Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2016, 23:37   #781
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
@patrickve,


Verder ben ik van mening dat ik uiterst tevreden ben met deze infighting tussen de libtards en de Trump-elite. Uiterst vermakelijk, we zien hun masker afvallen.
Het heeft tot dusver nog niet tot concreet beleid gezorgd, alleen maar voor trillende lucht
Citaat:
Verder. Uiterst links en rechts blijken beter met elkaar overeen te komen dan de domme middenmoot. Ons politiek systeem in Europa is dan ook TOTAAL achterhaald. Niet wissen, wel updaten naar realiteit AUB. Desalniettemin. Hoe meer er gewist wordt, des te beter.
Toch zijn er heel veel dingen in Europa beter geregeld dan waar dan ook op de wereld.!!!
Precies daarom vind ik al dat gemekker over hoe slecht het gaat ook zo ongefundeert
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 23:51   #782
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Je moet heel de vrije markt vol spammen met namaakproducten van China. De armen denken dat ze ook wat leuke "gadgets" en andere prullen hebben en al die snobistische, isolationistische bedrijven met luxeproducten zijn verplicht om hun prijzen fameus te laten zakken. In die zin mag de markt wel opengegooid worden. Namaak zou eigenlijk verplicht moet worden wereldwijd en je hebt de rijken bij hun pietje.

De armen zijn er door een bepaalde rijke elite die namaak (echte competitie) blokkeren. Waarom zou ik dan empathie moeten opbrengen voor die armen die gecreëerd worden door de superrijken?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 00:17   #783
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Patrick wordt bovendien door de Franse overheid betaalt.
Hij is een fonctionnaire.
Is dat echt???

Dat heeft hij nu nooit tegen mij verteld, sé.

Het zal een 'vergetelheid' zijn. Ik denk dat hij het wel constant wou vertellen, maar dat hij het altijd justekes vergat!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 00:27   #784
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik schets een bestaande en realistische verhouding die met mijn persoontje niets te maken heeft.

Empathie is inlevingsvermogen, de kunde of vaardigheid om zich in te leven in de situatie en gevoelens van anderen.

je kunt ook empathie hebben voor mensen die jou niet eens kennen, daar heb ik het over.
Empathie hebben is zelfs van levensbelang en kan ook zorgen voor een win- win situatie.
Ik zie nogal veel lijden in de wereld. Ga jij je inleven in ieder individu en zo het leed van de wereld op je rug torsen? Zie dat de rots met lijden je niet verpletterd zoals een insect. Een messias is geboren. Of hoe moet ik dat concreet zien?

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 14 december 2016 om 00:27.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 00:42   #785
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar nog eens: wie zegt hier dat je niet empathisch zou mogen zijn ? Uiteraard kunnen mensen empathie vertonen. Echter, in een vrije maatschappij is dat niet opgelegd, en kan je je empathie vrij beleven, zorgen voor de mensen om wie je geeft, en U geen ballen aantrekken van die waar ge geen ballen om geeft. Zoals het U belieft.
Er is gewoon geen DWANG om te DOEN ALSOF ge empathisch zijt tegenover iedereen (wat in veruit de meeste gevallen het geval niet is).

En dat heeft niks te maken met de intelligentie om toch aan een soort van solidariteit (een echte, die wederkerig is) deel te nemen. Niks belet U om op vrijwillige basis toe te treden tot een soort van "groepsverzekering" (commercieel of associatief) waar wederzijdse bijstand deel uit maakt van het contract. Maar je kan het zelf kiezen, en je kan de parasieten weren.
Echte, gekozen, wederkerige solidariteit, in plaats van het "freeriders" systeem dat we nu hebben omdat het opgedrongen is.

Ik denk dat een vrije maatschappij qua structuur niet veel zou verschillen van de huidige, maar dan veel minder hypocriet en veel minder profitariaat, omdat er de vrije keuze is.
Dat klopt, veel mensen faken empathie om zo als een moraalridder of 1 of andere heilige over te komen. De rijken hebben gezorgd voor een verwrongen situatie gezorgd om overal te showen met hun speeltjes en gadgets en dat zou zogezegd geen ogen uitsteken? En de rijken beschermen hun handel via isolationistische maatregelen en geen echte competitie toe te laten. Als je met je Porsche door een sloppenwijk rijdt verdien je het eigenlijk om bestolen te worden. Het gerecht kiest dan de kant van de rijke met de Porsche; maar eigenlijk zouden ze allebeide in de gevangenis moeten verdwijnen, de rijke en de dief. Ze zouden fraude (veredelde diefstal) en al die andere onfrisse zaakjes eigenlijk ook veel strenger moeten bestraffen. Net zoals namaak eigenlijk ook overal ter wereld gedoogd zou moeten worden.

