Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 26 juli 2016, 14:24   #61
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat zeg ik niet, dus daar ga ik dan ook niet op in.
Nee?
Citaat:
De rol van Westers interventionisme in het Midden-Oosten kan inderdaad niet overschat worden. IS kunnen we niet los zien van de door Bush en Blair begonnen oorlog in Irak.
Je zegt hier nochtans klaar en duidelijk dat IS pas begonnen is na de inval van Irak.
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:25   #62
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je start te laat in de geschiedenis.

In 1980 was er in Afghanistan een seculiere regering, die in hun strijd tegen de moedjaheddin steun kreeg van de Sovjets.

De VS moest zo nodig die regering doen vallen en steunden ze de islamitische gewapende oppositie.

Dat keerde op 11/9/2001 inderdaad als een boemerang terug. Maar die boemerang was niet eens vertrokken als ze die mannen niet zelf hadden bewapend en getraind 20 jaar eerder.
Ok, dus als we jouw logica doortrekken, moeten we de vluchtelingen NIET helpen, want als we ze helpen en later steken ze ons een mes in de rug hebben we het zelf verdiend.

Blij dat we het ergens eens over kunnen zijn.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:26   #63
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
U denkt het te weten, dat is een groot verschil. Dit conflict tussen het Westen en de islamitische extremisten is helemaal nog geen eeuwen aan de gang.
Ah, dat verklaart veel. Je steekt het op de "extremisten". Ok, klaar en duidelijk.
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:26   #64
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Nee?
Nee. Lees nog eens opnieuw. En opnieuw. Tot ge inziet dat ik nergens heb beweerd dat de problemen met moslimextremisten begonnen zijn met de oorlog in Irak.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:28   #65
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ok, dus als we jouw logica doortrekken, moeten we de vluchtelingen NIET helpen, want als we ze helpen en later steken ze ons een mes in de rug hebben we het zelf verdiend.

Blij dat we het ergens eens over kunnen zijn.
Maar "we" hebben het zelf in de hand gewerkt. En "we" zijn niet de sossen, maar de republikeinen, de neocons. Wat daarna is gebeurd, onder meer in Europa, is slechts de fallout van dit wanbeleid.

Zijn we het daarover ook eens?
dalibor is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:28   #66
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Ah, dat verklaart veel. Je steekt het op de "extremisten". Ok, klaar en duidelijk.
U denkt dat alle moslims u willen ombrengen misschien? Dat moet een angstig leven zijn, denken dat 1,6 miljard mensen u willen doden. Miljaar.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:30   #67
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Nee. Lees nog eens opnieuw. En opnieuw. Tot ge inziet dat ik nergens heb beweerd dat de problemen met moslimextremisten begonnen zijn met de oorlog in Irak.
Waarom steek je het dan Blair en Bush dat er nu overal in Europa MOSLIMS in naam van IS zich opblazen of wat nog allemaal?
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:31   #68
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Waarom steek je het dan Blair en Bush dat er nu overal in Europa MOSLIMS in naam van IS zich opblazen of wat nog allemaal?
Ik verwijs u naar een vorig antwoord van mij over het vacuüm na Saddam.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:31   #69
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Omdat zij die sukkelaars bevrijd hebben en wapens in de handen duwden.
We weten nu waarom Saddam en Khadaffi dictatorale trekjes hadden.
Peche is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:32   #70
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Maar "we" hebben het zelf in de hand gewerkt. En "we" zijn niet de sossen, maar de republikeinen, de neocons. Wat daarna is gebeurd, onder meer in Europa, is slechts de fallout van dit wanbeleid.

Zijn we het daarover ook eens?
De tijdslijn zou eerder doen vermoeden dat alle miserie is begonnen toen Obama alle troepen uit Irak weghaalde.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:32   #71
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De tijdslijn zou eerder doen vermoeden dat alle miserie is begonnen toen Obama alle troepen uit Irak weghaalde.
Enkel voor wie op zeer korte termijn dit conflict bekijkt. Dat zou dom zijn.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:33   #72
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Waarom steek je het dan Blair en Bush dat er nu overal in Europa MOSLIMS in naam van IS zich opblazen of wat nog allemaal?
Experten in het State Department hebben destijds Bush afgeraden Saddam van de macht te verwijderen, omdat in het machtsvacuüm extremistische soenni's hun kans zouden zien om miserie te veroorzaken.

En dat is ook uitgekomen.
dalibor is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:37   #73
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
U denkt dat alle moslims u willen ombrengen misschien? Dat moet een angstig leven zijn, denken dat 1,6 miljard mensen u willen doden. Miljaar.
Ooit al eens een boekje gelezen genaamd de koran? Heel erg gezellige bedlectuur. En voor het geval je het allemaal niet zo goed verstaat, best de Hadith bijnemen. Maakt het veel duidelijker.

