Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2018, 04:52   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.655
Standaard Kasteelheren eisen dat samenleving geld ophoest.

Citaat:
NIJLEN - In een zijstraat van de Bevelsesteenweg in Nijlen zijn twintig gezinnen ten einde raad. Al vijf jaar kaarten ze aan dat hun nieuwbouwwoningen in de recente verkaveling in een privéweg liggen, waardoor ze moeten opdraaien voor de onderhoudskosten van de weg. Verkeersdrempel? Straatverlichting? Wegverzakking? Dat moeten ze zelf betalen. De bewoners zeggen dat ze hiervan pas bij het tekenen van de akte op de hoogte zijn gesteld. Ze vragen om van hun straat een openbare weg te maken, maar de gemeente weigert dat. Bron.
De typische Belg : ver weg van de drukte willen wonen in grote kastelen (hoe betalen ze het ? zijn dat allemaal ceo's, bedrijfsleiders, financiële genieën ? ) en dan eisen dat de samenleving er voor opdraait ...
als ze er pas bij het tekenen van de akte van op de hoogte gesteld werden dan hadden ze maar niet moeten tekenen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 april 2018 om 04:52.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 04:56   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.655
Standaard

Hier se, de oplossing. Verkopen die boel zoals die andere kasteelheer, preins Laurant moet doen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 07:07   #3
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
(hoe betalen ze het ? zijn dat allemaal ceo's, bedrijfsleiders, financiële genieën ? )
Heerlijk toch, dat typische gifgroene afgunstgeurtje dat rond het gros van de Vlamingen en Belgen hangt

Pauvres petits Belges.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 07:46   #4
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De typische Belg : ver weg van de drukte willen wonen in grote kastelen (hoe betalen ze het ? zijn dat allemaal ceo's, bedrijfsleiders, financiële genieën ? ) en dan eisen dat de samenleving er voor opdraait ...
als ze er pas bij het tekenen van de akte van op de hoogte gesteld werden dan hadden ze maar niet moeten tekenen.
Hoe wat ver weg van de drukte? Die straat ligt op 300 meter van de kerk.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 08:29   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De typische Belg : ver weg van de drukte willen wonen in grote kastelen (hoe betalen ze het ? zijn dat allemaal ceo's, bedrijfsleiders, financiële genieën ? ) en dan eisen dat de samenleving er voor opdraait ...
als ze er pas bij het tekenen van de akte van op de hoogte gesteld werden dan hadden ze maar niet moeten tekenen.
Dat is niet zo zeldzaam vermoed ik. Hier in de buurt zie ik het wel: een lap grond van 50 are die verkaveld wordt en waar een tiental woningen op komen. Er moet daar dan wel een straat aangelegd worden door de verkavelaar.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:35   #6
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De typische Belg : ver weg van de drukte willen wonen in grote kastelen (hoe betalen ze het ? zijn dat allemaal ceo's, bedrijfsleiders, financiële genieën ? ) en dan eisen dat de samenleving er voor opdraait ...
als ze er pas bij het tekenen van de akte van op de hoogte gesteld werden dan hadden ze maar niet moeten tekenen.
Kastelen? Ooit al eens binnengegaan in zo'n huisje in een Matexi-verkaveling?
Een typische halfopen bebouwing in zo'n wijk heeft +- 120 m² bewoonbare oppervlakte en een perceelgrootte van 3-4 are.

Al te ruim is dat niet als je weet dat die wijken grotendeels worden bevolkt door jonge gezinnen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 26 april 2018 om 10:36.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 13:33   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Is nochtans vrij standaard voor zulke verkavelingen.

Ook hier in de buurt een wijk (met voornamelijk rijke hollanders) die een prive weg hadden.

De gemeente heeft het onteigend, want ze hebben het nodig als doorgangsweg naar een ander project....hollanders boos !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 13:35   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De notaris moet hun hier van op de hoogte hebben gesteld.

Feit dat ze toch hebben getekend betekent dat ze ofwel naief waren, ofwel gewoon de risicos verkeerd inschatten...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 18:01   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De notaris moet hun hier van op de hoogte hebben gesteld.

Feit dat ze toch hebben getekend betekent dat ze ofwel naief waren, ofwel gewoon de risicos verkeerd inschatten...
Geld hebben om in een kasteel te wonen maar te lui zijn om een akte te lezen. Dat is wat er aan de hand is. Vermoedelijk tseverige CD&V NV-A ervers. En dan nog willen dat een ander er voor opdraait. Typisch tseef.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 18:05   #10
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Heerlijk toch, dat typische gifgroene afgunstgeurtje dat rond het gros van de Vlamingen en Belgen hangt

Pauvres petits Belges.

