Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Gelooft u dat er met de stemcomputers geknoeid wordt?
Ja 47 48,45%
Nee 35 36,08%
Weet het niet 15 15,46%
Aantal stemmers: 97. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 15 mei 2007, 21:21   #141
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De term 'een spontane inversie van een binaire positie in het werkgeheugen van de PC' (dat is een volledige quote) is niet door één van ons uitgevonden, maar is te vinden in het rapport dat de door de overheid aangeduide 'experts' schreven, en waarin ze het probleem dat zich in Schaarbeek stelde probeerden te verklaren.

Ik verwijs u daarvoor door naar www.poureva.be of www.vooreva.be .


Als geen ènkele informaticus daar ooit van heeft gehoord, dan kan dat alleen maar betekenen dat die zogenaamde experts er een beetje met hun pet naar gooiden, of dat ze probeerden ons zand in de ogen te strooien.

Wat jij hier omschrijft klinkt me echt wel bizar maar niet onmogelijk in de oren, zie het zo, een geheugenchip van een computer kan je bezien als een reeks schakeltjes die ofwel aan staan, of uit, als er een probleem in die chip zit, kan het zijn dat bepaalde schakeltjes niet betrouwbaar werken, en dus zelf spontaan van "positie" veranderen, in andere woorden, een hardware defect.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 mei 2007, 21:24   #142
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wat jij hier omschrijft klinkt me echt wel bizar maar niet onmogelijk in de oren, zie het zo, een geheugenchip van een computer kan je bezien als een reeks schakeltjes die ofwel aan staan, of uit, als er een probleem in die chip zit, kan het zijn dat bepaalde schakeltjes niet betrouwbaar werken, en dus zelf spontaan van "positie" veranderen, in andere woorden, een hardware defect.
De uitvinding van deze "procedure" was vast wel minstens nuttig of nodig.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline  
Oud 15 mei 2007, 21:33   #143
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat me ook een beetje gevaarlijk lijkt is dat al de gegevens moeten doorgestuurd worden . Zit daar dan geen veiligheidsprobleem ???
Er zijn hackers genoeg die niets liever doen dan inbreken in netwerken . Waarom zouden ze hier niet binnengeraken ???
Was er de laatste verkiezing geen probleem met een draadloze verbinding ? .
Stel je voor dat er bij de volgende verkiezing een hoop "pac-man" figuurtjes over het scherm gaan ... wockawocka

Pacman spelen op de verkiezingsbakken, dat zou de max zijn
Nu, die gegevens worden (Hopelijk!) wel onder encryptie doorgestuurd met (hopelijk!) genoeg checks om zoiets te voorkomen, en dan heb ik het niet over simpele parity checks

Ik hoop ook dat ze die niet constant zitten door te sturen maar eerst alles lokaal verzamelen, encrypteren, comprimeren & dan pas via secure transfers (bv via een IPSEC tunnel) doorsturen, maar dan nog, niets is 100% veilig.

Hangt af van hoe het gedaan wordt,en hoeveel tijd/informatie de hacker ter beschikking heeft, en laat ons ook hopen dat ze da niet via een wifike doorpompen eh
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 mei 2007, 21:35   #144
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Het lijkt me niet onmogelijk. Falende hardware kan rare toeren doen.

Maar zoeits zal altijd "nonsens" zal produceren. En niet een alternatieve mogelijke & geldige toestand van je systeem.

Niet per sé, al is de kans uiterst klein, je maakt waarschijnlijk meer kans om 2 keer na elkaar de lotto te winnen dan dat zoiets zich voordoet zonder 't hele systeem te laten crashen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 mei 2007, 21:42   #145
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zo is dat, ... als onze hardware lastig doet, loopt die vast, herstart die spontaan, of smoort die kompleet op, maar die gaat geen valse data produceren...
Het is niet *onmogelijk*, maar uiterst onwaarschijnlijk, een geheugenmodule kan perfect één slechte geheugenlocatie hebben waar er soms eens een bit verspringt, als daar een getal bewaard wordt dan krijgt dit gewoon een andere waarde, en voor't zelfde geld draait de PC lustig door tot op't moment die locatie geen data bevat meer bv een adres naar een instructie.

Maar nogmaals, die kans is zo klein, vergeleken ermee is de lotto winnen bijna een zekerheid.

Citaat:
het enige wat ge zou zien eventueel is een hoop chinees van dooreengeklutste 0 en 1 maar meestal gaat ge gewoon een foutmelding krijgen omdat het protocol in kwestie, checks zal uitvoeren op de verstuurde of behandelde data.
Let op, men spreekt over een inversie in't geheugen van de PC, als de "teller" zich op dat fysieke geheugenadres bevindt kan't best zijn dat de software lustig doorwerkt maar de waarde van de teller veranderd is, nogmaals dit is zeer onwaarschijnlijk.

