Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2021, 10:10   #61
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.724
Standaard

Zoals gebruikelijk zat ik weer maar eens te surfen op dat grote Internet en ik kwam volgende tegen:

Franstalige collega's gezocht

Daar kan ieder het zijn/hare van denken natuurlijk.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 juni 2021 om 10:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 14:00   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.436
Standaard

Ik moet denken aan dat filmpje, dat ik niet terugvind, waar men de draak steekt met de Engelse uitspraak van Macron. Dat was hilarisch.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 15:40   #63
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet denken aan dat filmpje, dat ik niet terugvind, waar men de draak steekt met de Engelse uitspraak van Macron. Dat was hilarisch.
Macron spreekt beduidend beter Engels dan Bo Johnson Frans. La Banque Rotschild is dan ook een uitstekende leerschool.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 15:48   #64
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Macron spreekt beduidend beter Engels dan Bo Johnson Frans. La Banque Rotschild is dan ook een uitstekende leerschool.
Macron moet de nationale trots van de Fransen wat strelen in een poging Le Pen achter zich te laten bij de volgende verkiezingen
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 15:51   #65
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Macron moet de nationale trots van de Fransen wat strelen in een poging Le Pen achter zich te laten bij de volgende verkiezingen
Hij gaat zonder problemen een tweede ambtstermijn tegemoet.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 21:20   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Hij gaat zonder problemen een tweede ambtstermijn tegemoet.
Oeps
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210620_96880768

De grote winnaar is het conservatieve Les Républicains (volgens de polls 29% van de stemmen op nationaal vlak), met ruime voorsprong op nummer twee RN (19,1-19,3%) en nummer drie PS (16,5-17,6%). Ook Europa Ecologie-Les Verts (12%) doet het beter dan LREM, de partij van Macron (10%). Voor de presidentspartij was het dus een bijzonder slechte dag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 21:37   #67
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.444
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Kagame beseft ook dat de Engels sprekende Afrikaanse landen het veel beter doen dan de Frans sprekende Afrikaanse landen.
....
Ze doen het eigenlijk even slecht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Ruanda is dan ook het eerste Frans sprekende Afrikaanse land dat het Frans overboord gooide ten voordele van het Engels en zo zullen er nog volgen.
Want in Ruanda hebben ze geen EIGEN taal?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 22:03   #68
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Duits is te moeilijk, Frans is te eenzijdig. Dus Nederlands ipv Engels.
Duits te moeilijk
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 07:01   #69
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oeps
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210620_96880768

De grote winnaar is het conservatieve Les Républicains (volgens de polls 29% van de stemmen op nationaal vlak), met ruime voorsprong op nummer twee RN (19,1-19,3%) en nummer drie PS (16,5-17,6%). Ook Europa Ecologie-Les Verts (12%) doet het beter dan LREM, de partij van Macron (10%). Voor de presidentspartij was het dus een bijzonder slechte dag.
De volgende verkiezingen voor Macron zijn in 2022. Hij was nergens kandidaat bij deze regionale verkiezingen. En de Franse Nationalisten van RN, hebben eens te meer een opdoffer gekregen, ze behaalden slechtere resultaten dat bij de regionale in 2015.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 07:18   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oeps
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210620_96880768

De grote winnaar is het conservatieve Les Républicains (volgens de polls 29% van de stemmen op nationaal vlak), met ruime voorsprong op nummer twee RN (19,1-19,3%) en nummer drie PS (16,5-17,6%). Ook Europa Ecologie-Les Verts (12%) doet het beter dan LREM, de partij van Macron (10%). Voor de presidentspartij was het dus een bijzonder slechte dag.
Ja, inderdaad het ziet er niet goed uit voor Macron, die gehoopt had op een Macron - Le Pen. Zijn aanhangers kwijnen weg, en het is klassiek rechts dat zwaar doorbreekt, in tegenstelling tot het RN.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 07:19   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De volgende verkiezingen voor Macron zijn in 2022. Hij was nergens kandidaat bij deze regionale verkiezingen. En de Franse Nationalisten van RN, hebben eens te meer een opdoffer gekregen, ze behaalden slechtere resultaten dat bij de regionale in 2015.
Dat is nochtans waar Macron op rekende, op het RN.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 06:05   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Fransen hebben het nooit kunnen verkroppen dat het Engels nu de Wereldtaal is.Zij willen terug naar de tijd van Napoleon toen het Frans de wereldtaal was.
De Franse president Macron wil na de Brexit het Frans terug een voornamer plaats geven in de EU.

Drop English NOW! Macron begs for French to become EU language in post-Brexit power play.
PARIS has demanded French should become the main EU language following Britain's departure from the European Union...
“The exercise we are leading now is done with the goal of preserving the future of the French language in Brussels.

"But not only, it is also the defence of multilingualism.”

However, the push for French to become the main EU language could be "divisive" to other countries that speak English regularly.

https://www.express.co.uk/news/polit...-von-der-leyen


Emmanuel Macron’s governmen is drawing up plans for French to replace English as the official “working language” of the EU when it takes over the Council of the European Union presidency in 2022, a diplomat has revealed

https://www.independent.co.uk/news/w...-b1861087.html

Hier gaan de Duitsers en vele andere Europese landen een stokje voor steken volgens mij.

