Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juli 2013, 00:25   #21
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=X1yNrWd5klA
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 15:31   #22
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
killed by the micropeople.....



harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 04:05   #23
OilOnFire_
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juli 2013
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Omdat de microwezentjes de enig ware Goden zijn.

Terwijl Allah en Jezus en al die andere Goden helemaal niet bestaan.

Dus waarom worden die dan niet gebannen en ik wel?

Heel eigenaardig niet?

Denk daar maar eens goed over na.




een toekomstige macro-reus wordt een miljard lichtjaar groot.

[/center]
Gebannen of niet, ik vind het in elk geval uiterst onkies van uwentwege het symbool, mythe of noem maar op, van Jezus zomaar te gaan verwarren met 'profeet Mohammed', die, zoals iedereen het nu wel accepteert, een vermeende schoft was.

Het personage heeft bij deze niets gemeen met Christus, die tijdens zijn kort leven, niets dan menslievende thema heeft gepredikt. Hij of deze (in ieder geval) die 'hèt' personage literair hebben uitgebaat, waren in ieder geval mensen met uiterst positief gedachtegoed, welke het goed meenden met het 'mensdom' in het algemeen.

Harrie: nog iets: Ik weet sowieso uit mijn vroeger zakekelijk en handelaarsleven dat: concurrentie kritiseren, vaak tot negatieve resultaten leid en in geen enkel geval lonend uitkomt!

Nogmaals, zonder degelijk communicatiebeleid, zie ik U moeilijk de grenslijnen van 'Amsterdam' overschrijden hoor. Met of zonder uw atoomwezentjes!

Eigenlijk begin ik U ook te zien als slechts een uiterst fantasierijk, koppig, pretentieus meneerke!!!

Geef mij maar A'dam', dat is mooier dan 'Parijs' enz. . . . en nog? hoe ging het ook weer? Oh 'Harrie', zing één liedje voor maij alleen. Oh! Harrie . . .
__________________
Handtekening
DE MENSELIJKE WAARDIGHEID NOGMAALS AAN HET WERK!
OilOnFire_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 06:55   #24
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire_ Bekijk bericht
Gebannen of niet, ik vind het in elk geval uiterst onkies van uwentwege het symbool, mythe of noem maar op, van Jezus zomaar te gaan verwarren met 'profeet Mohammed', die, zoals iedereen het nu wel accepteert, een vermeende schoft was.
Met wat een bagage aan vooroordelen zit jij zeg !! Waarom zou Mohammed een grotere schoft geweest zijn dan Yoshua bar Jehosef ? Weet je, er zijn zowat 1,5 miljard mensen die dat niet accepteren. De vraag is nog of Mohammed ooit wel bestaan heeft ! Van Yeshua bar Jehosef kunnen we praktisch zeker zijn dat die bestaan heeft, maar dan wel niet ' vredesprediker ' uit het N.T., maar een zeloten-leider die veroordeelt was voor het plegen van een staatsgreep.



Citaat:
Ik weet sowieso uit mijn vroeger zakekelijk en handelaarsleven dat: concurrentie kritiseren, vaak tot negatieve resultaten leid en in geen enkel geval lonend uitkomt!
Als je dat weet, waarom doe je dat dan hier nog ???

Citaat:
Nogmaals, zonder degelijk communicatiebeleid, zie ik U moeilijk de grenslijnen van 'Amsterdam' overschrijden hoor. Met of zonder uw atoomwezentjes!

Eigenlijk begin ik U ook te zien als slechts een uiterst fantasierijk, koppig, pretentieus meneerke!!!
En eigenlijk ben jij een zéér kortzichtig figuur. Harrie is een van de betere forumleden met de nodige humor en doorzicht, wat men van jou niet kan gezegd worden.

