Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: welke soort coalitie in de volgende regering?
rechts-rechts 1 1,20%
links-links 5 6,02%
sp-a-CD&V 2 2,41%
sp-a-vld 13 15,66%
sp-a-vlaams blok 0 0%
CD&V-agalev 0 0%
CD&V-vld 9 10,84%
CD&V- vlaams blok 5 6,02%
agalev-vld 0 0%
agalev-vlaams blok 1 1,20%
mijn partij mag absoluut niet samen gaan met een andere partij!! 5 6,02%
n-va - links 2 2,41%
een vlaams radicale meerderheid ( n-va - vlaams blok ) 24 28,92%
n-va - CD&V 12 14,46%
CD&V - leefbaar vlaanderen - vlaams blok 3 3,61%
leefbaar vlaanderen - vlaams blok - vld 1 1,20%
leefbaar vlaanderen - vlaams blok - sp.a 0 0%
andere! Ik wil gewoon een andere! dus ik zet ze op het prikbord! 0 0%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2002, 18:20   #21
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent
Ik begrijp de link dus VB en nazi's niet. Ik ben een waardig mens die nazi-sympathien zonder meer veroordeel, toch kan ik mij in veel Blok-punten vinden zoals dat ook bij de VLD en CD&V is. Natuurlijk zullen er wel neonazi's onder het Blok electoraat zitten, maar het grotendeel zijn gewone waardige mensen zoals u en ik.
uitraard, maar ik ken leden die enige banden hebben met "nazi's", de gebroeders van sint-niklaas, kan nu niet op hun naam komen, zal het u weten te zeggen!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2002, 18:21   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
neen? de gebroeders van sint-niklaas zegt u dat iets?
Neen.

Er zitten trouwens geen broers onder de bestuursleden van Vlaams Blok Sint-Niklaas.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2002, 18:37   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Heb ik gezegd dat ik ik die uitspraken geloof? Ik ben een cristen persoon, die de problemen van de maatschappij onder ogen ziet! Zolang het vlaams nogaltijd een paar "nazi's" in zich heeft, kom ik er niet bij!
En stel nu dat het waar zou zijn (wat ik sterk betwijfel, en als VB'er sedert lang mag ik in alle oprechte bescheidenheid dit wel denken), dan nog zou dat geen argument zijn. In alle verenigingen lopen er mensen rond die veel vraagtekens oproepen.

U zei dat u christelijk bent. Katholiek? Ongetwijfeld. Welnu, hebt u al eens goed rondgekeken in de RKK en er even over nagedacht hoeveel naamchristenen er rondlopen en allerlei standpunten, geloven en meningen erop na houden die absoluut niet te verenigen zijn met het geloof? Besluit u dan ook geen lid te blijven van de RKK? Niet de uitzonderingen mogen ons laten leiden, wel de algemene lijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2002, 08:21   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Vincent, laat ik mijn "idiote opmerking" eens uitleggen, want blijkbaar bent u niet mee.

* Ieder stemt op wie hij wil. Dat wil zeggen, in een democratie bent u vrij op eender welke partij te stemmen, en integenstelling tot enkele politiek-correcten beschouw ik u niet als misdadiger als u op dat blok wil stemmen. Ik ben dus een échte democraat. Wat u daar zo 'idioot' aan vindt snap ik dus totaal niet.

*Ik doe dat alleszins niet: dat wil dus zeggen dat ik mij niet vind in de ideeën van dat Blok. Ik ben gewoon net iets te anti-kapitalistisch en iets te anti-conservatief om voor een radicale (lees niet extreem) rechtse partij te stemmen. Mijn goed recht toch?

