Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 februari 2004, 01:19   #41
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Als ik moet kiezen tussen verkozenen of geen verkozenen voor de N-VA, dan weet ik het wel wat ik zou kiezen ....
Dat dacht Spirit ook...
Tja - of N-VA bestaat niet meer of N-VA bestaat wel nog.

Met het huidige scenario: de N-VA bestaat voor 99% kans niet meer

Kartel: De N-VA bestaat 100% wel nog.

De manier waarop hangt af van je kartelcontract - of course ...
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2004, 01:23   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Ik zie dat goed gegokt heb op het nieuws van morgen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2004, 01:30   #43
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik zie dat goed gegokt heb op het nieuws van morgen.
Een glazen bol heb ik vooralsnog niet. Maar ik heb zo mijn bronnen.
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2004, 01:37   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik zie dat goed gegokt heb op het nieuws van morgen.
Een glazen bol heb ik vooralsnog niet. Maar ik heb zo mijn bronnen.
Piet de Bruyn zit in het partijbestuur, zeker?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2004, 02:09   #45
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard

@Eugene

Dat Vlaams kerkhof waarvoor u vreest valt nogal mee. Een korte analyse van de situatie.
Veronderstel even dat een atoombom op België valt en dat alle Walen het slachtoffer zijn, behalve twee Walen die overleven. Resultaat: een zes miljoen Vlamingen en twee Walen bevolken het Belgisch gebied of om duidelijk te zijn 6.000.002 inwoners. Om het niet te ingewikkeld te maken werd de Senaat inmiddels afgeschaft.
Vogens onze Grondwet bestaat de regering dan uit maximaal 3 leden: een Vlaming als eerste minister, en nog twee ministers, één Vlaming en één Waal. Als die Waal niet mee wil dan wordt hij eerste minister en kan er nog één Vlaming minister worden.(zie art.99)
De tweede Waal wordt hierdoor automatisch in het Parlement gecatapulteerd als opvolger van die ander Waal die minister is.
Goed, de Vlamingen beslissen op dat ogenblik massaal voor het Blok te stemmen en van de 150 volksvertegenwoorigers zijn er 149 Vlamingen waarvan 1 Cd&V, 1 VLD, 1 Groen! en 1 Sp.a, de rest zijn Blokkers.
Eenvoudig probleem: men wenst de bevoegdheid van de hoge raad van Justitie uit te breiden. Dat kan volgens art. 151 §3 in fine alleen gebeuren met een meerderheid zoals bepaald in art. 4 laatste lid van de Grondwet.
Concreet: de helft van de leden van een taalgroep zijn aanwezig en twee derde van de aanwezige leden stemmen voor.
Met het gratis vervoer dat ons Waalse lid van het parlement toekomt in gevolge art.66 van de Grondwet neemt ons Waals parlementslid een bus van de TEC en begeeft zich naar Brussel waar hij een gratis bus van de Lijn neemt om de nodige tijd door te brengen aan de Belgische kust.
Resultaat: de bevoegdheden van de hoge raad van Justitie blijven wat ze zijn want er kan niets veranderd worden in de Belgische democratie die bestaat uit 1 Waalse verkozene, 4 Vlaamse verkozenen die niet tot het Blok behoren en 145 Blok-verkozenen.
Samengevat: onze Grondwet zorgt ervoor dat een meerderheid van het Blok zelfs zonder een cordon sanitaire op federaal vlak niets kan aanvangen.
Uw kerkhof is dus een kerkhof zonder lijken.
Overigens geldt dezelfde redenering indien alle Vlamingen op twee na door een atoombom het leven laten en alle Walen overleven.
Maar in alle ernst: denkt u dat de Walen, anders dan de Vlaamse mosselen zich bij deze situatie zouden neerleggen?
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2004, 02:27   #46
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard

Aangezien men vergeten is in art.8 van de Grondwet een bijzondere meerderheid te voorzien op basis van art.4, kunnen de Vlamingen in de geschetste situatie wel het migrantenstemrecht tegen houden gezien zij een eenvoudige meerderheid hebben in de Kamer. De Hoge Raad van Justitie die uiteraard wat haar bevoegdheden betreft heel wat belangrijker is dan het al dan niet invoeren van het migrantenstemrecht, daar kan men niets aan veranderen.
Om maar te zeggen dat in onze 'democratie' er duidelijke prioriteiten worden gelegd.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2004, 02:32   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Jawadde!!!

Democratie ten top in dit land!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2004, 07:01   #48
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
vivant is dat niet die partij die met de VLd in het bed is gekropen ?
Neen, ze ligt op het matje naast de voordeur. En zelfs niet aan de ketting.

Ge kunt natuurlijk altijd een naamstem geven aan de Vivant-lijstleden en geen aan de VLD-lijstleden. Ook die statistiek kan interessant zijn.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be