Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2022, 14:12   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard Demir krijgt het klaar, Oosterweel is nu echt in gevaar

Er schreven hier enkele dagen geleden enkele Demir-poster-boven-het-bedje fans "dank U Demir".

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/19/oosterweel/

Maar of de grote leider nog altijd zo blij is met het ongeleide projectiel dat Demir heet, weet ik zo niet.
In de nasleep van de totaal nutteloze commissie dat dat mens zelf heeft uitgelokt, zijn de Oosterweel werken nu echt stilgelegd door de raad van state.

Het is niet de eerste keer dat madam Zuhal Demir het prestige project van haar Grote Leider keldert.
Aangezien dit een politieke discussie is, moeten wij toch de aandacht trekken dat mevrouw Demir met haar idiote commissievraag niets meer speelde dan een politiek spelletje.

Want nu liet ze, na de eerste stillegging de werken gewoon doorgaan. Onwettelijk zo blijkt. Blijk baar heeft de rechten gestudeerde Demir in deze niet de kennis, of nagelaten na te vragen bij mensen die op de hoogte zijn en heeft ze de prestige werken van haar leidertje gewoon laten doorgaan.

Het was Demir dus niet om de pfos te doen, niet om de gezondheid van de mensen maar doodsimpel een totaal ondoordachte domme actie om andere partijen te jennen.
Als we het besluit van de Demir doofpot lezen, is ze daar kompleet in mislukt en nu gaan de werken nog voor langere tijd stilgelegd.

Dank U mevrouw Demir. Het is alleen beleefdheid die mij tegen houdt enkele Vlaamse krachttermen te gebruiken in de beschrijven van zulk onbenul van een omgevingsministerke. Wij zullen wel in de file staan...dampen inademen...ministerke van omegeving.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 19 april 2022 om 14:27.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 15:38   #2
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.080
Standaard

De zoveelste N-VA zeur draad.
Men moet vaststellen dat stilaan het aantal reacties eerder matig te noemen zijn.
Het wordt tijd de supporters claque te activeren.

Over de zaak zelf wil ik wel aan Greenpeace kwijt dat het aantal slachtoffers die lijden aan een pfos vergiftiging als het gevolg van de oosterweelwerken binnen de grenzen blijft. Trouwens ook het aantal veroorzaakt door de straling van de kernreactoren in Doel. Keep up the good work, Greenpeace.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 19 april 2022 om 15:39.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 16:39   #3
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
De zoveelste N-VA zeur draad.
Men moet vaststellen dat stilaan het aantal reacties eerder matig te noemen zijn.
Het wordt tijd de supporters claque te activeren.

Over de zaak zelf wil ik wel aan Greenpeace kwijt dat het aantal slachtoffers die lijden aan een pfos vergiftiging als het gevolg van de oosterweelwerken binnen de grenzen blijft. Trouwens ook het aantal veroorzaakt door de straling van de kernreactoren in Doel. Keep up the good work, Greenpeace.
Tja...rechts heeft geen argumenten meer om dat ongeleid projectiel te verdedigen. Het prestigeproject van Grote Leider ligt stil...de grote ramp is geschied. De dramatische vergissing is gebeurd...allemaal omdat mevrouw Demir zich even in de eindeloosheid wou spelen.

https://www.demorgen.be/politiek/de-...zijn~bb06dc67/
Citaat:
De Wever (N-VA): ‘Stilleggen werken Oosterweel zou dramatische vergissing zijn’
Ik moet alweer vaststellen dat ook U er niet in slaagt een inhoudelijke weerlegging van de hopeloze PFOS blunder van mevrouw Demir op het forum te krijgen.

En over die reacties....
Ik maak mij geen zorgen.
Als ik het zichtbare beginblad met binnenlandse discussie zie, moet ik toegeven dat mijn draden niet al te slecht scoren.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 19 april 2022 om 16:45.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 17:02   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Demir is goed op weg om Francken en De Wever te vervangen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 17:06   #5
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Demir is goed op weg om Francken en De Wever te vervangen.
Hare PFOS blunder telt inderdaad voor 2
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 17:41   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tja...rechts heeft geen argumenten meer om dat ongeleid projectiel te verdedigen. Het prestigeproject van Grote Leider ligt stil...de grote ramp is geschied. De dramatische vergissing is gebeurd...allemaal omdat mevrouw Demir zich even in de eindeloosheid wou spelen.

https://www.demorgen.be/politiek/de-...zijn~bb06dc67/


Ik moet alweer vaststellen dat ook U er niet in slaagt een inhoudelijke weerlegging van de hopeloze PFOS blunder van mevrouw Demir op het forum te krijgen.

