Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2003, 17:50   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ik zeg niet dat ze gedwongen worden, maar als je daar zonder vlag staat en er komen er leuren met vlaggen aan spotprijs, dan koop je die.
Wat niet wil zeggen dat de mensen die die vlaggen kopen dan automatisch voor Vlaanderen, en niet meer voor België supporteren.
Als je zin hebt in een suikerwafel en ze bieden jou hot-dog met choucroutte aan spotprijs aan, dan speel jij die in je knoppen i.p.v. de Luikse lekkernij?
Amai. Sterk karakter............
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 17:52   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ik zeg niet dat ze gedwongen worden, maar als je daar zonder vlag staat en er komen er leuren met vlaggen aan spotprijs, dan koop je die.
Wat niet wil zeggen dat de mensen die die vlaggen kopen dan automatisch voor Vlaanderen, en niet meer voor België supporteren.
Als je zin hebt in een suikerwafel en ze bieden jou hot-dog met choucroutte aan spotprijs aan, dan speel jij die in je knoppen i.p.v. de Luikse lekkernij?
Amai. Sterk karakter............
Ja Als ze me geen suikerwafel aanbieden en ik zie iedereen hot dogs smullen waarschijnlijk wel
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 17:56   #23
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
En Van Buyten, Deflandre ( ),... dan?!
Trouwens, zonder Wilmots waren we nooit zover geraakt!
Hadden jullie, flaminganten, tijdens het WK geroepen dat de Rode Duivels gesplitst moesten worden, en Wilmots dus weg moest, tja dan...
Tja, ik weet ook niet precies, aangezien zowat iedereen een Nederlandstalige achternaam heeft en er nergens bij staat waar die gasten vandaan komen. Zolang Thomas Buffel erin staat, vind ik het best! Deflandre ken ik niet trouwens, is dat wel een basisspeler?

Tja, Wilmots was tijdens het WK misschien de beste Duivel (of hoe zeg je dat?), maar dat had net zo goed iemand anders kunnen zijn natuurlijk. Ik denk dat er genoeg talent is of niet?

Citaat:
Ik zeg niet dat ze gedwongen worden, maar als je daar zonder vlag staat en er komen er leuren met vlaggen aan spotprijs, dan koop je die.
Wat niet wil zeggen dat de mensen die die vlaggen kopen dan automatisch voor Vlaanderen, en niet meer voor België supporteren.
Laat ik het anders vragen: zou jij zo'n Vlaamse vlag kopen (als je geen vlag bij je zou hebben)?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 17:58   #24
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
En Van Buyten, Deflandre ( ),... dan?!
Trouwens, zonder Wilmots waren we nooit zover geraakt!
Hadden jullie, flaminganten, tijdens het WK geroepen dat de Rode Duivels gesplitst moesten worden, en Wilmots dus weg moest, tja dan...
Tja, ik weet ook niet precies, aangezien zowat iedereen een Nederlandstalige achternaam heeft en er nergens bij staat waar die gasten vandaan komen. Zolang Thomas Buffel erin staat, vind ik het best! Deflandre ken ik niet trouwens, is dat wel een basisspeler?

Tja, Wilmots was tijdens het WK misschien de beste Duivel (of hoe zeg je dat?), maar dat had net zo goed iemand anders kunnen zijn natuurlijk. Ik denk dat er genoeg talent is of niet?
Natuurlijk Daarom dat wij naar het WK mochten en jullie....
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 18:05   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri

Citaat:
Ik zeg niet dat ze gedwongen worden, maar als je daar zonder vlag staat en er komen er leuren met vlaggen aan spotprijs, dan koop je die.
Wat niet wil zeggen dat de mensen die die vlaggen kopen dan automatisch voor Vlaanderen, en niet meer voor België supporteren.
Laat ik het anders vragen: zou jij zo'n Vlaamse vlag kopen (als je geen vlag bij je zou hebben)?
Enkele jaren geleden, toen ik nog de ernst van het separatistisch gevaar nog niet inzag en ik dus nog geen duidelijke mening had gevormd ivm de communautaire problematie, waarschijnlijk wel. En dan had ik nog voor België gesupporterd.
Nu, weet jij net zo goed als ik, dat ik dat om principiële redenen niet meer doen. Ik weet dat elke Vlaamse vlag die er aanwezig is meer de schijn zal opwekken dat het Vl-nat geliefd is bij de bevolking (zoals jij dacht dat de Vlamingen spontaan naar de Vlaamse vlag grepen).
Als België Unitair zou zijn, en als Vlaamse symbolen in mijn ogen en in de ogen van buitenlanders zoals jij, geen separatistische symboliek zouden zijn, dan zou ik waarschijnlijk wel een officiële leeuwenvlag kopen, indien er geen Belgische vlaggen aanwezig zouden zijn.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 18:28   #26
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Wij veroordelen ook alle dreigementen, en zeker het gebruik van fysiek geweld
Officieel zeker?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 18:29   #27
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Natuurlijk Daarom dat wij naar het WK mochten en jullie....
Guttegut, het duurde nog lang, maar gelukkig.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het absoluut niet erg vond dat het Amsterdams Elftal niet meedeed aan het WK. Het was een goeie les voor de volgende keer, hoewel ik het Ajax-gehalte, ondanks Willem van Hanegem als co-trainer, nog steeds erg hoog vind en er geen enkele Feyenoorder in de basis staat.