U zou dus blij moeten zijn dat een linkse rat als ik zich tegen de politiek correcte heksenjacht uitspreek. Maar in plaats daarvan vindt u dit irrelevant, zelfs idioot. Nu vraag ik mij wel af wie hier de idioot is.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2002, 17:13   #25
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Ik had het nooit voor mogelijk geacht, maar mijn coalitievoorkeur gaat uit naar Vlaams Blok met NVA. Mijn liefde voor Vlaanderen is groter dan de ergernis over dat elitair genootschap dat de NVA ongetwijfeld is.
(“Hallo, collega-arbeider… wat? Naar wie ik een brief aan het schrijven ben? Naar de NVA.” “Zeg Duym, ze hangen het nogal uit met de naamsveranderingen hé? Jarenlang RVA en nu weer NVA, wat zal ’t morgen zijn?)

Mijn persoonlijke afkeer tegenover de NVA blijft bestaan, daar ik het onverdraaglijk vind om een ander partij te diaboliseren zonder ook maar één verwerpelijk standpunt uit hun programma te kunnen of te willen aanwijzen en enkel maar te spreken in termen van: veel te veel zus of veel te veel zo. Niettegenstaande dat heb ik deze gevoelens van afkeer terzijde gelegd en ootmoedig het hoofd gebogen in de hoop dat ik daarmee het Vlaams belang heb gediend.
Knuppel heeft gelijk wanneer ze ergens schrijft dat er van die Vlaamse onafhankelijkheid niet veel in huis komt wanneer wij Vlaams Nationalisten elkaar in het haar blijven zitten. En wat knuppel betreft, aanvankelijk vond ik dat ze de Allesweter uithing, maar ja, ze kan het ook niet verhelpen om soms zinnige dingen te zeggen. (Niet te hard van stapel lopen hé man. Politieke tegenstanders een compliment geven, is in de politiek zelfmoord, maar ja…ik ben dan ook geen politicus.)

Ik hoop van ganser harte dat de NVA de 5% kiesdrempel haalt maar geen tiende van een procent meer.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2002, 01:11   #26
Zephyron
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Mijn liefde voor Vlaanderen is groter dan de ergernis over dat elitair genootschap dat de NVA ongetwijfeld is.
A] Als u de N-VA een elitair genootschap durft te noemen, dan behoeft dat ook enige uitleg.

B] De N-VA is, tot spijt van wie het benijdt, het democratisch alternatief voor het Vlaams Blok. Ze heeft niet de bedoeling om een fascistoïde maatschappijvorm te installeren, en is een partij met een rechtlijnig beleid. In tegenstelling tot het Blok, dat zijn ware aard verschuilt achter vlotte oneliners.
Zephyron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2002, 14:22   #27
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Mededeling van Duym

Misschien tot opluchting van velen en tot ontgoocheling van een enkeling, zie ik me genoodzaakt om de frequentie waarmee ik dit forum bezoek, te halveren.
De personages uit mijn huidig onafgewerkt manuscript staan werkloos toe te kijken en vragen zich met ongeduld af wanneer ik hen via mijn klavier opnieuw de nodige richtlijnen geef.

Juich echter niet, gij weerspannige en hardleerse tegenstander,
met Duym heb je een Blok aan je been als geen ander.

Groetjes
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2002, 14:58   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Ik had het nooit voor mogelijk geacht, maar mijn coalitievoorkeur gaat uit naar Vlaams Blok met NVA. Mijn liefde voor Vlaanderen is groter dan de ergernis over dat elitair genootschap dat de NVA ongetwijfeld is.
(“Hallo, collega-arbeider… wat? Naar wie ik een brief aan het schrijven ben? Naar de NVA.” “Zeg Duym, ze hangen het nogal uit met de naamsveranderingen hé? Jarenlang RVA en nu weer NVA, wat zal ’t morgen zijn?)

