Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2021, 16:24   #701
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus als er bijvoorbeeld satelliet foto's van Gaza opduiken welke door een VN organisatie geanalyseerd zijn, dan is dat onbetrouwbare informatie ??

Of als het IMF studies doet naar de economieën van diverse gebieden waaronder die van Gaza , dan is dat onbetrouwbaar ?
Je kunt het gerust meenemen in je informatiekader. Maar denken dat de VN immuun is voor het uitdragen van een eigen agenda en propaganda dat daarbij komt kijken, lijkt mij tamelijk naïef.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 18:06   #702
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.886
Standaard

Dat denk ik niet . Maar hun info is betrouwbaarder dan de info van een staatje in conflict.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 18:13   #703
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Geen. Alles is propaganda. Als je een zo neutraal mogelijk beeld wil krijgen, dien je allerlei bronnen naast elkaar te leggen, en zelf een analyse te maken. Meer kun je niet doen.
Dat doe ik ook .
Feit blijft dat Israelische propaganda een dominerende rol heeft in het westen, hetgeen gezien de machtsverhoudingen alleen al, logisch is.
Daar komt nog bij dat journalisten uit gaza geweerd worden hetgeen niet bepaald vertrouwen schept in de berichtgeving afkomstig van de Israeli's.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 06:59   #704
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.610
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat doe ik ook .
Feit blijft dat Israelische propaganda een dominerende rol heeft in het westen, hetgeen gezien de machtsverhoudingen alleen al, logisch is.
Daar komt nog bij dat journalisten uit gaza geweerd worden hetgeen niet bepaald vertrouwen schept in de berichtgeving afkomstig van de Israeli's.
We kunnen Blegië als voorbeeld pakken over de Pro Israëli (en Joodse) propaganda die onze media spuit.

Als een willekeurige meerderjarige "witneus" een lustmoord pleegt, komt de volledige naam in het artikel.
Als een of andere Joodse organisatie in België protest aantekent , wordt dat vrolijk vermeld, met een ondertoon van "daar zijn die zageventen weer".
De beledigende/karikaturale cartoons die christenen, en vooral katholieken, op de korrel nemen kan je gerust terugvinden in de mainstream media.

Maar als een willekeurige meerderjarige "nieuwe Belg" een eremoord pleegt, dan was het tot voor kort zeer moeilijk een stukje naam terug te vinden. Initialen als men al gul was met informatie
Islamitische organisaties die bezwaar maken op het een of ander, die krijgen nog net geen nobelprijsnominatie toegekend door onze regimepers.
(moet zelfs geen organisatie zijn, vraag het maar aan Juf Magali)
En dan cartoons die de islam misschien, potentieel zouden kunnen in een niet perfect zonnetje te zetten, we weten allemaal wat voor een resultaat dat geeft. Maar men zal die moeilijk vinden in de "niet rechtse" media.

Oh, was er net in 1 van deze soortgelijke draden niet een beschrijving van hoe de VRT de berichtgeving over vuurballonnetjes deed... Zeer pro Israël nietwaar?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 juni 2021 om 07:20.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 13:01   #705
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat doe ik ook .
Feit blijft dat Israelische propaganda een dominerende rol heeft in het westen, hetgeen gezien de machtsverhoudingen alleen al, logisch is.
Daar komt nog bij dat journalisten uit gaza geweerd worden hetgeen niet bepaald vertrouwen schept in de berichtgeving afkomstig van de Israeli's.
Israel redeneert omgekeerd: de journalisten worden geweerd, omdat ze toch niet betrouwbaar berichtgeven.

Tja, wie heeft er gelijk? Er is veel propaganda in Israel, maar de VN resoluties jegens Israel zijn ook nogal obsessief.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 13:03   #706
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Zie je, nuances. Zowel Atmosphere, maddox als Pandareus kunnen bij mij een cursus volgen. Het gaat om een cursus van twee weken, voor slechts 10 euro.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 17:21   #707
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Israel redeneert omgekeerd: de journalisten worden geweerd, omdat ze toch niet betrouwbaar berichtgeven.
Dat heet persvrijheid tegen gaan, omdat ze hun eigen verhaal willen doordrukken.

Citaat:
Tja, wie heeft er gelijk? Er is veel propaganda in Israel, maar de VN resoluties jegens Israel zijn ook nogal obsessief.
Zo lang er niets opgelost wordt en er steeds weer geweld plaats vind is het de taak van de VN dit steeds opnieuw aan te kaarten, net zoals bij andere conflicten .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 18:14   #708
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.610
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat heet persvrijheid tegen gaan, omdat ze hun eigen verhaal willen doordrukken.
Als ge daar op ligt te kakken, moet je zowat elke overheid op deze aardkloot onder vuur nemen. Maar dat zou de aandacht van uw troetels afleiden nietwaar.
Citaat:
Zo lang er niets opgelost wordt en er steeds weer geweld plaats vind is het de taak van de VN dit steeds opnieuw aan te kaarten, net zoals bij andere conflicten .
Vraag u eerder af wat de VN echt doet, uitgezonderd genegeerde regeltjes produceren.

