Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2021, 13:25   #61
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik denk dat als je stemrecht voor ouderen wegneemt er al veel opgelost gaat zijn.

Dus enkel stemrecht voor actieve werkende bevolking tussen 18 en 65jaar.
Ik denk dat je je van vijand vergist.
Politici en virologen van dienst zijn net veertigers en vijftigers (en een beetje jonger en ouder).
Als je op een of andere manier "verzet wil plegen" , moet ge toch weten wie uw tegenstander is (die die aan de touwtjes trekt, he).
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 13:30   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Hoe goed werkt vaccinatie eigenlijk "op de cijfers" ? Niemand trekt in twijfel dat voor de gevaccineerde individuen, de vaccins, tenminste tijdelijk, een stevige bescherming bieden tegen zwaar ziek worden en sterven ; en in mindere mate maken dat men het niet doorgeeft.

Maar gedurende een jaar nu al wordt er met wat er met individuele mensen gebeurt geen rekening gehouden, en kijkt men enkel maar naar De Cijfers. Of die cijfers nu afkomstig zijn van een kleine groep (feestende gepensioneerden of zo), GANS de bevolking krijgt uniforme maatregelen op zijn dak.

Hoe ziet het er nu uit met De Cijfers in landen die stevig vaccineren ?

Ik ben alle landen gaan opzoeken die meer dan 30% van hun bevolking gevaccineerd hebben (en die geen piepkleine landjes zijn, zoals de Maldiven of zo).

En dan ben ik gaan kijken naar hoe hun cases en doden evolueerden.

Zoals we zien is de relatie niet zo evident, behalve voor Israel.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(18).png‎
Bekeken: 12
Grootte:  343,1 KB
ID: 114046  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(19).png‎
Bekeken: 12
Grootte:  456,7 KB
ID: 114047  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(20).png‎
Bekeken: 13
Grootte:  409,8 KB
ID: 114048  

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 13:34   #63
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoe goed werkt vaccinatie eigenlijk "op de cijfers" ? Niemand trekt in twijfel dat voor de gevaccineerde individuen, de vaccins, tenminste tijdelijk, een stevige bescherming bieden tegen zwaar ziek worden en sterven ; en in mindere mate maken dat men het niet doorgeeft.

Maar gedurende een jaar nu al wordt er met wat er met individuele mensen gebeurt geen rekening gehouden, en kijkt men enkel maar naar De Cijfers. Of die cijfers nu afkomstig zijn van een kleine groep (feestende gepensioneerden of zo), GANS de bevolking krijgt uniforme maatregelen op zijn dak.

Hoe ziet het er nu uit met De Cijfers in landen die stevig vaccineren ?

Ik ben alle landen gaan opzoeken die meer dan 30% van hun bevolking gevaccineerd hebben (en die geen piepkleine landjes zijn, zoals de Maldiven of zo).

En dan ben ik gaan kijken naar hoe hun cases en doden evolueerden.

Zoals we zien is de relatie niet zo evident, behalve voor Israel.

Vergelijk gewoon Spanje en de UK maar eens. Ze hadden ongeveer een grote golf op hetzelfde moment. Je merkt amper verschil in cases en doden met een groot verschil in vaccinatiegraad
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 09:47   #64
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

ik kwam zopas de jaarlijkse mortaliteitscijfers van de UK tegen.

tot 2010 had men elk jaar blijkbaar een onzichtbare pandemie die dodelijker was dan corona.

https://www.ons.gov.uk/aboutus/trans...from1990to2020
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Naamloos.jpg‎ (128,0 KB, 177x gelezen)
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 12:11   #65
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
ik kwam zopas de jaarlijkse mortaliteitscijfers van de UK tegen.

tot 2010 had men elk jaar blijkbaar een onzichtbare pandemie die dodelijker was dan corona.

https://www.ons.gov.uk/aboutus/trans...from1990to2020
Aangepast volgens leeftijd zie je hier net hetzelfde, het lijkt me dat de medische wetenschap ons leven heeft verlengd maar gezorgd heeft voor een critical mass die dat opeens heeft ingehaald.

https://www.gezondbelgie.be/nl/gezon...0per%20100.000).
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  sterfte per jaar.png‎
Bekeken: 10
Grootte:  64,2 KB
ID: 114198  

Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 19:09   #66
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die debiel gaat wel volledig voorbij aan het feit dat covid nooit meer zal verdwijnen en vaccins hun bescherming verliezen over tijd, ze denken dat ze ons kunnen behandelen als vee.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=258234
Net zoals honderden andere bacteriën en virussen waar we al millenia mee in symbiose leven.

Ik zie niet in waarom we daar nu plots blijvend mondmaskers voor moeten dragen.

Maar het klopt wel dat het in het beeld zal blijven. Herinner je een moment dat je beelden uit China en Japan zag van voor corona? Ook hier en daar mondmaskers.

Dat is begonnen na de Hong-Kong Griep in 1968. Het is nooit meer weggegaan.

Vanaf men de term "mondmasker" begon te gebruiken ongeveer 1 jaar geleden wist ik dat al. We gaan dit blijven zien voor generaties.

Wen er maar aan zou ik zeggen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 19:21   #67
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
ik kwam zopas de jaarlijkse mortaliteitscijfers van de UK tegen.

tot 2010 had men elk jaar blijkbaar een onzichtbare pandemie die dodelijker was dan corona.

https://www.ons.gov.uk/aboutus/trans...from1990to2020
Tegenstanders nemen deze cijfers als bewijs dat de pandemie niet zo erg was
Voorstanders nemen deze cijfers als bewijs dat de maatregelen zeer effectief waren.

