Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Koranvers 39:42 is een stellig teken voor een volk dat nadenkt.
Ja 4 66,67%
Nee 2 33,33%
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2004, 19:43   #1
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Veel moslims haten Sharon en Bush. Sommigen willen zelfs "voor Allah" voor het opruimen van Sharon en Bush hun leven geven. Maar wat staat er in de koran over "de dood en de slaap" !

Koran vers 39:42 "De dood en de slaap"
Citaat:
Allah neemt de zielen van de mensen op wanneer zij sterven en ook van hen die niet sterven tijdens hun slaap. Dan houdt Hij die, die Hij ten dode heeft opgeschreven en zendt de overigen tot een bepaalde tijd (in het lichaam) terug . Hierin zijn stellig tekenen voor een volk dat nadenkt
Dus als Sharon en Bush slapen heeft Allah hun ziel. Elke ochtend geeft Allah echter aan deze schurken hun ziel terug. En dan moeten moslims voor die zelfde Allah hun leven geven om diezelfde Sharon en Bush op te ruimen.

Inderdaad een stellig teken voor een volk dat nadenkt.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 16:34   #2
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Om de maan te zien moet je niet naar de vinger kijken die naar de maan wijst - maar naar de maan.
Inderdaad : als je je verdiept in de openbaringen en de heilige boeken kan je niet anders dan Allah's schepping aanvaarden inclusief de demonen
en duivels van oorlog pestilentie honger en ziekte en beoefenen wat men in de Koran de grote >Jihad noemt of bij de Bhoeddisten het streven naar Verlichting.

Mijn eerste zin in dit bereicht komt uit de Thee-weg & ik vind het een gemakkelijke aanwijzing (op het eerste zicht). Ik hoop dat je deze draad nog een paar keer opneemt en de ongelofelijke last van het racisme die
op je weegt zal kunnen loslaten.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 18:17   #3
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik hoop dat je deze draad nog een paar keer opneemt en de ongelofelijke last van het racisme die
op je weegt zal kunnen loslaten.
Het is vooral het fascistische karakter van de islam (de ideologie) wat mij zo ergert.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 18:33   #4
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik hoop dat je deze draad nog een paar keer opneemt en de ongelofelijke last van het racisme die
op je weegt zal kunnen loslaten.
Maar de kans is groot dat je één van die achterlijke bent die geen verschil kent tussen kritiek hebben op een ideologie en kritiek hebben op de slachtoffers van die ideologie.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 11:55   #5
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ik geloof dat er een misverstand is - Ik ben geen lid van een "kerk" of levensbeschouwelijke vereniging om. omdat zulke clubs mij vertellen hoe
ik me moet gedragen en welk denken van mij afwijkend of zondig is.
De fervente anti-islamisten moeten wel bedenken dat alle religies ooit in hun bestaan een maatschappij totaal hebben geregeerd : ook de europese beschaving is door die faze van dissidentenverbranding gegaan.
Ik geloof niet dat er iemand de behoefte heeft daar naar terug te keren.

Bovendien zijn er inderdaad Islamietische landen die nog aan dezelfde neiging lijden - hun dissidenten komen in het "Vrije Westen" politiek asiel zoeken om met dezelfde beweging propaganda te maken voor hun eigen versie van een theocratie (Zie de Kalief van Keulen oa. & in mindere mate onze eigen Aboe).

Ik zie niet in dat wij benauwd moeten zijn dat deze marginale figuren ooit een bedreiging zullen kunnen zijn voor wat wij "de europese beschaving"
noemen. de grote religies inclusief de Islam hebben hun roeping om een theocratie op te richten inmiddels opgegeven en ze organiseren zich inmiddels naar "Westers" model nl. als een "kerk" die een "Spirituele zin"
aan iemands leven - privé leven geeft.

Het bestrijden van etnische en religieuze haat is inderdaad een opgave voor de juridische macht in onze democratie in tegenstelling met wat
het Vlaams Blok daarover zegt is er wel degelijk een verschil tussen het verspreiden van haat en vrije meningsuiting en dat geldt ook voor
godsdiensten en/of sektes.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 18:25   #6
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum

"bismillahu rahmani raheem", dit zinnetje moet zowat het meest uitgesproken zinnentje van de hele islam-geschiedenis zijn. "in naam van god, de genadige en de rechtvaardige" deze twee attributen van god, haar genade en haar rechtvaardigheid, staan denk ik ook centraal in het vraagstuk dat hierboven behandeld wordt.

ar rahmaan, de genadige, is diegeen die iedereen altijd door blijft bijstaan. zelfs de meest opstandigen, de grootste misdadigers blijven in leven. ze worden iedere ochtend wakker, ze hebben iedere dag te eten. de zon en de regen zijn er voor iedereen, zelfs voor de grootste zondaar. de genade van god is er voor iedereen, en zal volgens een uitspraak van de profeet mohammed altijd groter zijn dan haar rechtvaardigheid.

maar we mogen de rechtvaardigheid niet uit het oog verliezen. god is al raheem, de opperste rechter in dit heelal. iedere zonde die wij doen, heeft zijn gevolgen. ter gepaste tijd zullen wij met de gevolgen geconfronteerd worden. het lijden dat we anderen hebben aangedaan zal in lijden voor onszelf worden getransformeerd. in de heilige koran staat: "Denk niet dat Allah achteloos is omtrent hetgeen de onrechtvaardigen doen. Hij geeft hun slechts uitstel tot de Dag waarop zij zullen staren, met opgeheven hoofd zich voorthaastend, terwijl zij hun blik niet kunnen afwenden en hun hart ledig is." (ibrahim, 42-43)

lieve akkersloot, eigenlijk is het goed dat je dit hier postte. het zou iedere moslim, ja iedere mens zelfs tot een beetje meer nederigheid moeten inspireren. gods genade is inderdaad zo groot dat ze alle zondaars iedere dag de kans blijft geven om van deze schitterende schepping te genieten. wie zouden wij dan zijn om anderen te oordelen en zelfs te veroordelen en te vonnissen?

ik hoop dat een pak moslims gaan inzien dat ze inderdaad nooit in plaats van god mogen oordelen. wij mensen mogen hier op aarde van de enorme schoonheid van de schepping genieten en een deel worden van het enorme netwerk dat wij 'leven' noemen. maar we mogen niet veroordelen, dat moeten we overlaten aan een macht die veel hoger is dan wij. als we zo leren leven, dan zullen we zien dat geduld, dankbaarheid en berouw voor onze eigen zonden ons vooruit helpen op een pad dat uiteindelijk tot het uitdoven van al het lijden leidt. dat pad mogen bewandelen is één van de grootste geschenken die god, in haar oneindige genade, voor ons heeft weggelegd. alhamduli'llah.

assalaam alaikum

Laatst gewijzigd door redwasp : 22 januari 2006 om 18:27.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 19:00   #7
auditek
Banneling
 
 
auditek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 augustus 2005
Berichten: 45
Standaard

Israël is blijkbaar de Allah van de mosllims

assalaam alaikum
auditek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be