Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 12 februari 2015, 12:11   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In Nederland zijn ze nog een stuk gekker.
2 broers willen vertrekken met bivakmutsen in de koffer naar Syrië , terwijl hun andere broers al bij IS strijden.
Volgens de rechter is het onvoldoende bewezen dat ze daar bij IS zouden aansluiten en misdaden plegen.
Wat gingen ze daar anders doen met een bivakmuts terwijl hun broers al bij IS zijn ? Carnaval vieren ?
Zelfs de linkse pers moest hard lachen met zo'n uitspraak .
Nee , meer of minder Marokkanen , dat is pas eche criminaliteit.
Dat lijkt enkel zo, omdat je Belg bent. Omdat je gewoon bent dat mensen veroordeeld worden zonder ook maar een flardje bewijs.

Als dan een rechter zich normaal gedraagt en zegt dat er geen bewijs is, dan begrijp je dat niet als Belg, en dan denk je dat de Nederlander gek zijn, terwijl het eigenlijk omgekeerd is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 12 februari 2015, 12:18   #102
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Volgens zijn vader vocht hij aan het front en daaruit vloeit voort dat hij op zijn minst schuldig is aan een onbekend aantal moordpogingen, zoniet moord.
Een onbekend aantal moordpogingen. Wel wel wel.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 12 februari 2015, 12:21   #103
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Denk je dat de Vlaamse collaborateurs van de nazi's destijds gevraagd werd van welke aard hun vrijwilligerswerk was?
Hun nakomelingen worden daar nochtans tot op de dag van vandaag op aangekeken.
Nochtans gingen er tallozen vrijuit en ook Bontinck wordt "aangekeken" op wat hij heeft gedaan.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 12 februari 2015, 12:23   #104
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie zou hem dat nadoen ?
In ieder geval niemand die dagelijks moet gaan werken voor zijn dagelijkse inkomsten.
Die gaat fluitend naar zijn werk terwijl zijn zoon bij een terreurgroep zit in oorlogsgebied?
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 12 februari 2015, 13:05   #105
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat lijkt enkel zo, omdat je Belg bent. Omdat je gewoon bent dat mensen veroordeeld worden zonder ook maar een flardje bewijs.

Als dan een rechter zich normaal gedraagt en zegt dat er geen bewijs is, dan begrijp je dat niet als Belg, en dan denk je dat de Nederlander gek zijn, terwijl het eigenlijk omgekeerd is.
100 indirecte bewijzen zijn sterker dan één toevallig fysiek bewijs hé Xeno.
Als je wil kunnen we het daar eens uitgebreid over hebben.
Pericles is offline  
Oud 12 februari 2015, 13:08   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
100 indirecte bewijzen zijn sterker dan één toevallig fysiek bewijs hé Xeno.
Als je wil kunnen we het daar eens uitgebreid over hebben.
Ik meen dat indirecte bewijzen helemaal niets betekenen. En de Nederlandse rechters schijnen mij gelijk te geven.

Tenzij je me kan overtuigen dat wie een muts met gaten bezit automatisch een terrorist is die veroordeeld moet worden voor moorden die hij niet gepleegd heeft.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 februari 2015 om 13:13.
Xenophon is offline  
Oud 12 februari 2015, 13:10   #107
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Denk je dat de Vlaamse collaborateurs van de nazi's destijds gevraagd werd van welke aard hun vrijwilligerswerk was?
Hun nakomelingen worden daar nochtans tot op de dag van vandaag op aangekeken.
zeg je nu dat de B staat correct was in die reactie Knuppel ??
Anna List is offline  
Oud 12 februari 2015, 13:35   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
België levert nooit onderdanen (ook bipatriden dus) uit. Een interessante parlementaire vraag hierover kun je hier lezen, de vraag ging over Fouad Belcacem dus het is hier zeker actueel. http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage...1201209261.xml
Dat is inderdaad heel interessant.

Het volstaat dus dat ons parlement onze eigen wet uit 1874 (!) wijzigt, en "we zijn thuis". Ik bedoel "Belkacem is daarmee thuis".

