Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2022, 19:36   #121
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoals al een paar honderd keren eerder toegelicht tgo extreem-rechtse mensen : do as you please.

De burger is vrij, en er is géén enkele limiet op de omvang van het cordon sanitaire. Doen !!! Of ze nu 5,7% halen of 25% : dat is enkel een statistische variabele voor de meting van hun nutteloosheid.
Dat is dan prima voor mij.

Of dacht jij dat ik VB stem omdat ik wil dat ze ooit mee in 'n regering stappen, samen met de rest van de bende oplichters?

Dan dacht je verkeerd.
Want op dat moment zou dan mijn laatste stem geweest zijn, en ik vermoed velen met mij.

Een goede opposite die fungeert als zweeppartij zou ik niet bepaald nutteloos noemen.
Zeker niet als je weet dat er reeds veel voorstellen en/of partijpunten overgenomen zijn door andere partijen.
Weliswaar onder lichtjes andere vorm.

En bovendien worden ze betaald met - ondermeer - jouw belastingcenten om daar "nutteloos" te zitten wezen. Ha

Laatst gewijzigd door SDX : 27 februari 2022 om 19:41.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 21:16   #122
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Of dacht jij dat ik VB stem omdat ik wil dat ze ooit mee in 'n regering stappen, samen met de rest van de bende oplichters?

Dan dacht je verkeerd.
Want op dat moment zou dan mijn laatste stem geweest zijn, en ik vermoed velen met mij.

Een goede opposite die fungeert als zweeppartij zou ik niet bepaald nutteloos noemen.
Zeker niet als je weet dat er reeds veel voorstellen en/of partijpunten overgenomen zijn door andere partijen.

En bovendien worden ze betaald met - ondermeer - jouw belastingcenten om daar "nutteloos" te zitten wezen. Ha

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 21:28   #123
TV-verslaafde

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet : Max propageert exact wat TVG als ideaalbeeld heeft namelijk een christelijk en dominant blank avondland. Dat hij dat een koosnaam geeft 'Dietschland' is maar een detail. Hij propageert net als de écht sterke man bij het VB (PhDW) zijn afkeer voor de gekleurde medemens. Hij gebruikt ook dezelfde huistruuk van het Blok : beweren dat ze géén racisten zijn, maar enkel tegen de Islam. Alleen wat minder slim dan de partijleiding : in 2003 liep hij een veroordeling op wegens racisme, 9 maand met uitstel. Hij ging zelfs zo ver om een congres te organiseren met als spreker David Duke, de Ku Klux Klan leider. Het VB speelt het nog nét ietsje zachter door zich te beperken tot racistische politici als spreker uit te nodigen zoals bv Wilders.
Net als het VB is hij oerconservatief en dus anti abortus.
Over gelijke rechten heeft hij dezelfde paleo-katholieke opinie als het groot licht van VB : Dominiek Sneppe.
Zijn idolatrie voor rusland en hun autocratisch regime zet hem in één lijn met PhDW, Frank Creyelman, Anke Vandermeersch, zatte Jan Penris of Christian Verougstraete.

Ik zou dus zeggen : Kris Roman vertolkt exact wat de VB top en haar parlementairen uitdragen.

Pure blufpoker doe je hier. En meestal trapt het VB er wel in ja. Blijven schieten tot je iets raakt.

Als je de vuile was van elk lid van OVLD individueel gaat opzoeken.

DeGucht.
Verhofstadt enzo.

Toch ook niet zo fris... hé
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 22:25   #124
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Dan dacht je verkeerd.

Het interesseert me totaal niet waarom iemand op extreem-rechts stemt, wat zijn of haar motivatie is om in die krochten af te dalen en al helemaal niet wat die persoon wil dat er moet gebeuren met zijn/haar stem.

Dat is de beauty van het cordon sanitaire : ze hebben hun zetels. En daar stopt het. Op naar de volgende verkiezingen. En daarna de volgende, enz enz.

Werkt perfect, iedereen tevreden. En de kostprijs ? Nobody cares.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:45   #125
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is allemaal leutig tot ze echt in Europa staan en op burgerdoelwitten schieten, dan is de leute er wel af.
Ik ben er echt niet goed van.
Oud 28 februari 2022, 00:24   #126
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het interesseert me totaal niet waarom iemand op extreem-rechts stemt, wat zijn of haar motivatie is om in die krochten af te dalen en al helemaal niet wat die persoon wil dat er moet gebeuren met zijn/haar stem.

