Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 26 februari 2007, 20:39   #21
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Klopt.
Maar dan ook ALLE Vlamingen, dus ook die van zgn. "allochtone" origine.
Linda Osmani in Lanaken en Mina Chtouki in Ham om er maar twee te noemen, beiden mandatarissen van het Vlaams Belang in Limburg, organiseren mee onze Vlaamse samenleving.
Zijn de skinheads in uw partij het daar wel mee eens?
Hans1 is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:40   #22
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
als De Man zo verder blijft doen zal hij wel een tik op zijn schouders krijgen van de partijleiding
Dat betwijfel ik, hij heeft al wel meer zulke uitspraken gedaan. Kijk maar eens naar zijn site en hij wordt er niet voor terechtgewezen.
Net omdat het VB zo haar rauwe imago wil behouden en zo weet de kiezer uiteindelijk niet wat er precies zal gebeuren.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:42   #23
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat betwijfel ik, hij heeft al wel meer zulke uitspraken gedaan. Kijk maar eens naar zijn site en hij wordt er niet voor terechtgewezen.
Net omdat het VB zo haar rauwe imago wil behouden en zo weet de kiezer uiteindelijk niet wat er precies zal gebeuren.
vroeg of laat zal dat wel gebeuren, daar ben ik gerust in de partij wil groeien en evolueren dan moet de manier nog een beetje bijgeschaafd worden
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:43   #24
Bert Schoofs
 
 
Bert Schoofs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 87
Standaard

Het interesseert mij in principe niet welke godsdienst iemand aanhangt. In mijn Beringse afdeling weet ik toevallig maar van 2 personen welk geloof ze belijden. Ik hoef het niet te weten, het zijn mijn zaken niet.

Men moet immers zijn geloof niet opdringen op een vergadering die over politieke onderwerpen handelt of een welbepaalde geloofsovertuiging op politieke wijze pogen te bevoordelen. Het gebrek aan voldoende scheiding tussen geloof en politiek ('kerk en staat') stelt bij moslims daarom vaak een probleem, wat door Filip De Man terecht scherpgesteld is. In principe kan echter elke Vlaming die ons programma onderschrijft volwaardig VB-lid en dus mandataris worden, ongeacht huidskleur, ethnische afkomst, godsdienst...
Bert Schoofs is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:43   #25
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
als allochtonen zich aanpassen aan onze normen en waarden en zich keurig houden dan mogen zij hier blijven, dan kunnen we ze niet terugsturen

er moet inderdaad wel een onmiddellijke immigratiestop komen en ook de snel belg wet moet afgeschafd worden
Een groep allochtonen met paspoort die perfecht aangepast is, is hier uiteraard welkom, maar als gast.

Met een volksgemeenschap met een kleine minderheid van goed aangepaste inwijkelingen en diens afstammelingen heb ik geen probleem. Het grote probleem is dat we op dit ogenblik veel te veel vreemdelingen hebben, zelfs als gooien we de niet-aangepasten allemaal buiten, dan nog zijn er enorm veel vaak economische vluchtingen en diens afstamming die hier blijven. Dit is niet de schuld van Vlaams Belang maar van de huidige beleidsmakers uiteraard. Het Vlaams Belang geeft wel een verkeerd signaal naar vreemdelingen toe door Pieter Van Boxel en Aisha Van Zele op een lijst te plaatsen. Wie zich perfect aanpast, kan een echte Vlaming worden. Wat uiteraard niet mogelijk en realistisch is, want de hoeveelheid aangepaste vreemdelingen is te groot. Onze Vlaamse volksgemeenschap kan dit niet aan.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 februari 2007 om 20:44.
Max van Dietschland is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:44   #26
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Willen of niet, voor De Man kan het niet.
D�*t is het punt en ook hier weer is een dubbele boodschap.
Toch wel een belangrijk punt: Schoofs en Dewinter vinden van wel en De Man niet.
Partijen waar iedereen op alle vlakken eensgezind op één lijn staat zijn eerder vrij zeldzaam te noemen.
Zwartengeel is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:45   #27
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
vroeg of laat zal dat wel gebeuren, daar ben ik gerust in de partij wil groeien en evolueren dan moet de manier nog een beetje bijgeschaafd worden
Ik heb daar dan mijn twijfels over, zeker als je Dewinter hoort over het 70-punten plan of als je een De Man ongestoord zijn zegje hoor doen.
Hij noemt een hele bevolkingsgroep ondemocratisch vanwege zijn godsdienst en niemand die er iets van zegt.