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 februari 2015, 13:41   #109
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik meen dat indirecte bewijzen helemaal niets betekenen. En de Nederlandse rechters schijnen mij gelijk te geven.

Tenzij je me kan overtuigen dat wie een muts met gaten bezit automatisch een terrorist is die veroordeeld moet worden voor moorden die hij niet gepleegd heeft.
Getuigen hebben hem zien binnengaan en hem horen zeggen , ik maak ze kapot . Twee minuten later stromt hij buiten met een bebloed mes dat de politie later in zijne hof terugvindt. Op het lijk geen DNA sporen van hem enkel deze van een vriend van hem die haar de dag ervoor eens stevig gepakt had .
Op de rechtbankt zegt hij : dit is allemaal dikke zever die getuigen en dat mes in mijne hof, mijne vriend heeft het gedaan , zie DNA.
Welk bewijs is volgens u het sterktst Xeno ?
Pericles is offline  
Oud 12 februari 2015, 13:54   #110
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Getuigen hebben hem zien binnengaan en hem horen zeggen , ik maak ze kapot . Twee minuten later stromt hij buiten met een bebloed mes dat de politie later in zijne hof terugvindt. Op het lijk geen DNA sporen van hem enkel deze van een vriend van hem die haar de dag ervoor eens stevig gepakt had .
Op de rechtbankt zegt hij : dit is allemaal dikke zever die getuigen en dat mes in mijne hof, mijne vriend heeft het gedaan , zie DNA.
Welk bewijs is volgens u het sterktst Xeno ?
zou het vooral geen heel sterk nummer zijn van zulk een brutale gewelddadige moord zonder DNA materiaal achter te laten ?

lijkt me haast onmogelijk, niet ?

mja, B justice ... gezocht, gevonden, veroordeeld.

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 februari 2015 om 13:56.
Anna List is offline  
Oud 12 februari 2015, 13:59   #111
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zou het vooral geen heel sterk nummer zijn van zulk een brutale gewelddadige moord zonder DNA materiaal achter te laten ?
Tja wat wil je , hij was helemaal ingepakt is plasiek en het pak had hij verbrand in de hoogoven van Sidmar in Gent.
Het was een triestige zaak , zijn vriend werd veroordeeld , want materiële bewijzen zijn doorslaggevender dan indirecte .
Pericles is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:05   #112
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja wat wil je , hij was helemaal ingepakt is plasiek en het pak had hij verbrand in de hoogoven van Sidmar in Gent.
Het was een triestige zaak , zijn vriend werd veroordeeld , want materiële bewijzen zijn doorslaggevender dan indirecte .
de getuige met 'binnengaan' (imaterieel, en geen getuige van moord) werd doorslaggevender gevonden dan het materiele bewijs dat er op t slachtoffer of op plaats delict GEEN dna van de dader (materieel) werd gevonden ...
Anna List is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:06   #113
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Getuigen hebben hem zien binnengaan en hem horen zeggen , ik maak ze kapot . Twee minuten later stromt hij buiten met een bebloed mes dat de politie later in zijne hof terugvindt. Op het lijk geen DNA sporen van hem enkel deze van een vriend van hem die haar de dag ervoor eens stevig gepakt had .
Op de rechtbankt zegt hij : dit is allemaal dikke zever die getuigen en dat mes in mijne hof, mijne vriend heeft het gedaan , zie DNA.
Welk bewijs is volgens u het sterktst Xeno ?
Ik weet het zo direct niet.

Je spreekt over getuigen, maar die hebben geen misdaad gezien.

Ik zou op het 'bewijs' dat je aanbrengt noch de ene noch zijn vriend veroordelen.

Bijvoorbeeld de politie die bewijsmateriaal vindt in de tuin van een verdachte, ik heb ze zelf hun 'bewijsmateriaal' weten meebrengen, dus ik sta van nature uit enigszins sceptisch tegenover politiebewijs.
Ik was toen aan het kweken, en op een gegeven moment merkte ik dat ze in de buurt waren, dus ik kuiste de kwekerij helemaal op, alles weg, kot volledig leeg. En toch had de politie later tijdens een huiszoeking 90 gram wiet gevonden in die leeggemaakte woning, het bleek zelfs 90 gram Orange Bud te zijn, een soort die ik niet eens gekweekt had.

