een oude term die moslims nieuw leven inblazen ? Of misschien de letterlijke vertaling van een berber- of Arabische term? (dit zijn geen retorische vragen).
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 11:34   #27
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Ik heb er WEL een probleem mee dat BonBon het geval van dit meisje, waarvan totaal niet geweten is of zij halalvlees gegeten had, en of daar de bron van de besmetting lag, gebruikt als excuus.
De familie is oost-europees, het meisje heet aisha, het is dus best mogelijk dat het over islamitische inwijkelingen gaat.

Als ze moslim zijn, is de kans reëel dat ze specifiek en gericht halalworst hebben gekocht.

MAAR (en dat is niet onbelangrijk) : het artikel over de halal slachtingen en de besmetting met e-coli vermeldt OVERDUIDELIJK dat door de toename van halalslachtingen (gezien de toename van het aantal moslims) er tevens een overschot is van minder kwaliteitsvlees dat verwerkt wordt in hamburgers en worst. En net d�*t gedeelte van de onverdoofd geslachte runderen wordt het meeste besmet door die e-coli omdat tijdens de doodsstrijd van die dieren hun maaginhoud langs de opengesneden slokdarm over het vlees kan lopen. En d�*t vlees wordt vermengd met vlees dat geslacht werd volgens de wettelijke normen;

Men wil er dus voor pleiten dat bij halal-slachtingen, steeds en VERPLICHT het halal etiket wordt gebruikt, zodat mensen die geen halalvlees wensen te eten, dit niet door hun ongelovige strot wordt geduwd, al of niet mee besmet met die e-coli bacterie.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 juli 2013 om 11:35.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 11:40   #28
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het meisje is ondertussen overleden als gevolg van die e-coli besmetting na het eten van een BBQ worst. en ik vind dat Bonbon groot gelijk heeft.

In het artikel wordt duidelijk vermeld (documentaire en onderzoek van France 2) dat heel veel hamburgers, worsten etc... effektief afkomstig zijn van onverdoofd geslachte dieren en dat net die stukken vlees die voor die producten gebruikt worden zeer hoog risico lopen om besmet te worden met die e-coli bacterie.

Waarom stoort het U dat mensen daartegen verwittigen? Omdat het moslimgebruiken in een niet zo integer daglicht stelt? Dankzij mensen zoals U wordt het halal-vlees dus geniepig onder het normaal geslacht vlees gemengd zodat ook niet-moslims onverdoofd geslacht vlees te eten krijgen, en in geval van hamburgers en worsten ook nog eens mogelijkerwijze besmet met e-coli.

Rap onder de mat vegen dan maar, niks gebeurd, circulez circulez mensen.

voil�* . smakelijk bij uw volgende BBQ.
2!
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 11:49   #29
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De familie is oost-europees, het meisje heet aisha, het is dus best mogelijk dat het over islamitische inwijkelingen gaat.

Als ze moslim zijn, is de kans reëel dat ze specifiek en gericht halalworst hebben gekocht.
"Best mogelijk" en "als", da's verre van zeker dus. Voor BonBon is het een uitgemaakte zaak, en dat is waar ik een probleem mee heb. Dezelfde mensen die uithalen naar de moslims die bij dat schooltje stonden te brullen en de juf wilden lynchen omdat ze mensen willen veroordelen zonder het onderzoek af te wachten (compleet terecht dat ze daar naar uithalen trouwens) vinden het kennelijk wél OK om net hetzelfde te doen wanneer het in de omgekeerde richting gaat, zoals BonBon hier zo mooi illustreert.

Citaat:
MAAR (en dat is niet onbelangrijk) : het artikel over de halal slachtingen en de besmetting met e-coli vermeldt OVERDUIDELIJK dat door de toename van halalslachtingen (gezien de toename van het aantal moslims) er tevens een overschot is van minder kwaliteitsvlees dat verwerkt wordt in hamburgers en worst. En net d�*t gedeelte van de onverdoofd geslachte runderen wordt het meeste besmet door die e-coli omdat tijdens de doodsstrijd van die dieren hun maaginhoud langs de opengesneden slokdarm over het vlees kan lopen. En d�*t vlees wordt vermengd met vlees dat geslacht werd volgens de wettelijke normen;

Men wil er dus voor pleiten dat bij halal-slachtingen, steeds en VERPLICHT het halal etiket wordt gebruikt, zodat mensen die geen halalvlees wensen te eten, dit niet door hun ongelovige strot wordt geduwd, al of niet mee besmet met die e-coli bacterie.
Kan best allemaal kloppen, en ik ben daar zelf ook absoluut geen tegenstander van, integendeel, maar om dat punt te maken hoef je NIET het geval van dit meisje te misbruiken zoals BonBon hier doet, terwijl het perfect mogelijk is dat dat er niks mee te maken had.