Laatst gewijzigd door Aton : 22 juli 2013 om 06:56.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 07:55   #25
OilOnFire_
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juli 2013
Berichten: 46
Standaard

Ben jij de 'dubbelnick' van Harrie soms!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Met wat een bagage aan vooroordelen zit jij zeg !! Waarom zou Mohammed een grotere schoft geweest zijn dan Yoshua bar Jehosef ? Weet je, er zijn zowat 1,5 miljard mensen die dat niet accepteren. De vraag is nog of Mohammed ooit wel bestaan heeft ! Van Yeshua bar Jehosef kunnen we praktisch zeker zijn dat die bestaan heeft, maar dan wel niet ' vredesprediker ' uit het N.T., maar een zeloten-leider die veroordeelt was voor het plegen van een staatsgreep.
Ik heb het hier niet over de 'items' (personen) maar wel over de teksten en getuigenissen die in hun naam, de Wereld werden ingestuurd.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Als je dat weet, waarom doe je dat dan hier nog ???
Het is ook de bedoeling niet: hier ook een nieuwe godsdienst op de markt te brengen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En eigenlijk ben jij een zéér kortzichtig figuur.
Alvorens in het wilde weg te oordelen , zou je misschien beter eerst uw 'target' leren kennen, hetgeen hier kennelijk niet het geval is.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Harrie is een van de betere forumleden met de nodige humor en doorzicht, wat men van jou niet kan gezegd worden.
Dank je, mij te vernemen dat het hier bij wezen een wedstrijd is voor 'de allerbeste Forumer'. - Echter, dit aspect interesseert mij niet zo zeer.

Of wacht eens, nu weet ik het! Jij bent zeker wel de allereerste 'Engel' van 'Harrie-Christus' Of, misschien wel de 'Duivel' die hier probeert roet in het eten te gooien?

Ten slotte voeg ik er nog graag aan toe, dat het nooit mijn bedoeling is geweest om 'Harrie' belachelijk te maken: ik heb hem zelfs al 'mails' gestuurd, waarop hij zijn legitiem recht er niet op te beantwoorden, heeft opgenomen.

Is hij soms kwaad, dat hij zijn 'Kampioen' stuurt? - Wie aar de champions!!!!
__________________
Handtekening
DE MENSELIJKE WAARDIGHEID NOGMAALS AAN HET WERK!
OilOnFire_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 09:49   #26
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire_ Bekijk bericht
Ben jij de 'dubbelnick' van Harrie soms!!!
Nee, zeker niet, maar iemand die de ironie en de dubbele bodems in de teksten van Harry best kan smaken.
Citaat:
Ik heb het hier niet over de 'items' (personen) maar wel over de teksten en getuigenissen die in hun naam, de Wereld werden ingestuurd.
Je had het over de aanname dat we het er met z'n allen over eens waren dat Mohammed een schoft was.
Quote:
Citaat:
profeet Mohammed', die, zoals iedereen het nu wel accepteert, een vermeende schoft was.
Niet dus
Citaat:
Het is ook de bedoeling niet: hier ook een nieuwe godsdienst op de markt te brengen?
Waar slaat d�*t nu weer op ????

Citaat:
Alvorens in het wilde weg te oordelen , zou je misschien beter eerst uw 'target' leren kennen, hetgeen hier kennelijk niet het geval is.
Ik interesseer me niet in het kennen van een " target ', maar wel in de teksten die ik hier lees. En wie dit dan ook geschreven heeft laat me steenkoud, zelfs als het iemand is van boven de rivieren.

Laatst gewijzigd door Aton : 22 juli 2013 om 09:51.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 15:27   #27
OilOnFire_
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juli 2013
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nee, zeker niet, maar iemand die de ironie en de dubbele bodems in de teksten van Harry best kan smaken.

Je had het over de aanname dat we het er met z'n allen over eens waren dat Mohammed een schoft was.
Quote:

Niet dus
Waar slaat d�*t nu weer op ????


