Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2020, 16:19   #21
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.257
Standaard

Ik denk niet dat die 1K mensen ertoe gaat aanzetten om te gaan consumeren. Het vertrouwen gaat namelijk niet naar omhoog gaan en de mensen gaan voorzichtiger zijn in het uitgavenpatroon. Ons gezin geeft nu nog amper geld uit omdat je nergens naartoe kan, dus we gaan in deze tijd meer sparen dan normaal. Maar ik ga niet meer beginnen uitgeven als dit allemaal voorbij is omdat ik nu minder uitgeef hoor. Zelfs al geven ze me die 1K.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 maart 2020 om 16:22.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 16:23   #22
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200318_04894041



Amai is die nu helemaal op zijn kop gevallen. Wie technisch werkloos is door de coronacrisis krijgt reeds 1450 euro, restaurateurs, snackbar/cafe uitbaters krijgen zelfs 4000 euro, worden daar bovenop vrijgesteld van water, gas, electriciteit te betalen.

En deze kwiet wilt er doodleuk een cadeau bovenop doen. Het kan niet op hoor

Terwijl moeten de 'gewone' werklozen & zieken het met een pak minder uitzingen. Maar hey, "dat zijn toch maar profiteurs die vrijwillig het handje ophouden. Ze hebben dat moedwillig zo gewild, het is maw hun eigen schuld." (Pfffft!)

Kotsmisselijk word ik er van. Het komt zo unfair over. Precies of de zwakkeren vd samenleving niet extra getroffen zouden worden door deze coronacrisis.

Nu gelukkig gaat het slechts om een voorstel van deze heer Noels. Maar toch vind ik wat hij verkondigt een slag ih gezicht voor zij die reeds op het randje balanceren.

De uitspraken van Mr. Noels getuigen mi. dan ook van wereldvreemdheid & plat opportunisme om in the picture te komen.

Lag het aan mij, iedereen kreeg 1200 euro en daarmee basta.

Discuss pls, thx.
Die maand minder verlof stoort mij meer: Noels, nochtans een verstandige kerel, onderschat de impact van de lockdown op de mensen en hen dan nog een maand verlof in de zomer afnemen?!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 16:27   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik denk niet dat die 1K mensen ertoe gaat aanzetten om te gaan consumeren. Het vertrouwen gaat namelijk niet naar omhoog gaan en de mensen gaan voorzichtiger zijn in het uitgavenpatroon. Ons gezin geeft nu nog amper geld uit omdat je nergens naartoe kan, dus we gaan in deze tijd meer sparen dan normaal. Maar ik ga niet meer beginnen uitgeven als dit allemaal voorbij is omdat ik nu minder uitgeef hoor. Zelfs al geven ze me die 1K.
Ik denk zelfs dat ik mijn uitgaven na deze catastrofe nog meer ga rationaliseren.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 17:18   #24
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik denk zelfs dat ik mijn uitgaven na deze catastrofe nog meer ga rationaliseren.
Zeer verstandig. En tegelijk funest voor de economie.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 18:06   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

De zomervakantie inkorten: zéér goed !!!
Die man heeft een visie, iets wat onze politiekertjes niet hebben.

Laatst gewijzigd door Boduo : 19 maart 2020 om 18:07.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 19:52   #26
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zeer verstandig. En tegelijk funest voor de economie.
De één zijn dood...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be