Vandaar ook mijn voorstel:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=79232

__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 26 februari 2007 om 20:46.
Kay_ is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:47   #28
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Partijen waar iedereen op alle vlakken eensgezind op één lijn staat zijn eerder vrij zeldzaam te noemen.
Toch wel belangrijk een hele groep als ondemocratisch bestempelen of onenigheid over zoiets als het 70-punten plan.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:49   #29
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik heb daar dan mijn twijfels over, zeker als je Dewinter hoort over het 70-punten plan of als je een De Man ongestoord zijn zegje hoor doen.
Hij noemt een hele bevolkingsgroep ondemocratisch vanwege zijn godsdienst en niemand die er iets van zegt.

Vandaar ook mijn voorstel:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=79232

de islam is ook niet democratisch, noem mij 1 moslimland dat volledig democratisch is zou ik zeggen....
er zijn democraten onder de moslims, maar ze zijn eerder zeldzaam, spijtig genoeg zien we een radicalisering bij de moslims.

u voorstel vind ik goed en ik sta er zelf ook achter, hardliners en ware negationisten horen niet meer thuis bij het VB anno 2007
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:54   #30
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
de islam is ook niet democratisch, noem mij 1 moslimland dat volledig democratisch is zou ik zeggen....
er zijn democraten onder de moslims, maar ze zijn eerder zeldzaam, spijtig genoeg zien we een radicalisering bij de moslims.
Ach, in België heb je daar weinig last van.
En zelfs dan nog zei De Man dat een moslim per definitie geen democraat kan zijn. Dus geen enkele moslim kan dat volgens hem zijn.


Citaat:
u voorstel vind ik goed en ik sta er zelf ook achter, hardliners en ware negationisten horen niet meer thuis bij het VB anno 2007
Inderdaad en het weerhoudt veel mensen om op het VB te stemmen en zulk een voorstel zou VB'ers (al is het onder een andere naam en met gelijkgezinden uit andere partijen) effectief aan de macht helpen.
We hebben het dan wel over de fatsoenlijk rechtse VB'ers, niet de De Mans van de partij.

Maar nu ga ik echt eens wat leren voor mijn examen van woensdag, peace
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 26 februari 2007 om 20:55.
Kay_ is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:56   #31
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ach, in België heb je daar weinig last van.
En zelfs dan nog zei De Man dat een moslim per definitie geen democraat kan zijn. Dus geen enkele moslim kan dat volgens hem zijn.
De Man had het over moslims, niet over moslims in naam. De Man had volledig gelijk met zijn uitspraak. De moslims in naam die wel voor scheiding der machten (religie en staat) zijn worden door de moslims uitgemaakt en bedreigd met de woorden dat zij 'de koefaar' aan het nadoen zijn.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 26 februari 2007 om 20:58.
smiley is offline  
Oud 26 februari 2007, 20:57   #32
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ach, in België heb je daar weinig last van.
En zelfs dan nog zei De Man dat een moslim per definitie geen democraat kan zijn. Dus geen enkele moslim kan dat volgens hem zijn.




Inderdaad en het weerhoudt veel mensen om op het VB te stemmen en zulk een voorstel zou VB'ers (al is het onder een andere naam en met gelijkgezinden uit andere partijen) effectief aan de macht helpen.
We hebben het dan wel over de fatsoenlijk rechtse VB'ers, niet de De Mans van de partij.

Maar nu ga ik echt eens wat leren voor mijn examen van woensdag, peace
De Man behoort tot de rechtergroep van de partij, de hardliners, waar steeds meer en meer mensen zich van afzetten
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 26 februari 2007, 23:06   #33
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Het interesseert mij in principe niet welke godsdienst iemand aanhangt. In mijn Beringse afdeling weet ik toevallig maar van 2 personen welk geloof ze belijden. Ik hoef het niet te weten, het zijn mijn zaken niet.