Wat betreft de vergelijking België-Nederland: volgens mij heeft België nog nooit in de finale van een WK gestaan (NL 2 keer) en ook nog nooit een EK gewonnen (NL 1 keer). Alleen even ter informatie hoor.

Citaat:
Enkele jaren geleden, toen ik nog de ernst van het separatistisch gevaar nog niet inzag en ik dus nog geen duidelijke mening had gevormd ivm de communautaire problematie, waarschijnlijk wel. En dan had ik nog voor België gesupporterd.
Nu, weet jij net zo goed als ik, dat ik dat om principiële redenen niet meer doen. Ik weet dat elke Vlaamse vlag die er aanwezig is meer de schijn zal opwekken dat het Vl-nat geliefd is bij de bevolking (zoals jij dacht dat de Vlamingen spontaan naar de Vlaamse vlag grepen).
Als België Unitair zou zijn, en als Vlaamse symbolen in mijn ogen en in de ogen van buitenlanders zoals jij, geen separatistische symboliek zouden zijn, dan zou ik waarschijnlijk wel een officiële leeuwenvlag kopen, indien er geen Belgische vlaggen aanwezig zouden zijn.
Nou, ik denk eigenlijk dat alleen mensen die niet anti-Vlaams zijn zo'n vlag zullen kopen (overigens, spotprijs? Bij de Blokker heb je voor 5 euro ook wel een Nederlandse vlag denk ik, en dan krijg je er nog gratis een oranje wimpel bij ook! ).
Mijn ouders hadden bijv. principieel geen vlag, maar hebben er een paar jaar geleden een gekocht toen ik slaagde voor m'n eindexamen. Zoals je misschien weet, is het in Nederland nl. gebruikelijk om, als iemand slaagt, de vlag uit te steken en de schooltas of rugzak bovenaan de vlaggenstok te hangen. Nu vlaggen ze net als de meeste Nederlanders in ieder geval elk jaar op 4 en 5 mei (dodenherdenking en Bevrijdingsdag), maar Koninginnedag (30 april), als ook iedereen de vlag uitsteekt, weigeren ze nog steeds te vlaggen.

Nu, ik neem aan dat mensen die principiële bezwaren hebben tegen vlaggen, of tegen Vlaanderen, evenmin met een Vlaamse vlag zullen gaan zwaaien, laat staan kopen, dus het lijkt me logisch dat het in ieder geval mensen zijn die zich Vlaming voelen en dat willen laten zien. Ik zie er dan ook geen Vlaams-nationalistische symboliek in eerlijk gezegd, net zo min als een Nederlandse vlag een nationalistisch symbool is. Althans, m'n ouders vinden blijkbaar van niet.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 18:30   #28
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ik heb nog nooit gehoord van de 'hedendaagse' Waalse Beweging, dus zal er ook geen Waalse tegenhanger zijn van Vlaanderen Vlagt.
Dan wordt het tijd u te informeren. Een klinkende naam in de hedendaagse Waalse Beweging: José Fontaine.
Juist ja, compleet marginaal.
En u bent een massabeweging veronderstel ik???

Tsss, de splinter en de balk, weet je wel?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 21:29   #29
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Het blijft moeilijk voor belgicisten om te accepteren dat Vlaanderen Vlagt een enorm succes is. Bij elke manifestatie en via hun website verkoopt VL² gemiddeld 1500 vlaggen per maand! En ik denk niet dat belgischgezinden zo'n vlag kopen, die hebben hun ouderwetse driekleur wel bij! Dus stop maar met je in allerlei bochten te wringen om die vlaggenverkoop te minimaliseren ..."vroeger zou ik ook wel zo'n vlag gekocht hebben..." jaja...

De semi-onafhankelijke staat Vlaanderen is een realiteit geworden voor de gemiddelde burger. Dus als nationaal symbool grijpt de Vlaming steeds vaker naar de Vlaamse vlag; en dit ten koste van de tricolore.

Trouwens, als de koning (of een ander lid van die poppenkast) ergens op bezoek is, dan droppen ze daar wat bussen schoolkinderen die ze elk een tricoloortje in de handen duwen. "Zwaaien maar, kinderen!" Kijk eens hoe populair het koningshuis is!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 21:35   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Het blijft moeilijk voor belgicisten om te accepteren dat Vlaanderen Vlagt een enorm succes is. Bij elke manifestatie en via hun website verkoopt VL² gemiddeld 1500 vlaggen per maand! En ik denk niet dat belgischgezinden zo'n vlag kopen, die hebben hun ouderwetse driekleur wel bij! Dus stop maar met je in allerlei bochten te wringen om die vlaggenverkoop te minimaliseren ..."vroeger zou ik ook wel zo'n vlag gekocht hebben..." jaja...

