Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2023, 11:19   #61
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Op 22 februari: Moskou LINK

(fig.)
Toont enkel aan wat voor een kleuter Putin is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 11:20   #62
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Toont enkel aan wat voor een kleuter Putin is.
Neen. Zo werkt diplomatie. De verfijnde techniek van het brengen van boodschappen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 11:22   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Neen. Zo werkt diplomatie. De verfijnde techniek van het brengen van boodschappen.
Zo werkt diplomatie in de hoofden van kleuters, ja.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 11:26   #64
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Neen. Zo werkt diplomatie. De verfijnde techniek van het brengen van boodschappen.
De boodschap is noch verfijnd noch subtiel.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 11:39   #65
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De boodschap is noch verfijnd noch subtiel.
Hoe had het dan anders moeten gebeuren? De posities die ingenomen worden rond een tafel spelen, de afstand tussen de zitplaatsen onderling. Het speelt een rol.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 11:47   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Hoe had het dan anders moeten gebeuren?
Het was de moeite niet om te zeggen dat men met zijn vijanden die men wil overmeesteren met geweld, wil praten, maar het is wel gebruikt om trachten het verrassingseffect zo groot mogelijk te maken. Aangezien de operatie echter een enorme flop is geweest, was het allemaal een belachelijke slag in het water.

Het is juist dat uw vijanden proberen belachelijk te maken door onbeschoft te zijn en ze toch laten te komen, U extra succes kan laten hebben als ge nadien met uw overwinning kunt gaan stoefen (ttz, dat uw putsch op 5 dagen gelukt is, en dat ge nog eens kunt lachen met die smoel van een Macron die onbeleefd ontvangen werd en toch maar bleef zitten).

Maar als dat mislukt ziet iedereen gewoon dat ge het lompe varken zijt dat ge waard he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 11:57   #67
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Hoe had het dan anders moeten gebeuren? De posities die ingenomen worden rond een tafel spelen, de afstand tussen de zitplaatsen onderling. Het speelt een rol.
Als je de illusie wil geven dat je met je gesprekspartner tot een vergelijk wil komen, een oplossing wil zoeken,... moet je hem misschien niet het gevoel geven dat hij aartsvijand nr. 1 is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 12:21   #68
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

De enige premisse voor gesprekken is dat Russen zich volledig terugtrekken achter de internationaal erkende grenzen en ook de Krim verlaten.

Dan kunnen onderhandelingen starten over de schadevergoedingen die de Russen moeten betalen aan Oekraiëne.

Alsook het ter beschikking stellen van het internationaal gerechtshof van Den Haag van de Russische moordenaars, folteraars en verkrachters in Bucha en talloze andere plaatsen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 12:25   #69
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dit is uitzonderlijk en verdient aandacht. Het klinkt als een betoog van een openbaar aanklager tegen een internationaal crimineel. China houdt geen blad voor de mond en elk van de duizelingwekkende hoeveelheid aangehaalde misdaden van het imperium is onbetwistbaar.

Zolang ik hieronder evenmin een blad voor de mond dien te houden, mag men mij gerust 'nazistisch', 'oorlogszuchtig', 'satanistisch', ... noemen (wat ook nodig wordt geacht):


- "China" is dezer dagen het oudste nog bestaande 'imperium' op 'onze' planeet, en het kwam net als élk ander tot nu toe bekend 'imperium' geenszins op vreedzame wijze tot stand.


- Het huidige Chinese regime zou toch wat geloofwaardigheid winnen als het gisteren al "Tibet" had ontruimd, of op z'n minst ermee opgehouden was het te 'dé-tibetaniseren'.


Wat mij betreft is dat Chinese betoog gewoon een zovéélste schoolvoorbeeld van "de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet".
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 12:29   #70
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De enige premisse voor gesprekken is dat Russen zich volledig terugtrekken achter de internationaal erkende grenzen en ook de Krim verlaten.

Dan kunnen onderhandelingen starten over de schadevergoedingen die de Russen moeten betalen aan Oekraiëne.