Ik vind trouwens nergens terug dat het om een BBQ-worst zou gaan. De enige vermelding die ik vind is 'rundsvlees'.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 12:06   #30
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Neen, ze vecht volgens de laatste berichten nog steeds voor haar leven. Er is gisteren even gemeld dat ze gestorven zou zijn, maar de meeste van die artikels zijn ondertussen terug offline gehaald.

Beetje problemen met begrijpend lezen? Welk gedeelte van

...vond je een beetje te moeilijk om te begrijpen? Het is zeer duidelijk dat je nog steeds niet doorhebt waarom ik zo reageer op deze draad. Ik kan het nog eens herhalen, maar veel zal dat waarschijnlijk niet uithalen: Ik heb er GEEN (lees dat nog eens: G-E-E-N) probleem mee dat er een draad is over de potentiële gevaren van halalslachten. Geen. Ik heb er WEL een probleem mee dat BonBon het geval van dit meisje, waarvan totaal niet geweten is of zij halalvlees gegeten had, en of daar de bron van de besmetting lag, gebruikt als excuus. DAT is waar ik een serieus probleem mee heb, want het laat duidelijk zien dat BonBon geen zier geeft om dat meisje (hij heeft ook al besloten dat ze een moslim is, dus waarschijnlijk kan ze wat hem betreft niet snel genoeg dood zijn), en haar ongeluk enkel wenst te gebruiken om een tirade op te zetten over een mogelijk compleet ongerelateerd onderwerp.
Dat spreek ik dus ten zeerste tegen, jonge meisjes zijn de grootste slachtoffers van de islam. Met jongens heb ik minder medelijden, als ze nu 12 of 20 jaar zijn, van mij mogen ze in Syrië hun kop afgeschoten worden.

Het artikel toont gewoon goed de gevaren van halal vlees aan en de desinformatie van de media betreft halal vlees en moslims waarbij dat zelfs de dood van jaarlijks vele kinderen blijkbaar nog geen reden genoeg is om ons duidelijke informatie te verstrekken. Je draait de hele zaak om.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 12:14   #31
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
"
Kan best allemaal kloppen, en ik ben daar zelf ook absoluut geen tegenstander van, integendeel, maar om dat punt te maken hoef je NIET het geval van dit meisje te misbruiken zoals BonBon hier doet, terwijl het perfect mogelijk is dat dat er niks mee te maken had.

Ik vind trouwens nergens terug dat het om een BBQ-worst zou gaan. De enige vermelding die ik vind is 'rundsvlees'.
Hoe kan ik nu de gevaren van halal vlees voor kinderen aankaarten zonder een ziek kind ter sprake te brengen, als we het niet zeker weten komt dit door de gebrekkige berichtgeving in de media. Met een combinatie aan gegevens zoals islamitische naam, rundvlees en een typische halal ziekte zouden ze dat zeker mogen vermelden of het halal vlees was of niet.

Als ze dat onscheid al kunnen maken want het meeste rund vlees is tegenwoordig halal geslacht, dat is juist mijn punt! Je kunt geen 10 kilo BBQ vlees kopen dat niet halal is, dat is het erge van de zaak, we hebben geen keus meer.

Laatst gewijzigd door BonBon : 14 juli 2013 om 12:17.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 12:19   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Als ze dat onscheidbaar al kunnen maken want het meeste rund vlees is tegenwoordig halal geslacht, dat is juist mijn punt! Je kunt geen 10 kilo BBQ vlees kopen dat niet halal is, dat is het erge van de zaak, we hebben geen keus meer.
Je moet je niet ongerust maken, gewoon het halal vlees naast een pak gemarineerde ribbetjes leggen, en het is niet halal meer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 12:20   #33
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat spreek ik dus ten zeerste tegen, jonge meisjes zijn de grootste slachtoffers van de islam. Met jongens heb ik minder medelijden, als ze nu 12 of 20 jaar zijn, van mij mogen ze in Syrië hun kop afgeschoten worden.
Wow. Gewoon wow. Dus een moslimjongetje van twaalf mag van jou gewoon de kop afgeknald worden, gewoon omdat het een moslimjongetje is?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 12:26   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wow. Gewoon wow. Dus een moslimjongetje van twaalf mag van jou gewoon de kop afgeknald worden, gewoon omdat het een moslimjongetje is?
Als die gehersenspoelde jongetjes "vrijwillig" naar Syrië trekken om daar met de kalashnikovs te gaan spelen, wie zijn wij dan om hen die vrijheid te ontzeggen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 juli 2013 om 12:29.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 12:27   #35
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je moet je niet ongerust maken, gewoon het halal vlees naast een pak gemarineerde ribbetjes leggen, en het is niet halal meer.
dan is het niet meer halal voor de moslims, maar dan krijgen WIJ nog steeds ongevraagd en ongeweten de halal-geslachte stukken vlees mee vermalen in onze worsten! d�*�*r gaat het hem om.