Dat is de beauty van het cordon sanitaire : ze hebben hun zetels. En daar stopt het. Op naar de volgende verkiezingen. En daarna de volgende, enz enz.

Oh yes, you care. I don't! (Voor mij zitten ze goed in dat CS/oppositie - zijn we 't toch ergens over eens).

Anders zou je er niet oeverloos over bezig zijn met eindeloze lappen tekst op te zoeken, te linken edm.

Je krijgt 't laatste woord van me.

Net als TV-verslaafde 't zo grappig verwoordt "Blijven schieten tot je iets raakt".
Tenminste; als Putin niet eerst ons allemaal 't licht uitschiet.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:45   #127
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Geerolf Annemans was heel duidelijk in de 7de dag, en veroordeelde formeel als VB-er de Russische inval, wat ook de bedoeling moge geweest zijn van de topicstarter om zijn zoveelste tendentieuze troldraad te starten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 februari 2022 om 00:47.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 10:50   #128
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik dacht dat in de naam van de liberale partij het woord democraten staat. Het blijkt intussen zowat de minst democratische partij te zijn met aanhangers die fanatiek negatief zijn tegenover een bevolkingsgroep, zonder dat ze dat ook maar op één manier kunnen staven, zonder hypocriete eenzijdigheid.
En? is jouw name is nobody?
Spreek je in naam van de hele wereld?

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 28 februari 2022 om 10:52.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 10:51   #129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Geerolf Annemans was heel duidelijk in de 7de dag, en veroordeelde formeel als VB-er de Russische inval, wat ook de bedoeling moge geweest zijn van de topicstarter om zijn zoveelste tendentieuze troldraad te starten.
2

Impliciet kreeg Dewinter een muilpeer van Annemans. In naam van het VB.

Moet kunnen. Kan gebeuren. Wie niets doet, doet niets verkeerd. Het VB democratiseert zich.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 11:38   #130
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2

Impliciet kreeg Dewinter een muilpeer van Annemans. In naam van het VB.

Moet kunnen. Kan gebeuren. Wie niets doet, doet niets verkeerd. Het VB democratiseert zich.

Terwijl Panda zich maar krampachtig blijft vastklampen aan zijn zelfverzonnen verhaaltje, als zou Dewinter nog steeds DE sterke man zijn binnen het VB.

Citaat:
Oud 28 februari 2022, 13:43   #131
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tegelijk heb ik ergens gelezen daarstraks (maar vind de link niet direct terug) dat een parlementair van het VB, actueel op bezoek met Van Grieken in Amerika, zich tegenstander getoond zou hebben om de Oukraïners wapens te schenken.

Kijk, Van Grieken is op goede weg, maar heeft nog veel werk te verrichten. Schoonmaakwerk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 16:52   #132
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tegelijk heb ik ergens gelezen daarstraks (maar vind de link niet direct terug) dat een parlementair van het VB, actueel op bezoek met Van Grieken in Amerika, zich tegenstander getoond zou hebben om de Oukraïners wapens te schenken.

Kijk, Van Grieken is op goede weg, maar heeft nog veel werk te verrichten. Schoonmaakwerk.
Ja het is warm en koud tegelijkertijd blazen bij VB.

https://www.demorgen.be/nieuws/weste...news~b0f3a770/

Citaat:
Creyelman vindt het een “verkeerde inschatting” van het Westen om langs de ene kant over vrede te praten en de Russische agressie te veroordelen, maar tegelijk het conflict te bewapenen.

“Medisch materiaal sturen is een ding, de oorlog verlengen is nog wat anders, zeker na het uit te lokken”, zegt de Vlaams Belanger bij Sputnik News. Het Russisch medium verwijst naar hem als een Belgische eresenator en erelid van het Vlaams Parlement. Op dit moment is Creyelman fractieleider van Vlaams Belang in de Mechelse gemeenteraad. Om die reden gaat Kristof Calvo, fractieleider Open Vld-Groen-M+, de kwestie agenderen op de Mechelse gemeenteraad.

Volg de belangrijkste ontwikkelingen over de oorlog tussen Rusland en Oekraïne in onze liveblog
“De reactie van Vlaams Belang op de oorlog tegen Oekraïne was sowieso al erg dubbelzinnig”, zegt Calvo. “Creyelman gaat bij de Russische staatsmedia nog een stap verder. Het is trouwens niet de eerste keer dat hij zich opwerpt als supporter van Poetin.”

