Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2007, 10:37   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard Tsjechische president: opwarming is mythe

Tsjechische president: opwarming is mythe

Vaclav Klaus: De opwarming van de aarde is een valse mythe, dat zegt iedereen die ernstig is en alle wetenschappers. Het is niet eerlijk om te verwijzen naar het VN-klimaatpanel. IPCC is geen wetenschappelijke instelling: het is een politiek orgaan, een soort NGO met een groene kleur. Het is noch een forum voor neutrale wetenschappers, noch een evenwichtige groep wetenschappers. Het gaat om gepolitiseerde wetenschappers die daar aankomen met een eenzijdige opinie en met een eenzijdige opdracht. Verder is het een lachertje dat de mensen niet eens wachten op het volledige rapport van mei 2007, maar integendeel ernstig reageren op de samenvatting voor beleidsmensen, waarin alle "maar"-zinnen geschrapt zijn en vervangen zijn door overgesimplifieerde stellingen. Dit is duidelijk een ongelooflijke mislukking van zoveel mensen, van journalisten tot politici. (...)

Vraag: Hoe verklaart u dat geen enkele andere vergelijkbare staatsman in Europa deze mening is toegedaan? Niemand anders heeft zo'n uitgesproken mening...

Vaclav Klaus: (...) Andere toppolitici uiten hun twijfels niet over de opwarming van de aarde, omdat de zweep van de politieke correctheid hun stem verstikt. (...)

Vraag: Gelooft u dan niet dat de mens de aarde kapot aan het maken is?

Vaclav Klaus: Ik zal doen alsof ik uw vraag niet gehoord heb. Misschien beweert alleen Al Gore iets in die trant, maar een zinnig persoon zal zoiets niet beweren. Ik zie geen enkel kapotmaken van de planeet, ik heb het nooit gezien, en ik denk niet dat enig verstandig en ernstig persoon zoiets zou kunnen zeggen. (...) Het is duidelijk dat hoe armer een maatschappij is, hoe brutaler ze zich gedraagt tegenover de natuur, en vice versa. En het is tevens waar dat er sociale systemen bestaan die schadelijk zijn voor de natuur - doordat ze privé-eigendom uitschakelen en dies meer -, veel schadelijker dan de vrijere maatschappijen. Deze tendenzen laten zich voelen op lange termijn. Ze impliceren ondubbelzinnig dat de natuur vandaag onvergelijkbaar veel beter beschermd wordt dan 10, 50 of 100 jaar geleden.

De Tsjechische president Vaclav Klaus, geïnterviewd in Hospodárské Noviny, 8 februari 2007. Vertaald uit het Tsjechisch door Harvard-hoogleraar Lubos Motl [tijdelijke link met beperkte houdbaarheid]

Vlaanderen wil een Vaclav Klaus!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 10:40   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

De man heeft alvast een punt over de IPCC
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 10:48   #3
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
De man heeft alvast een punt over de IPCC
Inderdaad, hij durft tenminste, zelfs als staatsman, zeggen wat velen niet durven en nog meer niet beseffen.
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 11:49   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Zalige man.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 11:52   #5
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zalige man.
Kunnen we hem niet engageren om paars te breken?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 11:53   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Kunnen we hem niet engageren om paars te breken?
Ik zie beelden voor me dat Klaus in een zandbak zat te spelen als protest tegen het communistisch regime.

In die aard lijkt hij me best te engageren voor een ludieke actie.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 11:55   #7
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Wat wij al lang in de NWO draad zeggen.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 11:55   #8
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wat wij al lang in de NWO draad zeggen.
Wat zeggen jullie daar?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 11:58   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

slaapt Edina nog of zo ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 12:31   #10
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
slaapt Edina nog of zo ?
Nee hoor, ik kwam gewoon niet meer bij van het lachen. Hij zit duidelijk niet op zijn plaats... Hij had komiek moeten worden.

Citaat:
Ik zie geen enkel kapotmaken van de planeet, ik heb het nooit gezien, en ik denk niet dat enig verstandig en ernstig persoon zoiets zou kunnen zeggen. (...) Het is duidelijk dat hoe armer een maatschappij is, hoe brutaler ze zich gedraagt tegenover de natuur, en vice versa.
Het begrip ecologische voetafdruk is hem duidelijk onbekend...

Laatst gewijzigd door Edina : 13 februari 2007 om 12:32.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 12:32   #11
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Wat zeggen jullie daar?
De paus is een reptiel, de zwaartekracht bestaat niet, etc...
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 13:31   #12
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het begrip ecologische voetafdruk is hem duidelijk onbekend...
Pfff... moeten we die new age terminologie nu ook al verplicht kennen?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 13:43   #13
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Mooi zo. Er moet maar eens een einde komen aan dat opzadelen van de mens met een schuldgevoel door de eco-panikeurs.

Zoals het er naar uitziet wordt op 07/07/07 de hoogmis van de eco-paniek gezongen. Kunnen we zelfskasteidend nog eens een gezamelijk mea culpa slaan, terwijl we met onze stinkende geitewollensokken over het hoofd een alheilmakend milieudansje springen voor energieverslindende spots.

Maar goed, meer en meer mensen hebben hun buik vol van deze opgedrongen waan en dus zullen na verloop van tijd ook andere politici door hun electoraat gedwongen worden, afstand te nemen van deze mythe.
De Tsjechische president breekt hier een lans. Mocht ik niet tegen personencultus zijn, ik riep uit dat hij een standbeeld verdient.
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 13:47   #14
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Pfff... moeten we die new age terminologie nu ook al verplicht kennen?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 14:24   #15
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Toen ik nog een prille tiener was, begon het reeds te sneeuwen in november en bleef deze sneeuwval minstens tot in februari duren.
Dit jaar is er tijdens deze periode bij mijn weten één enkele keer een behoorlijk sneeuwpakket uit de lucht gevallen.
Nog niet zo lang geleden begonnen vogels zo rond eind april/mei aan hun nest.
Als ik nu naar buiten kijk, zie ik de eksters en masse op hun eieren zitten.

