Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2023, 13:21   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hier toch niet. Of je nu de titel 'dr. ir.' hebt of van de beroepsschool komt. In het verengingsleven maakt dat helemaal geen verschil.
In de politiek zou je goed gek moeten zijn, niewaar. Uw talenten vergooien aan slijmballerij en boerenbedrog.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2023, 13:29   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In de politiek zou je goed gek moeten zijn, niewaar. Uw talenten vergooien aan slijmballerij en boerenbedrog.
Als ge uw Ig diploma bijeen gespiekt hebt, is het wel nog een oplossing.

ik zou dan persoonlijk minder graag hebben dat ge bruggen of kernreactoren gaat bouwen. Laat staan remsystemen van auto's of afvalbehandel systemen op duikboten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2023, 13:33   #43
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In de politiek zou je goed gek moeten zijn, niewaar. Uw talenten vergooien aan slijmballerij en boerenbedrog.
In Frankrijk zijn de elitescholen juist kweekvijvers voor politici niet ? (Zoals École nationale d'administration -- ENA waar Macron gestudeerd heeft.)
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2023, 14:00   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In Frankrijk zijn de elitescholen juist kweekvijvers voor politici niet ? (Zoals École nationale d'administration -- ENA waar Macron gestudeerd heeft.)
Inderdaad, de ENA. Officieel gezien is dat geen school voor politici, maar voor "hoge ambtenaren". En ja, de ENA heeft haar dosis kritiek. Haar "leuze" is dat men perfect een probleem administratief kan managen zonder ook maar een iota van het vakgebied te kennen. Men ziet er de gevolgen van Dat gezegd, het voordeel is inderdaad wel dat het een "elite" school is die SELECTIEF is, en je moet dus wel "van niveau" zijn. Het volstaat helemaal niet om "rijk" te zijn om daar binnen te geraken, hoewel men nu zodanig aan de toelatingsvoorwaarden aan 't sleutelen is dat het "ons kent ons" zal worden.

De ENA is in de grond een draak van een school. Het levert gecultiveerde blaaskaken af met een pretentie tot aan de maan, en een competentie van een kruidenier. MAAR, en dat is een grote MAAR: het zijn wel allemaal mensen van "niveau". Vooral op cultureel vlak. Ik denk niet dat je de ENA binnen geraakt zonder veel van opera en zo te kennen

Lang geleden was de fameuze Ecole Polytechnique ook een fabriek van politici, en toen ging het eigenlijk goed in Frankrijk. Maar ondertussen willen die gasten veel lucratiever dingen dan politieker zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 maart 2023 om 14:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2023, 14:23   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, de ENA. Officieel gezien is dat geen school voor politici, maar voor "hoge ambtenaren". En ja, de ENA heeft haar dosis kritiek. Haar "leuze" is dat men perfect een probleem administratief kan managen zonder ook maar een iota van het vakgebied te kennen. Men ziet er de gevolgen van Dat gezegd, het voordeel is inderdaad wel dat het een "elite" school is die SELECTIEF is, en je moet dus wel "van niveau" zijn. Het volstaat helemaal niet om "rijk" te zijn om daar binnen te geraken, hoewel men nu zodanig aan de toelatingsvoorwaarden aan 't sleutelen is dat het "ons kent ons" zal worden.

De ENA is in de grond een draak van een school. Het levert gecultiveerde blaaskaken af met een pretentie tot aan de maan, en een competentie van een kruidenier. MAAR, en dat is een grote MAAR: het zijn wel allemaal mensen van "niveau". Vooral op cultureel vlak. Ik denk niet dat je de ENA binnen geraakt zonder veel van opera en zo te kennen

Lang geleden was de fameuze Ecole Polytechnique ook een fabriek van politici, en toen ging het eigenlijk goed in Frankrijk. Maar ondertussen willen die gasten veel lucratiever dingen dan politieker zijn.
gecultiveerde blaaskaken met een pretentie tot aan de maan is dat niet een beetje een standaard voorwaarde om Ambtenaar te worden in La Douche France,... ?