Waar ik woon is de weg ook niet van de overheid. Twee jaar geleden 30.000 euro voor een nieuw wegdek. Niemand van ons heeft er ook nog maar aan gedacht om in een krant te gaan huilen opdat er anderen zouden voor opdraaien. Dat wel doen is typisch voor de tsjevenaanhang op den buiten die willen dat anderen voor hun veel te grote maatschappelijke en ecologische voetafdruk opdraaien.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 20:10   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Waar ik woon is de weg ook niet van de overheid. Twee jaar geleden 30.000 euro voor een nieuw wegdek. Niemand van ons heeft er ook nog maar aan gedacht om in een krant te gaan huilen opdat er anderen zouden voor opdraaien. Dat wel doen is typisch voor de tsjevenaanhang op den buiten die willen dat anderen voor hun veel te grote maatschappelijke en ecologische voetafdruk opdraaien.
Maar je hebt wel het recht om het af te sluiten voor het verkeer als je dat wenst: het is geen openbare weg.

Dat is ook iets waard.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 07:27   #12
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De notaris moet hun hier van op de hoogte hebben gesteld.
moeten zelfs

wie is hier nu naïef
zo iets moet bij de bouwaanvraag rond die verkaveling geregeld worden.

koopt ge een huis dan gaat ge er vanuit dat de post daar komt, de vuilkar passeert, ge flikken, brandweer kunt bellen en heel den santenboetiek

afkomen met:" ge meot de kleine lettertjes maar lezen" is zeggen dat een huis kopen gelijk een proximusabo'tje is, die zetten u ook graag in 't zak
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 08:04   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek

De notaris moet hun hier van op de hoogte hebben gesteld.

Feit dat ze toch hebben getekend betekent dat ze ofwel naief waren, ofwel gewoon de risicos verkeerd inschatten...
moeten zelfs

wie is hier nu naïef
zo iets moet bij de bouwaanvraag rond die verkaveling geregeld worden.

koopt ge een huis dan gaat ge er vanuit dat de post daar komt, de vuilkar passeert, ge flikken, brandweer kunt bellen en heel den santenboetiek

afkomen met:" ge meot de kleine lettertjes maar lezen" is zeggen dat een huis kopen gelijk een proximusabo'tje is, die zetten u ook graag in 't zak
De notaris is inderdaad verplicht om de koper hiervan op de hoogte te brengen, doch het is niet de notaris die de compromie laat tekenen,
dat is werk voor de projectmakelaar of het immokantoor.
En die zijn wel verplicht om te zeggen dat de weg op kosten van de eigenaar zal onderhouden worden, maar mag dat doen op eender welk ogenblik van de verkoop, zolang het maar gebeurd voor de koopbelofte word ondertekend.
En noch in de koopbelofte, noch in de compromie moeten die zaken vermeld worden, ze behoren tot de verborgen gebreken, die pas boven komen bij de ondertekening van de akte.
Het is aan de koper om eerst uit te zoeken hoe die zaken allemaal in elkaar steken en dat kan gemakkelijk met een bezoekje aan het kadaster of gemeentehuis en via hun website's.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 08:05   #14
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is niet zo zeldzaam vermoed ik. Hier in de buurt zie ik het wel: een lap grond van 50 are die verkaveld wordt en waar een tiental woningen op komen. Er moet daar dan wel een straat aangelegd worden door de verkavelaar.
Die dan daarna meestal ook overgedragen wordt aan de gemeentelijke overheid.
Ik vraag mij af waarom dit hier niet gebeurd is.

Verder stel ik mij de vraag hoe het komt dat de kopers dat pas bij ondertekening bij de notaris vernemen.
Kleine lettertjes, of helemaal niet vermeld op het koopcontract?

Van mijn notaris krijg ik toch altijd dagen op voorhand een kopie om na te lezen alvorens te ondertekenen. Of dat nu gaat over een "compromis", of de notariële akte.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 08:36   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Die dan daarna meestal ook overgedragen wordt aan de gemeentelijke overheid.
Ik vraag mij af waarom dit hier niet gebeurd is.

Verder stel ik mij de vraag hoe het komt dat de kopers dat pas bij ondertekening bij de notaris vernemen.
Kleine lettertjes, of helemaal niet vermeld op het koopcontract?

Van mijn notaris krijg ik toch altijd dagen op voorhand een kopie om na te lezen alvorens te ondertekenen. Of dat nu gaat over een "compromis", of de notariële akte.
Die zaken moeten niet vermeld staan in de compromis of koopbelofte.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be