Macron beseft nog niet dat het Frans geen wereldtaal meer isenkel een regionale taal in West-Europa en Noord -Afrika.
Engels is wellicht de kleinste taal in de EU, en die zijn het dan nog eens afgebold.

Het zou Frans of Duits moeten worden ja.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 10:25   #73
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Engels is wellicht de kleinste taal in de EU, en die zijn het dan nog eens afgebold.

Het zou Frans of Duits moeten worden ja.
Esperanto dan maar
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 juni 2021 om 10:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 13:44   #74
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, inderdaad het ziet er niet goed uit voor Macron, die gehoopt had op een Macron - Le Pen. Zijn aanhangers kwijnen weg, en het is klassiek rechts dat zwaar doorbreekt, in tegenstelling tot het RN.
Waart de geest van Charles de Gaulle noch enigszins rond bij dat 'klassiek rechts', of zijn het ook angelsaxische hielenlikkers geworden zoals er tussen de lage landen politici veel rond lopen.

Laatst gewijzigd door Bach : 22 juni 2021 om 13:44.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 00:35   #75
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Waart de geest van Charles de Gaulle noch enigszins rond bij dat 'klassiek rechts', of zijn het ook angelsaxische hielenlikkers geworden zoals er tussen de lage landen politici veel rond lopen.
Charles de Gaulle? Een groot leider, maar hij heeft wel de rol van Frankrijk overdreven ten opzichte van het VK en vooral de VS. Toch vind ik, als liberaal, dat als Engels niet meer de taal van de EU is, dit Duits zou moeten zijn. Immers Berlijn bepaalt uiteindelijk, niet Parijs....sorry medeliberaal Macron
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 00:38   #76
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.479
Standaard

Het probleem is. Hoe natuurlijk is dat voor politici om allemaal Duits te gaan leren terwijl ze het Engels al beheersen en dit puur voor de symboliek. Vroeger kon men Neo-Latijn, omdat iedereen zich daarvan moest behelpen voor internationale communicatie en men er erg belezen in was. Dat is niet meer het geval met het Duits of het Frans in Europa behalve in landen waar die talen gesproken worden. Dat is wel het geval met het Engels.

Uiteraard kan iedereen een taal leren en het kan een politici-taal worden, maar veel succes. Ik herinner me nog toen Guy Verhofstadt Frans praatte in het Europees Parlement, maar schabouwelijk schoolfrans. Hij kreeg er nogal kritiek op en niet louter van Vlaams-gezinden. Zelf verstokte unitaristische Belgicisten stoorden zich eraan, omdat hun eigen Frans beter is.

Nu ja, ik las ooit een dergelijk interview in Humo van een verbitterde Vlaamse oud-politicus, helaas vergeten wie. Hij was nooit een unitarist gedurende het grootste deel van zijn, maar zo verbitterd geworden van het nieuwe federale onwerkbare België dat hij opperde dat "België beter terug unitair wordt". Elders bekloeg hij ook het slechte Frans van Vlaamse politici en hoe een politicus zijn talen dient te kennen.

Jammer dat ik niet meer weet wie. De man leeft waarschijnlijk niet meer gezien hij toen al hoogbejaard was. Maar ik lees al meer dan een decennium geen Humo meer.

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 juli 2021 om 00:48.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 10:47   #77
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, inderdaad het ziet er niet goed uit voor Macron, die gehoopt had op een Macron - Le Pen. Zijn aanhangers kwijnen weg, en het is klassiek rechts dat zwaar doorbreekt, in tegenstelling tot het RN.
Dat is eigenaardig.
Mss dat de modale Fransman/vrouw naar zekerheden uit het verleden zoekt.
Nostalgie.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 11:27   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dat is eigenaardig.
Mss dat de modale Fransman/vrouw naar zekerheden uit het verleden zoekt.
Nostalgie.
Nee, ik denk eerder dat het komt omdat 2/3 van de kiezers thuisgebleven is. Er is dus niet MEER volk gaan kiezen voor rechts dan vroeger, er is gewoon minder volk die voor anderen koos, komen kiezen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 11:27   #79
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.310
Standaard

De tevredenheid score van Macron blijft stijgen.
https://www.lefigaro.fr/politique/so...nales-20210701
En bij de laatste peiling van BFM, die nog steeds in de tweede ronde Macron tegen Le Pen aangeeft, stijgt de kloof tussen Macron (winnaar) en Le Pen (verliezer).
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 12:18   #80
Gerard R.
Lokaal Raadslid
 
Gerard R.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2017
Locatie: Nederland
Berichten: 323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Charles de Gaulle? Een groot leider, maar hij heeft wel de rol van Frankrijk overdreven ten opzichte van het VK en vooral de VS. Toch vind ik, als liberaal, dat als Engels niet meer de taal van de EU is, dit Duits zou moeten zijn. Immers Berlijn bepaalt uiteindelijk, niet Parijs....sorry medeliberaal Macron
Het gaat gewoon niet gebeuren.
Engels is handzaam, de hele wereld kan het min of meer spreken.
Dat op zich is al een enorme verworvenheid.
Dat je de neuzen massaal mondiaal een kant op ziet wijzen gebeurt niet veel.
Laat maar zo.

Laatst gewijzigd door Gerard R. : 1 juli 2021 om 12:20. Reden: Aanvulling.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be