Alsook het ter beschikking stellen van het internationaal gerechtshof van Den Haag van de Russische moordenaars, folteraars en verkrachters in Bucha en talloze andere plaatsen.
Het omgekeerde zal gebeuren. De Oekraïense beulen zullen opgepakt en berecht worden voor een tribunaal, en dat tribunaal zal zich niet in Den Haag bevinden, dat overigens niet erkend wordt door Washington. Dat tribunaal zal zich als het er komt elders bevinden, bijvoorbeeld in de Donbass, waar tal van criminele feiten gepleegd zijn op de Russischtalige bevolking daar.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 februari 2023 om 12:31.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 12:32   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het omgekeerde zal gebeuren. De Oekraïense beulen zullen opgepakt en berecht worden voor een tribunaal, en dat tribunaal zal zich niet in Den Haag bevinden, dat overigens niet erkend wordt door Washington. Dat tribunaal zal zich als het er komt elders bevinden, bijvoorbeeld in de Donbass, waar tal van criminele feiten gepleegd zijn op de Russischtalige bevolking daar.
Het is veel beter dat iedereen daar uitgemoord wordt, zo is dat probleem weer van de baan he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 12:42   #72
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het omgekeerde zal gebeuren. De Oekraïense beulen zullen opgepakt en berecht worden voor een tribunaal, en dat tribunaal zal zich niet in Den Haag bevinden, dat overigens niet erkend wordt door Washington. Dat tribunaal zal zich als het er komt elders bevinden, bijvoorbeeld in de Donbass, waar tal van criminele feiten gepleegd zijn op de Russischtalige bevolking daar.
Dat Russen zich ontrekken aan hun verantwoordelijkheden en teren op ontkenningen hebben we al gezien hoe ze met hun buklanceerder (die tot op de millimeter en seconde gevolgd is tijdens zijn korte aller-retour) 300 KLM passagiers hebben vermoord.

Ontkennen en liegen is een tweede natuur bij de Russen vooral KGB slang Putin is daar een grootmeester in.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 13:03   #73
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zolang ik hieronder evenmin een blad voor de mond dien te houden, mag men mij gerust 'nazistisch', 'oorlogszuchtig', 'satanistisch', ... noemen (wat ook nodig wordt geacht):


- "China" is dezer dagen het oudste nog bestaande 'imperium' op 'onze' planeet, en het kwam net als élk ander tot nu toe bekend 'imperium' geenszins op vreedzame wijze tot stand.


- Het huidige Chinese regime zou toch wat geloofwaardigheid winnen als het gisteren al "Tibet" had ontruimd, of op z'n minst ermee opgehouden was het te 'dé-tibetaniseren'.


Wat mij betreft is dat Chinese betoog gewoon een zovéélste schoolvoorbeeld van "de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet".
Maar het is opvallend dat China dit nu durft in te gaan tegen het VS imperium, of noem het de "exceptional nation" die de zelfbenoemde "leider van de vrije wereld" is, maar zich gedraagt als een maffiabaas in de praktijk en de wereldhegemonie nabij is, of was. Het zijn de omstandigheden van de geschiedenis die de huidige situatie gecreëerd hebben. Zie het best zo in plaats van zich af te vragen wie de 'goeden' en de 'slechten' zijn van het verhaal. De vraag is waartoe het ons zal leiden en of we beter kunnen. en dan denk ik als westerling dat je zelfs niet eens morele argumenten hoeft boven te halen om het einde van een systeem te wensen waarin 'het westen' wereldhegemonie zoekt of poogt te behouden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 13:32   #74
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar het is opvallend dat China dit nu durft in te gaan tegen het VS imperium, of noem het de "exceptional nation" die de zelfbenoemde "leider van de vrije wereld" is, maar zich gedraagt als een maffiabaas in de praktijk en de wereldhegemonie nabij is, of was. Het zijn de omstandigheden van de geschiedenis die de huidige situatie gecreëerd hebben. Zie het best zo in plaats van zich af te vragen wie de 'goeden' en de 'slechten' zijn van het verhaal. De vraag is waartoe het ons zal leiden en of we beter kunnen. en dan denk ik als westerling dat je zelfs niet eens morele argumenten hoeft boven te halen om het einde van een systeem te wensen waarin 'het westen' wereldhegemonie zoekt of poogt te behouden.
In plaats van wereldhegemonie op basis van Westerse waarden opnieuw naar een in blokken gedeelde wereld zoals tijdens de koude oorlog ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 13:53   #75
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
In plaats van wereldhegemonie op basis van Westerse waarden opnieuw naar een in blokken gedeelde wereld zoals tijdens de koude oorlog ?
Het gaat om een specifieke natie die een imperium heeft opgebouwd dat lijkt op een systeem van onderdrukking. Of bedoelt u dat dat een westerse waarde is?