Citaat:
Het zelfde geld overigens voor diskfouten en leesfouten op een disk ook, ik heb 10 tallen disketten in den tijd terug leesbaar proberen maken, maar als de data hardware matig corrupt was, dan resulteerde dat altijd in een berg chinees waar ge niks mee ankon, als er zowiezo al weer wat leesbaar gemaakt kon worden, je kon dan wel een deel van de data redden, maar de rest, was compleet dooreen gegooid,
Klopt, naargelang van wat voor data kan je soms wel nog veel doen om het probleem te herstellen, maar de originele data krijg je niet terug.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 mei 2007, 21:45   #146
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
De uitvinding van deze "procedure" was vast wel minstens nuttig of nodig.
Welke procedure?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 mei 2007, 22:53   #147
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Welke procedure?
Het aanwenden als motivering/excuus/smoes, van "spontane inversie van een binaire positie"; vergelijk ook de "sein- en wisselstoringen" die ik al ergens aanhaalde.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline  
Oud 15 mei 2007, 23:02   #148
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het aanwenden als motivering/excuus/smoes, van "spontane inversie van een binaire positie"; vergelijk ook de "sein- en wisselstoringen" die ik al ergens aanhaalde.
Aah, ok, sorry was even niet mee
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 16 mei 2007, 07:29   #149
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Pacman spelen op de verkiezingsbakken, dat zou de max zijn
Nu, die gegevens worden (Hopelijk!) wel onder encryptie doorgestuurd met (hopelijk!) genoeg checks om zoiets te voorkomen, en dan heb ik het niet over simpele parity checks

Ik hoop ook dat ze die niet constant zitten door te sturen maar eerst alles lokaal verzamelen, encrypteren, comprimeren & dan pas via secure transfers (bv via een IPSEC tunnel) doorsturen, maar dan nog, niets is 100% veilig.

Hangt af van hoe het gedaan wordt,en hoeveel tijd/informatie de hacker ter beschikking heeft, en laat ons ook hopen dat ze da niet via een wifike doorpompen eh
Het blijft een grote uitdaging voor hackers ...
Hoe lastiger de kraak , hoe meer prestige hé
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 16 mei 2007, 14:54   #150
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het blijft een grote uitdaging voor hackers ...
Hoe lastiger de kraak , hoe meer prestige hé
Zeker, maar die boosaardige hobbyisten blijven toch nog het KLEINE gevaar.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline  
Oud 16 mei 2007, 17:38   #151
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zeker, maar die boosaardige hobbyisten blijven toch nog het KLEINE gevaar.
Een klein gevaar met mogelijke grote gevolgen.
system is offline  
Oud 16 mei 2007, 19:03   #152
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een klein gevaar met mogelijke grote gevolgen.
Uiteraard , al is er 1 stemcomputer besmet met een virus of gekraakt door een hacker ... meer moet dat niet zijn om de volledige verkiezingen in discrediet te brengen ....
En daarna een 2e keer elektronisch stemmen zal niet meer geloofwaardig zijn ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 17 mei 2007, 11:26   #153
D.Nibelung
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 januari 2006
Locatie: Noordzeekust
Berichten: 358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Uiteraard , al is er 1 stemcomputer besmet met een virus of gekraakt door een hacker ... meer moet dat niet zijn om de volledige verkiezingen in discrediet te brengen ....
En daarna een 2e keer elektronisch stemmen zal niet meer geloofwaardig zijn ...
Inderdaad, misschien toch nog een alternatief indien iedereen toch zoveel vertrouwen heeft en wanneer de waarschuwingskreten niet gehoord worden
D.Nibelung is offline  
Oud 17 mei 2007, 11:47   #154
Julius C.
Burger
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Noorderkempen
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
ik heb neen gestemd omdat ik er van overtuigd ben dat er wel degelijk gefraudeerd wordt.
Ikzelf zou de vraag anders gesteld hebben: wordt er bij electronisch stemmen minder gefraudeerd?...
Mijn antwoord zou neen geweest zijn.
Het enige verschil is dat er bij electronisch stemmen zoals wij dat kennen geen hertelling kan plaatsvinden zodat de foefelaars uiteraard vrijuit gaan.
Als het deze keer weer 4 uur gaat duren vooraleer de stemmen van Antwerpen "draadloos" in Brussel geraken ga ik toch mijn bedenkingen hebben
Julius C. is offline  
Oud 10 juni 2007, 11:14   #155
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julius C. Bekijk bericht
Als het deze keer weer 4 uur gaat duren vooraleer de stemmen van Antwerpen "draadloos" in Brussel geraken ga ik toch mijn bedenkingen hebben
Héhé .... Aangezien er al een boel probleempjes waren deze ochtend ben ik eens héél benieuwd of alles er door komt ....
Problemen met de aansluitingen ???? Of zijn ze nu al twijfel aan't zaaien ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be