Allee ik moet wel zeggen ik heb 2 fransen als baas gehad, en ik denk dat die polytechnique of zoiets zullen gedaan hebben. die gasten hadden verstand in hun kop en konden het gebruiken ook. En dien ene ondanks dat dat ne volbloed Parijzenaar was had die pretentie niet. Hij had wel een Louis De Funnes achtige razernij als ge het om zeep hielp. Toffe gast wel.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 6 maart 2023 om 14:24.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 08:09   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Wie zei dat een tijd geleden "als je anders niets te doen hebt schrijf je een boek"

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt aan het boek van de wever een € te spenderen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 08:13   #47
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
gecultiveerde blaaskaken met een pretentie tot aan de maan is dat niet een beetje een standaard voorwaarde om Ambtenaar te worden in La Douche France,... ?

Allee ik moet wel zeggen ik heb 2 fransen als baas gehad, en ik denk dat die polytechnique of zoiets zullen gedaan hebben. die gasten hadden verstand in hun kop en konden het gebruiken ook. En dien ene ondanks dat dat ne volbloed Parijzenaar was had die pretentie niet. Hij had wel een Louis De Funnes achtige razernij als ge het om zeep hielp. Toffe gast wel.
Franse blaaskaken...

Het hoofd van het labo van Nexans in Frankrijk, Mr Channel .... vroeg me eens "en Skobbe? gaat dat gaan met mijn mensen in het Frans?
antwoord " Jazeker, maar we kunnen het ook in het Engels, Duits of Nederlands verder bespreken hoor"
Je moest hem zien schuiven....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 09:32   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wie zei dat een tijd geleden "als je anders niets te doen hebt schrijf je een boek"

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt aan het boek van de wever een € te spenderen.
Het zou nochtans je horizon verbreden.
Neu ... dient tot niets als je een paardenbril op hebt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 10:24   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Franse blaaskaken...

Het hoofd van het labo van Nexans in Frankrijk, Mr Channel .... vroeg me eens "en Skobbe? gaat dat gaan met mijn mensen in het Frans?
antwoord " Jazeker, maar we kunnen het ook in het Engels, Duits of Nederlands verder bespreken hoor"
Je moest hem zien schuiven....
Bij een bespreking met een paar managers uit Zwitserland sprongen ze over in t Italiaans, Ik heb ze vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik kon volgen. Ze waren niks verkeerd aan het zeggen, t was informeel, maar ge zag duidelijk dat ze hun wat verslikten. De talen waarin ze het konden doen zonder dat we luistervinkten waren meteen ook uitgeput.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 11:15   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
gecultiveerde blaaskaken met een pretentie tot aan de maan is dat niet een beetje een standaard voorwaarde om Ambtenaar te worden in La Douche France,... ?

Allee ik moet wel zeggen ik heb 2 fransen als baas gehad, en ik denk dat die polytechnique of zoiets zullen gedaan hebben. die gasten hadden verstand in hun kop en konden het gebruiken ook. En dien ene ondanks dat dat ne volbloed Parijzenaar was had die pretentie niet. Hij had wel een Louis De Funnes achtige razernij als ge het om zeep hielp. Toffe gast wel.
Polytechnique he. 't is niet dat die school zo bijzonder is, het is dat de selectie daar zo bijzonder is: wie daarbinnen geraakt is gewoon al een half genie (ondertussen is het ook aan 't verwateren, maar kom: gelijk wie daarbinnen is geraakt, heeft een niveau waar 95% een puntje kan aan zuigen). Onderwijs geven aan zulke gasten is natuurlijk gemakkelijk: "lees de standaard referentie boeken van het vakgebied". Het enige dat daar wel voorvalt is dat zij die daarbinnen geraakt zijn zodanig "alles gegeven hebben" om daar te geraken, dat ze eens binnen, het feestvarken gaan uithangen. Maar ge kunt er van aan dat op wetenschappelijk en wiskundig vlak, iemand die polytechnique gedaan heeft, serieus niveau heeft. Er zullen ook wel wat rare kwieten door de selectie geraken natuurlijk, maar ge gaat daar zo goed als geen "onnozelaars" tussen vinden.