Creyelman is een van de Vlaams Belangers die eerder als ‘verkiezingswaarnemer’ aanwezig waren bij de omstreden verkiezingen in de Oekraïense regio’s Donetsk en Loegansk. Die reis was op kosten van de Russische separatisten.
Oud 28 februari 2022, 18:59   #133
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Erg hee, dat de russische propagandakanalen het moeten hebben van steun van marginalen zoals Kris Roman en has-been Frank Creyelman ?

'ere-senator'
Oud 28 februari 2022, 22:38   #134
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NieuwsOorlog in Oekraïne
Westen heeft oorlog ‘uitgelokt’: Vlaams Belanger hekelt wapenleveringen bij Sputnik News
Vlaams Belanger Frank Creyelman. Beeld Belga
Vlaams Belanger Frank Creyelman.Beeld Belga

Het Russische mediakanaal Sputnik citeert Mechels fractieleider van Vlaams Belang Frank Creyelman die stelt dat het Westen de oorlog in Oekraïne heeft uitgelokt. Samen met RT (Russia Today) is Sputnik News een van de mediakanalen die de Europese commissie wil verbieden, omwille van de hoeveelheid desinformatie over de oorlog.
Bruno Struys28 februari 2022, 16:05

Als abonnee heeft u altijd toegang tot alle artikels op demorgen.be en in de app

Creyelman vindt het een “verkeerde inschatting” van het Westen om langs de ene kant over vrede te praten en de Russische agressie te veroordelen, maar tegelijk het conflict te bewapenen.

“Medisch materiaal sturen is een ding, de oorlog verlengen is nog wat anders, zeker na het uit te lokken”, zegt de Vlaams Belanger bij Sputnik News. Het Russisch medium verwijst naar hem als een Belgische eresenator en erelid van het Vlaams Parlement. Op dit moment is Creyelman fractieleider van Vlaams Belang in de Mechelse gemeenteraad. Om die reden gaat Kristof Calvo, fractieleider Open Vld-Groen-M+, de kwestie agenderen op de Mechelse gemeenteraad.
Lees ook

Van PVDA tot Vlaams Belang. De bondgenoten van Poetin in het parlement: wat hebben die extremen toch met Rusland?

Hoe groot is de kerndreiging uit Rusland? ‘De NAVO heeft hier een raketafweersysteem, maar dat werkt niet’

Volg de belangrijkste ontwikkelingen over de oorlog tussen Rusland en Oekraïne in onze liveblog

“De reactie van Vlaams Belang op de oorlog tegen Oekraïne was sowieso al erg dubbelzinnig”, zegt Calvo. “Creyelman gaat bij de Russische staatsmedia nog een stap verder. Het is trouwens niet de eerste keer dat hij zich opwerpt als supporter van Poetin.”

Creyelman is een van de Vlaams Belangers die eerder als ‘verkiezingswaarnemer’ aanwezig waren bij de omstreden verkiezingen in de Oekraïense regio’s Donetsk en Loegansk. Die reis was op kosten van de Russische separatisten.

Creyelman was telefonisch niet bereikbaar. Partijvoorzitter Tom Van Grieken wenst niet officieel te reageren.

“Het zou goed zijn als de nationale leiding van Vlaams Belang zich meteen distantieert”, vindt Calvo.

Leve Frank Creyelman

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 februari 2022 om 22:39.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 22:40   #135
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Gannemans is dan ook heel lang een slippendrager van het zionistische westen en van de Europese Unie. Weg ermee.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 10:32   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zou Kris Roman of Frank Creyelman zich ook al opgegeven hebben om mee te gaan vechten ?
https://www.hln.be/binnenland/deze-b...pen~a141d8128/
Oud 1 maart 2022, 10:35   #137
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Gannemans is dan ook heel lang een slippendrager van het zionistische westen en van de Europese Unie. Weg ermee.
Hij verkondigde nochtans het partij-standpunt in de 7de dag, daar was hij heel formeel in.

Citaat:
Oud 1 maart 2022, 15:51   #138
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Volgende federale regering een coalitie van het VB met de PVDA-PTB met steun van de unie van poetin staten
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 19:23   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daar lijkt het toch niet naar:

Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 19:42   #140
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar lijkt het toch niet naar:

Oeps... Nu moet dadee iets anders zoeken om verder op het VB te kunnen bashen. Maar een stok is rap gevonden langs die kant.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be