Men moet immers zijn geloof niet opdringen op een vergadering die over politieke onderwerpen handelt of een welbepaalde geloofsovertuiging op politieke wijze pogen te bevoordelen. Het gebrek aan voldoende scheiding tussen geloof en politiek ('kerk en staat') stelt bij moslims daarom vaak een probleem, wat door Filip De Man terecht scherpgesteld is. In principe kan echter elke Vlaming die ons programma onderschrijft volwaardig VB-lid en dus mandataris worden, ongeacht huidskleur, ethnische afkomst, godsdienst...
Geachte heer Schoofs,

Uw opvattingen voor wat betreft het vlaamse volk kan ik zeer goed onderschrijven. Maar wees eerlijk: Wat moet uw partij nog met een De Man waarvoor de meeste VB-ers, althans hier op het forum, zich rotschamen?

Alstublieft niet zeggen dat hij alleen het probleem heeft 'scherpgesteld'' want op dit forum weten we wel beter. Hij heeft hier ook een sessie ''volgemaakt''. De man is een racist van het zuiverste water.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 27 februari 2007, 01:14   #34
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Citaat:
Uw opvattingen voor wat betreft het vlaamse volk kan ik zeer goed onderschrijven. Maar wees eerlijk: Wat moet uw partij nog met een De Man waarvoor de meeste VB-ers, althans hier op het forum, zich rotschamen?
U spreekt blijkbaar in naam van de VB-ers op dit forum ?



Wat een racist...

Laatst gewijzigd door DenDane : 27 februari 2007 om 01:18.
DenDane is offline  
Oud 27 februari 2007, 01:28   #35
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
U spreekt blijkbaar in naam van de VB-ers op dit forum ?

Wat een racist...
Luister DenDane, laten we ophouden met verstoppertje spelen:
Zo'n foto is een equivalent van ''Ik ben geen antisemiet. Ik heb zelfs joden onder mijn beste vrienden''.

Ik heb geen zin meer om hierover te gaan hakketakken. Als je zelf niet ziet dat er tussen de opvattingen (en de manier van beantwoorden van vragen) van Schoofs en De Man een wereld van verschil zit, dan kan ik het je ook niet uitleggen.

Nee, ik spreek niet namens de VB-ers op dit forum. Ik hoop wel over niet al te lange tijd nauw te kunnen samenwerken met vlaams-nationalisten. Wat ik wel weet is dat veel VB-ers op dit forum hun best doen om hun standpunten en argumenten goed en fatsoenlijk te onderbouwen en dat de meesten grote moeite hadden met de uitlatingen van de heer De Man. Ze hebben hem nog net niet openlijk afgevallen (soms ook wel), omdat een partij onder druk zorgt voor loyaliteit, maar niemand was er gelukkig mee.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 27 februari 2007, 01:47   #36
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Luister DenDane, laten we ophouden met verstoppertje spelen:
Zo'n foto is een equivalent van ''Ik ben geen antisemiet. Ik heb zelfs joden onder mijn beste vrienden''.
U kent de persoon niet eens, en velt een oordeel over hem na één forum sessie ? Een forum sessie waar ik persoonlijk geen enkele racistische uitlating heb gelezen....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Ik heb geen zin meer om hierover te gaan hakketakken. Als je zelf niet ziet dat er tussen de opvattingen (en de manier van beantwoorden van vragen) van Schoofs en De Man een wereld van verschil zit, dan kan ik het je ook niet uitleggen.
En dat maakt De Man een racist ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee, ik spreek niet namens de VB-ers op dit forum. Ik hoop wel over niet al te lange tijd nauw te kunnen samenwerken met vlaams-nationalisten. Wat ik wel weet is dat veel VB-ers op dit forum hun best doen om hun standpunten en argumenten goed en fatsoenlijk te onderbouwen en dat de meesten grote moeite hadden met de uitlatingen van de heer De Man. Ze hebben hem nog net niet openlijk afgevallen (soms ook wel), omdat een partij onder druk zorgt voor loyaliteit, maar niemand was er gelukkig mee.
Ik (persoonlijk) vond de forum sessie met De Man vrij geslaagd, het is nu eenmaal niet het type persoon om "mooie praat" te verkopen.
Hij is nu eenmaal iemand die weet hoe hij bepaalde reacties uit personen kan krijgen, en dat maakt juist "zijn charme".
En als u De Man al een racist vind, dan moet u eens een paar personen hier op dit forum volgen....(ik zal geen namen noemen)
DenDane is offline  
Oud 27 februari 2007, 01:56   #37
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Ik (persoonlijk) vond de forum sessie met De Man vrij geslaagd.
Dan bent u een van de weinigen.