Je bent er dus eigenlijk geen zak mee, met deze cijfers want je kan zelf kiezen wat ze willen zeggen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 05:52   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Tegenstanders nemen deze cijfers als bewijs dat de pandemie niet zo erg was
Voorstanders nemen deze cijfers als bewijs dat de maatregelen zeer effectief waren.
Die voorstanders zijn natuurlijk begrensd in de mate waarin ze kunnen overdrijven. We weten dat ondertussen ongeveer een kwart van de bevolking het gehad heeft, he, en dat je kinderen niet echt moet meerekenen. Dus zelfs al had iedereen het gehad, wat overdreven is, kunnen die cijfers geen factor 3 of 4 erger worden.

Als je hier onnozelaars hoort zeggen dat de maatregelen zeker een factor 6 of zo beschermd hebben, dan zouden die dus denken dat 150% van de mensen het zou opgedaan hebben. Bovendien hebben we een abnormaal hoge fractie oudere mensen besmet door die maatregelen.

Nee, in het beste geval hebben die maatregelen een factor 2 geholpen. Maar de kans zit er ook in dat ze het een factor 2 erger gemaakt hebben.

Dat zie je trouwens aan het gegeven dat alle landen min of meer naar gelijkaardige sterfcijfers convergeren, en de verschillen niet veel groter zijn dan de foutmarges in het "tellen".

In Europa is dat spectaculair, hoe de "goeie leerlingen" van het eerste uur nadien de ergsten waren, zoals Hongarije en Czechie, en hoe landen die een ramp waren in het begin, zoals Belgie, uiteindelijk mildere na-seizoenen hadden dan hun buren.

De oude epidemie is ongeveer overal op een gelijkaardige manier uitgewoekerd. In sommige landen hebben we meer besmetten dan andere (vergelijking Manaus en Sao Paulo bvb, 60% vs 20%) maar hebben vergelijkbare sterfcijfers. Dat toont aan dat de maatregelen vooral besmettingen hebben voorkomen bij jongeren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2021 om 05:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 09:01   #69
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Net zoals honderden andere bacteriën en virussen waar we al millenia mee in symbiose leven.

Ik zie niet in waarom we daar nu plots blijvend mondmaskers voor moeten dragen.

Maar het klopt wel dat het in het beeld zal blijven. Herinner je een moment dat je beelden uit China en Japan zag van voor corona? Ook hier en daar mondmaskers.

Dat is begonnen na de Hong-Kong Griep in 1968. Het is nooit meer weggegaan.

Vanaf men de term "mondmasker" begon te gebruiken ongeveer 1 jaar geleden wist ik dat al. We gaan dit blijven zien voor generaties.

Wen er maar aan zou ik zeggen.
China, hygiene en mondmaskers, een onbekend fenomeen. Ze haalden die maskers hoogstens uit bij luchtvervuiling.
https://youtu.be/1DZHjyk6zok

Japan, mondmaskers en afstand houden, een mooie theorie.
https://youtu.be/7Di_ohFsiBY
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 09:12   #70
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die voorstanders zijn natuurlijk begrensd in de mate waarin ze kunnen overdrijven. We weten dat ondertussen ongeveer een kwart van de bevolking het gehad heeft, he, en dat je kinderen niet echt moet meerekenen. Dus zelfs al had iedereen het gehad, wat overdreven is, kunnen die cijfers geen factor 3 of 4 erger worden.

Als je hier onnozelaars hoort zeggen dat de maatregelen zeker een factor 6 of zo beschermd hebben, dan zouden die dus denken dat 150% van de mensen het zou opgedaan hebben. Bovendien hebben we een abnormaal hoge fractie oudere mensen besmet door die maatregelen.

Nee, in het beste geval hebben die maatregelen een factor 2 geholpen. Maar de kans zit er ook in dat ze het een factor 2 erger gemaakt hebben.

Dat zie je trouwens aan het gegeven dat alle landen min of meer naar gelijkaardige sterfcijfers convergeren, en de verschillen niet veel groter zijn dan de foutmarges in het "tellen".

In Europa is dat spectaculair, hoe de "goeie leerlingen" van het eerste uur nadien de ergsten waren, zoals Hongarije en Czechie, en hoe landen die een ramp waren in het begin, zoals Belgie, uiteindelijk mildere na-seizoenen hadden dan hun buren.

De oude epidemie is ongeveer overal op een gelijkaardige manier uitgewoekerd. In sommige landen hebben we meer besmetten dan andere (vergelijking Manaus en Sao Paulo bvb, 60% vs 20%) maar hebben vergelijkbare sterfcijfers. Dat toont aan dat de maatregelen vooral besmettingen hebben voorkomen bij jongeren.
75% van de doden kwamen uit bejaardentehuizen en zowat 90% of meer van die tehuizen hebben een besmettingsronde doorgemaakt, dat zijn geen cijfers om te kunnen spreken van een succes. Ik zou niet weten hoe.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 13:53   #71
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
75% van de doden kwamen uit bejaardentehuizen en zowat 90% of meer van die tehuizen hebben een besmettingsronde doorgemaakt, dat zijn geen cijfers om te kunnen spreken van een succes. Ik zou niet weten hoe.
En dan die rusthuizen vaccineren en zeggen “dat vaccin werkt goed”. Nee, ze zijn bijna allemaal besmet geweest en veel herbesmettingen zijn er gewoon niet.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 18 april 2021 om 13:54.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be