En nee, ik denk niet ze me allemaal willen vermoorden. Maar ik weet wel waar ze hun verantwoording kunnen vinden.
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:42   #74
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Ooit al eens een boekje gelezen genaamd de koran? Heel erg gezellige bedlectuur. En voor het geval je het allemaal niet zo goed verstaat, best de Hadith bijnemen. Maakt het veel duidelijker.

En nee, ik denk niet ze me allemaal willen vermoorden. Maar ik weet wel waar ze hun verantwoording kunnen vinden.
Regimes als dat van Najibullah in Afghanistan, Assad in Syrië en Saddam in Irak waren in elk geval alleen bezig met hun eigen regio en koesterden niet de minste ambitie om mensen naar Parijs te sturen om er Fransen af te knallen.

Dat waren ook moslims, maar klaarblijkelijk moesten die van onze toenmalige leiders weg. We moesten de moedige oppositie steunen, waaronder degenen die graag wat meer nadruk op religie wilden leggen.
dalibor is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:42   #75
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Ooit al eens een boekje gelezen genaamd de koran? Heel erg gezellige bedlectuur. En voor het geval je het allemaal niet zo goed verstaat, best de Hadith bijnemen. Maakt het veel duidelijker.

En nee, ik denk niet ze me allemaal willen vermoorden. Maar ik weet wel waar ze hun verantwoording kunnen vinden.
Ik vind de islam ook een achterlijke cultuur en dwaas geloof. En is de Koran een gewelddadig boek. Daar gaat de discussie echter niet over.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:43   #76
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Enkel voor wie op zeer korte termijn dit conflict bekijkt. Dat zou dom zijn.
Hoe ver wil je teruggaan om tot de kern van het conflict te komen?
Je stopt duidelijk op een datum die je goed uitkomt, maar je kunt nog veel veel verder gaan. Maar je bent zo slim dat je dit wel zult weten zeker?
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:46   #77
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Hoe ver wil je teruggaan om tot de kern van het conflict te komen?
Je stopt duidelijk op een datum die je goed uitkomt, maar je kunt nog veel veel verder gaan. Maar je bent zo slim dat je dit wel zult weten zeker?
Wie heeft die zotten bevrijd en een wapen in de handen geduwd?
Dat was de oorzaak, vandaag zien we het gevolg.
Peche is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:49   #78
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Wie heeft die zotten bevrijd en een wapen in de handen geduwd?
Reagan, en vader en zoon Bush.
dalibor is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:53   #79
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Regimes als dat van Najibullah in Afghanistan, Assad in Syrië en Saddam in Irak waren in elk geval alleen bezig met hun eigen regio en koesterden niet de minste ambitie om mensen naar Parijs te sturen om er Fransen af te knallen.

Dat waren ook moslims, maar klaarblijkelijk moesten die van onze toenmalige leiders weg. We moesten de moedige oppositie steunen, waaronder degenen die graag wat meer nadruk op religie wilden leggen.
Dat waren despoten die zich ook niet bepaald aan het woord van de profeet hielden.

Het westen daarentegen zag enkel dat het despoten waren en niet wat er in die maatschappij leefde en dacht van och, die brave burgers verdienen dat niet. Kijk hoe goed wij het hebben, ze kunnen dat ook hebben. Wat die naïevelingen echter weigerden in te zien is dat democratie nooit kan slagen wanneer je bevolking voor meer dan de helft analfabeet is en het enige dat degene die kunnen lezen zich aan houden de koran is. Daardoor krijg je keer op keer weer een voedingsbodem voor het religieuze fanatisme.

Cru gezegd: als je ezels laat stemmen mag je geen mirakels verwachten.

Laatst gewijzigd door fallen_angel : 26 juli 2016 om 14:59.
fallen_angel is offline  
Oud 26 juli 2016, 14:53   #80
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Hoe ver wil je teruggaan om tot de kern van het conflict te komen?
Je stopt duidelijk op een datum die je goed uitkomt, maar je kunt nog veel veel verder gaan. Maar je bent zo slim dat je dit wel zult weten zeker?
Ge kunt er niet om heen dat de Islamitische terreur tegenover het Westen iets is dat pas de laatste decennia is begonnen.

Ge kunt natuurlijk ook de Kruistochten, het Ottomaanse Rijk tot in Wenen en de Moren in Spanje erbij gaan sleuren, maar dan ziet ge het onderscheid niet tussen terrorisme en 'normale oorlogen', zoals die ook binnen Europa met de regelmaat van de klok plaatsvonden (de Brits-Franse of Frans-Duitse geschiedenis is ook doorspekt met zulke oorlogen).
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be