Ik interesseer me niet in het kennen van een " target ', maar wel in de teksten die ik hier lees. En wie dit dan ook geschreven heeft laat me steenkoud, zelfs als het iemand is van boven de rivieren.
Laat ons deze discussie hier maar stopzetten. Het heeft geen enkele zin er tegen de wind op af te gaan! Ik voel mij echt niet in de zelfde geestessfeer dan wijlen 'Don Quichotte de la Mancha'. Tenminste moest hij bestaan hebben?

En in zo verre dat je er zin zou in hebben, moogt ge mij gerust op jouw negeer lijst zetten. Zo: tevreden? - Ten andere, ik mag van thuis niet met de vijand of met Landverraders spreken!!!!
__________________
Handtekening
DE MENSELIJKE WAARDIGHEID NOGMAALS AAN HET WERK!
OilOnFire_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 15:30   #28
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire_ Bekijk bericht
Gebannen of niet, ik vind het in elk geval uiterst onkies van uwentwege het symbool, mythe of noem maar op, van Jezus zomaar te gaan verwarren met 'profeet Mohammed', die, zoals iedereen het nu wel accepteert, een vermeende schoft was.
een vermeende schoft dus volgens jou.
Maar schoft of niet, ik heb het niet over de ethiek gehad, maar dat noch Jezus noch Allah bestaan.
En over Mohammed heb ik dus ook niet gesproken.
Citaat:
Het personage heeft bij deze niets gemeen met Christus, die tijdens zijn kort leven, niets dan menslievende thema heeft gepredikt.
Dus je kent de Bijbel helemaal niet.
Citaat:

Hij of deze (in ieder geval) die 'hèt' personage literair hebben uitgebaat, waren in ieder geval mensen met uiterst positief gedachtegoed, welke het goed meenden met het 'mensdom' in het algemeen.
en wel dusdanig dat de ketters levend werden verbrand om een welriekend reuk voor den Heer te zijn.
Citaat:
Harrie: nog iets: Ik weet sowieso uit mijn vroeger zakekelijk en handelaarsleven dat: concurrentie kritiseren, vaak tot negatieve resultaten leid en in geen enkel geval lonend uitkomt!
Dus waarom bekritiseer je mij dan?
Citaat:
Nogmaals, zonder degelijk communicatiebeleid, zie ik U moeilijk de grenslijnen van 'Amsterdam' overschrijden hoor. Met of zonder uw atoomwezentjes!
Ik communiceer toch via de fora.
Of heb je dat nog niet door?
Citaat:
Eigenlijk begin ik U ook te zien als slechts een uiterst fantasierijk, koppig, pretentieus meneerke!!!
Ook nog eens beledigingen erbij.
En dat voor een zakelijke handelaar, die in geld doet in plaats van in de heilige geest van het denken en begrijpen van mijn atoomtheorie.
Of heeft Jezus ook al de rijkdom geprezen volgens jou?
Citaat:
Geef mij maar A'dam', dat is mooier dan 'Parijs' enz. . . . en nog? hoe ging het ook weer? Oh 'Harrie', zing één liedje voor maij alleen. Oh! Harrie . . .
Ik heb wel eens mooiere liederen gehoord.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 15:57   #29
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire_ Bekijk bericht
Laat ons deze discussie hier maar stopzetten.
Goed idee. Voor mij ben je maar een trol met wat loze beweringen. Groetjes over de moerdijk.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 18:22   #30
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
K&k

Supergetrol gesignaleerd
Dit is even geloofwaardig als het christelijke geloof. Religie is per definitie k&k.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 19:22   #31
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dit is even geloofwaardig als het christelijke geloof. Religie is per definitie k&k.
Gelukkig storen de goden van de andere religies ons NIET in levende lijve.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 02:57   #32
OilOnFire_
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juli 2013
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
.
Alhoewel het helemaal niet de bedoeling is hier verantwoordingen te gaan afleggen, heb ik het volgende nog aan jullie adres:

Ik heb geleerd, mij van een van het mensdom's grootste kwalen te mijden, nml.: de vooroordelen.
Op die toer echter zou zelfs een doofblinde merken, dat jullie (Harrie en zijn Engel 'Aton') in de discipline uitmunten.