Straf he, dat door de politie gevonden 'bewijs?'
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:08   #114
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik weet het zo direct niet.

Je spreekt over getuigen, maar die hebben geen misdaad gezien.

Ik zou op het 'bewijs' dat je aanbrengt noch de ene noch zijn vriend veroordelen.

Bijvoorbeeld de politie die bewijsmateriaal vindt in de tuin van een verdachte, ik heb ze zelf hun 'bewijsmateriaal' weten meebrengen, dus ik sta van nature uit enigszins sceptisch tegenover politiebewijs.
Ik was toen aan het kweken, en op een gegeven moment merkte ik dat ze in de buurt waren, dus ik kuiste de kwekerij helemaal op, alles weg, kot volledig leeg. En toch had de politie later tijdens een huiszoeking 90 gram wiet gevonden in die leeggemaakte woning, het bleek zelfs 90 gram Orange Bud te zijn, een soort die ik niet eens gekweekt had.

Straf he, dat door de politie gevonden 'bewijs?'
krijg je die eigenlijk terug na vrijspraak ?
Anna List is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:08   #115
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de getuige met 'binnengaan' (imaterieel, en geen getuige van moord) werd doorslaggevender gevonden dan het materiele bewijs dat er op t slachtoffer of op plaats delict GEEN dna van de dader (materieel) werd gevonden ...
Natuurlijk , die getuige zat bij de AA , de verdediging heeft dat kunnen aantonen . Totaal ongeloofwaardig.
Hij bedroog ook zijn vrouw met de cafébazin , volgens getuigen hé.
Pericles is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:11   #116
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik weet het zo direct niet.

Je spreekt over getuigen, maar die hebben geen misdaad gezien.

Ik zou op het 'bewijs' dat je aanbrengt noch de ene noch zijn vriend veroordelen.

Bijvoorbeeld de politie die bewijsmateriaal vindt in de tuin van een verdachte, ik heb ze zelf hun 'bewijsmateriaal' weten meebrengen, dus ik sta van nature uit enigszins sceptisch tegenover politiebewijs.
Ik was toen aan het kweken, en op een gegeven moment merkte ik dat ze in de buurt waren, dus ik kuiste de kwekerij helemaal op, alles weg, kot volledig leeg. En toch had de politie later tijdens een huiszoeking 90 gram wiet gevonden in die leeggemaakte woning, het bleek zelfs 90 gram Orange Bud te zijn, een soort die ik niet eens gekweekt had.

Straf he, dat door de politie gevonden 'bewijs?'
Dat gebeurt zeker .
Maar uw advocaat heeft dat dan toch kunnen aantonen ?
Pericles is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:14   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
krijg je die eigenlijk terug na vrijspraak ?
Vrijspraak? Hoe kan ik nu vrijspraak gekregen hebben, met zo'n zak bewijsmateriaal?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:18   #118
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vrijspraak? Hoe kan ik nu vrijspraak gekregen hebben, met zo'n zak bewijsmateriaal?
een rechtszaak in B zonder enige procedurefout ?

tamelijk ongeloofwaardig hoor Xeno, hebt ge dien kluns-advocaat ook nog betaald ??
Anna List is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:18   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat gebeurt zeker .
Maar uw advocaat heeft dat dan toch kunnen aantonen ?
Wie denk je dat de rechter gelooft, de eerlijke politieman die bewijs 'gevonden' heeft of de schurk die soft-drug kweekt?

Het is wat geven en nemen, zo ben ik dan weer niet veroordeeld voor de pistolen die de politie tijdens een huiszoeking gestolen had van mij.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:18   #120
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vrijspraak? Hoe kan ik nu vrijspraak gekregen hebben, met zo'n zak bewijsmateriaal?
Ach eigenlijk werkt ons gerecht vrij eenvoudig. Heb je geld dan verjaart je zaak of wordt ze geseponeerd door procedurefouten .
Heb je geen geld dan wordt je veroordeeld voor dingen die je niet gedaan hebt.
Of ben ik mis ?
Pericles is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be