En over die reacties....
Ik maak mij geen zorgen.
Als ik het zichtbare beginblad met binnenlandse discussie zie, moet ik toegeven dat mijn draden niet al te slecht scoren.
Citaat:
Met de Oosterweelverbinding wil de Vlaamse regering de bereikbaarheid van de stad Antwerpen en de haven fors verbeteren. Al sinds 1997 hoopt ze dat de verbinding, evenals de uitbreiding van de R1 met een stedelijke ringweg, een einde maakt aan de files en het sluipverkeer doet afnemen.

Voorgeschiedenis (1996-1999)

Op 4 oktober 1996 vestigde de Antwerpse provinciegouverneur Camille Paulus tijdens zijn openingsrede de aandacht op het 'multimodaal verkeersmodel', een computermodel dat werd ontwikkeld om de mobiliteit van Antwerpen te bestuderen en te formuleren hoe de congestieproblemen in Antwerpen het best worden opgelost. Uit het model werd afgeleid dat een bijkomende oeververbinding de mobiliteit spectaculair zou verbeteren en de files op de Ring zo goed als zou voorkomen. Eddy Peetermans, de verantwoordelijke voor de uitbouw van het verkeersmodel voor de provincie Antwerpen, stelde het toen voor als een ondergronds tracé van 5 km of meer. Ooblemen zou het een combinatie worden van vraagsturende maatregelen (tolheffing, openbaar vervoer enz.) met vraagvolgende maatregelen (meer infrastructuur). Enkel het rondmaken van de Kleine Ring (R1) met een noordelijk tracé zou de gevreesde verkeerschaos in 2010 voorkomen, besloot de ingenieur toen.

Partijvoorzitter Marc Van Peel (CVP) meldde in een nieuwjaarstoespraak in januari 1998 dat een definitieve beslissing voor de bouw en de financiering van een Oosterweelbrug als derde Scheldeverbinding nog dat jaar genomen moest worden. Hij gaf aan dat het intussen duidelijk was dat de financiering van dit project enkel haalbaar was door tol te heffen op het gebruik van de nieuwe infrastructuur. Maar omdat 1999 en 2000 verkiezingsjaren waren, wilde hij dit onpopulaire systeem zelf nog niet invoeren.

In juni 1998 berichtte De Tijd dat er binnen de regering onenigheid was over de mobiliteitsaanpak. De CVP verweet de SP 'onhaalbare maatregelen voor te stellen', terwijl de SP beweerde dat de CVP 'het mobiliteitsbeleid blokkeerde om na de verkiezingen de portefeuille voor een christendemocraat op te eisen'.

In oktober 1998 wijzigde de Vlaamse regering het Gewestplan, zodat de R1 gesloten kon worden. In december 1998 benoemde minister van Financiën Wivina Demeester (CVP) Bob Van Reeth als eerste Vlaamse Bouwmeester. In een afscheidsbrief aan de bouwmeester in 2000 verduidelijkte ze dat ze hem nodig had voor haar droom de R1 te sluiten met een brug die zowel technisch als architecturaal een 'kunstwerk' moest zijn. In april 1999 beklemtoonde ze dat het sluiten van de R1 te beschouwen was als een van de mobiliteitsprioriteiten voor de volgende Vlaamse regering. Minister Demeester tekende net voor de verkiezingen van 13 juni 1999, samen met de burgemeesters van 30 Antwerpse gemeenten, een streekcharter waarin ze zich ertoe verbond zogenaamde hefboomprojecten, waaronder het sluiten van de R1, uit te voeren als economische impuls voor Antwerpen en omgeving. De minister lichtte tijdens de presentatie van het charter ook toe dat voor de sluiting van de R1 een Publiek-private samenwerking perfect bruikbaar was.

De zes ABM-tracés (1999-2000)

Op 10 juni 1999 startte studiebureau ABM (Atenco, Belgroma en Maunsell) een onderzoek naar zes tracés, waarvan één de Schelde kruiste met een brug en de vijf anderen met een afgezonken tunnel. De overige ondergrondse verbindingen in alle varianten zouden geboord worden. Hoewel een brug grote voorkeur genoot omdat het Antwerpen een landmark zou verschaffen, vond studiebureau ABM dat een brug over de Schelde technisch onhaalbaar was wegens de noodzakelijke doorvaarthoogte op de Schelde. Na de bespreking van de zes tracés stelde de Administratie Wegen en Verkeer op 14 januari 2000 nog een zevende tracé voor, met een tunnel onder de Schelde, maar een brug over de Antwerpse dokken en het Albertkanaal. Tijdens de Staten-Generaal georganiseerd door gouverneur Paulus op 7 april 2000 werd dit zevende tracé weerhouden. Het project werd toen geraamd op 0,55 miljard euro. Na afloop gaf de gouverneur te kennen dat hij hoopte de verbinding in 2005 te kunnen inwijden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ooster...nis_(1996-1999)