Ergens doen jullie stel denken aan: Harrie Christus en zijn 'dubbelvoudigheid'!!!
QU
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
een vermeende schoft dus volgens jou.
Ja schoft, niet enkel omdat vele weldenkende er zo over oordelen maar ook omdat ik en mijn familie er onrechtstreeks veel hebben onder geleden.

Sommigen voegen er zelfs nog pedofiel en roversbendeleider aan toe. Dit alles distilleert men bij het lezen van zijn verhaal. Wie bezit er nou de absolute waarheid? - wellicht niemand maar, heel zeker niet een 'moslim' want: hun 'mohammed' zou het liegen hebben geïnstitutionaliseerd?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar schoft of niet, ik heb het niet over de ethiek gehad, maar dat noch Jezus noch Allah bestaan.
'God', is er maar een. Daarom dat men de religies 'waar-wij-het-over-hebben': monotheïstisch noemt.

Jezus, in zijn menselijke hoedanigheid verwart men niet zomaar met 'allah' benaming dat Mohammed aan 'God' destijds gaf.

Zeggen dat 'Jezus' niet bestaat, net zoals die andere 'schim' is niet alleen een belediging in het aanzien van ontelbare miljarden 'christenen', welke sinds zijn kruisiging, jaar na jaar de grootste mijlpalen in zijn kort maar toch bruisend leven herdenken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En over Mohammed heb ik dus ook niet gesproken.
Als men het over de 'Islaam' heeft, staat 'Mohammed' gewoonlijk achter de gordijn!. Is het dan deze laatst genoemde niet die plagiaat pleegde, door het opwekken van een religie die grotendeels stoelt op het 'Christendom' (met uiteraard, nog gruwelijker gedachten en taferelen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus je kent de Bijbel helemaal niet
Niet helemaal, zou beter passen. Dit spijt mij geweldig, temeer dat ik de laatste decennia een beroepsactiviteit voer, waar ik dagelijks in nauw contact kom met: 'de praktische toepassing' van de Kerkelijke leer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
en wel dusdanig dat de ketters levend werden verbrand om een welriekend reuk voor den Heer te zijn.
Tja, Ik kan mij ook moeilijk inbeelden tot welke gruwel, tegen hun soortgenoten, mensen in staat zijn.
Blijkbaar werden de geboden van God alsook de werken van barmachtigheid onvoldoend 'au sérieux' genomen, hetgeen ik ten zeerste betreur uiteraard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus waarom bekritiseer je mij dan?
Opbouwende kritiek, Harrie: Opbouwende. Een zekere vorm van: doe wat ik zeg naar: vooral niet wat ik zelf doe!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik communiceer toch via de fora.
Of heb je dat nog niet door?
Toch wel, neef!? maar. . . Kan beter!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ook nog eens beledigingen erbij.
En uiterst vlug geraakt en overgevoelig daarbij. (ochotekes toch) Is het voor U echt niet mogelijk om zulke zaken gewoon op het schild van uw onverschilligheid te laten afglijden. (vrije vertaling van de Franse versie: 'Laisser glisser sur la carapace de son indifférence')

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En dat voor een zakelijke handelaar, die in geld doet in plaats van in de heilige geest van het denken en begrijpen van mijn atoomtheorie.
Daar heb je het mis, een paar jaar terug heb ik U hierover gemaild. U verkoos toen, uw recht om niet te antwoorden te laten gelden. Sindsdien kijk ik geduldig uit tot de dag dat de Switsese wetenschappers van de 'Cern' alsook alle honderden anderen die Wereldwijd bedrijvig bezig zijn aan uw triomf te werken. Tot nu werd al de 'Hikx boson' blootgelegd, daarna waarschijnlijk: Het wonderlijke van het wonderlijke : de Atoomwezentjes en hyper kleine ruimteschepen van Forumster HARRIECHRISTUS
:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Of heeft Jezus ook al de rijkdom geprezen volgens jou?
Toch wel, maar net voldoend om comfortabel te kunnen leven. Het overtollige kan en zal dan voor liefdadigheid worden aangewend.
Goed ingerichte liefdadigheid begint best bij ons zelf en vervolgens naar de andere toe.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik heb wel eens mooiere liederen gehoord.....
Waar ik momenteel 'kippevel' van krijg is wel: De 'Ave Maria van Gounod', gezongen door deze zwarte zangeres 'KImi Skota' begeleid door het Filharmonisch orkest van 'André Rieu'. Gewoon :zalig!