Ik heb geen 5 miljoen studies, tegenstrijdige wetenschappelijke analyses en door industriële belangen geleide politici nodig om mij te vertellen dat er de laatste 30 jaar wel een serieuze verandering in ons klimaat is opgetreden.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 14:27   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Toen ik nog een prille tiener was, begon het reeds te sneeuwen in november en bleef deze sneeuwval minstens tot in februari duren.
Dit jaar is er tijdens deze periode bij mijn weten één enkele keer een behoorlijk sneeuwpakket uit de lucht gevallen.
Nog niet zo lang geleden begonnen vogels zo rond eind april/mei aan hun nest.
Als ik nu naar buiten kijk, zie ik de eksters en masse op hun eieren zitten.

Ik heb geen 5 miljoen studies, tegenstrijdige wetenschappelijke analyses en door industriële belangen geleide politici nodig om mij te vertellen dat er de laatste 30 jaar wel een serieuze verandering in ons klimaat is opgetreden.
toen in de jaren negentig drie 'elfstendentochten' gereden werden op enkele jaren tijd, terwijl dat daarvoor dertig jaar geleden was, heb jij toen ook een nieuwe ijstijd voorspeld ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 14:37   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Mooi zo. Er moet maar eens een einde komen aan dat opzadelen van de mens met een schuldgevoel door de eco-panikeurs.

Zoals het er naar uitziet wordt op 07/07/07 de hoogmis van de eco-paniek gezongen. Kunnen we zelfskasteidend nog eens een gezamelijk mea culpa slaan, terwijl we met onze stinkende geitewollensokken over het hoofd een alheilmakend milieudansje springen voor energieverslindende spots.

Maar goed, meer en meer mensen hebben hun buik vol van deze opgedrongen waan en dus zullen na verloop van tijd ook andere politici door hun electoraat gedwongen worden, afstand te nemen van deze mythe.
De Tsjechische president breekt hier een lans. Mocht ik niet tegen personencultus zijn, ik riep uit dat hij een standbeeld verdient.
De man kraamt onzin uit, om de eenvoudige reden dat, los van iedere beschouwing over de oorzaak ervan, er weldegelijk een opwarming in bepaalde gebieden van de aarde aan het gebeuren is. De wetenschappers zijn evenwel verdeeld in hun analyse: is de mens volledig, gedeeltelijk of niet hiervoor verantwoordelijkheid? Feit is evenwel dat er veranderingen zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 14:52   #18
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik heb geen 5 miljoen studies, tegenstrijdige wetenschappelijke analyses en door industriële belangen geleide politici nodig om mij te vertellen dat er de laatste 30 jaar wel een serieuze verandering in ons klimaat is opgetreden.
Serieuze klimaatveranderingen zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. De meeste recente zijn een opwarming in de middeleeuwen en een afkoeling in de 19de eeuw.

Maar vandaar naar stellen dat menselijke activiteit daarvoor verantwoordelijk zou zijn, is een riskante stap. Zeker als zoals nu blijkt Antartica aan het afkoelen is en de zeespiegel nu minder snel stijgt dan in de eerste helft van de 20ste eeuw.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 15:38   #19
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De man kraamt onzin uit, om de eenvoudige reden dat, los van iedere beschouwing over de oorzaak ervan, er weldegelijk een opwarming in bepaalde gebieden van de aarde aan het gebeuren is. De wetenschappers zijn evenwel verdeeld in hun analyse: is de mens volledig, gedeeltelijk of niet hiervoor verantwoordelijkheid? Feit is evenwel dat er veranderingen zijn.
Ik ga het mezelf even makkelijk maken door Baarle te citeren:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Serieuze klimaatveranderingen zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. De meeste recente zijn een opwarming in de middeleeuwen en een afkoeling in de 19de eeuw.

Maar vandaar naar stellen dat menselijke activiteit daarvoor verantwoordelijk zou zijn, is een riskante stap. Zeker als zoals nu blijkt Antartica aan het afkoelen is en de zeespiegel nu minder snel stijgt dan in de eerste helft van de 20ste eeuw.
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 15:52   #20
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Toch nog dit...

De mens is een angsthaas. Dingen die hij niet kan controleren/beïnvloeden jagen die mens vrees aan. Omdat hij niet kan omgaan met die niet-controle vindt de mens dingen uit. Hoe ontstonden anders religies?
De eco-paniek is niet meer of minder dan een religie en wel de meest primitieve vorm ervan: angstreligie! Maak mensen bang en ze volgen als willoze beesten, is zowat het motto van angstreligies.

Dat het klimaat wijzigt, ontkent niemand; dat de mens de natuur moet koesteren wordt evenmin ontkent; maar zichzelf wijsmaken dat de toepassing van de eco-paniekreligie alle heil gaat brengen is als zeggen dat er één of andere goddelijkheid zo'n zesduizend jaar geleden de Aarde schiep in zes dagen.

Trouwens, de naïevelingen die beweren dat bepaalde industrietakken onderzoeken 'sturen' zodat ze voldoen aan hun noden, denken beter eens wat verder dan hun neus lang is.
De eco-industrie is een zéér machtige industrie en neem het van me aan, het zijn geen geitenwollensokkers die er de plak zwaaien. Misschien even nagaan welke belangen een onderneming als bijvoorbeeld BP heeft in alternatieve energievormen.
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be