De enige keren de VN effectief iets deed, was wanneer de Navo het speelgoed uit liet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 19:06   #709
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat heet persvrijheid tegen gaan, omdat ze hun eigen verhaal willen doordrukken.



Zo lang er niets opgelost wordt en er steeds weer geweld plaats vind is het de taak van de VN dit steeds opnieuw aan te kaarten, net zoals bij andere conflicten .
1: Dat is net zo goed een aanname.

2: De VN is in mijn ogen vooral een irrationele activisten-beweging geworden.

Dus hecht weinig waarde aan hun opinie over de wereld.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 19:48   #710
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
We kunnen Blegië als voorbeeld pakken over de Pro Israëli (en Joodse) propaganda die onze media spuit.
In het hele westen is gemiddeld genomen de Israelische propaganda dominant.
Citaat:
Als een willekeurige meerderjarige "witneus" een lustmoord pleegt, komt de volledige naam in het artikel.
Als een of andere Joodse organisatie in België protest aantekent , wordt dat vrolijk vermeld, met een ondertoon van "daar zijn die zageventen weer".
De beledigende/karikaturale cartoons die christenen, en vooral katholieken, op de korrel nemen kan je gerust terugvinden in de mainstream media.

Maar als een willekeurige meerderjarige "nieuwe Belg" een eremoord pleegt, dan was het tot voor kort zeer moeilijk een stukje naam terug te vinden. Initialen als men al gul was met informatie
Islamitische organisaties die bezwaar maken op het een of ander, die krijgen nog net geen nobelprijsnominatie toegekend door onze regimepers.
(moet zelfs geen organisatie zijn, vraag het maar aan Juf Magali)
En dan cartoons die de islam misschien, potentieel zouden kunnen in een niet perfect zonnetje te zetten, we weten allemaal wat voor een resultaat dat geeft. Maar men zal die moeilijk vinden in de "niet rechtse" media.

Oh, was er net in 1 van deze soortgelijke draden niet een beschrijving van hoe de VRT de berichtgeving over vuurballonnetjes deed... Zeer pro Israël nietwaar?
Ik ken die draad niet . Bovendien beschrijft u andere problemen hier die in mijn ogen niets met Gaza/Israel te maken hebben.
De moslims hier , en de reacties van Europa er op, zitten u dwars , en daarom bent u ook anti Palestijnen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 20:04   #711
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.610
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
In het hele westen is gemiddeld genomen de Israelische propaganda dominant.
Ooit al eens gehoord van heimweeschotels? Misschien eens een onderzoekje doen naar de infobronnen die uw verdreven troetels in West-Europa wensen te raadplegen.
Citaat:
Ik ken die draad niet .
Nochtans een draad die u zelf hebt gestart. Hier het bericht.
Citaat:
Bovendien beschrijft u andere problemen hier die in mijn ogen niets met Gaza/Israel te maken hebben.
U bent wel begonnen over de Pro-Israël mediapropaganda "hier". Als ik daar op reageer is het "niet van toepassing".
Goed om weten. Hier, een nieuw setje oogkleppen.
Citaat:
De moslims hier , en de reacties van Europa er op, zitten u dwars , en daarom bent u ook anti Palestijnen.
U probeert het weer he. Ik ben voornamelijk anti-idioot.
En ja, daar zitten een hoop Gazoenen bij. En daar gaat het in uw troeteldraden over nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 juni 2021 om 20:07.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 22:04   #712
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Nochtans een draad die u zelf hebt gestart. Hier het bericht.
Die ben ik niet gestart !

Citaat:
U bent wel begonnen over de Pro-Israël mediapropaganda "hier". Als ik daar op reageer is het "niet van toepassing".
Goed om weten. Hier, een nieuw setje oogkleppen.
ik sprak over de informatie voorziening over dit onderwerp, u over hoe er omgegaan wordt met moslims in België.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 22:13   #713
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.610
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Die ben ik niet gestart !
Sorry voor de vergissing. na een paar 100 berichten is het soms onduidelijk.
Maar als ik het even herlees, is het duidelijk dat u die niet gestart kan hebben. Het stelt uw troetels in een belachelijk slecht daglicht.
Citaat:
ik sprak over de informatie voorziening over dit onderwerp, u over hoe er omgegaan wordt met moslims in België.
Effe een samenvatting.

Muzels die zichzelf opblazen in Luchthaven Zaventem of Metrostation Maalbeek zijn verwarde mannen.

JC was staatsvijand nr 1.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2021, 19:34   #714
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Dat is net zo goed een aanname.

2: De VN is in mijn ogen vooral een irrationele activisten-beweging geworden.
Dus hecht weinig waarde aan hun opinie over de wereld.
Aan welke info hecht u wel waarde dan?