Mijn persoonlijke afkeer tegenover de NVA blijft bestaan, daar ik het onverdraaglijk vind om een ander partij te diaboliseren zonder ook maar één verwerpelijk standpunt uit hun programma te kunnen of te willen aanwijzen en enkel maar te spreken in termen van: veel te veel zus of veel te veel zo. Niettegenstaande dat heb ik deze gevoelens van afkeer terzijde gelegd en ootmoedig het hoofd gebogen in de hoop dat ik daarmee het Vlaams belang heb gediend.
Knuppel heeft gelijk wanneer ze ergens schrijft dat er van die Vlaamse onafhankelijkheid niet veel in huis komt wanneer wij Vlaams Nationalisten elkaar in het haar blijven zitten. En wat knuppel betreft, aanvankelijk vond ik dat ze de Allesweter uithing, maar ja, ze kan het ook niet verhelpen om soms zinnige dingen te zeggen. (Niet te hard van stapel lopen hé man. Politieke tegenstanders een compliment geven, is in de politiek zelfmoord, maar ja…ik ben dan ook geen politicus.)

Ik hoop van ganser harte dat de NVA de 5% kiesdrempel haalt maar geen tiende van een procent meer.
Geen probleem Dyum. Ik ben ook geen politicus. Nooit geweest trouwens maar ik had het "geluk" een aantal onder hen een tijdlang van heel dichtbij te kunnen volgen en gadeslaan. Ik kan er dus ook niet aan doen dat ik al eens iets "beter weet".
Wat ik intussen het best van al weet is dat ik niet meer in de politiek geloof. En nog het minst van al in de mij zo vertrouwde Vlaams-nationalisten. De dag dat zij elkaar leren verstaan.. en aanvaarden vier ik echter groot feest. Ik vrees echter dat ik die dag niet meer zal meemaken....en dat dit belachelijke land daar alleen maar (on)wel bij zal varen.
Een Vlaamsgezinde zal ik echter altijd blijven in hart en nieren.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2002, 19:41   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyron
B] De N-VA is, tot spijt van wie het benijdt, het democratisch alternatief voor het Vlaams Blok. Ze heeft niet de bedoeling om een fascistoïde maatschappijvorm te installeren, en is een partij met een rechtlijnig beleid. In tegenstelling tot het Blok, dat zijn ware aard verschuilt achter vlotte oneliners.
Tot spijt van wie het benijdt, maar het Vlaams Blok heeft helemaal de bedoeling niet een of andere "fascistoïde maatschappijvorm" te installeren (vraag me trouwens af wat met daarmee nu bedoelt: "fascistoïde maatschappijvorm", lijkt me eerder zo'n goedkoop scheldwoord).

I.p.v. voortdurend op het Vlaams Blok te schieten zouden de aanhangers van N-VA beter eens beseffen waar de vijand ligt: de belgicisten. Maar neen, ze schieten liever op hun Vlaamse broeders, waarmee ze een belangrijk element van het IJzertestament naast zich neerleggen. "Godsvrede" was immers een belangrijk strijdpunt: begraaf uw onderlinge strijdpunten (in die tijd: katholieken versus vrijzinnigen, communisten versus nationalisten, enz.) en laat het Vlaamse belang primeren. Godsvrede anno 2002 zou dan ook betekenen dat de Vlaamse partijen eerst aan het Vlaamse belang denken en een groot Vlaams blok vormen tegen de belgicisten en de Waalse partijen die WEL een blok vormen ondanks hun onderlinge verschillen! Maar neen, N-VA meent dat dit niet belangrijk is...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2002, 23:37   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Vlaams blok en N-VA zijn aan elkaar gewaagd. Geen van beide doet water in zijn azijn.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2002, 00:17   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
I.p.v. voortdurend op het Vlaams Blok te schieten zouden de aanhangers van N-VA beter eens beseffen waar de vijand ligt: de belgicisten.
Als neutrale toeschouwer van het krakeel VB vs. NV-A, vraag ik me eerlijk af, of in jouw zin hierboven de partijnamen niet evengoed van plaats kunnen gewisseld worden.
't Is maar een suggestie hoor........... 8)

Als vurig België-fan daarentegen, kan ik enkel in mijn vuistje lachen.
Jullie willen (beiden?) een schisma van de Belgische staat, maar jullie slagen er enkel in om (het hopelijk nog lang niet onafhankelijke) vlaanderen in kampen te verdelen.