Net zoals met de bankencrisis zouden al die CEO'tjes gewoon in de gevangenis moeten beland zijn voor diefstal en manipulatie. Dat mensen nu voor deze feiten al gelijk op de barricade en "communisme" roepen vind ik er persoonlijk over. Strengere straffen voor rijkeluismisdaden lijkt me al een stap in de goede richting + het gedogen van allerlei namaakprullen van China en aanverwanten. Minder isolationisme dus; ze rammen het hier vol vluchtelingen en gooien de markten niet meer open? Het zijn maar flauwe strategieën van zakenlui.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 14 december 2016 om 00:53.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 01:51   #786
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Strengere straffen voor rijkeluismisdaden lijkt me al een stap in de goede richting
Even off topic, maar helaas wordt er wordt zelfs gepleit voor vrijspraak én bekomen, voor de dodelijke gevolgen van achterlijk risicogedrag van bedeurve rotjoeng, alléz, in de unaited steets toch:

Doodrijder (16) ontwijkt celstraf dankzij 'rijkeluisziekte'

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...isziekte.dhtml
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 05:39   #787
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat een bochtenwerk...
Daar kan meester Jan nog wat van leren.
In tegendeel. Een rechte lijn. Mijn basis stelling is dat we een maatschappij moeten hebben die het beste is aangepast aan de ideale en fundamentele natuur van de mens: een individuele egoist (maar waar dat laatste niet als een verwijtwoord wordt gezien, maar eerder als een ideaal).

Ik stel dat onze huidige systemen slecht ingesteld zijn daarop, en grotendeels bestaan uit een hypocriet systeem dat een egoistische elite overdreven misbruik laat maken van anderen op basis van een hypothetisch en totaal fout idee van de mens, namelijk dat hij empathisch zou zijn jegens alleman (en dat zij die dat niet zijn - ttz, ongeveer iedereen - psychopaten zijn), en dat het dus normaal is om veel bij te dragen aan de "sukkelaar" (waar de elite politiek en financieel veel van profiteert).

En nu zou het onderuit halen van mijn stelling zijn: "jamaar kijk eens wat een profiterende egoist gij zijt". Eh, natuurlijk. Ik STEL net dat dat de fundamentele natuur is van de mens (van ongeveer iedere mens).

Er zijn twee soorten mensen:
- egoisten die ervoor uitkomen
- egoisten die anderen uitmaken van egoist.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 05:41   #788
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Is dat echt???

Dat heeft hij nu nooit tegen mij verteld, sé.

Het zal een 'vergetelheid' zijn. Ik denk dat hij het wel constant wou vertellen, maar dat hij het altijd justekes vergat!
Ik heb U dat nooit verteld omdat het niet waar is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 05:45   #789
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
je kunt ook empathie hebben voor mensen die jou niet eens kennen, daar heb ik het over.
Het is een verschijnsel, he. Het kan rare bokkesprongen maken. Er zijn er die empathie hebben voor hun auto.

Wat mij betreft, heb ik nooit zoiets gehad als "empathie voor onbekenden". Dat lijkt mij iets eigenaardigs. Moet ik meevoelen met de inwoners van een planeet rond Sirius die een grote vulkaanuitbarsting ondergaan maar waar ik niks van weet ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 05:48   #790
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In tegendeel. Een rechte lijn. Mijn basis stelling is dat we een maatschappij moeten hebben die het beste is aangepast aan de ideale en fundamentele natuur van de mens: een individuele egoist (maar waar dat laatste niet als een verwijtwoord wordt gezien, maar eerder als een ideaal).

Ik stel dat onze huidige systemen slecht ingesteld zijn daarop, en grotendeels bestaan uit een hypocriet systeem dat een egoistische elite overdreven misbruik laat maken van anderen op basis van een hypothetisch en totaal fout idee van de mens, namelijk dat hij empathisch zou zijn jegens alleman (en dat zij die dat niet zijn - ttz, ongeveer iedereen - psychopaten zijn), en dat het dus normaal is om veel bij te dragen aan de "sukkelaar" (waar de elite politiek en financieel veel van profiteert).

En nu zou het onderuit halen van mijn stelling zijn: "jamaar kijk eens wat een profiterende egoist gij zijt". Eh, natuurlijk. Ik STEL net dat dat de fundamentele natuur is van de mens (van ongeveer iedere mens).