De semi-onafhankelijke staat Vlaanderen is een realiteit geworden voor de gemiddelde burger. Dus als nationaal symbool grijpt de Vlaming steeds vaker naar de Vlaamse vlag; en dit ten koste van de tricolore.

Trouwens, als de koning (of een ander lid van die poppenkast) ergens op bezoek is, dan droppen ze daar wat bussen schoolkinderen die ze elk een tricoloortje in de handen duwen. "Zwaaien maar, kinderen!" Kijk eens hoe populair het koningshuis is!

Nonsens! Bij ons op school werd iedereen bijna wild toen men hoorde dat het Koningspaar in mijn stad op bezoek kwam!
De (flamingantische) school sloot alle poorten en hield alle leerlingen binnen. 20 leerlingen ontsnapten en kregen daar inderdaad vlaggetjes.
Terug op school kregen ze strafstudie.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 21:38   #31
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot

Nonsens! Bij ons op school werd iedereen bijna wild toen men hoorde dat het Koningspaar in mijn stad op bezoek kwam!
BSO?

Citaat:
De (flamingantische) school sloot alle poorten en hield alle leerlingen binnen. 20 leerlingen ontsnapten en kregen daar inderdaad vlaggetjes.
Terug op school kregen ze strafstudie.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 21:38   #32
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Trouwens, als de koning (of een ander lid van die poppenkast) ergens op bezoek is, dan droppen ze daar wat bussen schoolkinderen die ze elk een tricoloortje in de handen duwen. "Zwaaien maar, kinderen!" Kijk eens hoe populair het koningshuis is!
In Nederland is dat ook, bij de intocht van Sinterklaas, hele massa's kinderen. En die gast kost elk jaar ook weer klauwen met geld!

Nee, wat dat betreft is het publiek bij de Koninginnedagen in Nederland een stuk gemengder. Wat veel vaag is, is de aubade van volksliedjes aan de Koningin die op Koninginnedag 's ochtends overal in Nederland door schoolkinderen wordt gehouden. Alsof ze dat kan horen...!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 21:41   #33
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
De (flamingantische) school sloot alle poorten en hield alle leerlingen binnen. 20 leerlingen ontsnapten en kregen daar inderdaad vlaggetjes.
Terug op school kregen ze strafstudie.
Hebben we het hier over een school of over een gevangenis waar jij op hebt gezeten...?

Wat bedoel je trouwens met een flamingantische school?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 21:53   #34
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot

Nonsens! Bij ons op school werd iedereen bijna wild toen men hoorde dat het Koningspaar in mijn stad op bezoek kwam!
BSO?
[/quote]
(toen) Latijn-wiskunde.

Citaat:
Citaat:
De (flamingantische) school sloot alle poorten en hield alle leerlingen binnen. 20 leerlingen ontsnapten en kregen daar inderdaad vlaggetjes.
Terug op school kregen ze strafstudie.
Ja, vind je wel fijn he
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 21:53   #35
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
De (flamingantische) school sloot alle poorten en hield alle leerlingen binnen. 20 leerlingen ontsnapten en kregen daar inderdaad vlaggetjes.
Terug op school kregen ze strafstudie.
Hebben we het hier over een school of over een gevangenis waar jij op hebt gezeten...?

Wat bedoel je trouwens met een flamingantische school?
Een school met Vlaamsgezinde directie.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 22:08   #36
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
strafstudie
...Waar is den tijd... 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 22:19   #37
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot

Een school met Vlaamsgezinde directie.
En welke last ondervond je daarvan? Moesten jullie elke morgen de Vlaamse Leeuw zingen?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 22:22   #38
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot

Een school met Vlaamsgezinde directie.
En welke last ondervond je daarvan? Moesten jullie elke morgen de Vlaamse Leeuw zingen?
We mochten geen Belgische vlaggen of andere Belgische atributen meebrengen naar school met het WK (met als gevolg dat de driekleur uit alle ramen hing, uiteraard) en dat we het WK niet mochten zien (maar toen zijn we gezellig 'ontsnapt' ).
+ dit gevalletje met het Koningspaar.
Maar voor de rest viel het allemaal nogal mee
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 22:25   #39
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

O! En het feit dat er geen foto van Zijne Majesteit hing! Nergens! (Behalve daar waar de leerlingen die zelf hadden gehangen... in mijn klas bijvoorbeeld )
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2003, 22:44   #40
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Allez, zelfs de scholen zitten al in het Vlaemsch complot

Leuke anecdote, zo kan ik er ook wel enkele verzinnen.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be