Vl-Bl vs. NV-A:


Mijn beide vuistjes zijn de laatste maanden reeds volgelachen.

Dit is het linkervuistje:

Dit het andere (rechter):
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2002, 06:24   #32
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Supperstaaf

Af en toe is er een staakt het vuren en dan zie ik opnieuw de uitgestoken hand van Vlaams Blokkers. Ik heb er potverdorie al de schrijfkramp van gekregen.

Zeg, ik heb geruchten opgevangen dat er een nieuwe partij in de maak is, namelijk de NVBA: de Nieuwe Vlaams Blok Alliantie. Opmerkelijk is dat beide partijen hun naam in deze nieuwe partijnaam, onverkort terugvinden. En gezien een synthese van beide programma’s vlug gemaakt is, lijkt me dit niet onwaarschijnlijk. Wie heeft dat gerucht ook gehoord? Sta op en spreek?

Zephyron, het antwoord op jou schrijven komt eraan. Nog even wachten (moet niet hoor!)
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2002, 06:54   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Supperstaaf

Af en toe is er een staakt het vuren en dan zie ik opnieuw de uitgestoken hand van Vlaams Blokkers. Ik heb er potverdorie al de schrijfkramp van gekregen.
Die plotse schaamte om de 'broeder'twist zie ik wel vaker opduiken telkens een 'die-hard belgicist' eens even naar die zere scheen uithaalt. Dan volgt plots een mini-oprisping van 'eensgezindheid'.
Ik ben echter gerust. Eens ik mijn rug keer, katten ze mekaar lustig verder af, proberen ze mekaar vliegen af te vangen, en zoeken ze te scoren op mekaars rug.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Zeg, ik heb geruchten opgevangen dat er een nieuwe partij in de maak is, namelijk de NVBA: de Nieuwe Vlaams Blok Alliantie.
Dream on.
Het enige gerucht dat ik opving (wel geen referentie, want ik frekwenteer geen vlaamsnationalistische café's ) is dat NV-A wel eens het opstapje naar CD&V zou kunnen worden voor de meer carrière-gerichte 'vlamingen'. NCD en Spirit achterna.
Yukkieyukkie.
't Zal toch een bekladde stembrief worden, of Vivant zo het electronisch moet.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2002, 06:54   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Supperstaaf

Af en toe is er een staakt het vuren en dan zie ik opnieuw de uitgestoken hand van Vlaams Blokkers. Ik heb er potverdorie al de schrijfkramp van gekregen.

Zeg, ik heb geruchten opgevangen dat er een nieuwe partij in de maak is, namelijk de NVBA: de Nieuwe Vlaams Blok Alliantie. Opmerkelijk is dat beide partijen hun naam in deze nieuwe partijnaam, onverkort terugvinden. En gezien een synthese van beide programma’s vlug gemaakt is, lijkt me dit niet onwaarschijnlijk. Wie heeft dat gerucht ook gehoord? Sta op en spreek?

Zephyron, het antwoord op jou schrijven komt eraan. Nog even wachten (moet niet hoor!)
Ik heb gemerkt waarom je schrijfkramp krijgt, Duympje. Ik probeerde dat ook al "the other way round" maar het werd een stevig blauwtje.
Jongen, ik ken er nog een paar zoals jij die niet alleen inzien dat jullie zo niet verder komen en er zelfs mee kunnen huilen. Dat zijn echter de uitzonderingen. Bekijk alleen maar de kakkerij tegen elkaar hier EN op andere websteks. ELKAAR zei ik, dus je niet aangesproken voelen, hé!
Mij zul je dus NIEMAND horen verdedigen.
Anderszijds moet je beseffen dat jouw Vlaams-nationalistische tegenpolen (voorlopig toch nog) met de rug tegen de muur staan. Als eerste het cordon doorbreken zou noodlottige gevolgen voor hen hebben, denk je ook niet? Gevolgen waar dan weer HUN Vlaams-nationalistische tegenpolen weinig of niks mee vooruit zouden geholpen zijn, vrees ik.