Ook goed om te weten:

Citaat:
De christendemocraten leverden tussen 2004 en 2019 de minister van Leefmilieu - Kris Peeters, Hilde Crevits, Joke Schauvliege en Koen Van den Heuvel
Pffffttt.... "Het prestigeproject van de Grote Leider". De Partij van Grote Leider bestond pas in 2001.

Wat Demir betreft, dat is niet toevallig een klimmer aan het politieke firmament.

Je zult met eerlijker argumenten en andere "Grote Leiders" moeten komen als je niet elk greintje geloofwaardigheid wilt verliezen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 17:53   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Demir is goed op weg om Francken en De Wever te vervangen.
Demir is goed op weg om de sterke vrouw van de N-VA te worden. Je maakt jezelf wat wijs als je denkt dat ze daar Francken en de Wever voor zou moeten vervangen.
De gedoodverfde opvolger van De Wever, en ex.medewerker van dikke Magie van de VLD, is wél al opgestapt.

Jij zou je beter zorgen maken over wat er over twee jaar nog rest van de partij van de zelfverklaarde blauwe dweil. Op El Kaoeakibi, De Block en Rutten, de sterke vrouwen van de VLD, hoef je alleszins niet meer te rekenen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 17:57   #8
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ooster...nis_(1996-1999)

Ook goed om te weten:



Pffffttt.... "Het prestigeproject van de Grote Leider". De Partij van Grote Leider bestond pas in 2001.

Wat Demir betreft, dat is niet toevallig een klimmer aan het politieke firmament.

Je zult met eerlijker argumenten en andere "Grote Leiders" moeten komen als je niet elk greintje geloofwaardigheid wilt verliezen.
U weerlegt dus niet dat de zotte vraag van mevrouw Demir naar een onderzoekscommissie pfos, uiteindelijk tot dit stilleggen van de Oosterweelwerken heeft geleid.

En als ik zag welke tam tam dhr De Wever maakte toen nog maar iemand dacht aan het stilleggen...dan moet dit een zware klap voor hem zijn.

De historie van het christendom komt hier niets bij doen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 18:19   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U weerlegt dus niet dat de zotte vraag van mevrouw Demir naar een onderzoekscommissie pfos, uiteindelijk tot dit stilleggen van de Oosterweelwerken heeft geleid.

En als ik zag welke tam tam dhr De Wever maakte toen nog maar iemand dacht aan het stilleggen...dan moet dit een zware klap voor hem zijn.

De historie van het christendom komt hier niets bij doen.
Wie een poets wil bakken...


Ik denk dat de Grote Leider al een paar krachtige vloeken zal geuit hebben op het centrum van de macht, 't schoon verdiep. De commissie in het VP die ervoor moest zorgen om de tsjeven het vuur aan de schenen te leggen is in het gezicht van Lantis-Weyts en zijn beroemde dading ontploft. Plus Zulma haar eigen inspectiediensten die haar show en haar vingerwijzerij doorprikten. Gelukkig voor de GL hebben ze een politieke deal kunnen maken met Vooruit om 'niet teveel gas' te geven in de commissie en een fleps eindrapport te presenteren dat vooral niet ingaat op wie politiek verantwoordelijk is voor wat...

Alleen veegt de raad van state zijn criadillos aan die machinaties, en die doorprikken nu de Pfos ballon.

Eindresultaat : Bartje zijn werf van de eeuw ligt stil...

Thank you Zulma !


Met zulke vrienden, heb je zelfs geen politieke vijanden meer nodig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 19:30   #10
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wie een poets wil bakken...


Ik denk dat de Grote Leider al een paar krachtige vloeken zal geuit hebben op het centrum van de macht, 't schoon verdiep. De commissie in het VP die ervoor moest zorgen om de tsjeven het vuur aan de schenen te leggen is in het gezicht van Lantis-Weyts en zijn beroemde dading ontploft. Plus Zulma haar eigen inspectiediensten die haar show en haar vingerwijzerij doorprikten. Gelukkig voor de GL hebben ze een politieke deal kunnen maken met Vooruit om 'niet teveel gas' te geven in de commissie en een fleps eindrapport te presenteren dat vooral niet ingaat op wie politiek verantwoordelijk is voor wat...