Ik leg altijd een pakje spek bij de halalkip. Kwestie van hen duidelijk te maken hoe je coq au vin maakt nietwaar. De flessen wijn laat ik er gewoonlijk vantussen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 12:30   #36
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
"Best mogelijk" en "als", da's verre van zeker dus. Voor BonBon is het een uitgemaakte zaak, en dat is waar ik een probleem mee heb. Dezelfde mensen die uithalen naar de moslims die bij dat schooltje stonden te brullen en de juf wilden lynchen omdat ze mensen willen veroordelen zonder het onderzoek af te wachten (compleet terecht dat ze daar naar uithalen trouwens) vinden het kennelijk wél OK om net hetzelfde te doen wanneer het in de omgekeerde richting gaat, zoals BonBon hier zo mooi illustreert.



Kan best allemaal kloppen, en ik ben daar zelf ook absoluut geen tegenstander van, integendeel, maar om dat punt te maken hoef je NIET het geval van dit meisje te misbruiken zoals BonBon hier doet, terwijl het perfect mogelijk is dat dat er niks mee te maken had.

Ik vind trouwens nergens terug dat het om een BBQ-worst zou gaan. De enige vermelding die ik vind is 'rundsvlees'.
Of het meisje zèlf nu moslims is of niet maakt niet veel verschil. Ze heet Aisha, is van oost europese afkomst en het waren geen varkensworsten maar rundsvlees.

Hoezo : "Ik vind trouwens nergens terug dat het om een BBQ-worst zou gaan. " Wat is daarvan de relevantie? het gaat over worst van rundsvlees die op de BBQ werd gebraden.

nogmaals:

Citaat:
Opdat vlees voor moslims acceptabel is, wordt de hele hals tot op de wervelkolom doorgesneden, het dier bloed zonder verdoving dood. Deze praktijk wordt rigoureus verboden door de EU-richtlijn voor slachthygiëne, alleen voor het “rituele slachten” gelden deze hygiënevoorschriften blijkbaar niet: “Bij het doodbloeden mogen de luchtpijp en de slokdarm niet geraakt worden”, wordt daarin gezegd. Een islamitische slachting snijdt deze volledig door.



De consequenties? De maaginhoud van het geslachte dier stroomt door de slokdarm terug en komt terecht in de anatomisch direct aangrenzende luchtpijp. Het gestreste dier ademt ondertussen sterk door – de doodsstrijd kan een kwartier lang duren – en transporteert de maaginhoud, die rijk is aan allerlei kiemen, naar de longen. Daar kunnen de ziekteverwekkers gemakkelijk in het bloed terechtkomen. De doorbloeding wordt in de doodsstrijd bovendien nog bevorderd door alle belangrijke organen van bloed te voorzien, zodoende verspreidt het besmette bloed zich in het hele lichaam. Afgezien daarvan veroorzaakt de stress van de overlevingsstrijd heftige krampen, die ertoe leiden, dat het hele slachtgebied door urine en fecaliën verontreinigd wordt. Van slachthygiëne kan dus geen sprake zijn.

Gezien deze informatie is het feit nog meer choquerend, dat naar schatting al 50% van het in Frankrijk gegeten vlees halal werd geslacht: De doelgroep van deze slachting consumeert alleen bepaalde stukken vlees, de rest wordt niet weggegooid, maar regulier verkocht. Bovendien is het voor slachthuizen vaak voordeliger om gebruik te maken van maar één slachtmethode (dus de halalslachting). Het principe van de gezondheidsmaatregelen wordt bewust overtreden om een irrationele, vanuit wetenschappelijk standpunt gezien op alle niveaus onhoudbare, religieuze praktijk mogelijk te maken.
http://ejbron.wordpress.com/2011/12/...de-gezondheid/

zie ook:

Citaat:
In de documentaire geeft de toxicoloog Jean-Louis Thillier het volgende commentaar:

Deze toename van de besmetting van gehakt door Escherichia coli (bacteriën, die dodelijk kunnen zijn) houdt volgens mij verband met de toenemende consumptie van halal- respectievelijk koosjer vlees […], omdat dit zoveel bacteriën bevat, die voor de mens dodelijk kunnen zijn.

Dit heeft gevolgen voor kinderen, of in de vorm van blijvende schade en van levensbedreigende infecties, of in de vorm van niertransplantaties – in ieder geval is dit onacceptabel. We hadden hier bij ons in Frankrijk 26 doden door BSE respectievelijk door een variant van de Creutszeldt-Jakob-ziekte. En ieder jaar sterven er meer dan 100 kinderen aan de gevolgen van vergiftigingen door gehakt.