We hadden het hier over de ENA, da's iets anders. Daar moet ge vooral heel "gecultiveerd" zijn. En nu is "gecultiveerd" zijn totaal geen garantie voor "kunnen nadenken" he

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 maart 2023 om 11:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 11:29   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Polytechnique he. 't is niet dat die school zo bijzonder is, het is dat de selectie daar zo bijzonder is: wie daarbinnen geraakt is gewoon al een half genie (ondertussen is het ook aan 't verwateren, maar kom: gelijk wie daarbinnen is geraakt, heeft een niveau waar 95% een puntje kan aan zuigen). Onderwijs geven aan zulke gasten is natuurlijk gemakkelijk: "lees de standaard referentie boeken van het vakgebied". Het enige dat daar wel voorvalt is dat zij die daarbinnen geraakt zijn zodanig "alles gegeven hebben" om daar te geraken, dat ze eens binnen, het feestvarken gaan uithangen. Maar ge kunt er van aan dat op wetenschappelijk en wiskundig vlak, iemand die polytechnique gedaan heeft, serieus niveau heeft. Er zullen ook wel wat rare kwieten door de selectie geraken natuurlijk, maar ge gaat daar zo goed als geen "onnozelaars" tussen vinden.

We hadden het hier over de ENA, da's iets anders. Daar moet ge vooral heel "gecultiveerd" zijn. En nu is "gecultiveerd" zijn totaal geen garantie voor "kunnen nadenken" he
Het is inderdaad vooral dat ingangsexamen. Er zijn boeken die specifiek geschreven zijn om door dat ingangsexamen te komen.

Maar voor de rest is het ook erg vergelijkbaar met ENA voor wat betreft mogelijkheid tot topjobs via het ‘ons kent ons’ principe.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 11:46   #52
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het zou nochtans je horizon verbreden.
Neu ... dient tot niets als je een paardenbril op hebt.
Mijn horizon is breed genoeg dat ik van dat stuk verdriet niets moet lezen om hem te verbreden.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 11:47   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mijn horizon is breed genoeg dat ik van dat stuk verdriet niets moet lezen om hem te verbreden.
Je moet dat lezen om het dan af te knallen uiteraard.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 12:14   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mijn horizon is breed genoeg dat ik van dat stuk verdriet niets moet lezen om hem te verbreden.
Santorum heeft ook een nieuw boekske geschreven, dat is veel grappiger.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 12:36   #55
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Santorum heeft ook een nieuw boekske geschreven, dat is veel grappiger.
Dat zou ik nog lezen....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 17:08   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mijn horizon is breed genoeg dat ik van dat stuk verdriet niets moet lezen om hem te verbreden.
Ja, dat denk ik ook van mezelf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 17:13   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je moet dat lezen om het dan af te knallen uiteraard.
Wel, dat boek gaat over woke.
En in mijn familie, bij de iets jongere generatie, hangt die woke ook in de lucht. En dat hangt vierkant mijn kloten uit. Samen met alles wat daarmee rondhangt zoals vb. die cultural appropriation (zelfs de buffalo's van AA Gent krijgen van de lat .. hilarisch) .. bla bla ...

Hoe zit dat bij jou?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 18:14   #58
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Iedereen lijkt te willen scoren met woke. Vorig jaar schreef ons aller Dyab ook al een boek met een prominente plaats erin voor woke.

__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 18:18   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, dat boek gaat over woke.
En in mijn familie, bij de iets jongere generatie, hangt die woke ook in de lucht. En dat hangt vierkant mijn kloten uit. Samen met alles wat daarmee rondhangt zoals vb. die cultural appropriation (zelfs de buffalo's van AA Gent krijgen van de lat .. hilarisch) .. bla bla ...

Hoe zit dat bij jou?
Wat ik woke vindt is dat Natuurpunt overal in Vlaanderen microgebieden tot Natuurgebied laat uitroepen en dan bij Minister Demir draconische stikstofnormen afdwingt die er voor zorgen dat landbouwers die daar al sinds mensenheugenis een bedrijf hebben weg moeten omwille van de mogelijke bedreiging voor de loopse gespikkelde dwergbosmier.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 18:57   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Oeps dt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be