Alleen veegt de raad van state zijn criadillos aan die machinaties, en die doorprikken nu de Pfos ballon.

Eindresultaat : Bartje zijn werf van de eeuw ligt stil...

Thank you Zulma !


Met zulke vrienden, heb je zelfs geen politieke vijanden meer nodig.
Dhr De Wever, die het allemaal eens fluitend zou uitleggen is volgens mijn info ziedend
De burger zou teveel inspraak hebben in zijn prestigeproject.
En naar ik verneem heeft hij ‘in de wandelgangen’ al het verband gelegd tussen het openbaar maken van info in de commissie en de acties van de milieugroeperingen.

Alleen wordt de Vlaamse regeringsramp keihard terug gefloten door de raad van state omdat ze haar eigen regels niet volgt.

Wat N-VA heeft gedaan met mevrouw Demir in een glansrol is du jamais vu. Een put graven voor de anderen. Groen zouden ze pakken, en de CD&V…maar de boemerang kwam in eigen bek terug. Demir van leugens beschuldigt door de eigen administratie. De rol van de eigen politici bleek zodanig besmeurd dat er een compromis tekstje moest komen die iedereen spaarde.
En als kers op taart….het grote leider prestigeproject ligt alweer stil

Dit noemen ze een afgang waar geen Imodium meer tegen helpt.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 19 april 2022 om 19:31.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 19:39   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Demir is goed op weg om de sterke vrouw van de N-VA te worden. Je maakt jezelf wat wijs als je denkt dat ze daar Francken en de Wever voor zou moeten vervangen.
De gedoodverfde opvolger van De Wever, en ex.medewerker van dikke Magie van de VLD, is wél al opgestapt.

Jij zou je beter zorgen maken over wat er over twee jaar nog rest van de partij van de zelfverklaarde blauwe dweil. Op El Kaoeakibi, De Block en Rutten, de sterke vrouwen van de VLD, hoef je alleszins niet meer te rekenen.
Luister Knuppel. Wat ik zeker niet ga doen is me zorgen maken op commando hé. Laat dat duidelijk zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 19:54   #12
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.964
Standaard

Het is duidelijk dat de Raad Van State een Belgicistisch, links en franstalig bolwerk is met maar 1 doel en dat is de economische ontwikkeling van Vlaanderen tegenwerken.

Er is dan ook maar 1 oplossing voor dit en dat is het separatisme. Zolang Vlaanderen niet onafhankelijk is, zal er nooit nog een groot infrastructuur project kunnen plaats vinden. Kijk ook maar naar het stadiondossier in Brugge bijvoorbeeld.

Dewever moet dus niet verongelijkt doen, hij moet voor eens en voor altijd de keuze maken voor het seperatisme en dan zijn we zo van de Raad Van State en andere onnozele instellingen verlost.

Als het onafhankelijk Vlaanderen dan minder bureaucratische "rechtstaat" is en meer sterk en efficient bestuur is, dan zijn we echt vertrokken voor een mooie toekomst met Vlaanderen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 april 2022 om 19:55.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 19:57   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is duidelijk dat de Raad Van State een Belgicistisch, links en franstalig bolwerk is met maar 1 doel en dat is de economische ontwikkeling van Vlaanderen tegenwerken.

Er is dan ook maar 1 oplossing voor dit en dat is het separatisme. Zolang Vlaanderen niet onafhankelijk is, zal er nooit nog een groot infrastructuur project kunnen plaats vinden. Kijk ook maar naar het stadiondossier in Brugge bijvoorbeeld.

Dewever moet dus niet verongelijkt doen, hij moet voor eens en voor altijd de keuze maken voor het seperatisme en dan zijn we zo van de Raad Van State en andere onnozele instellingen verlost.

Als het onafhankelijk Vlaanderen dan minder bureaucratische "rechtstaat" is en meer sterk en efficient bestuur is, dan zijn we echt vertrokken voor een mooie toekomst met Vlaanderen.
Meen je dat serieus Max ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 19:58   #14
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is duidelijk dat de Raad Van State een Belgicistisch, links en franstalig bolwerk is met maar 1 doel en dat is de economische ontwikkeling van Vlaanderen tegenwerken.
Neen mijn beste
De Vlaamse regering volgt haar eigen regels niet, zo simpel is dat !
Als ze dat wel deed, zou de raad van state geen argumentatie hebben voor zo'n arrest.
Uw pleidooi is gewoon een vraag naar straffeloosheid van de Vlaamse regering als ze haar eigen regels en decreten niet volgt.
Putin zou daar mee weg komen...In België is er gelukkig een raad van state die zulke onzin stopt.