Nog even geduld oefenen dus. Wie weet wie na de volgende verkiezingen als eerste aan dat vermaledijde cordon gaat morrelen. Als ik Dirk Tieleman in Toscane bij Paul Goossens mag geloven mag het ermee gedaan zijn. Als dat geen seintje is?

Nu nog even de islamvreterij achterwege laten, zoveel te vlugger kunnen onze superdemocraten, ( ze wanen zich nu eenmaal beter dan de zogezegde-wat-minder-democraten), zonder hun gezicht teveel te verliezen, ook daar een beetje beter de waarheid onder ogen zien.
En dat is dat geen enkele godsdienst tolerant en/of ongevaarlijk was/is. Dus ook de Islamitische niet.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2002, 06:40   #35
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Zeg knuppeltje (een vluggertje want ik heb weinig tijd),

Je zegt dat zij die een alliantie tussen NVA en Vlaams Blok willen, uitzonderingen zijn. Nu weet ik ook wel dat deze poll niet representatief is, maar de tendens kan je toch niet ontkennen. Zo’n 24% (de hoogste score) is voor een samengaan tussen de twee.
Van de andere kant: wanneer we zien dat 22% wil dat NVA en CD&V wil samengaan, lijkt me de opmerking van Superstaaf ook veelzeggend. De NVA zou inderdaad wel eens het opstapje naar de CD&V kunnen zijn.
Voor het overige is het ook duidelijk dat de partij van Verraad Leugens en Demagogie de linkse toer is opgegaan.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2002, 14:11   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Linkse toer? Wat noemt u links?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2002, 16:58   #37
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Ik maak de NVA het verwijt een elitair vennootschap te zijn. Uiteraard is het geen misdaad om zich meer thuis te voelen in een kleine groep van gelijkgezinden dan onder alles wat ademt en beweegt.
Elitarisme is niet meetbaar, en op een groep mensen het etiket ‘elitair’ kleven is een subjectieve aangelegenheid. Maar bij de Sossen en PVV’ers waaronder ik me in een vorig leven meermaals als buitenstaander heb begeven, heb ik dat gevoel nooit gehad. Misschien heeft mijn indruk over de NVA voor het eerst gestalte gekregen toen we ‘de eer’ hadden om Geert Bourgeois en zijn aanhangers te ontmoetten en de meest nietszeggende antwoorden te krijgen op de vragen die we hen stelden (Edegem – debatavond - Basiliek).
Maar toegegeven, mijn verwijt deed niet ter zake, temeer omdat ik voor het nobele doel bereid ben om met mensen om te gaan die me minder goed liggen.

ZEPHYRON, jij daarentegen beschuldigd het Vlaams Blok van het immens zwaar vergrijp dat zij zinnens zouden zijn om een fascistoïde maatschappijvorm naar voor te willen schuiven.

Tevens voeg je er nog aan toe dat de NVA een rechtlijnige partij is. Voor zover ik weet betekent rechtlijnig: ..ZONDER OMWEGEN, RECHT OP HET DOEL AF, ZONDER BOCHTENWERK HET BEOOGDE DOEL TRACHTEN TE BEREIKEN…… Wel, wel wel, de NVA lijkt mij veeleer in de leer te zijn geweest bij ’s werelds beste slalom specialisten, om vervolgens op eigen houtje af te stevenen op…. ja op wat????????? .

