Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2023, 07:22   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oei, Bart gebruikte belastingsgeld om reclame te maken voor zijn boekje:

https://www.demorgen.be/politiek/wel...hier~b7604c5b/
De vraag is in welke mate "belastingsgeld" dat al aan de N-VA werd gegeven, nog als "belastingsgeld" moet gezien worden. Mogen partijen niet financieren wat ze willen ? Het kan zijn dat dat wettelijk omkaderd is, dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Maar stel dat een dopper, die dus belastingsgeld krijgt, daarmee reclame sponsort voor BDW zijn boek. Is dat ook schandalig ? Of stel dat een ambtenaar, wiens loon ook met belastingsgeld betaald werd, zoiets doet met zijn loon. Is dat ook schandalig gebruik van belastingsgeld ?

Het zou anders zijn mocht BDW gebruik maken van een openbare functie, zoals bijvoorbeeld burgemeester van Antwerpen, om een subsidie toe te kennen aan "het sponsoren van mijn boek". Maar eens belastingsgeld TOCH AL werd toegekend, dan is het toch aan de profiterende instantie daarvan (of dat nu een partij is, een dopper, of een ambtenaar) van met ZIJN geld te doen wat ie wil ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 09:47   #102
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 maart 2023 om 09:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 08:19   #103
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Ik was niet van plan het te lezen maar zag het liggen toen ik een boek ging bestellen en heb het me toch aangeschaft. Er staat amper iets in het boek dat hier al niet op het forum ter sprake kwam.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be