De realiteit is niet dat er twee imperiums tegenover elkaar staan. Dat wordt graag zo voorgesteld in het westen maar vanuit het globale zuiden gezien is dat nonsens. Neem alleen al het militaire aspect.

Om het met een plaatje te zeggen

Naam: IMG_20230227_135653.jpg
Bekeken: 44
Grootte: 79,2 KB

Laatst gewijzigd door Bach : 27 februari 2023 om 13:58.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 14:11   #76
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar het is opvallend dat China dit nu durft in te gaan tegen het VS imperium, of noem het de "exceptional nation" die de zelfbenoemde "leider van de vrije wereld" is, maar zich gedraagt als een maffiabaas in de praktijk en de wereldhegemonie nabij is, of was. Het zijn de omstandigheden van de geschiedenis die de huidige situatie gecreëerd hebben. Zie het best zo in plaats van zich af te vragen wie de 'goeden' en de 'slechten' zijn van het verhaal. De vraag is waartoe het ons zal leiden en of we beter kunnen. en dan denk ik als westerling dat je zelfs niet eens morele argumenten hoeft boven te halen om het einde van een systeem te wensen waarin 'het westen' wereldhegemonie zoekt of poogt te behouden.

Ik vermoed dat nogal wat 'post-maoïsten' op hoge posities menen dat er een 'window of opportunity' bestaat om de op eerder korte termijn welhaast onvermijdelijk wordende clash met het énige andere 'imperium' dat voor hen een bedreiging vormt - en zolang het bestaat zal blijven vormen - in hun voordeel te doen uitdraaien. Maoïsme was(/is) de méést 'militaristische' variant van 'communisme', en de harde kern van het huidige Chinese regime bestaat hoofdzakelijk uit mensen die in die geest zijn grootgebracht.

In de VS is eveneens een eerder 'oorlogszuchtige' élite aan de macht, maar die wordt - in tegenstelling tot de Chinese - nog enigszins geremd door 'behoedzame bondgenoten', 'publieke opinies' en 'verkiezingen' en zo.


De huidige situatie komt op mij over als de 'prélude' tot de zo goed als zeker gewelddadige uitbarsting van een reeds lang sluimerend conflict.

Ik vrees dat alleen een tijdige ineenstorting van de Chinese gerontocratie wegens demografische perikelen gecombineerd met een 'isolationistisch-pacifistische' 'revolutie' in de VS wegens de sociaal-economische puinhoop die er ginder niet bepaald kleiner op wordt nog voor een min of meer 'vredige' toekomst kan zorgen.

Maar misschien is mijn pessimisme ongegrond.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 14:15   #77
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
In plaats van wereldhegemonie op basis van Westerse waarden opnieuw naar een in blokken gedeelde wereld zoals tijdens de koude oorlog ?
Dat is "un fait accompli" zelfs. En het westen is bij monde van dement kieken biden niet in staat daar ook maar 1 ding aan te doen, buiten liegen, censureren, en propaganderen.

Let wel, dit is géén waarde-oordeel. Dit is een gewone vaststelling van feiten.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 14:18   #78
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik vermoed dat nogal wat 'post-maoïsten' op hoge posities menen dat er een 'window of opportunity' bestaat om de op eerder korte termijn welhaast onvermijdelijk wordende clash met het énige andere 'imperium' dat voor hen een bedreiging vormt - en zolang het bestaat zal blijven vormen - in hun voordeel te doen uitdraaien. Maoïsme was(/is) de méést 'militaristische' variant van 'communisme', en de harde kern van het huidige Chinese regime bestaat hoofdzakelijk uit mensen die in die geest zijn grootgebracht.

In de VS is eveneens een eerder 'oorlogszuchtige' élite aan de macht, maar die wordt - in tegenstelling tot de Chinese - nog enigszins geremd door 'behoedzame bondgenoten', 'publieke opinies' en 'verkiezingen' en zo.


De huidige situatie komt op mij over als de 'prélude' tot de zo goed als zeker gewelddadige uitbarsting van een reeds lang sluimerend conflict.

Ik vrees dat alleen een tijdige ineenstorting van de Chinese gerontocratie wegens demografische perikelen gecombineerd met een 'isolationistisch-pacifistische' 'revolutie' in de VS wegens de sociaal-economische puinhoop die er ginder niet bepaald kleiner op wordt nog voor een min of meer 'vredige' toekomst kan zorgen.