Klaar zo?: einde van het incident. (punt)
__________________
Handtekening
DE MENSELIJKE WAARDIGHEID NOGMAALS AAN HET WERK!
OilOnFire_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 04:06   #33
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire_ Bekijk bericht
Alhoewel het helemaal niet de bedoeling is hier verantwoordingen te gaan afleggen, heb ik het volgende nog aan jullie adres:

Ik heb geleerd, mij van een van het mensdom's grootste kwalen te mijden, nml.: de vooroordelen.
Waarom doe je er dan niks aan?
Citaat:
Op die toer echter zou zelfs een doofblinde merken, dat jullie (Harrie en zijn Engel 'Aton') in de discipline uitmunten.
Deze zin is het bewijs van je vooroordelen. Je gaat dan teksten mis interpreteren door die gekleurde bril. Je moet er echt wat aan doen hoor.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 20:56   #34
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire_ Bekijk bericht
Alhoewel het helemaal niet de bedoeling is hier verantwoordingen te gaan afleggen, heb ik het volgende nog aan jullie adres:

Ik heb geleerd, mij van een van het mensdom's grootste kwalen te mijden, nml.: de vooroordelen.
Daarom: lees eerst eens mijn atoomtheorie en kom dan met een inhoudelijke reactie.
Citaat:
Op die toer echter zou zelfs een doofblinde merken, dat jullie (Harrie en zijn Engel 'Aton') in de discipline uitmunten.

Ergens doen jullie stel denken aan: Harrie Christus en zijn 'dubbelvoudigheid'!!!
QU
Waar dit nu op moet slaan zou ik niet weten.
Iets duidelijker graag.
Ik ben helemaal niet met Aton verwant die heel iets anders denkt dan ik.
Citaat:

Ja schoft, niet enkel omdat vele weldenkende er zo over oordelen maar ook omdat ik en mijn familie er onrechtstreeks veel hebben onder geleden.
Heel veel mensen hebben ook onder de christenen geleden.
Maar daar ging het helemaal niet over, maar of Allah en Jezus bestaan, terwijl de microwezentjes wel bestaan.
Dus waarom zou ik dan gebannen moeten worden en de Allah aanhangers en de Christenen niet?
Dat is immers de mening van Eno2, daar ging het over.
Citaat:
Sommigen voegen er zelfs nog pedofiel en roversbendeleider aan toe. Dit alles distilleert men bij het lezen van zijn verhaal. Wie bezit er nou de absolute waarheid? - wellicht niemand maar, heel zeker niet een 'moslim' want: hun 'mohammed' zou het liegen hebben geïnstitutionaliseerd?
De christenen zijn ook meester in het liegen, want de Jezus van het evangelie heeft nooit bestaan.
Ook die zogenaamde liefde niet.