Als u zegt dat De Man geen racist is dan stel ik vast dat wij hierover van mening verschillen. Ik ga niet meer alle citaten opzoeken over bloed en bodem, gemengde huwelijken, katten in viswinkels e.d. en dan weer ontaarden in discussies over 'dat hij het zo niet meende' etc.

Ik denk dat de heer Schoofs heel goed weet wat ik bedoel en ik zou graag van hem eens een standpunt hierover vernemen, net zoals de heer Verstrepen dat ook heeft durven doen.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 27 februari 2007, 10:42   #38
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
U kent de persoon niet eens, en velt een oordeel over hem na één forum sessie ? Een forum sessie waar ik persoonlijk geen enkele racistische uitlating heb gelezen....
Een greep uit zijn antwoorden:

- Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?
- ten tweede belijden de moslims een veroveringsgodsdienst. Joods proselitisme in Antwerpen en omstreken is mij niet bekend.
- gemengde huwelijken mislukken nog veel meer dan niet-gemengde.
- Ten tweede zijn de krachtsverhoudingen nu veel meer in ons nadeel dan tijdens de Koude Oorlog en zit de vijand (islam) voor een stuk binnen de muren.
- Maar u bent naief wanneer u zegt dat slechts enkelingen bij de moslims problemen stellen inzake Europese waarden

Uiterst neerbuigend en laatdunkend tegenover de moslims/vreemdelingen, overlopend van generaliseringen en ongegronde vooroordelen, en een Blank Superioriteitsgevoel.



Citaat:
En als u De Man al een racist vind, dan moet u eens een paar personen hier op dit forum volgen....(ik zal geen namen noemen)
Dus De Man mag als publiek persoon zulke uitspraken doen, omdat er ook mensen zijn die anoniem nog vuilere praat verkopen ? Ha-ha.
Ozymandias is offline  
Oud 27 februari 2007, 11:00   #39
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Een greep uit zijn antwoorden:

- Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?
- ten tweede belijden de moslims een veroveringsgodsdienst. Joods proselitisme in Antwerpen en omstreken is mij niet bekend.
- gemengde huwelijken mislukken nog veel meer dan niet-gemengde.
- Ten tweede zijn de krachtsverhoudingen nu veel meer in ons nadeel dan tijdens de Koude Oorlog en zit de vijand (islam) voor een stuk binnen de muren.
- Maar u bent naief wanneer u zegt dat slechts enkelingen bij de moslims problemen stellen inzake Europese waarden.
De antwoorden van De Man waren dan inderdaad wel 'cru' geformuleerd, maar in geen van de hierboven aangehaalde citaten zie ik racisme.
Zwartengeel is offline  
Oud 27 februari 2007, 11:25   #40
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De antwoorden van De Man waren dan inderdaad wel 'cru' geformuleerd, maar in geen van de hierboven aangehaalde citaten zie ik racisme.
Je laat - bewust of onbewust - net het stuk van mijn quote weg waarin ik commentaar geef : Uiterst neerbuigend en laatdunkend tegenover de moslims/vreemdelingen, overlopend van generaliseringen en ongegronde vooroordelen, en een Blank Superioriteitsgevoel.

Ik heb niet gezegd dat dit uitgesproken racisme is, maar wel het bovenstaande. En "wat cru" vind ik een prachtig eufemisme voor deze verbale diarree.
Ozymandias is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be