Maar misschien is mijn pessimisme ongegrond.
Neen, de neo-cons aan de macht in de VS denken echt dat zij kunnen winnen van china en rusland.

En er zal VEEEEEL bloed vloeien vooraleer we overgaan naar een onderhandelde "blokverdeling" in de wereld.

Hou U maar vast aan de takken van de bomen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 14:19   #79
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik vermoed dat nogal wat 'post-maoïsten' op hoge posities menen dat er een 'window of opportunity' bestaat om de op eerder korte termijn welhaast onvermijdelijk wordende clash met het énige andere 'imperium' dat voor hen een bedreiging vormt - en zolang het bestaat zal blijven vormen - in hun voordeel te doen uitdraaien. Maoïsme was(/is) de méést 'militaristische' variant van 'communisme', en de harde kern van het huidige Chinese regime bestaat hoofdzakelijk uit mensen die in die geest zijn grootgebracht.

In de VS is eveneens een eerder 'oorlogszuchtige' élite aan de macht, maar die wordt - in tegenstelling tot de Chinese - nog enigszins geremd door 'behoedzame bondgenoten', 'publieke opinies' en 'verkiezingen' en zo.


De huidige situatie komt op mij over als de 'prélude' tot de zo goed als zeker gewelddadige uitbarsting van een reeds lang sluimerend conflict.

Ik vrees dat alleen een tijdige ineenstorting van de Chinese gerontocratie wegens demografische perikelen gecombineerd met een 'isolationistisch-pacifistische' 'revolutie' in de VS wegens de sociaal-economische puinhoop die er ginder niet bepaald kleiner op wordt nog voor een min of meer 'vredige' toekomst kan zorgen.

Maar misschien is mijn pessimisme ongegrond.
Hopelijk.

Ik wil er in ieder geval een klein steentje toe bijdragen niet nog verder af te glijden maar een wereldoorlog. Daarom ging ik niet naar de oorlogsmanifestatie zaterdag maar naar de vredesmanifestatie zondag. Dat was al lang geleden dat ik het nodig vond me alzo te positioneren. Ik ontmoette er mensen voor wie hetzelfde geldt. Een gevoel van urgentie. De media gaven veel meer aandacht aan de kleinere manifestatie zaterdag. De warmongers controleren de media.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 februari 2023 om 14:21.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 14:22   #80
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik vermoed dat nogal wat 'post-maoïsten' op hoge posities menen dat er een 'window of opportunity' bestaat om de op eerder korte termijn welhaast onvermijdelijk wordende clash met het énige andere 'imperium' dat voor hen een bedreiging vormt - en zolang het bestaat zal blijven vormen - in hun voordeel te doen uitdraaien. Maoïsme was(/is) de méést 'militaristische' variant van 'communisme', en de harde kern van het huidige Chinese regime bestaat hoofdzakelijk uit mensen die in die geest zijn grootgebracht.

In de VS is eveneens een eerder 'oorlogszuchtige' élite aan de macht, maar die wordt - in tegenstelling tot de Chinese - nog enigszins geremd door 'behoedzame bondgenoten', 'publieke opinies' en 'verkiezingen' en zo.


De huidige situatie komt op mij over als de 'prélude' tot de zo goed als zeker gewelddadige uitbarsting van een reeds lang sluimerend conflict.

Ik vrees dat alleen een tijdige ineenstorting van de Chinese gerontocratie wegens demografische perikelen gecombineerd met een 'isolationistisch-pacifistische' 'revolutie' in de VS wegens de sociaal-economische puinhoop die er ginder niet bepaald kleiner op wordt nog voor een min of meer 'vredige' toekomst kan zorgen.

Maar misschien is mijn pessimisme ongegrond.
"In de VS is eveneens een eerder 'oorlogszuchtige' élite aan de macht, maar die wordt - in tegenstelling tot de Chinese - nog enigszins geremd door 'behoedzame bondgenoten', 'publieke opinies' en 'verkiezingen' en zo."

Excuseer?

De USA hebben onder het bewind van nagenoeg elke president al ergens ter wereld een oorlogje gaan voeren. Als er nu een natie is die constant op oorlogspad is, dan is het wel de USA.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 februari 2023 om 14:22.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be