In de documentaire wordt de vraag gesteld hoe het mogelijk is, dat ondanks de vaststelling van zulke risico´s bij halalvlees dit tot nog verkocht wordt, zonder dat dit aangegeven wordt of dat het in gehakt wordt verwerkt. De reden ligt voor de hand: De Franse politiek, met voorop de regeringspartij UMP, heeft zich volledig aan de islamisten onderworpen. Hun leiding eiste zelfs, dat men afgevaardigden, die zich hadden ingezet voor de aanduiding van halalvlees, zou moeten afzetten.

De Europese Federatie van dierenartsen zei echter heel duidelijk: “Het slachten van dieren zonder voortijdige verdoving is onder geen enkele omstandigheid acceptabel”.
http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...alvlees-video/
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 juli 2013 om 12:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 12:38   #37
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Onnozelaar. En wat heeft dit met dit meisje te maken? Had zij halalvlees gegeten? Was dat de reden waarom ze ziek geworden is? Weet je het niet? Tuurlijk weet je het niet! Dus stop dan godverdomme met dit meisje haar miserie te gebruiken voor je eigen politieke doeleinden. Als je de zoveelste draad over halalslachten wil beginnen, doe gerust, maar doe dat dan NIET op basis van iets waarvan totaal niet geweten is of het er ook maar IETS mee te maken heeft!
Halalslachten heeft er �*lles mee te maken, alleen staat je pocodogma elke gezonde verklaring daarover in de weg.
De meegegeven links over het onhygiënische halaslachten, durf je blijkbaar ook niet in verband te brengen met de voedselvergiftiging van dat meisje.

En zoals ik eerder schreef: Je zie zo ook wel de foute boel, hoop ik, daar hoef je echt geen moslimvreter voor te zijn.

Citaat:
Buitengewoon walgelijk is dit.
Doe eens een keertje aan zelfreflectie, maar dan liefst boven de wc-pot.
Kwestie van je maaginhoud properkes te kunnen sjassen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 12:52   #38
Bog
Partijlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ongeveer 50% van ons rundvlees in de supermarkt is halal geslacht zonder label en de connectie met dergelijke bacterie zijn goed bekend
Heb je daar ook eigen bewijs voor of is het, zoals we ondertussen van u gewoon zijn, compleet verzonnen bullshit om meer haat tegen moslims te zaaien? Graag de cijfers, bewijzen, onderzoeken... die aantonen dat ongeveer de helft van het rundsvlees in de Belgische supermarkten halal is.

En sites zoals E.J. Bron zijn compleet niet te vertrouwen, tenzij je natuurlijk denkt dat een uitgesproken zionistische anti-islam site geen agenda heeft.

Wees toch eens serieus, mensen.
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 12:55   #39
Bog
Partijlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Of het meisje zèlf nu moslims is of niet maakt niet veel verschil. Ze heet Aisha, is van oost europese afkomst en het waren geen varkensworsten maar rundsvlees.

Hoezo : "Ik vind trouwens nergens terug dat het om een BBQ-worst zou gaan. " Wat is daarvan de relevantie? het gaat over worst van rundsvlees die op de BBQ werd gebraden.
Interessante bron, circe, een Joodse, zionistische anti-islamsite. Die zijn zeker en vast te compleet te vertrouwen, die goed geïntegreerde, niet-inteelt, gematigd religieuze, niet-radicale Joden. Ik zou het zelfs niet dubbelchecken.
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 13:06   #40
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Halalslachten heeft er �*lles mee te maken, alleen staat je pocodogma elke gezonde verklaring daarover in de weg.
De meegegeven links over het onhygiënische halaslachten, durf je blijkbaar ook niet in verband te brengen met de voedselvergiftiging van dat meisje.

En zoals ik eerder schreef: Je zie zo ook wel de foute boel, hoop ik, daar hoef je echt geen moslimvreter voor te zijn.


Doe eens een keertje aan zelfreflectie, maar dan liefst boven de wc-pot.
Kwestie van je maaginhoud properkes te kunnen sjassen.
Zoals ik al eerder zei: kennelijk zijn er hier een aantal die van hypocrisie een levenswijze gemaakt hebben: als moslims zonder bewijzen te hebben staan brullen aan een school en dreigen met een lynchpartij worden ze daar (terecht) hier voor veroordeeld. Als jullie hetzelfde doen, zoals hier het geval is, dan wordt iedereen die daar NIET aan meedoet aangepakt en als 'poco' (whatever the fuck that means) bestempeld. Jullie hebben veel meer gemeen met die moslimextremistjes dan jullie zelf lijken door te hebben. Eigenlijk zijn jullie net hetzelfde.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be