Zephyron, hier komt de uitdaging van je leven. Leg me nu eens in een duidelijk en RECHTLIJNIG betoog uit, waarom het Vlaams Blok haar maatschappijbeeld een fascistische karakter draagt? En let op! Fascisme houdt een verwerping in van een aantal democratische rechten (Koenen – Woordenboek).
Wel rechtlijnige aanklager, heb je het lef om te zeggen wat in het Vlaams Blok partijprogramma staat dat kan bestempeld worden als een aanslag op onze democratische rechten?
Wanneer jij nu niet met glans slaagt in het onderbouwen van jouw immens zware beschuldiging tegen het Vlaams Blok, ben je dan nog beter dan de ideologie die je hier terecht verafschuwt? Een ideologie die het lichtzinnig uiten van de zwaarste beschuldigingen nooit heeft geschuwd als het ging om de vernietiging van de vijand, waaronder miljoenen weerloze slachtoffers.
Ik wacht met ongeduld op je uiteenzetting.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2002, 09:29   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik begin zo stilaan te geloven dat wij inderdaad in een particratie leven in plaats van een democratie. Partijen voeren discussies over partijen in plaats van over regeringszaken.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2002, 16:31   #39
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

PELGRIM
Da’s niet verwonderlijk. Onze partij heeft een proces aan haar been en loopt de kans om verboden te worden. Alle andere partijen veranderen van naam als van onderbroek (sommigen dragen in het vooruitzicht van de verkiezingen al een pamper). En waar de meeste partijen voor staan is nog minder geweten. Hoe kun je dan nog over regeringszaken spreken wanneer je niet meer weet met wie of wat je praat. Dat is nu juist het failliet van Verhofstadt zijn regering.
Straks een antwoord op jouw vraag: ‘wat betekent op de linkse toer gaan?’
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2002, 19:04   #40
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

PELGRIM
Oeijejoei, jij vraagt mij de betekenis van ‘op de linkse toer te gaan’. Gaan we weer die toer op ja? Eindeloos discussiëren over wat links en rechts is. Wel dit forum staat bol van discussies aangaande dat onderwerp en ik heb geen zin om hierover verder te lullen.
Dikke boeken worden vol geschreven over dit inderdaad niet exact te omlijnen begrip, en dat door zéééér geleerde heren. En nu vraag jij mij om dat effe te komen expliceren, foei, foei. Straks mogen we soortgelijke niet precies te omschrijven woorden als: waarheid, goed, kwaad enzovoort, niet meer gebruiken zonder er een sluitende definitie bij te geven. Zeg, vraag het anders eens aan onze tegenstanders die ons als rechts-extremisten bestempelen? Maar dan stelt er zich geen probleem zeker, of niet soms?
En toch wil ik over dat links-rechts gedoe iets kwijt. Toen Verhofstadt aantrad zei hij op een zelfgenoegzaam toontje: “In de toekomst spreken we niet meer van links en rechts.” Jaa, wadde? Het is ferm tegen zijn… linker- en rechter bovenste snijtand. Verhofstadt, de man die niet alleen een spleet tussen zijn twee voortanden heeft, maar ook in zijn tong.
Het zou hem goed uitgekomen zijn, moesten de woorden links en rechts niet langer gebezigd worden. Niemand die hem dan nog zou kunnen verwijten dat zijn schuivend beleid zo links is geworden als de bakboordzijde van een (zinkend) schip.
De wens om een vervelend woord te zien verdwijnen, doet me denken aan die dictators welke de woorden ‘nederlaag’ of ‘hongerlijden’ gewoonweg afvoerden of taboe verklaarden. Zo heeft het Duitsland van Hitler nooit één veldslag verloren en heeft onder Mao nooit één Chinees de hongerdood moeten sterven. Je ziet wat een wonder een woord kan verrichten.
Ook Bourgeois hoopt dat genant links-rechts begrip de wereld uit te helpen. En niet omdat hij zoals Verhofstadt wil schuiven, neen, keurige mensen als Bourgeois schuiven niet, noch naar links, noch naar rechts. En als ze al schuiven, is het rechtvooruit en wel op een bananenschil van die stoute Blokkers.
Neen, ook voor Bourgeois geen onderscheid in woorden als: links, rechts, koud en warm, hij wil immers met niets of niemand vergeleken of afgemeten worden. Recht door zee is de leuze, alleen op kruistocht, de windmolens tegemoet.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be