Demir, allicht in samenspraak met het fluitend taktisch genie van haar voorzitter wou met haar domme vraag naar een commissie de anderen (Groen, CD&V,....) even pakken en afmaken.

Dat is even anders uitgevallen.
De daar boven gespitte informatie laat toe de Vlaamse regering te pakken op eigen daden en het prestigeproject van de A'pense fluiter stil te leggen.
Boemerang en eigen bek verhaaltje.
Moraal van het verhaal...de Oosterweel ligt stil en Bartje is boos.

Merk trouwens op dat de Oosterweel knoeiboel iets is dat volledig 100% Vlaams is. Wat we zelf doen verknoeien we beter lijkt wel het motto van dat project. En dan pleiten voor separatisme...laat dat aan ons voorbijgaan aub.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 19 april 2022 om 20:04.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 20:04   #15
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Neen mijn beste
De Vlaamse regering volgt haar eigen regels niet, zo simpel is dat !
Als ze dat wel deed, zou de raad van state geen argumentatie hebben voor zo'n arrest.

Demir, allicht in samenspraak met het fluitend taktisch genie van haar voorzitter wou met haar domme vraag naar een commissie de anderen (Groen, CD&V,....) even pakken en afmaken.

Dat is even anders uitgevallen.
Boemerang en eigen bek verhaaltje.
Moraal van het verhaal...de Oosterweel ligt stil en Bartje is boos.
Het gaat niet alleen om dit dossier. Hoeveel grote infrastructuur werken worden voor decennia lam gelegd door allerlei -vaak linkse- actiegroepen en waarbij de Raad Van State die volgt om vaak de meest absurde dingen.

Kijk maar eens naar het project van Cercle Brugge op de Blankenbergse Steenweg.

Ik woon in Diksmuide, daar wordt er een halve ringweg aangelegd van enkele kilometer. Dit dossier heeft 30 jaar!!!!, aangesleept.

Een mens zou echt wel een meer autocratisch bestuur willen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 20:07   #16
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het gaat niet alleen om dit dossier. Hoeveel grote infrastructuur werken worden voor decennia lam gelegd door allerlei -vaak linkse- actiegroepen en waarbij de Raad Van State die volgt om vaak de meest absurde dingen.

Kijk maar eens naar het project van Cercle Brugge op de Blankenbergse Steenweg.

Ik woon in Diksmuide, daar wordt er een halve ringweg aangelegd van enkele kilometer. Dit dossier heeft 30 jaar!!!!, aangesleept.

Een mens zou echt wel een meer autocratisch bestuur willen.
Wat gedacht van de Noord-Zuid in Limburg?

Wat we zelf doen....trekt op geen kloten.

En men mag van de groenen zeggen wat men wil. Maar de wetten die het mogelijk maakt dat deze infrastructuurwerken worden stilgelegd werden gemaakt door de Vlaamse regeringen, waar weinig groenen in te vinden waren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 20:08   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er is dan ook maar 1 oplossing voor dit en dat is het separatisme.
Zo denken ze er in de Donbast ook over. Ze maken daar korte metten met Turks-Koerdische politici en hebben daar niet zo'n problemen met fijn stof.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 20:14   #18
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.964
Standaard

PFOS, PFOS ?

Is daar eigenlijk al 1 mens ziek van geworden ?

Ik denk dat men veel meer ziektes krijgt door het dagelijkse moordend verkeer rond Antwerpen. Oosterweel was ook een leefbaarheids project waar de buurtbewoners een betere levenskwaliteit gingen krijgen.

Wordt daar eigenlijk mee rekening gehouden ?

Neen, als dit dossier voor decennia de diepvries ingaat, zal dit een veel grotere impact hebben op de gezondheid dan wat PFOS. Een stof waar nog niemand in Zwijndrecht en omstreken ziek van geworden is.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 april 2022 om 20:16.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 20:15   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.410
Standaard

Zoals het er nu naar uitziet wordt Bart zijn Opus Magnus een nachtmerrie.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 april 2022 om 20:15.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2022, 20:16   #20
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Wat we zelf doen....trekt op geen kloten.

En men mag van de groenen zeggen wat men wil. Maar de wetten die het mogelijk maakt dat deze infrastructuurwerken worden stilgelegd werden gemaakt door de Vlaamse regeringen, waar weinig groenen in te vinden waren.
Het is een beetje inspiratieloos
Maar
Een dikke vette
2 !
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be