Er kan geen twijfel bestaan over het ondermijnen van persvrijheid door Israel
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2021, 20:00   #715
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Aan welke info hecht u wel waarde dan?

Er kan geen twijfel bestaan over het ondermijnen van persvrijheid door Israel
1: Zoals ik al zei: ik bekijk per informatie, of ik het betrouwbaar acht.

2: Uiteraard. Het is een land in conflict. Ze verliezen het alleen grandioos van het Palestijnse bestuur als het gaat om het ondermijnen van persvrijheid.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2021, 20:58   #716
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ge daar op ligt te kakken, moet je zowat elke overheid op deze aardkloot onder vuur nemen. Maar dat zou de aandacht van uw troetels afleiden nietwaar.
propaganda is niet uniek, dat hoeft u mij niet te vertellen , maar de Israelische is toch echt een ander verhaal.

Citaat:
De enige keren de VN effectief iets deed, was wanneer de Navo het speelgoed uit liet.
De VN is niets anders als een mondiale organisatie van overheden, samenwerkend op het gebied van internationaal recht, mondiale veiligheid, behoud van humanitaire rechten, ontwikkeling van de wereldeconomie en het onderzoek naar sociaal-maatschappelijke en culturele ontwikkelingen.
Dat internationaal recht u niet aanstaat , en er niet geprobeerd moet worden iets te doen aan schendingen is uw mening.

Ik sprak over de VN als bron van informatie waarop u reageert met "de VN is niet effectief" dat betekend toch niet dat hun informatie niet betrouwbaar is ?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2021, 21:21   #717
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Zoals ik al zei: ik bekijk per informatie, of ik het betrouwbaar acht.

2: Uiteraard. Het is een land in conflict. Ze verliezen het alleen grandioos van het Palestijnse bestuur als het gaat om het ondermijnen van persvrijheid.
Met het bombarderen van een heel gebouw met internationale pers in Gaza, winnen ze toch echt van het Palestijnse bestuur.
En het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd.
Of dit
https://youtu.be/ZGfniIaGk2U?t=1
Maar dit is nog lang niet alles wat ze doen om berichtgeving vanuit Gaza te voorkomen. Ja , ook palestijnen doen het maar die beweren niet dat zij een geweldige democratie zijn.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2021, 21:39   #718
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.610
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
propaganda is niet uniek, dat hoeft u mij niet te vertellen , maar de Israëlische is toch echt een ander verhaal.
Succes is echt iets vies voor u he.
Citaat:
De VN is niets anders als een mondiale organisatie van overheden, samenwerkend op het gebied van internationaal recht, mondiale veiligheid, behoud van humanitaire rechten, ontwikkeling van de wereldeconomie en het onderzoek naar sociaal-maatschappelijke en culturele ontwikkelingen.
Dat internationaal recht u niet aanstaat , en er niet geprobeerd moet worden iets te doen aan schendingen is uw mening.
Daar zijn we er weer , "rechten".
Gunsten verleent, zonder bezwaren van een sterkere partij, niets meer, niets minder.
Maar we zullen wel zien hoeveel beter het gaat gaan met de doorsnee Gazaan na de volgende boze brief van de VN.
Citaat:
Ik sprak over de VN als bron van informatie waarop u reageert met "de VN is niet effectief" dat betekend toch niet dat hun informatie niet betrouwbaar is ?
Zelfs de VN geeft soms wel eens juiste informatie. Soms.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 17:32   #719
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Succes is echt iets vies voor u he.
verdraai het onderwerp maar weer, zodat u niet hoeft toe te geven dat Israel een unieke propaganda machine heeft.

Citaat:
Daar zijn we er weer , "rechten".
Als verdediger van Israel is dat een nogal lastig puntje hè.
Citaat:
Gunsten verleent, zonder bezwaren van een sterkere partij, niets meer, niets minder.
Een vage zin , maar wat betekend het in de praktijk?
Citaat:
Maar we zullen wel zien hoeveel beter het gaat gaan met de doorsnee Gazaan na de volgende boze brief van de VN.
De VN sturen geen boze brieven.
Citaat:
Zelfs de VN geeft soms wel eens juiste informatie. Soms.
Heel veel van de informatie over wantoestanden in diverse landen , zoals Iran, China , zuid Amerika enz.. , die u voor waarheid aanneemt komt van NGO's en VN organisaties!
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 24 juni 2021 om 17:33.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 17:36   #720
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Met het bombarderen van een heel gebouw met internationale pers in Gaza, winnen ze toch echt van het Palestijnse bestuur.
En het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd.
Of dit
https://youtu.be/ZGfniIaGk2U?t=1
Maar dit is nog lang niet alles wat ze doen om berichtgeving vanuit Gaza te voorkomen. Ja , ook palestijnen doen het maar die beweren niet dat zij een geweldige democratie zijn.
Er zat volgens Israel een post van Hamas. Bovendien hebben ze de pers vooraf gewaarschuwd en een uur tijd gegeven om te vertrekken.

Lijkt mij buitengewoon netjes.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be