Er zijn twee soorten mensen:
- egoisten die ervoor uitkomen
- egoisten die anderen uitmaken van egoist.

Count me in voor 99%, maar toch is andere mensen helpen een van die zaken die me af en toe bezigen. Als ik naar eigenbelang kijk, zie ik dat meestal helemaal niet (mss mijn fout).

Om maar te zeggen, meestal zit ik liever creatief alleen. Maar als de deurbel gaat en men hulp verwacht dan wordt er wat tijd vrijgemaakt, zelfs met een beetje tegenzin. En ik ben geen brandweerman hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 06:02   #791
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

@patrickve. Hebt U, Belgie en La France niet inbegrepen, nog in andere derde wereldlanden, kolonies of gesloten groepjes geleefd? Zodat U Uw visie aan de realiteit kan toetsen?

Uiteraard bent U geopolitiek bewust, maar hebt U zelf ooit in zo'n plaatsen geleefd?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 06:07   #792
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een verschijnsel, he. Het kan rare bokkesprongen maken. Er zijn er die empathie hebben voor hun auto.

Wat mij betreft, heb ik nooit zoiets gehad als "empathie voor onbekenden". Dat lijkt mij iets eigenaardigs. Moet ik meevoelen met de inwoners van een planeet rond Sirius die een grote vulkaanuitbarsting ondergaan maar waar ik niks van weet ?

100% akkoord.

Maar een globalistische wereldleider zou toch het beste voor iedereen op de wereld wensen. Niet?


HAL9000 for president of the world! LOL
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 06:25   #793
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

@patrickve,


Een recent voorbeeld.











Indien U zo was zou U hier op dit forum Uw standpunten niet trachten te verduidelijken. Psychopatie gaat heel wat verder dan enkele egoistische persoonlijke visies die lang niet zo slecht zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 07:02   #794
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard








http://www.infowars.com/the-russian-...-is-fake-news/


Samenzweringen... LOL
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 09:02   #795
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In tegendeel. Een rechte lijn. Mijn basis stelling is dat we een maatschappij moeten hebben die het beste is aangepast aan de ideale en fundamentele natuur van de mens: een individuele egoist (maar waar dat laatste niet als een verwijtwoord wordt gezien, maar eerder als een ideaal).

Ik stel dat onze huidige systemen slecht ingesteld zijn daarop, en grotendeels bestaan uit een hypocriet systeem dat een egoistische elite overdreven misbruik laat maken van anderen op basis van een hypothetisch en totaal fout idee van de mens, namelijk dat hij empathisch zou zijn jegens alleman (en dat zij die dat niet zijn - ttz, ongeveer iedereen - psychopaten zijn), en dat het dus normaal is om veel bij te dragen aan de "sukkelaar" (waar de elite politiek en financieel veel van profiteert).

En nu zou het onderuit halen van mijn stelling zijn: "jamaar kijk eens wat een profiterende egoist gij zijt". Eh, natuurlijk. Ik STEL net dat dat de fundamentele natuur is van de mens (van ongeveer iedere mens).

Er zijn twee soorten mensen:
- egoisten die ervoor uitkomen
- egoisten die anderen uitmaken van egoist.
"We", "moeten"?
Er is geen "we" of dwang in het libertarisme.
Of probeer je op jouw beurt anderen iets op te dringen?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 december 2016 om 09:02.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 09:11   #796
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
"We", "moeten"?
Er is geen "we" of dwang in het libertarisme.
Of probeer je op jouw beurt anderen iets op te dringen?
Fantastisch. De eerste doordenker van Aj dit jaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 17:35   #797
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Fantastisch. De eerste doordenker van Aj dit jaar.
Ik heb de indruk dat jij dikwijls moet doordenken voor je iets snapt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 18:56   #798
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik zie nogal veel lijden in de wereld. Ga jij je inleven in ieder individu en zo het leed van de wereld op je rug torsen? Zie dat de rots met lijden je niet verpletterd zoals een insect. Een messias is geboren. Of hoe moet ik dat concreet zien?
Ik spreek met name over het leed dat mijn regering mede veroorzaakt heeft.
Leed waar wij bovendien last van hebben.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 19:03   #799
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
En zelfs al zouden de russen dat gedaan hebben ,dat is toch geen crime ?zeker niet naar Amerikaanse maatstaven.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 19:10   #800
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een verschijnsel, he.
Een verschijnsel dat veel vaker voorkomt dan u denkt.


Citaat:
Wat mij betreft, heb ik nooit zoiets gehad als "empathie voor onbekenden". Dat lijkt mij iets eigenaardigs.
Mij niet
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be