De absolute waarheid is echter mijn atoomtheorie.
Citaat:



'God', is er maar een. Daarom dat men de religies 'waar-wij-het-over-hebben': monotheïstisch noemt.
De christenen vereren er drie en volgens mij zijn er oneindig veel, de microwezentjes genaamd.
Citaat:
Jezus, in zijn menselijke hoedanigheid verwart men niet zomaar met 'allah' benaming dat Mohammed aan 'God' destijds gaf.
Het zijn beide goden die allebei niet bestaan.
Daar ging het om en jij bent hier die alles door elkaar haalt.
Want of Mohammed nu een schurk was of niet daar ging het helemaal niet om.
Als Jezus de mensen voor eeuwig in de hel laat branden dan is het ook een grote schurk.
En wat de christenen allemaal uitgespookt hebben is ook schurkerij.
Citaat:
Zeggen dat 'Jezus' niet bestaat, net zoals die andere 'schim' is niet alleen een belediging in het aanzien van ontelbare miljarden 'christenen', welke sinds zijn kruisiging, jaar na jaar de grootste mijlpalen in zijn kort maar toch bruisend leven herdenken.
Als de waarheid dan een belediging is, dan zij dat zo.
Dan zijn de christenen blijkbaar niet van de waarheid gediend.

Wat wel een belediging is is dat mijn atoomtheorie wordt genegeerd en overal gebannen, wat Eno2 ook hier wil doen geschieden.

De waarheid niet te willen erkennen dat is een belediging.
De leugen aan de kaak stellen zeker niet.
Die leugen is het zogenaamde christendom.
En daar is dan de discussie voor.

En dat wil helemaal niet zeggen dat ik nu zo weg ben van de Islam.
Nee, ook dat is een dictatoriale religie.

Terwijl mijn atoomtheorie democratisch is.
Dus beter dan de Islam en het christendom.
Citaat:



Als men het over de 'Islaam' heeft, staat 'Mohammed' gewoonlijk achter de gordijn!. Is het dan deze laatst genoemde niet die plagiaat pleegde, door het opwekken van een religie die grotendeels stoelt op het 'Christendom' (met uiteraard, nog gruwelijker gedachten en taferelen)
Dus des te meer een reden om in de microwezentjes te "geloven" (begrijpen) en in harriechristus.
Want ik ben voorstander van vrijheid en democratie en ook humaniteit.
Citaat:


Niet helemaal, zou beter passen. Dit spijt mij geweldig, temeer dat ik de laatste decennia een beroepsactiviteit voer, waar ik dagelijks in nauw contact kom met: 'de praktische toepassing' van de Kerkelijke leer.
erg vage reactie.
Citaat:

Tja, Ik kan mij ook moeilijk inbeelden tot welke gruwel, tegen hun soortgenoten, mensen in staat zijn.
Blijkbaar werden de geboden van God alsook de werken van barmachtigheid onvoldoend 'au sérieux' genomen, hetgeen ik ten zeerste betreur uiteraard.
Gruwelen zijn de mens eigen.
De moderne mens is in staat de hele wereld met atoombommen te vernietigen.
De religieuze mens is niet beter en ook niet slechter, maar heeft dezelfde mentaliteit wat goed en kwaad betreft als de niet-gelovige.
Goed en kwaad daar ontkomt niemand aan.
Citaat:

Opbouwende kritiek, Harrie: Opbouwende. Een zekere vorm van: doe wat ik zeg naar: vooral niet wat ik zelf doe!!!
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Als je tegen kritiek bent, waarom doe je het dan zelf?
Ik ben niet tegen kritiek.
Kritiek leveren is goed, want dat is discussiëren.
Iets anders is reageren op iets waar het helemaal niet over gaat, namelijk of Mohammed een schurk is.
Citaat:
Toch wel, neef!? maar. . . Kan beter!
Dan zou ik maar de hand in eigen boezem steken.
Want waar je hier allemaal mee komt slaat als een tang op een varken, omdat je niet weet waar het over gaat: eno2 die mij graag gebannen wil zien.
En over mijn atoomtheorie heb je ook nog niks zinnigs gezegd.
Citaat:



Daar heb je het mis, een paar jaar terug heb ik U hierover gemaild. U verkoos toen, uw recht om niet te antwoorden te laten gelden.
Een aantal jaren is mijn email gestolen met het oude adres.
Dat kan de reden zijn dat je geen antwoord hebt gekregen.
Want ik ben gewoon mensen altijd te antwoorden.
Citaat:
Sindsdien kijk ik geduldig uit tot de dag dat de Switsese wetenschappers van de 'Cern' alsook alle honderden anderen die Wereldwijd bedrijvig bezig zijn aan uw triomf te werken.
Dan zouden ze mijn atoomtheorie toch eerst serieus moeten nemen en leren kennen.
Zover is het blijkbaar nog lang niet.
De wetenschap wil mij helemaal niet kennen.
Ze meent het immers allemaal al te weten.
Citaat:
Tot nu werd al de 'Hikx boson' blootgelegd, daarna waarschijnlijk: Het wonderlijke van het wonderlijke : de Atoomwezentjes en hyper kleine ruimteschepen van Forumster HARRIECHRISTUS
:
Zover is de wetenschap nog lang niet om zo klein te kunnen kijken dat ze de deeltjes als ruimteschepen zou kunnen herkennen en zeker niet de microwezentjes zien.
Dat duurt nog wel even.
Ze kan mij al niet eens zien.
Noch mijn atoomtheorie lezen.
Want de waarheid daar houdt de wetenschap niet van, evenmin als de christenen van zoeven.
Citaat:
Toch wel, maar net voldoend om comfortabel te kunnen leven. Het overtollige kan en zal dan voor liefdadigheid worden aangewend.
Goed ingerichte liefdadigheid begint best bij ons zelf en vervolgens naar de andere toe.
ik ben het woord comfortabel nog nergens in de bijbel tegen gekomen.

Ik heb wel gelezen dat een rijke niet in de hemel zal komen, dus hoe een groot deel der westerse bevolking meent christelijk te zijn is mij een raadsel.
Citaat:

Waar ik momenteel 'kippevel' van krijg is wel: De 'Ave Maria van Gounod', gezongen door deze zwarte zangeres 'KImi Skota' begeleid door het Filharmonisch orkest van 'André Rieu'. Gewoon :zalig!
Verschrikkelijk om aan te horen, inderdaad.
Hier zijn we het dan met elkaar eens.
Citaat:
Klaar zo?: einde van het incident. (punt)
We zijn nog lang niet klaar, want het ging daar over dat Eno2 mij graag gebannen ziet en de Islam en de christenen blijkbaar niet.

En dat terwijl Allah en Jezus helemaal niet bestaan (ook al is er een graf van Jezus gevonden is dat dus niet de Jezus als wonderbaarlijke God van de Bijbel, maar een gewone man geweest, dus hoogstens een profeet of een Zeloot volgens Aton, dat kan ook.).

Graag je mening.

Nog afgezien dat het christendom en de Islam dictatoriale religies zijn en mijn atoomtheorie democratisch.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 21:17   #35
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Schitterend.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 19:44   #36
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Schitterend.
dank je wel....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 23:11   #37
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De term morosofie werd in de Nederlandse literatuur bekendgemaakt door Matthijs van Boxsel, in zijn Encyclopedie van de domheid
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2013, 06:33   #38
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De term morosofie werd in de Nederlandse literatuur bekendgemaakt door Matthijs van Boxsel, in zijn Encyclopedie van de domheid
Zeer toepasselijk op de ganse clerus.
Maar zoals Jezus Johannes de Doper had, zo heeft Harrychristus Erasmus.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2013, 15:30   #39
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De term morosofie werd in de Nederlandse literatuur bekendgemaakt door Matthijs van Boxsel, in zijn Encyclopedie van de domheid
Dat wil nog niet zeggen dat het waar is wat Matthijs beweert.
De enige die hier dom is is van Boxtel zelf.

Mijn atoomtheorie is de grootste ontdekking aller tijden.

Zoals het kruis het ereteken is geworden voor Jezus, zo de term morosoof voor mij als zijnde de hoogste en heiligste vorm van wetenschap.
Het bewijs dat het heelal God zelf is.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be